MIKSI teille ei tule enää lisää lapsia, ja paljonko lapsia nyt?
Kommentit (56)
Poika ja tyttö, molemmat jo hyvässä vaiheessa. Asunnon ja auton koko ihanteelliset tälle porukalle, sekä mulla että miehellä ura nyt inspiroivassa vaiheessa, haluamme reissata paljon, mikä vielä tällä poppoolla onnistuu mutta kolmen kanssa olisi hankalaa.
Lisäksi olen itse kolmilapsisesta perheestä, enkä halua toistaa samaa ahdistavaa kuviota omassa perheessäni.
Kun ei vaan haluta yhtään lisää. Miehellä 2 sisarusta joihin hyvät välit, minä ainokainen. Emme koe että ainokaisena oleminen olisi joku tragedia.
ja lisää ei tule koska ei kiinnosta. 8 vuotta on kulunut ekan syntymästä eikä ole vielä vauvakuume iskenyt muhun eikä mieheen, joten ei sitten olla lisää tehty. Eikä nyt enää viitsitä kun eka ja ainoa lapsi on jo niin iso.
Minä olisin ehkä halunnut vielä sen kolmannen, mutta en vastoin miehen tahtoa. En minäkään suostuisi synnyttämään hänelle lasta, jos osat olisi toisin päin, eli hän tahtoisi lapsen mutta minä en.
Ei ole minkäänlaista lisääntymiskuumetta enää.
En jaksa enää kolmatta adoptiorumbaa, vuosien odotusta ja epätietoisuutta siitä, tuleeko lasta ikinä. Lisäksi olen huomannut kaipaavani paljon enemmän omaa aikaa kuin mitä ikinä uskoinkaan. Eli kaksi siis riittää :)
syinä minun mielenterveysongelmani ja myös fyysiset sairauteni. Olen jo yli 40, joten raskauteni olisi senkin puolesta jo suuri riski.
näkymin ei koskaan tulla toista edes yrittämään, koska mies ei toista halua :( Toki olen onnellinen tästä yhdestäkin, mutta toivoin aina kahta lasta..
2 on nyt ja kyllä lisää halua, mutta ei ainaakaan nyt ole rahaa. ite kotona , mies työtön ja lainaa on, ei oo yksinkertaisesti varaa, mutta jos kaikki sujuu hyvi, on mulla 20vuotta aikaa väkeä lisätä
Vaikea raskaus ja haasteellinen allerginen vauva vei voimat niin, että uuteen yritykseen en halunnut heti ryhtyä. Sitten iski krooninen sairaus. Näiden rohtojen kanssa ei lapsia tehdä. Enkä todellakaan rupea lääkitystä purkamaan, kun vihdoin olen saanut elämänlaatuni takaisin.
Nyt lapseni on jo koululainen, reipas ja fiksu tietenkin, niin kuin kai jokainen äiti lapsestaan ajattelee. Nautin joka hetkestä hänen ja hänen isänsä kanssa.
Meillä poika-tyttö-poika, joten kumpaakin sukupuolta löytyy.
Mies ei lämpene ajatukselle toisesta lapsesta.
Itse en myöskään vielä koska 1. lapsi päälle vuoden enkä tod. jaksa sitä jatkuvaa yöheräilyä.
Itse haluaisin tytölle sisaruksen mutta kohta on ikääkin jo sen verran (nyt 31v.)että taitaa jäädä haaveeksi.
Olen aina ajatellut, että haluaisin kolme lasta. Nyt ne on ja perheemme tuntuu täydelliseltä tällaisena. Haluan keskittyä näihin lapsiin, energiaa ei ehkä riittäisi useammalle.
En myöskään halua olla enää koskaan raskaana tai synnyttää. Haluan pikkuhiljaa myös takaisin töihin. Ikääkin alkaa jo olla.
Enempää ei jaksa. Raskaudet olleet tosi vaiketa ja jaksaminen pienten kanssa ottaa koville.
Onneks ei enää tarvii.
Meillä on 15-vuotias poika ja 9-vuotias tyttö, ne riittää vallan hyvin.
Mä en halua aloittaa alusta taas kaikkea. Mulla on ihanat lapset ja ne on rakkaita ja läheisiä. Silti aina välillä mietin että ihanaa kun on jo niin "isoja". Jännittävää on vielä vaikka kuinka paljon edessä noiden kahdenkin kanssa. Opiskelut, kotoa muutot, tyttö/poika-ystävät, lapsenlapset, siis vaikka mitä?
löytyy meiltä!! :) Kyllä meillä olis ollu vielä ainakin yksi haaveissa, mutta raskaudet kaikista olleet niin vaikeita ja varsinkin viimeinen... Olen joutunut makaamaan niin monta kuukautta, että ei neljän kanssa enään sellaista tehdä. Krooninen vauvakuume vaivaa, mutta fysiikka ei enään kestäisi. Iloinen ja kiitollinen olen kaikista, jotka ollaan saatu!! Lapsuuden haave oli 5 lasta, mutta lapset laskee meidän akaattikotilonkin perheen jäseneksi, joten eiköhän meidän perhe ole kasassa nyt!!
-mies sairastunut epilepsiaan ja nyt sterilisaatio
-minulla vaikeita pitkäaikaissaurauksia
-viimeinen lapsi saatiin koeputkihedelmöityksellä, raskaat ja kalliit hoidot
-kahdessa vikassa raskaudessa ennenaikaisten supistelujen takia monen kuukauden vuodelepo
-meillä TODELLA energisiä ja vähäunisia lapsia
-EI JAKSA! Vaikeeta jo näiden kolmen kanssa ollut
-En halua olla raskaana tai imettää
-yöheräämisten ja jatkuvien itkujen ajattelu ahistaa
-haluan muuta elämää
Näennäisestä helppoudesta huolimatta lapsiperhe-elämä ei ole kovinkaan ihanaa. Toki omaa lasta rakastaa enemmän kuin mitään maailmassa ja päivittäin on ihanaa olla perheen kanssa, mutta... kaikki se vastuu (etenkin jos lapsia olisi useampi!), huolehtiminen ja yöunien menettäminen..aina rutiineista kiinnipitäminen..äh.
ja mies on ilmoittanut ettei enää halua "aloittaa alusta" uuden kanssa. Haluaa keskittyä nykyisiin lapsiin ja niiden vaiheista nauttimiseen, sen sijaan että uusi vauva taas pistäisi pakan sekaisin.
Minä himoitsisin sitä uutta vauvaa, mutta ymmärrän kyllä miehen pointin ja tietysti kunnioitan sitä. Hän on menossa sterilisaatioon.