G: Jos naapurin yh tarvitsee apua pienessä korjaustyössä, lainaatko miestäsi?
Kommentit (29)
Ja mieluummin kehoittaisinkin niin tekemään jos ei itse tajuaisi.
Mutta toisaalta yh:na opettelisin kyllä itse sen porakoneen käytön.
kannustan silti naapuriapuun.
Mutta mä kyllä kehoittaisin opettelemaan tekemään nuo pikkuhommat itse. Meillä on ainakin itselläkin sen verran hommia, että jos tähän vielä naapureiden ruuvialutkin pitää alkaa tekeen, niin jää omat työt tekemättä. Työssäkäyvillä ihmisillä on vapaa-aika kortilla, joten kaikki ylimääräinen on pois omalta perheeltä ja omista töistä. Voi tuntua pieneltä hommalta, mutta kun aikaa ei ole, niin tunti parikin on liikaa. Kyse ei ole siitä, etteikö haluaisi auttaa. Kyse on siitä, ettei aika riitä omiin ruuvailuihinkaan. Ehkä kyse oli naapurillakin tällaisesta. Jos on jotain omia töitä, joita siirretään ja siirretään ajanpuutteen vuoksi, niin ei siinä paljon naapureita autella. Ymmärräthän?
porakoneen kanssa ja oli heti reidessä kiinni.
Ei ollut kivaa. Käskin sen ulos, enkä puhunut tapauksesta kenellekään mitään.
muualle tekemään pientä remppaa/ruuvausta ym, niin ne kodin rästityöt menevät samaan menoon.
kannustan silti naapuriapuun.
Mutta mä kyllä kehoittaisin opettelemaan tekemään nuo pikkuhommat itse. Meillä on ainakin itselläkin sen verran hommia, että jos tähän vielä naapureiden ruuvialutkin pitää alkaa tekeen, niin jää omat työt tekemättä. Työssäkäyvillä ihmisillä on vapaa-aika kortilla, joten kaikki ylimääräinen on pois omalta perheeltä ja omista töistä. Voi tuntua pieneltä hommalta, mutta kun aikaa ei ole, niin tunti parikin on liikaa. Kyse ei ole siitä, etteikö haluaisi auttaa. Kyse on siitä, ettei aika riitä omiin ruuvailuihinkaan. Ehkä kyse oli naapurillakin tällaisesta. Jos on jotain omia töitä, joita siirretään ja siirretään ajanpuutteen vuoksi, niin ei siinä paljon naapureita autella. Ymmärräthän?
Jos remppahommia on, ne on opeteltava tekemään itse. Ja suurempiin operaatioihin nyt on toki kutsuttava ammattilainen muutenkin.
Mistä tämä lähtee, että nainen ei muka voi käyttää sähkötyökaluja? Ei se palleista ole kiinni vaan treenaamisesta.
kun ei naapuriapua saa eikä tukiverkkoa ole. Jos aika on niin kortilla, ettei voi mennä auttamaan toista, niin senkin voi sanoa: "Nyt ei pääse". Eihän tässä mistään remontista ollut kyse.
Ihan sama kuka ruuvaa, mies vai nainen, kuka käy naapurin puolesta kaupassa (samalla kun itse käy), jos siellä ollaan sairaita tms. Muiden auttaminen on helppoa.
Se aiempi, joka ihmetteli ap:n tilanteen syntymistä
Meillä mies kyllä osaa perusremontit, ei vain viitsi työpäivän päätteeksi enää muiden romuja laitella kun sitä töissä saa harrastaa ihan tarpeeksi. Joten jos kotona/naapurissa jotain tarvii tehdä, se olen minä joka tekee/auttaa. Olen itse asiassa kuvitellu että kaikilla pysyy saha, vasara ja pora sen verran käsissä että perushommista selviää itse.
Ei tästä kauaa ole kun naapurin rouva soitti, että auto oli jättänyt tien päälle ja mieheni kävi hänet sieltä poimimassa. Samoin käydään ruokkimassa kissat ja käytetään koira jos tarvis on. On se kiva tietää, että on sitten joku jonka puoleen voi vaikka itsekin kääntyä jos hätä joskus iskee.
Mutta mä kyllä kehoittaisin opettelemaan tekemään nuo pikkuhommat itse. Meillä on ainakin itselläkin sen verran hommia, että jos tähän vielä naapureiden ruuvialutkin pitää alkaa tekeen, niin jää omat työt tekemättä.
Työssäkäyvillä ihmisillä on vapaa-aika kortilla, joten kaikki ylimääräinen on pois omalta perheeltä ja omista töistä. Voi tuntua pieneltä hommalta, mutta kun aikaa ei ole, niin tunti parikin on liikaa.
Kyse ei ole siitä, etteikö haluaisi auttaa. Kyse on siitä, ettei aika riitä omiin ruuvailuihinkaan. Ehkä kyse oli naapurillakin tällaisesta. Jos on jotain omia töitä, joita siirretään ja siirretään ajanpuutteen vuoksi, niin ei siinä paljon naapureita autella. Ymmärräthän?