Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani! 3 kk:n ikäinen vauva

Vierailija
12.03.2010 |

on koko päivän nukkunut tai ollut silmät kiinni. Jos otan tutin pois niin itkee. Syönyt normaalisti, nukkui pari tuntia päivällä vaunuissa. On hirmu levoton.



Käytiin äsken päivytävällä lääkärillä, jonka mielestä silmätulehdus. Mutta kun mun mielestä ei oo!! Ostin lääkärin määräämiä silmätippoja, ei mitään vaikutusta...



Minkä mun pienellä on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiinko mitään testejä lääkärissä? Virtsatieinfektio? Mun vauvalla oli 3kk iässä. Oireina vain uneliaisuus, itku, levottomuus ,ja sitten alkoi oksentaa. Selkeästi huomasi, ettei kaikki ollut kunnossa, vaikkei kuume ollut ehtinyt nousta. Rakkopunktio varmisti lopulta munuaisaltaantulehduksen. Hoitajat siihen asti vähättelivät ja olivat passittamassa kotiin "pieruvaivaista" vauvaa ylireagoivan äitinsä kanssa. Oltiin sitten antibioottitipassa 4 pv.

Vierailija
2/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi unelias, eikä ole hereillä eikä juuri reagoi mihinkään. Jaksaa kyllä imeä.



Hän kun nykyään on tunnin pari hereillä ja jokeltelee ja nauraa. Ei tänään.



Tosi hankalaa vaan, kun ei ole mitään paikkaa minkä puoleen vois näin illalla kääntyä, kun toi päivystys ei auttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sinäkin asiantuntija? Kyllä mä jotenkin vielä tän illan ainakin uskoisin sitä lääkäriä. Voithan soittaa vielä sinne päivystykseen ja ilmaista huolesi. vauva niin pieni, että luulisi heidän ottavan asian tosissaan.

Vierailija
4/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne perusteli sen silmätulehduksen? päivystyksessä tuntuu monasti olevan tuurista kiinni, otetaanko asia tosissaan, oli pieni vauva tai ei. Itse kyllä luottaisin vaistoihini, jos tuntuu että ei ole kaikki kunnossa niin älä ihmeessä jää odottelemaan liian kauan. Joinakin päivinä vauvat toki nukkuu enemmän kuin toisina, mutta jos hereilläkään ei oikein mihinkään reagoi ja käytös tuntuu epänormaalilta niin kyllä tarkistuttaisin asian vielä. Onko mitään muuta paikkaa mihin mennä? Ottiko ne mitään kokeita? Kyllä jos tuo jatkuu niin täytyyhän nyt jotku verikokeet ottaa!

Vierailija
5/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on noin pieni kyseessä, ei kannata ottaa riskejä. Sanoitko siellä, ettei lapsi reagoi? Olen oppinut ajan saatossa sen, että äiti tietää kyllä, kun lapsi ei ole kunnossa. Mars matkaan!

Vierailija
6/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteivät ole rähmästä takertuneet kun sanoit että on pitänyt silmiä kiinni? Ilmeisesti avautuvat kun olet lääkettä pystynyt laittamaan? Jos tuntuu että vika on muualla kuin silmissä niin mars päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto parani seuraavaan päivään. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt. Toinen lääkeri otti minut kuitenkin tosissaan ja tutki huolella. Toisen lääkärin mukaan silmässä ei tulehdusta, mikä oli ekan lääkärin diagnoosi. Eikä silmässä kyllä olekaan/ollutkaan mitään sellaisin oireita.



Turha reissu se toinen lääkärireissu, onneksi.

Vierailija
8/23 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkäri ei huomaa, jos vauva on reagoimaton? Ihan oikeasti jääkö sellainen perusasia lääkäriltä huomaamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto parani seuraavaan päivään. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt. Toinen lääkeri otti minut kuitenkin tosissaan ja tutki huolella. Toisen lääkärin mukaan silmässä ei tulehdusta, mikä oli ekan lääkärin diagnoosi. Eikä silmässä kyllä olekaan/ollutkaan mitään sellaisin oireita. Turha reissu se toinen lääkärireissu, onneksi.


ku huomasi ettei lapsella ole mitään hätää! Tokihan vauvoilla on erilaisia päiviä, joskus ollaan vähän rauhallisempia.

Vierailija
10/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän neljäs lapsi, joten olen muutaman silmätulehduksn nähnyt...



Mitään kokeita ei otettu. Tosi nuori ja epävarma päivystävälääkäri. Meiltä on näin illalla lähimpään päivystykseen 30km matka. ja siellä ei ole lastenlääkäriä paikalla. Keskussairaalassa on lastenlääkäri, mutta sinne tarvittais lähete ja keskussairaalaan on yli 60km. Mutta mä ajaisin sinne tai ihan minne vaan, kun joku tutkis mun lapsen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lähetteitä syynää jos on oikea hoidon tarve

Vierailija
12/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kipin kapin sen vauvan kanssa takaisin päivystykseen. Selität että mielestäsi vauva on unelias ja reagoimaton. Ja ilmoitat sille päivystäjälle että haluat lähetteen lastenlääkärille etkä poistu paikalta ennen kuin sen saat.



Itsekin neljän lapsen äitinä sanoisin, että ei tuollainen silmien kiinni pitäminen tai uneliaisuus ole normaalia. Vauvalla voi olla kehittymässä joku nopeasti etenevä infektio, joka ei ole vielä nostanut kuumetta, ja sitten kun se kuume nousee voi olla jo kiire.



T: sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan perusteellisemmin! Kuten edellinenkin sh vastasi voi kyseessä tosiaan olla jokin nopeasti etenevä infektio tai muu kohtalokas sairaus.



Voithan nyt ainakin soittaa sinnne keskussairaalan lastenpäivystykseen ja kysyä sieltä hoitajan/lääkärin neuvoa puhelimitse.



T. lasten sh

Vierailija
14/23 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat toivat noin 3kk vauvan huolissaan tutkimuksiin, koska eivät tienneet, mikä häntä vaivaa- sanoivat vauvan olevan itkuinen ja "outo". jotain tutkittiin, ei löytynyt mitään. psykiatria kutsuttiin paikalle ja allettiin selvittää perhetaustaa ym. seuraavalla viikolla todettiin vauvalla kasvain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, ei mitään lähetettä tarvita. Minä myös len oppinut luottamaan itseeni, sen kyllä tietää jos lapsella ei ole kaikki hyvin. Varsinkin kun on noin pieni, niin mene päivystykseen.

Vierailija
16/23 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ap:n vauva voi.. Tulehan päivittämään kuulumiset, kun ehdit ja jaksat. Toivottavasti vauva sai hoitoa/ voi paremmin.

T: ensimmäinen vastaaja

Vierailija
17/23 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muakin kiinnostaa :'D

Vierailija
18/23 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/23 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että kaikki kunnossa!

Vierailija
20/23 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin kanssa siitä onko lapsi sairas vai ei... ja että yöllä ei meinaa hoitoa saada vaikka yöllä ne taudit aina puhkeaa (ainakin meillä, huoh).



Pelottavaa tuollainen.



Toivottavasti lapsi saa hoitoa ja tulee kuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi