Olenko ainoa jonka tulee sitä 12-vuotiasta sääli?
Ei varmaan ihan kaikki asiat hänellä kunnossa ja sitten kun hätääntyy noin pahanpäiväisesti...
Kommentit (35)
sen mimmin pärstänkuva Iltiksen kanteen, ihan tosi! Siis haloo, nyt ei ole kyse enää mistään 6-vuotiaasta!
ylpeänä nimensä niin googlattaisiin kuva facebookista.
ja tiedän miten tiukka paikka on jos on jotain mokaillut ja vaikkapa jäänyt kiinni näpistyksestä. Siinä on ensinnäkin tiukka paikka kertoako mitä on tehnyt, hävettää ja sitten kun on kiinni jäänyt hävettää enemmän. Päähänpistoja voi tulla, toki järjen käyttö on sallittua ja sitähän ihmiset opettelevat koko ikänsä. Armeliaisuus on tietyssä määrin tarpeen ja toisaalta on ymmärrettävä, että noin ei toista kertaa todellakaan tehdä. Tarkoitus ei ole alkaa miksikään insuliinisairaanhoitajaksi. Nimi tai kuva ei edistäisi kenenkään asiaa.
se lapsi olis ollut 17-vuotias, silloinkin täällä olis av-mammat lätisseet, että "sehän on ihan lapsi vielä, eihän sen ikäinen nyt tommosen teon vakavuutta tajua".
Toivottavasti kaikki kohtelevat kuitenkin asiallisesti häntä. pelästynyt pikkulapsi.
Eiköhän ne tyttären ongelmat ole juuri sieltä perheestä lähtöisin. Ei kukaan normaalista, rakastavasta ja tasapainoisesta perheestä tuleva lapsi tee tuollaista.
Mua ei perhe säälitä pätkääkään, lähinnä vihastuttaa. Tyttöä kyllä sääliin.
Et yhtään mitään. Se perhe voisi olla naapurisi oikealla tai vasemmalla - tai kenties jopa teidän perheessä voisi käydä lapsille köpelösti, ilman että vanhempia siitä täytyisi erityisesti syyllistää. Aina kaikki ei mene niin kuin kuvitellaan.
pahoja seuraamuksia. 12-vuotias on tosi lapsi vielä. Olisin itse voinut olla noin pösilö sen ikäisenä. Kai. Onneksi se vauva selvisi, muuten olisi kaksi tragediaa.
Sairasta haudata pikkuinen lumeen, psykopaattista touhua. En pysty tuntemaan vielä sääliä, tunnen vain kuvotusta. Ehkä myöhemmin on myötätunnon aika, ken tietää.
joka ei tajua mitään.
Mää oon muuttanut 15 vuotiaana yksin asumaan ja huolehtinut itsestäni.
Mun äiti on 13 vuotiaana ollut pikkupiikana ja isäni 12 vuotiaana pöllimetsässä töissä.
Nykyajan 12-vuotiasta silitellään päähän kun meinaa tappaa vauvan.
Nää nykyajan nuoret nauraa maha kippurassa teille kun tietävät, että saavat tehdä, mitä haluavat.
kun koko Suomi etsii. tyttö tietää missä lapsi on, ja että elinmahdollisuudet koko ajan vähenee. ei kerro kenellekään. hän voisi pelastaa vauvan, mutta ei tee sitä. mitä hänen päässänsä noina kolmena tuntina liikkuu... huh. hoitoa tarvitsee ja kipeästi.
Sääli tässä ei auta ketään. Todella toivon medialta vastuullisuutta, ettei tämän 23 v lapsen elämää pilata täysin. Hän mokasi, ja hän varmasti tietää sen itsekin. Onni onnettomuudessa on, että vauva selvisi ja vauva pääsee varmasti tilanteen yli, ehkä ei edes enään muista tilannetta.
Tytölle pitää myös antaaa mahdollisuus päästä asian yli. Se ei tarkoita asian kuittaamista villaisella, vaan tetenkin hänen pitää saada vanhemmiltaan kurinpalautus, ja asia pitää lasetensuojeluna avulla selvittää. JA jos on jotain ongelmia lapsen elämässä, niihin pitää puuttua ja tarjota hänelle kaikki tuki, että hän pääsee itse tilanteen yli ja voi jatkaa elämäänsä.
RTyttö ei kaipaa yleistä halveksuntaa, hän ei voi sellaista käsittää eikä ymmäetää. TOdella todella toivon, ettei kukaan naapuri avaudu asiasta näille "laatulehdille".
Myötätuntoa tunnen kaikkia osapuolia kohtaan, sääliä en. ENkä vihaa.
Eiköhän tässä ole tytölle ollut jo rangaistusta tarpeeksi; tapaus kaikissa lööpeissä, poliisikuulustelut, lastensuojeluihmiset jne. Toivottavasti se tyttö lähinnä saa apua ja rakkautta.