Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

akateemiset naiset: oletteko ihastuneet/ haaveiletteko

Vierailija
08.03.2010 |

koskaan duunarimiehestä?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin jo alkaa hädissäni puolustella mielenkiintoani postmodernismia (tai ehkä pikemminkin postmoderniutta ajattelutapana, eli se siitä Kristevasta sitten kuitenkin) kohtaan - varsinkin kun siihen nimenomaan kuuluu ajatus subjektiivisista merkityksistä, eikä kaikkia niitä horinoita siis tosiaankaan tarvitse ottaa tosissaan. ;)

Hiiohoi. Mitäs sitten alkais.

Eli eihän tätä kukaan ota tosissaan. Hehe. t. 119

Kannattaisko lukea välillä muutakin. Kiihkosta päätellen luet kristevaa kuin Raamattua.

Vierailija
102/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halveksimaan Edward Saidia, koska pyöritään paljon entisissä siirtomaissa. En tiedä miksi tämä harraste on niin paljon palkitsevampaa. Ehkä se on se tosikkous, jota vastaan on niin hauska postmodernisti ruusailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä kuka se "ensimmäinen jannu" tässä tapauksessa olisi. Mutta ihan sama, tässä keskustelussa ei muutenkaan ole päätä eikä häntää.

Mä meinasin jo alkaa hädissäni puolustella mielenkiintoani postmodernismia (tai ehkä pikemminkin postmoderniutta ajattelutapana, eli se siitä Kristevasta sitten kuitenkin) kohtaan - varsinkin kun siihen nimenomaan kuuluu ajatus subjektiivisista merkityksistä, eikä kaikkia niitä horinoita siis tosiaankaan tarvitse ottaa tosissaan. ;) Hiiohoi. Mitäs sitten alkais.

Eli eihän tätä kukaan ota tosissaan. Hehe. t. 119

Kannattaisko lukea välillä muutakin. Kiihkosta päätellen luet kristevaa kuin Raamattua.

Vierailija
104/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tähän hätään muutakaan feministiteoreetikkoa äkännyt. Vakaa tarkoitukseni oli jatkossa ryhtyä herjaamaan naistutkimusta, mutta ei ilmaantunut yhtään puolustajaa.

Rawls on kyllä edelleen kuranttia tavaraa, ja Saidiin tunnustan vasta tutustuvani, vaikkakin jo nyt suhteemme alkaa rakoilla - enkä ole vielä edes hankkinut "Orientalismia".

119

Ps. olen 38 vuotta vanha!

Vierailija
105/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näin turhaa ketjua, mutta en haaveile duunareista, sillä rakastan omaani, joka nyt sattuu olemaan akateeminen! :)

Duunareissa ei sinänsä vikaa, kunhan muuten ovat kunnollisia.

Vierailija
106/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään raha tai maine, eikä sitä automaattisesti akateemisilla ole (humanistit, yhteiskuntatieteilijät jne). Minua kiinnostaa miehet, jotka seuraavat maailmaa, ovat kiinnostuneita kaikesta ympärillään, ovat hyviä keskustelemaan ja joilla on perusteltuja fiksuja mielipiteitä. Tunnen monta duunaria, joilla on kaikkea tätä, mutta usemmain kyllä akateemisillä miehillä. tuntemani duunarit sen sijaan rikkaampia :-)

Miten akateemiset naiset ovat noin rahan/maineen perään, kun miehen ammatilla on niin suuri väli? Ei kai sillä ole väliä, onko mies duunari vai akateeminen, kunhan on sopiva itselle:) Meidän perheessä (ikää molemmilla alle 30v) minä olen se akateeminen nainen, mutta mieheltä ei kyllä löydy akateemista tutkintoa. Enkä ole koskaan ajatellut sillä olevan väliä. Ihana mies, hyvin huomaavainen eikä lainkaan sellainen itseään täynnä oleva leveilijä (kuten osa "liian" hyvin menestyvistä), käy töissä, on mies paikallaan kodissa eikä tosiaan kyllä kärsi alemmuudesta, kun minulla korkeampi tutkinto. Tosin en sanoisi miestäni aivan duunariksikaan, mutta minulle silläkään ei olisi väliä, koska on oikea minulle. t.10v yhdessä olleet

Vierailija
107/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan akateemisten: lakimies, tutkija, matemaatikko jne . Yhden kanssa menin lopulta naimisiin. Kerran tapailin yhtä opistotasoisesti koulutettua ja kerran raksamiestä, mutta kumpikaan juttu ei edennyt seurusteluksi. Koin, että toisessa päässä alkoi jossain vaiheessa ns tuuli suhista korvien välissä. Miksi sitä itsekseen keskustelisi? Olen pahoillani, mutta näin on oikeasti käynyt, keskustelu on minulle tärkeää ja jos toisella ei kapasiteetti riitä niin minkäs teet.

Vierailija
108/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus kysymykseesi on silloin Kyllä :)

Vierailija
109/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnnen upeita, säkenöiviä ihmisiä sekä duunarien, että akateemisten keskuudesta. Älykkäitä, hauskoja, menestyneitä, jotka tekevät maailmasta paremman paikan elää.

Ulkomailla asumisen myötä, kun olen päässyt Suomi-kuplan ulkopuolelle, olen ihan uudella tavalla oppinut arvostamaan kaikenlaista työtä, joka mahdollistaa sen, että yhteiskunta ja sen infrastruktuurit toimivat.

Toimiva yhteiskunta tarvitse niin lähihoitajia, kuin lääkäreitä ja niin rakennustyömiehiä kuin diplomi-insinöörejä. Kokonaisuuden kannalta he ovat mielestäni samalla viivalla, samanarvoisia. Itse kukin tuo oman panoksensa yhteiskuntaan; osaamisensa, taitonsa, kykynsä ja oman persoonansa likoon laittaen.

Ja itse aiheeseen: mieheni on akateeminen ja itse asiassa en ole koskaan edes seurustellut ei-akateemisen kanssa, mutta se ei sinänsä näy arkielämässämme. Mieheni on kyllä veitsen terävä älyltään, kunnianhimoinen, omaa laajan yleissivistyksen, lukee ja opiskelee uutta jatkuvasti, mutta mielestäni se on enemmänkin sisäsyntyinen ominaisuus miehessäni - ominaisuus, joka hyvin voi olla myös ns. duunarilla.

Ja mitä edes duunari vs. akateeminen tässä keskustelussa tarkoittaa? Molemmat termit pitävät sisällään valtavan kirjon erilaisia ammatteja ja työtehtäviä.

Jos akateemisuus tarkoittaa ylipäänsä yliopisto-tutkintoa ja duunarit ammattikoulua, niin onko kuilu todellakin niin syvä vaikkapa käsityöopettajan ja pukuompelijan välillä? Naurattaa mielikuva kahdesta em. ammattilaisesta saman pöydän ääressä ja kuinka se "akateeminen" osapuoli mittelee toista pitkin nenänvartta :)

Vierailija
110/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vastaisitko itse kysymykseen?

Siskoni ja minut pahoinpideltiin todella pahasti Mexikossa erään loman aikana. Rahat ja kaikki vietiin. Minulta murtui useita luita. Ei siitä sen enempää en ole vielä toipunut tapahtumasta tarpeeksi. Olimme tavallisella lomalla. Se voi sattua kenelle tahansa turistille. Sama voi tapahtua myös espoossa. (itkee) miksi utelet minulta tälläisiä :( ?

Jos mieheni olisi ollut mukana lomalla hän ei olisi antanut sen tapahtua. Onneksi lapset selvisivät vain säikähdyksellä.

Minä myös valitsen miehen tappelukyvyn mukaan. Minulla on vapaaottelija. Ei kovin välkky mutta oman asiansa nero. Ihana seksikkään lihaksikas peto joka pitää puolensa kehässä ja kehän ulkopuolella.

Vierailija
111/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v jo mennyt :)

Vierailija
112/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun koulutuksestani, saati sitten duunari. En oikeesti jaksa sitä lässytystä mieheltä, että pitäisi kouluttautua enemmän kun sinäkin olet sitä ja sitä. Ihan kun mun koulutukseni määrä olisi jotain mikä pitäisi vähintään ylittää, että voisi olla seurassani mies. Miehillä on minun kokemukseni mukaan todella huono itsetunto tässä asiassa. Nainen ei saa olla koulutetumpi.

Vierailija
113/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihminen on tärkeämpi kuin koulutus.

Sitäpaitsi mun duunari teki äskettäin gradun valmiiksi. Päätti lähteä opiskelemaan, kun työttömyys iski alalle.

En ymmärrä tätä jaottelua. Eihän se duunari välttämättä ikuisesti ole duunari. Nykyään moni akateeminenkin tekee duunarin duunia.

Vai oliko tää provo?

Vierailija
114/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei itsetunto kestä paremmin koulutettua ja kovempipalkkaista naista :( Ja näitä on nähty.

Vierailija
115/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä yksinkertaisesta syystä etten ole koskaan elämässäni vielä tavannut fiksusti käyttäytyvää ja lukemaan / kirjoittamaan oppinutta duunaria, en miestä enkä naista.

Vierailija
116/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun pihan aita on tekemättä, vaatekaapin ovi roikkuu jne

muulloin en kaipaa

t.akateeminen, mies lääkäri

Vierailija
117/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni duunarimies tekee myös sen jaon, kun ei itsetunto kestä paremmin koulutettua ja kovempipalkkaista naista :( Ja näitä on nähty.

Eihän kaikki akateemisetkaan katso nenänvartta pitkin duunareita. Kahelit toki katsoo mutta eihän me aleta kaheleiden takia koko akateemista kirjoa syrjimään?

Vierailija
118/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa, kyllä se kuule duunarikin voi olla hyvä keskustelemaan, jos on vain kiinnostunut lukemaan ja omaa keskustelutaidot. Esimerkkinä oma isäni, joka on ihan duunari ja osaa keskustella asiasta kun asiasta. Akateemiset mammat taas näyttivät kuinka tyhmiä ovat tai ovat sitten rahan perään..[

i]ja kyllä akateeminen, arvostettu loppututkinto on.

Haaveilen siis päiväunissani duunarimiehestä, mutta sitten tosielämässä en jaksaisi muutoin kun sängyssä duunarin kanssa. Eli älyllistä keskustelua tarvitsen.

[/quote]

Vierailija
119/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä on monia ammatteja ja todella moni on ammattikoululainen sekä akateeminen.

Kuka tahansa vihaamanne duunari saattaa olla vaikka mikä koulutukseltaan vuosien päästä.

Mikään ei ole nykyään ikuista.

Suosittelisin monille akateemisille työttömille ammattikouluun menoa. Oppisitte itsellenne jonkun hyödyllisen ammatin.

Eikä ole pitkä koulutus.

Vierailija
120/141 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.