Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorille perheille ei enää kelpaa käytetyt vauvatarvikkeet

Vierailija
08.03.2010 |

Tähän päätelmään olen lievästi pöyristyneenä tullut.

Meidän nuorimmainen on 2 v. ja olen sitten tutuilta (esikoistaan odottavilta/juuri saaneilta) vauvaperheiltä kysynyt haluaisivatko ILMAISEKSI esim. yhdellä lapsella olleet 3 vuotta vanhat, mutta täysin ehjät ja toimivat yhdistelmävaunut. Tai jonkin verran vanhemman, mutta ihan ehjän ja siistin pinnasängyn. Tai monta pussillista lastenvaatteita. Tai pinnansängynsuojuksia, vauvanpeitteen (käyttämätön!) yms.. siis ihan ilmaiseksi olen tarjonnut kaikkia.

Ei kelpaa kenellekään. Tulee vastaukseksi sellaista ihme ynähtelyä, "no joo, voishan sitä ny ehkä kattoo.." muttei mitään mielenkiintoa sitten kuitenkaan katsoa tai katsovat sillä tavalla pintapuolisesti ja tuntuvat vääntelevän käsiään tyyliin "mitenköhän tästä nyt kieltäytyisi"

tai yksi pariskunta jo lupasikin ottaa esim. syöttötuolin (sekin ihan uutta vastaavassa kunnossa) ja jäi sille puheille, että hakevat sen lähiaikoina.

Olen nyt odotellut puoli vuotta, ei ole hakijoita näkynyt eivätkä ole syöttötuolista enää mitään puhuneetkaan.

Itse en enää kehtaa kysyä, ettei tule se vaikutelma, että tyrkyttäisin väkisin.

Mutta ihmettelen kyllä, miksi ei kelpaa. Kai "nykynuoriso" (vaikken itsekään ole kuin vähän päälle 3-kymmenen) on tottunut jo että kaikki mitä itselläänkin on, on aina uutta ja ihan viimeisien trendien mukaista. Ei kelpaa siis mikään käytetty, vaikka kuinka olisi uudenveroinen.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tarvii sun vanhoja, kun omat äidit ja isät tulevien isovanhempien roolissa ostavat kaiken uutena.

Meille on kyllä aina kelvannut käytetty, kunhan se on toimivaa ja hyväkuntoista. Kaikki meillä onkin, vauvanammeesta ja pinnasängystä syöttötuoleihin ja suurimmaksi osaksi jopa vaatteisiin, ollut käytettyä. Mutta meillä ei olekaan mummoja ja pappoja jotka ostaisivat kaiken uusina.

Vierailija
2/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastusarjeijaan tai seurakunnalle että teiltä voisi noutaa sellaiset, ehkä löytäisivät uusille omistajille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin pienituloiselle yh-vanhemmalle tai nuorelle parille, jos kelpaa ja jätä yhteystietosi tai sovi neuvolan ihmisten kanssa, että toimittavat eteenpäin (riippuu teidän kunnan neuvolan resursseista, miten haluavat hoitaa asian)

Vierailija
4/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en tarjoa mitään kenellekään ja meilläkin olisi, mitä tarjota. Kolme lasta, kumpaakin sukupuolta ja paljon tavaroista ja vaatteista peräisin ulkomailta, missä asuimme muutamia vuosia. Nyt varastoin kaiken odottamaan jotakin tilaisuutta, missä voisi lahjoittaa niitä eteenpäin joillekin, jotka tarvitsevat. Itse en jaksa/ehdi myydä niitä. Mutta kukaan ei siis huoli, koska kaiken pitää olla uutta tyyliin "tää vauva on mun elämän tärkein projekti ja mä niinku satsaan siihen kaikkeni, tajuuthan sä".

Vierailija
5/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse osta niin sitten heidän vanhempansa ostavat lapsenlapselleen uutena vermeet.

Meillä on tarvikkeet tuttava pariskunnalta ja huutonetistä.

Vierailija
6/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kelvannut kaikille 20 vuotta sittenkään.

Vierailija
7/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta varmastikin. Me hankimme kaiken käytettynä. Kun lapsi täytti kaksi vuotta, taisin ostaa itse hänelle ensimmäiset uudet vaatteet.. vaikka siis kuulumme mieheni kanssa ihan niihin hyvätuloisiin, koulutettuihin nuoriin +30 vanhempiin. Mun mielestäni maailma on niiiin täynnä tavaraa, hyvää sellaista että on suoranaista piittaamattomuutta ostaa kaikki uutena. Ehdottaisin myös että ota yhteyttä esim. kaupunkisi perhetyöhön tms. varmasti ottavat vastaan jos tietävät suoraan kenelle tarvitsevalle, halukkaalle vosi antaa.

Vierailija
8/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ole tietyn värisiä! Eivätkä sovi sisustukseen..huoh.. Tällaisiakin tyyppejä on.. Itsessäkin on vähän sitä vikaa, mutta en vaunuista tai syöttötuolista kieltäytyisi.

Meille kyllä olisivat ne kelvanneet, ostimme suurimman osan vauvatavaroista käytettynä.

Vaatteita en huolinut, sillä niistä tulee sellainen olo että niitä on pakko pitää, kun on ilmaiseksi saanut. Sain nimittäin pussillisen yli kymmenen vuotta vanhoja vaatteita vauvalle.. En osannut niitä "huonompina" vaatteinakaan pitää, koska olin ostanut paljon hyväkuntoista, melkein uuden veroista vaatetta kirpparilta.

Vierailija
9/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kysyä jostain organisaatioista, jotka avustavat köyhiä perheitä, josko voivat toimittaa jollekin

Vierailija
10/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Huutonetin kautta... Laitan osta-heti-huudoksi ja hinnan kaikelle yhteensä 1€:) Sitten vaan ehto että tulee ja vie kaiken pois viikon sisällä tms.

Vierailija
11/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettykin tavara, ihan jo periaatteesta "kaikkea ei uutena tarvitse"

onko se sitten hippeilyä vai mitä-vihreää-ajattelua, kun vaipatetaankin kestoilla

Siinäpähän muut nirsoilevat ja tuskailevat rahanmenoa!

Itse toivon omalla mallillani opettavani lapsilleni järkevää kulutusta

Vierailija
12/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Huutonetin kautta... Laitan osta-heti-huudoksi ja hinnan kaikelle yhteensä 1€:) Sitten vaan ehto että tulee ja vie kaiken pois viikon sisällä tms.

en pidä ajatuksesta, että ostaja/hakija olisi joku, joka laittaa kaiken kalliimmalla heti uudestaan myyntiin. En halua auttaa jobbareita, vaan antaa sellaiselle, joka oikeasti tarvitsee ja ottaa ne käyttöön.

Kolmen lapsen äippä tuolta edeltä.

Vierailija
13/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rouva kohkasi kuinka hän inhoaa äitiyspakkauksen vaatteita ei kelpaa kuin yöpaidoiksi hänen kullannupulle. No tuli toinen lapsi minä ajattelin, että eivät ota uutta pakkausta kun on niin surkea niin mitä vielä rouva ilmoitti ottavansa pakkauksen vain koska se on arvokkaampi kuin se raha minkä voi myös valita.

Kuinka joku kehtaa ensin haukkua maan alle ja sitten laskee vain taaloja kuinka paljon saan irti valtiolta.

Vierailija
14/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vanna ostettiin uutena, kun sitä mikä me haluttiin ei saanut mistään käytettynä, sen verran uusi keksintö.

mutta vaikka käyttettyjä lasten tarvikkeita käytetäänkin ja hankitaan ei se tarkoita sitä että mekään mitä tahansa otettaisiin vastaan. Vaan esim valitsin mieleset vaunut ja sen jälkeen metsästin haluamani mallin ja värin käytettynä netistä.

Jos sä olet saanut hankkia sellaiset vermeet mitkä ite halusit niin miksi ei sun tutut sais niin tehdä vaan sen takia kun sä haluat omists eroon kivuttomasti ilman vaivaa

Vierailija
15/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap voisi hankkiutua eroon tavaroista, jos tutuille ei kelpaa.

Jollekin järjestölle, neuvolan kautta? Tai otat yhteyttä vaikkapa lähimpään ensikotiin ja kysyt, jos sieltä voisi jollekin lahjoittaa, tai jos heillä olisi omaa käyttöä? Kaupungin tai kunnan maahanmuuttajapalveluille, jos antaisivat jollekin maahanmuuttajaperheelle? Ihan varmasti löytyy jokin taho, joka ottaa tavarat vastaan ja hoitaa eteenpäin, jos ne vaan ovat hyväkuntoista.

Vierailija
16/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin pinnasänky ja peite + lakanoita. Olen yrittänyt kysellä tutuilta lapsiperheiltä (joilla siis jo vanhempia lapsia), mutta eipä tunnu kellään olevan :(

Vierailija
17/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille ainakin kelpaa hyvin käytetyt tavarat. Suurimmista hankinnoista vain yhdistelmärattaat ostettiin uutena, mutta niitäkään ei käytettynäkään joka paikasta saa niin halvalla. Maksettiin nimittäin 200€ uusista yhdistelmävaunuista (ihan lastentarvike liikkeestä ostettiin). Kaikki muut, pinnasänky, hoitopöytä yms. saatiin joko ilmaisesti tai ostettiin työkaverilta käytettyinä. Itse ajattelen sen niin että ne on niin vähän aikaa käytössä, että en edes suostuisi maksamaan niistä montaa sataa euroa/kpl!

Ja ikää meillä on 22 ja 26...

Vierailija
18/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vanna ostettiin uutena, kun sitä mikä me haluttiin ei saanut mistään käytettynä, sen verran uusi keksintö.

mutta vaikka käyttettyjä lasten tarvikkeita käytetäänkin ja hankitaan ei se tarkoita sitä että mekään mitä tahansa otettaisiin vastaan. Vaan esim valitsin mieleset vaunut ja sen jälkeen metsästin haluamani mallin ja värin käytettynä netistä.

Jos sä olet saanut hankkia sellaiset vermeet mitkä ite halusit niin miksi ei sun tutut sais niin tehdä vaan sen takia kun sä haluat omists eroon kivuttomasti ilman vaivaa

Vierailija
19/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on jo 2 lasta..heille ostanut kirppiksiltä ja tutuilta edullisia vaatteita ja tavaroita..tykkään ostaa kirppikseltä tavaraa.edullisia ja hyväkuntoisia.

nyt sit odotan rv38 poikaa uudelle miehelle..tämä uus mies ei ymmärrä kirppistouhua..kaikki pitäs olla uutta..sain ympäripuhuttua että vaunut pietään jotka jääneet tytöiltä..musta-viininpunaiset..kauan sain puhua et suostuu..

ja mitä vaatetta olen pientä kirppikseltä haalinut niin en ole "uskaltanut" aina alkuperää kertoa..

kivahan se on kaikki uutena ostaa mut minusta ei mitään järkeä..

vaikka rahaa olis mitenkäpaljon..niinku mun miehellä niin tuleehan siitä hyvä mieli myös kirppismyyjälle joka saa myytyä iteltä tarpeettomat hyväkuntoiset tavarat eteenpäin. jolla voi sit vaikka ostaa omille lapsille jotain..

Vierailija
20/67 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalleen, varsinkin esikoille vain "parasta ja uutta" ja moni kokee, ettei halua käytettyä lapselleen. Jos ihmisellä on varaa niin mikäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi