Aika aborttiin maanantaina, pelkään että en kykenekään tekemään sitä...
Elämme tällä hetkellä tilanteessa, johon ei vauva ole tervetullut, vaikkei lapsilukumme olekaan vielä välttämättä täysi. Mutta muuten vauva tähän tilanteeseen on vaan mahdottomuus kun tuntuu, ettei jaksa näinkään. Monta ikävää asiaa tapahtunut lyhyessä ajassa ja jos tähän samaan syssyyn tulisi vielä vauva niin varmasti olisi vähintään ero edessä enkä tiedä jaksaisinko muutenkaan sitä valvomista vielä uudestaan.
Ennen kun joku tulee viisaana sanomaan, että ehkäisyä vois käyttää niin ehkäisy oli kyllä käytössä, mutta mikään ei näköään ole täysin varmaa. Aiemmatkin lapset on kyllä saaneet alkunsa ekasta yrityksestä, nuorin sai alkunsa pillereistä huolimatta ja tämä raskaus alkoi kun kierukka ei ollutkaan kunnolla paikallaan.
Kommentit (52)
mutta kannattaa ajatella että kaikella on tarkoituksensa. Siis tuo lapsi jota odotat oli vahinko,mutta sillä on varmasti teidän elämään jonkunlainen merkitys. Ehkä teidän kuului saada vielä juuri tämä vauva ja juuri nyt. Todellakin lapsi on ihme. Se ei aina tule tilanteeseen johon se sopisi täydellisesti. Ymmärrän että sinulla on nyt todella raskasta ,mutta silti abortti ei ole hyvä ajatus.Kuvittele jos teet abortin ja masennut vielä sen takia ihan totaalisesti.
Asioilla on kuitenkin taipumus järjestyä ja juuri tuota lasta ei saa takaisin, jos alkaa kaduttaa.
mies ois ehkä enemmän vauvan pitämisen kannalla, mutta totuus on, ettemme voi pitää vauvaa tässä tilanteessa. Olemme tehneet listan, jossa on molempien vaihtoehtojen plussat ja miinukset ja niiden perusteella abortti on oikea vaihtoehto. Asiaa on pohdittu monelta kantilta ja lopputulos on sama.
Tarkoitin yh:ksi jäämisellä sitä, että jos tämän kaiken keskelle tulee vielä vauva niin todellakin on suhteemme vaakalaudalla. Siis kun nytkin on todella vaikeaa ja vaikka ois helppokin vauva niin se tuo lisää työtä/huolta ym. Ja kun sekin on mahdollista, että jos kaikki ei mene niin kun toivon niin saatan jäädä myös leskeksi.
En vaan oikeasti osaa tässä tilanteessa ajatella niin kuten jotkut tässä ketjussa, että tämä vauva/vauvat (on olemassa myös kaksosten mahdollisuus) olisi tarkoitettu syntyväksi juuri nyt. Miksi, kun hän ei saisi juuri huomiota ja joutuisi vauvasta asti olemaan paljon lastenhoitajan kanssa puhumattakaan muista asioista, jotka vaikuttavat abortti päätökseen.
Joskus vuosien tai muutaman vuoden päästä vauva olisi erittäinkin tervetullut, mutta nyt abortti on perheemme ym. kannalta oikea ratkaisu.
Sterilisaatiota ei ole tehty, koska olimme molemmat sitä mieltä, että mahdollisesti myöhemmin haluamme vielä lapsen/lapsia, siksi oli käytössä kierukka, etten tulisi raskaaksi.
Teille, jotka huutelette, että älä tee sitä niin luuletteko, ettemme ole tätä miettineet vaikka miten päin.
ap
arvioida milloin se kamelin selkä katkeaa.
Sitten kun se katkeaa, niin ei ole enään niitä viittäkään lasta. On vain lastensuojelu ja sossu tädit.
Sossu ei ainakaan hyvällä kato, että vauva hankitaan perheeseen, jossa jaksaminen on jo äärirajoilla.
Nyt te tarvitsette jo ulkopuolista apua, niin mitä sitten vauvan syntymän jälkeen.
5 lasta on paljon, joten jos joku sanoo aborttia murhaksi, niin tee se murha.
6 lasta on paljon ja en itse jaksaisi.
Vaikea tilanne ja nyt keskustelua paljon miehesi kanssa ja muiden lähimmäisten kanssa.
esim muutaman vuoden päästä haluaisitte mutta nyt ette ja suhde olisi nyt sitten vaakalaudalla jos vauva (kuudes) tulisi?
oletko ajatellut sitä, että abortti voi jättää suhun sellaset jäljet että teidän suhde kaatuu siihen..
ap:n perheen tilanne saattaa hyvinkin olla eri ja vauva tervetullut.
Meillä oli 8v sitten samankaltainen tilanne, paitsi että lapsia meillä oli kuusi ja seitsemäs ilmotti tulostaan ehkäisystä huolimatta. Päädyttiin aborttiin ja olen yhä tänä päivänäkin sitä mieltä, että abortti oli tuolloin oikea ratkaisu, vaikka meillä on nyt 2v kaksoset.
esim muutaman vuoden päästä haluaisitte mutta nyt ette ja suhde olisi nyt sitten vaakalaudalla jos vauva (kuudes) tulisi?
oletko ajatellut sitä, että abortti voi jättää suhun sellaset jäljet että teidän suhde kaatuu siihen..
Oletko ihan varma, ettei asiat helpottuisi tänä raskausaikana siihen malliin että vauva olisi sitten synnyttyään kuitenkin ihan jo tervetullut?
Tai että voisitte vielä harkita joitakin toimenpiteitä, mitä vielä voisi tehdä toisin, jotta elo olisi helpompaa sitten kun vauvan on aika syntyä?
Mä kyllä ymmärrän niitä, jotka päätyvät aborttiin (mikäli eivät ihan heppoisin perustein ole sinne menossa) mutta tiedän myös muutamia, jotka ovat aborttiaan katuneet niinkin paljon, että mielenterveys on jo sen vuoksi ollut vaakalaudalla. Mitä se tietysti voi olla silloinkin jos lapsen tekee ja on rankkaa.
Mutta silloinkin voisi yrittää ajatella, että sitä rankkuutta vauvan kanssa kestää "karmeimmillaan" vuoden tai pari, ja sitten helpottaa. Jos sen abortin tekee, voi olla että se karmeus (katumus) piinaa koko loppuelämän :/
tällaiset idarit kommentit. Oikeasti, jos on noin typerä niin parempi pitää se suu kiinni. En tekisi itse aborttia ja olemme yrittäneet kuudetta lasta vuoden tuloksena kaksi keskenmenoa ja puoli vuotta ilman raskautumista. Silti ärsyttää tässä ketjussa eniten nämä aivottomat jeesustelijat. Keskittykääpä nyt tekemään itsestänne vieläkin täydellisempiä sillä ette sellaisia ole vaikka näytätte kuvittelevankin niin, ja antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä.
Mitä helkkaria nämä ihmiset luulevat olevansa kun katsovat oikeudekseen laukoa tällaisia kommentteja muille?
ei ole oikein että sen jälkeen enää teet yhtään lasta.
Jos perheessä on jo viisi lasta olisiko sen viidennen synnyttyä pitänyt toimia järjellä ja piuhat poikki ei olisi tätäkään huolta tällä hetkellä.
Jo hänen kertomansa on minusta tosi raskas ja minusta mainitsi, ettei tuossa ole kaikki heidän elämästään. Todella törkeitä kommentteja olet saanut, mutta eihän täällä av:lla ymmärretä, että kaikkien elämä ei mene niin kun oma ja että kaikki äidit on rautaa ja kestävät kaiken. Ja jos ap saa jo ulkopuolista apua ja jaksaminen on kortilla niin mites sitten jos tulee vielä vauva. Ulkopuolista apua tarvitaan entistä enemmän ja pahimmassa tapauksessa lapset joutuvat huostaanotetuiksi.
Tottakai se aborttikin on vaikea päätös, mutta minä luultavasti tekisin abortin tuossa tilanteessa, vaikka muuten kyllä yleensä olen abortteja vastaan, siis jos niitä käytetään ehkäisynä.
Ap:lle voimia, ajattele, että teet sen perheesi parhaaksi!
Ei kai nyt kukaan vatvo jotain ÄITINSÄ vuosikymmenien takaisia ratkaisuja? Jokainen elää omien valintojensa kanssa. Hulluksihan sitä tulee, jos pitää vielä toistenkin valinnoista kantaa vastuu.
Minun äidilleni on tehty abortti, mutta hänen henkensä oli vaarassa. Eipä tulisi mieleenkään tuomita sen takia äitiäni. :o Niin, ja olen itse abortin VASTUSTAJA ääritapauksia lukuunottamatta!