Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoulusta, ov

Vierailija
05.03.2010 |

Asun pienessä kylässä jossa toimii kyläkoulu. Syksyksi olemme anoneet vanhempainyhdistyksenä esikoulun aloitusta omaan kouluun koska eskarilaisten määrä on ennätys suuri (11). Mielestämme on lapsen etu että hän saa tutustua tulevaan kouluunsa jo esikoulaisena eikä joudu matkustamaan pitkiä matkoja koulutaksin kyydissä muualle.

Eilen kävi ilmi että koulunjohtaja vastustaa ajatusta. hän vetoaa siihen että kun oppilasmäärä kasvaa niin kouluun tulee liikaa meteliä ja se hankaloittaa myös tilojen järjestelyja.

Olen pöyristynyt siitä miten koulunjohtaja ei näe lapsen parasta? Onko tällaisella rehtorilla hyvää annettavaa oppilaitokselle?

onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta. tämä kyseinen johtaja oli myös sitä mieltä että vanhempainyhdistys on puuttunut hänen työhönsä ja teettänyt lisätyötä puuttumalla koulussa ilmenneeseen kiusaamiseen turhaan aktiivisesti. Mitä tällaiset ihmiset tekevät lapsille? miksi tällaisia ihmisiä palkataan johtamaan kouluja?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsistani käy tällähetkellä kauempana eskaria, ja taksissa istumiseen hänellä menee 1,5-2 tuntia päivässä.

mukavaa 6 vuotiaalle?

ap

Vierailija
2/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon on 45 - 60 minuutin matka maaseudulla?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulta vaadita kuin sitä, että puet mukulan ja tuuppaat taksiin.



Onpa kovaa.

Vierailija
4/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuskaamme omaa eskarilaistamme noin 10 km matkan eskariin joka päivä (Helsingissä), eikä se kyllä nyt ole matkea eikä mikään.

Vierailija
5/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsistani käy tällähetkellä kauempana eskaria, ja taksissa istumiseen hänellä menee 1,5-2 tuntia päivässä. mukavaa 6 vuotiaalle? ap

muutatte asumaan niihin perähikiöihinne ja sitten valitetaan just tällaisista... Eikö koulun johtaja ole oman alansa ja koulun asiantuntija, jos eskarin sillä järjestäminen tuottaisi hankaluuksia niin sitten on vaan kärsittävä.

Vierailija
6/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikaa kuluu tietenkin lapsien "keräämiseen"

edelliselle vastaajalle voin sanoa että emme todellakaan halua asua kaupungissa.

AV:lla jatkuvasti keskusteluita mm. maahanmuuttajien ongelmista kaupunkien vaarallisuudesta jne.. ei kiitos ;)



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etkö tajua että tuon lyhyt aika taksissa istumiseen maaseudulla. Ei se taksi ainoastaan yht lasta hae kyytiin. Vaikka kotoa eskariin olisikin 8km, niin yhteensä taksista istumista voi tulla useita kymmeniä kilometrejä.

johon on 45 - 60 minuutin matka maaseudulla?

Vierailija
8/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskaa lapsi itse.



Ei mene niin kauan ja saat täysin sellaisen kyydin kuin sinä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskatkaa itse.

Vierailija
10/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulta vaadita kuin sitä, että puet mukulan ja tuuppaat taksiin. Onpa kovaa.


opetelkaa lukemaan arvon naiset..pointtini ja kysymykseni ei ollut eskari matkan pituus vaan:

Jos on mahdollisuus järjestää esiopetus omassa koulussa, niin silloin on lapsen etu että näin tapahtuu!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muuta kaupunkiin, sehän olisi lapsen parhaaksi kun sit sen ei tarttis istua taksissa tuntitolkulla. Etkö näe lapsesi parasta vaan itsekkäästi haluat asua maaseudulla?

Vierailija
12/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan järkevää tuossa tapauksessa yrittää järkätä eskaria omaan lähikouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi toimia yhdessä sitten sen lähikoulun kanssa. Nythän sinne ei edes kerrottu.



Ei kovin aikuiselta kuulosta.

Vierailija
14/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan järkevää tuossa tapauksessa yrittää järkätä eskaria omaan lähikouluun.

mutta pitää myös hyväksyä, jos AMMATTILAISET toteavat ettei ole mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne ei mahdu se eskariryhmä? En usko, että reksi ajais eskariryhmän pois jos kouluun mahtuisi tilojen puolesta, kun muutenkin kyläkoulut tappelevat oppilaistaan...

Vierailija
16/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla tosiaan menee helposti 2 tuntia taksimatkoihin kun lapsia kerätään ympäri kyliä kyytiin. Ja aika usein täällä mammat valittavat että lapsi ei pääse siihen eskariryhmään joka olisi koulussakin sitten sama. Eiköhän tässäkin ole kyse siitä että lapsi tutustuisi jo tuleviin koulukaverihinsa.

Vierailija
17/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla on täysi vapaus kuskata lapsensa ihan itse, jos ei ilmainen kyyti kelpaa.



Ei täällä kaupungissa taksit ketään kerää.

Vierailija
18/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen eskarista samalle luokalle tuli yksi lapsi, joka ei edes kuulunut lapsen kavereihin. Eipä ole ollut mitään ongelmia tutustua näihin uusiin koulukavereihin vaikkei niitä eskarissa vielä tuntenutkaan.



Tuo nyt on aika typerä peruste.

Vierailija
19/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten reksi on todella vanhoihin kaavoihin kangistunut? Mielestäni olisi todellakin lapsen edun mukaista järjestää eskari samaan koulun missä koulukin sitten alkaisi! Jos siis kouluun mahtuu tilojen puolesta...

Vierailija
20/44 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi katsoa että yhden tuppukylän lapset tutustuvat toisiinsa?



Haloo... MAALAISjärki, huhuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi