Esikoulusta, ov
Asun pienessä kylässä jossa toimii kyläkoulu. Syksyksi olemme anoneet vanhempainyhdistyksenä esikoulun aloitusta omaan kouluun koska eskarilaisten määrä on ennätys suuri (11). Mielestämme on lapsen etu että hän saa tutustua tulevaan kouluunsa jo esikoulaisena eikä joudu matkustamaan pitkiä matkoja koulutaksin kyydissä muualle.
Eilen kävi ilmi että koulunjohtaja vastustaa ajatusta. hän vetoaa siihen että kun oppilasmäärä kasvaa niin kouluun tulee liikaa meteliä ja se hankaloittaa myös tilojen järjestelyja.
Olen pöyristynyt siitä miten koulunjohtaja ei näe lapsen parasta? Onko tällaisella rehtorilla hyvää annettavaa oppilaitokselle?
onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta. tämä kyseinen johtaja oli myös sitä mieltä että vanhempainyhdistys on puuttunut hänen työhönsä ja teettänyt lisätyötä puuttumalla koulussa ilmenneeseen kiusaamiseen turhaan aktiivisesti. Mitä tällaiset ihmiset tekevät lapsille? miksi tällaisia ihmisiä palkataan johtamaan kouluja?
Kommentit (44)
vain pahimmissa tapauksissa joudutaan turvautumaan rehtoriin. Meillä on neljä koululaista ja aina on kaikki kiusaamisjutut saatu hoidettua pois oman luokan open avulla.
Mutta kun ei ole mahdollista jos koulu on niin pieni, että 11 oppilasta toisivat liikaa meteliä ja tilojen puolestakaan ky. ei ole mahdollista. Miten se voi olla niin vi#un vaikeaa ymmärtää?Rehtori tietää varmaan koulun tiloihin, meteliin ym. liittyvistä asioista paremmin kun sinä!
Eihän sinulta vaadita kuin sitä, että puet mukulan ja tuuppaat taksiin. Onpa kovaa.
opetelkaa lukemaan arvon naiset..pointtini ja kysymykseni ei ollut eskari matkan pituus vaan: Jos on mahdollisuus järjestää esiopetus omassa koulussa, niin silloin on lapsen etu että näin tapahtuu!?
nimenomaan on todettu, että on ollut liikaa meteliä, eikä sitä haluta enää.
Av-mammat taas vauhdissa :)
Aktiivisuus kielletty ja Rehtorin täytyy olla aina oikeassa. Jos Rehtori sanoo että 11 eskarilaista aiheuttaa liikaa meteliä mutta 2 v sitten eskaria samassa paikassa pitänyt on sitä mieltä ettei mitään ongelmaa ollut, niin tottakai Rehtori on oikeassa.
Muuta kaupunkiin, kuskaa itse lapsesi, kaikenlainen aktiivisuus kielletty!!!