Miehen mielestä en tee MITÄÄN kotona
kaksi lasta, 2 kertaa päivässä lämmin ateria,pesen lattiat 4 kertaa viikossa, ulkoilen lasten kanssa ja hoidan kaikki pyykit+lumityöt. Mies pääsee valmiiseen pöytään, ei tarvitse tiskata tms. ja minä en tee mitään. Masentaa ja tänä aamuna ainoa syy, miksi nousin, on lapset. No, tänään on tullut lunta koko päivän, enkä tee lumitöitä, syökööt päivälliseksi vaikka päänsä, lapset söivät jo. Seksiä on kerran kuussa, kun miehen ei tee mieli, vaikka olen ihan normaali kokoinen. En koskaan olisi tehnyt tuon kanssa lapsia, jos olisin tiennyt, millaista elämä on.Nyyhkis.
Kommentit (23)
muistaakseni MLL:n sivuilta löytyy jonkinlainen kotityökaavake - käypä vilkaisemassa ja kokeile, josko se mies suostuisi sitä sun kanssa täyttelemään. Minä jäin vuosi sitten äitiyslomalle, viimeisilläni raskaana 4-vuotiaan esikoisen kanssa kotiin, ja heti jo seuraavana päivänä alkoi mieheltä ruikutus, kuinka en tee "mitään" kotona - hän kun ei päässyt suoraan ruokapöytään kotiin tullessaan. No, sitten minä jouduin kaksi viikkoa ennen LA:ta sairaalaan osastolle ensin seurantaan, sitten synnytystä käynnistelemään, miehellä meni työkuviot yms. aika lailla sekaisin, kun esikoisella ei ollut hoitopaikkaa ja minä olin sairaalassa. Kolmantena päivänä mies tuli nöyränä hattu kainalossa sairaalaan ja totesi, ettei hän oikeastaan edes tajunnut, mitä kaikkea se "ei mitään" mitä minä kotona tein, pitikään sisällään. No, tästä huolimatta sama ruikutus alkoi uudestaan sitten, kun olin kotoutunut vauvan kanssa. Eräs tuttuni vinkkasi tuosta kotityönjakokaavakkeesta ja kävin sen meille tulostamassa - eihän mies sitä alkuun suostunut edes vilkaisemaan, mutta kun aikani yllytin ja väitin, että hän uskalla täyttää sitä, kun joutuisi kuitenkin myöntämään olevansa väärässä, niin yhtenä iltana mies totesi, että no täytetään, katotaan kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Lopuksi teippasin kaavakkeet eteiseen sisäoveen, mistä mies joutui ne väkisin joka aamu lähtiessään näkemään, eikä päässyt päivän aikana unohtamaan, mitä se "ei mitään" käytännössä tarkoittaa.
Meilläkään minä en tee mitään.
Miehellä tosi raskas työ joten siitä varmaan tuntuu että pääsen helpolla.
Mutta mä en ota sitä sanomista niin raskaasti, enää.
Mä oon tehnyt aina hommani nopeesti ja lusmuilen vapaa-ajan.
Miehen mielestä kaikki aika pitäis mennä työntekoon, mutta minkä sille voi jos on nopea.
Täytyy arvostaa itse itseään ja jättää miehen kommentit omaan arvoonsa.
Sanomista riitti, ja uhoamista siitä miten paljon paremmin hän kaikki tekee.
Nyt on sitten puoli vuotta kotona viiden lapsen kanssa ja minä töissä. Kyllä se kieltämättä siivookin. Lapset tosin jäävät vissiin vähän vähemmälle huomiolle. Mutta iltaisin mä sitten huomioin niitä, kotitöihin en koskekaan.