G: Kuinka monessa maassa olet käynyt?
Aiemmassa AI-keskustelussa muutamat kertoivat käyneensä yli 50 maassa. Itse olen käynyt 32 elinvuoteni aikana 8 maassa (Ruotsi, Viro, Itävalta, Tsekki, Kreikka, Turkki, Espanja, Yhdysvallat). Taitaa olla hieman vähäinen määrä ikään nähden...
Kommentit (73)
Olen käynyt
Ruotsissa 2 krt
Virossa 2 krt
Kreetalla 1 krt
Tunisiassa 7 krt
Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa. Eli 4, olen 48v.
Ikää 28.
Suomea on kyllä tullut kuljettua ristiin rastiin, joten vähän kotikaupungin ulkopuolisia maisemia on tullut nähtyä. Lentokoneessa en ole koskaan ollut.
että olen 5 vuoden aikana käynyt 9 maassa, sitä ennen en oikeastaan olleenkaan. Ikää 39 v. Jatkossakin joka vuosi tarkoitus ainakin yhdessä maassa käydä, mutta osa varmaan tulee olemaan jo entuudesta tuttuja paikkoja.
Olen käynyt Tunisiassa, Kreikassa, Maroccossa, Virossa, Ruotsissa, Norjassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Malesiassa, Saksassa, Englannissa, Amsterdamissa, Belgiassa ja USAssa. Kanadassa asunut vuoden, ikää nyt 21v. Täytyy vähän kiriä, josko sais maa / ikävuosi jutun pyörimään. :)
Maroccossa ja Amsterdamissa ;oD
Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Italia, Espanja, Marokko, Cypros, Unkari, Israel, "Lansiranta", Englanti, Irlanti, Skotlanti, Venaja ja Viro.
Lisaksi olen asunut Israelissa, Espanjassa ja nykyisin Englannissa jo 15 vuotta. Ikaa 34v.
ja olen 26v. (Ruotsi,Viro,Tanska,Saksa,Espanja,Alankomaat,Yhdysvallat,ElSalvador,Guatemala)
Ruotsi, Tanska, Hollanti, Englanti, Ranska, Saksa, Espanja, Italia, Kreikka, Kypros, Egypti, Turkki, Malta, Itävalta, Monaco, U.S.A, Dominikaaninen tasavalta, Viro, Unkari.
Monissa lukuisia kertoja, joten tämä on hankalaa. EU-maista Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa, Puolassa, Virossa, Latviassa, Belgiassa, Hollanissa, Ranskassa, Britanniassa (myös Skotlannissa), Italiassa, Espanjassa, Kreikassa, ja Romaniassa. Lisäksi Venäjällä, Moldovassa, Norjassa, Islannissa, Sveitsissä, Kroatiassa, Montenegrossa ja Bosniassa.
Euroopan ulkopuolella Turkissa, pari kertaa Yhdysvalloissa (molemmilla rannikoilla), Singaporessa, Thaimaassa, Malesiassa, Indonesiassa sekä Australiassa.
Eli tulisiko 30 maata. Ikää on 32 vuotta ja suurimmassa osassa maailmaa en ole käynyt, mutta jahka lapset kasvavat, niin haluaisin päästä ainakin Japaniin, Intiaan sekä Iraniin...Jos viimeksi mainitussa olot rauhoittuisivat. Persialainen kulttuuriperimä kiehtoo minua.
tällaisessa "olen matkustellut paljon"-jutussa mielestäni on se, kauanko on ollut jossain maassa ts. onko se matkailu todella avartanut, vai onko vaan kökkinyt viikon hotellin altaalla tai käynyt viikonloppumatkalla shoppaamassa Pariisissa. Enkä tarkoita, että viikko altaalla olisi mitenkään huono vaihtoehto, mutta hassua sanoa käyneensä jossain maassa, jos hetki on lyhyt tai ainoat tapaamat ihmiset on turismiteollisuudessa mukana, eikä juuri ole kosketuksissa muun paikallisen väestön kanssa.
tällaisessa "olen matkustellut paljon"-jutussa mielestäni on se, kauanko on ollut jossain maassa ts. onko se matkailu todella avartanut, vai onko vaan kökkinyt viikon hotellin altaalla tai käynyt viikonloppumatkalla shoppaamassa Pariisissa. Enkä tarkoita, että viikko altaalla olisi mitenkään huono vaihtoehto, mutta hassua sanoa käyneensä jossain maassa, jos hetki on lyhyt tai ainoat tapaamat ihmiset on turismiteollisuudessa mukana, eikä juuri ole kosketuksissa muun paikallisen väestön kanssa.
tyttäreni on käynyt 13 maata ja 16 valtiota. Monet paikoista o nähty vielä useaan kertaan.
Voi olla että jotain vielä puuttuu....
Siis ei välilaskua. Välilaskuilla mukaan tulisi Hollanti, Islanti, Singapore ja Thaimaa
Mulla siis käytyjä maita on Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Britannia, Irlanti, Espanja. USA, Kanada, Australia. Tunisia.
Noista olen asunut/ollut pitempään Tanskassa, Britanniassa ja USA:ssa (muutamista kk kahteen vuoteen)
tyttäreni on käynyt 13 maata ja 16 valtiota. Monet paikoista o nähty vielä useaan kertaan. Voi olla että jotain vielä puuttuu....
Vai puhutko entisistä valtioista tyyliin Neuvostoliitto vs. Venäjä tai Balkanin maat?
4-31 pv, jonkun Varsovan näkee kivasti 4 päivässä mutta Aasiassa ja Eteläeuroopassa viihdymme mielellään useita viikkoja. Ensi kesänä 25pv reissu tiedossa. Yhtään reissua ei ole ollut altaalla makoilua vaan viikonkin reissusta n 3-4 pv olemme kierrelleet kyliä ja kaupunkeja autolla.
ja olen käynyt vain viidessä maassa. Kreikassa olen viettänyt pitempiäkin (1-2 kk) aikoja ja USA:ssa asuin vuoden.
(Ruotsi,Tanska,Saksa,Viro,Itävalta,Sveitsi,Englanti,Kreeta,Turkki,Espanja,Yhdysvallat,Meksiko,Ranska,Alankomaat) ei se määrä,vaan laatu, ap=)