Miten saisi kivasti vinkattua ex-vaimolle, että lastenvaateostokset tulisi sopeuttaa tuloihin?
Ongelmana on siis se, että eron jälkeen vaimo jatkaa täsmälleen samaa nettitilaus- ja lastenvaateruljanssia kuin ennen eroakin.
Minä maksan hyvät elatusmaksut - itse asiassa enemmän kuin laskennallisesti pitäisi - joihin sisältyvät lähtökohtaisesti vaate ym. hankinnat.
Siitä huolimatta ex-puolisoni kiikuttaa minulle säännöllisesti lisälaskuja erittäin kalliista netti-, vaatekutsu-, heräte- yms. lastevaateostoksista. Perusteena minun osallistumiselleni on se, että "lastenvaatteet ovat niin kalliita." Ei siinä mitään, on kivaa, että lapsilla on kivat vaatteet. Niiden ostaminen tulisi kuitenkin suhteuttaa tulotasoon.
Joktkut lastenvaatteet ovat yksinkertaisesti ihan helevetin kalliita yh-äidin ostettaviksi.
Tämä ei ole sitten provo, jos joku heti ensimmäisenä sitä huutelee.
Kommentit (32)
on mitkä maksat?
Minä taas olen sitä mieltä että lasten elintason ei pidä laskea vaikka vanhemmat eroavat, onneksi lasten isä ja ex-mieheni on samaa mieltä.
mitä sinä niillä rahoilla tekisit. Lastesi hyvinvointiinhan ne menee.
ERiasia on jos sinulla on velkoja joihin tarvitset itse rahaa.
Eikö teillä ole elatusmaksut sovittu ja allekirjoitettu paperille? Onhan äidinkin maksettava jotain lastensa menoista
Pitäisiköhän kokeilla ja kiikuttaa exälle jotain lasten laskuja? Kyllä naama olisi näkemisen arvoinen. Ei meillä vaan isä maksa kuin pakolliset elarit 2 lapsesta yht 300€.
lasten vaateostoksiin, mutta ostat ne itse.
Saadaan sitten uusi hyvä ketju av:lle:
"Exäni pukee lapsemme kiusallaan resupekoiksi :(
Ex kiusaa minua pukemalla lapset täysin mauttomiin ja halpoihin resuvaatteisiin. HÄVETTÄÄ mennä hakemaan lapsia hoidosta miehen jäljiltä :( Mitä voin tehdä? Mielestäni miehen tulee osallistua lasten vaateostoksiin. Mutta miten saan hänet tajuamaan, että halvin rytky mikä kaupasta löytyy on yleensä laadullisestikin ala-arvoinen. Nyt joudun ostamaan lapsille esimerkiksi ulkovaatteet uudestaan, jos exäni on ne ostanut ensin :("
on hyvä että lapseni on puettu asianmukaisesti ja edustavasti. Heitän myös rahaa lapsille itselleen. Vanhimmalle annan aina rahaa kerran viikossa ja kunhan nuorimmat kasvaa niin hekin saavat.
Mä en tosimiehenä ja arjen soturina voi käsittää sitä miksi monet isät pitää rahoistaan niin kovasti kiinni vaikka omat lapsethan siitä hyötyy ja luonnollisesti exä. Exän hyvinvointi on myös lasteni hyvinvointi.
Antakaa niille lapsillenne rahaa.
minä ostankin lapsille jatkuvasti käyttövaatteita, tarpeen mukaan. Niinhän minun itse asiassa ei edes tulisi tehdä, sillä ne menot maksan jo elatusmaksuissa lasten äidille.
Mutta ostoksilla käyminen kuuluu myös siihen normaaliin elämään, jota tahdon lasteni kanssa viettää.
AP
kun muuten meillä meni ihan kivasti
24
Ehkäpä vanhempasi olivat sopineet niin että äitinne maksaa asumisenne, ruokanne, vakuutukset, lääkärit ym. ja isänne maksaa harrastukset ja vaatteet. Taisi isä päästä aika vähällä....
ostatutti isällämme vaatteemme ja maksatti harrastuksemme, vaikka sai elatusmaksut. Äidillä oli erosta niin paljon negatiivisia tunteita. Äiti ei ostanut meille vaatteita, eikä osallistunut harrastusten maksamiseen. Isän pitäisi pistää rajat rahojen antamiselle. Jos äiti ei hallitse taloutta ilman jatkuvaa rahallista apua elatusmaksujen lisäksi, herää kysymys onko jotain muutakin pielessä. Harvoin rahankäytönongelmat ovat ihmisen ainoita ongelmia. Olisiko lapsen parempi asua isän kanssa?
Maksa vaan, mitä sinä niillä rahoilla tekisit. Lastesi hyvinvointiinhan ne menee.
ERiasia on jos sinulla on velkoja joihin tarvitset itse rahaa.
En ole samaa mieltä. Nuo laskut menevät äidin luksukseen, eivät lasten hyvinvointiin.
AP
on hyvä että lapseni on puettu asianmukaisesti ja edustavasti. Heitän myös rahaa lapsille itselleen. Vanhimmalle annan aina rahaa kerran viikossa ja kunhan nuorimmat kasvaa niin hekin saavat.
Mä en tosimiehenä ja arjen soturina voi käsittää sitä miksi monet isät pitää rahoistaan niin kovasti kiinni vaikka omat lapsethan siitä hyötyy ja luonnollisesti exä. Exän hyvinvointi on myös lasteni hyvinvointi.
Antakaa niille lapsillenne rahaa.
Taisi osua liikaa omalle kohdalle. :D
Lapsen äidin on tajuttava että sen mitä tilaa on myös itse pystyttävä maksamaan. Jos ei pysty niin tilatkoon vähemmän.
Jos itse haluat osallistua elatusmaksujen lisäksi vaatehankintoihin voit lapsen kanssa yhdessä käydä niitä vaikka kaupoista ostamassa.
Ei sinun todellakaan ex-naisen laskuja tarvitse maksaa. Ja oletko aivan varma että laskut sisältävät vain nämä lasten vaatteet ettei mukana ole myös vaatteita hänelle itselleenkin.