Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi mennä näin huonoon kuntoon :(

Vierailija
10.02.2010 |

Olin viikon sairaana, antibioottikuuri päällä. Koitin eilen hiihtää, mutta muutaman kilometrin jälkeen loppui kunto täysin, en meinannut päästä enää eteenpäin. Ennen oli hyvä kunto, jaksoin juosta ja hiihtää hyvin.

Muilla kokemuksia, kuinka kauan "toipuminen" kestää ja kunnon takaisin saanti?

Olen vähän yksinkertainen näissä(kin) asioissa, joten tämä kysymys on ihan vilpitön.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kunto palautuu. Eka viikko on pahin.

Vierailija
2/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehkiä liikaa. Sitten vasta aloitat liikunnan , kun olo on normaali.Kyllä kroppa tietää milloin on taas aika rankempaan liikkumiseen.Kyllä tosiaan helposti menee pari viikkoa sairastamisen jälkeen että "palautuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyemmin niin kauan kuin tuntuu hankalalta.

Lihaskunto ei sinänsä romahda viikossa tai kahdessa, kyse on energiatasoista, hapenotosta yms, jotka palautuvat hitaammin kuin taudin selvemmät oireet katoavat.

Liian aikainen rasitus on vaarallista sydämelle ja keuhkoillekin.

Vierailija
4/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian varhain aloitettu liikunta flunssan jälkeen voi aiheuttaa sydänlihaksentulehduksen. Pahimmillaan sydän vaurioituu pysyvästi.

t: sydämen vajaatoimintaan sairastunut

Vierailija
5/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen. Ei meinannut vaan saada happea, alkoi yhdessä vaiheessa pyörryttää, ajattelin, että kunto on mennyt nyt todella huonoksi.

Huojentavaa kuulla, ettei kunto noin sairastaessa vielä huonone aivan kauheasti. Olen kuitenkin lastenhoidon ym ohella nyt rakentanut sitä pikkuhiljaa, mutta ahkerasti. Yleinen jaksaminen on parantunut hurjasti, siksi en haluaisi enää tippu "rapa"kuntoiseksi.

Vierailija
6/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian varhain aloitettu liikunta flunssan jälkeen voi aiheuttaa sydänlihaksentulehduksen. Pahimmillaan sydän vaurioituu pysyvästi. t: sydämen vajaatoimintaan sairastunut

sinulle ilmeni tuo sydämen vajaatoiminta. Alkoivatko oireet heti, millä tavalla sinulla alkoivat ensioireet, heti liikunnan aloittamisen jälkeen vai miten?

Vierailija
7/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon täyslevosta antibioottikuurin jälkeen.

Itse olen aikanani aloittanut liikunnan jo pari päivää kipeänä olon jälkeen. Onnen kaupalla ja ilmeisesti nuoresta iästäni johtuen selvisin ilman jatko-oireita. Nykyään en uskaltaisi moista tehdä.

Vierailija
8/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtui treenin jälkeen? Olisiko verensokerin laskeminen vai jonkin muu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme