Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi kivasti vinkattua ex-vaimolle, että lastenvaateostokset tulisi sopeuttaa tuloihin?

Vierailija
02.03.2010 |

Ongelmana on siis se, että eron jälkeen vaimo jatkaa täsmälleen samaa nettitilaus- ja lastenvaateruljanssia kuin ennen eroakin.

Minä maksan hyvät elatusmaksut - itse asiassa enemmän kuin laskennallisesti pitäisi - joihin sisältyvät lähtökohtaisesti vaate ym. hankinnat.

Siitä huolimatta ex-puolisoni kiikuttaa minulle säännöllisesti lisälaskuja erittäin kalliista netti-, vaatekutsu-, heräte- yms. lastevaateostoksista. Perusteena minun osallistumiselleni on se, että "lastenvaatteet ovat niin kalliita." Ei siinä mitään, on kivaa, että lapsilla on kivat vaatteet. Niiden ostaminen tulisi kuitenkin suhteuttaa tulotasoon.

Joktkut lastenvaatteet ovat yksinkertaisesti ihan helevetin kalliita yh-äidin ostettaviksi.

Tämä ei ole sitten provo, jos joku heti ensimmäisenä sitä huutelee.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kuulu maksaa noita vaatelaskuja. Elausmaksu riittää.

Vierailija
2/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni oli lähivanhempi, ja äiti kantoi sille vaatelaskuja. Lopetti maksamisen, kyllä äiti pian lopetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ihmistyypin. Siis ex vaimosi tyypin :)

Sä laitat vaan rahahanat kiinni ja sillä selvä. Luultavasti exäsi ei kelpuuta lastensa päälle Lindex, Kappahl, Prisma, H&M tyylisiä perusvaatteita, vaan pitää olla erikoisempaa ja siten myös kalliimpaa. Ja ihan turhaan. Ei niillä vaatteilla okesti elämässä päde.

Vierailija
4/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vaatelaskuja. Osallistut vaatekuluihin maksamalla elatusmaksua, ja jos se ei äidille riitä, hän ottaa sitten loput omasta pussistaan.

Vierailija
5/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jos maksat, muija tod. näk. tienaa niillä vaatteilla, jos osaa ostaa oikeat vaatteet niin käytetyistäkin saa myydessä vielä enemmän kuin mitä itse on maksanut. itse tilailen hulluna lastenvaatetta mutta AINA saan omani pois myydessä.

Vierailija
6/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa mitään vaatelaskuja. Osallistut vaatekuluihin maksamalla elatusmaksua, ja jos se ei äidille riitä, hän ottaa sitten loput omasta pussistaan.

Vierailija
7/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaatekulut sisältyvät elatusmaksuihin eli ei sun kuulu maksaa ylimääräisiä. Rahahanat kiinni vaan.

Vierailija
8/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoni ymmärtäisi tämän tosiasian.

AP

Vierailija
9/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olette eronneet et vaan maksa niitä juttuja. kai jokainen aikuinen ihminen oppii suhteuttamaan tulot ja menot. Sinänsä taidat olla hyvä mies,kun kannat asiasta huolta

Vierailija
10/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautat ne laskut tai jos lykkää ne sulle väkisin kiellosta huolimatta, jätät vain maksamatta.

Vierailija
11/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrkyttämät lisälaskut palautat bumerangina takaisin ja kieltäydyt maksamasta. Omalla nimelläänhän se ne tilaa, joten hänelle itselleen se lasku kolahtaa. Siperia opettaa - tässäkin asiassa.

Niin kauan kuin maksat näitä ylimääräisiä laskuja, niin kauan ex-vaimo niitä sulle tyrkyttääkin.

Vierailija
12/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut tuollainen mieleenkään. Olen yh-äiti jolla kaksi lasta. Isä on hyvätuloinen eikä maksa kuin 180€/kk/lapsi.

En ole mitään laskuja isälle lähtellyt.

On omasta halustaan osallistunut soitinhankintoihin ja ostanut muutaman polkupyörän.

Koskaan en ole pyytänyt mitään ylimääräistä.

Vierailija
13/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoni ymmärtäisi tämän tosiasian.

AP

Vierailija
14/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Ps. kiitos avusta.

Vierailija
15/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitääkin" osallistua harrastuskustannuksiin ym, vaikka ne ihan oikeasti sisältyvätkin elatumaksuun. Niin meilläkin tehdään (osallistutaan etälapsen harrastus- ym. kustannuksiin siis). Ja ostellaan tietty vaatteita ja muuta mitä teini nyt tarvitsee ja kelpuuttaa :)

Ap:n ei siis tosiaan tarvitse mitään exän tekemiä lastenvaatelaskuja maksella. Ellei itse halua...

Eipä ole tullut tuollainen mieleenkään. Olen yh-äiti jolla kaksi lasta. Isä on hyvätuloinen eikä maksa kuin 180€/kk/lapsi.

En ole mitään laskuja isälle lähtellyt.

On omasta halustaan osallistunut soitinhankintoihin ja ostanut muutaman polkupyörän.

Koskaan en ole pyytänyt mitään ylimääräistä.

Vierailija
16/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudess mieheni maksoi "tuplaelerit" kun exä maksatti milloin mitäkin vaate/tavara hankintoja.

Aikansa se otti ennen kuin mieheni asian ymmärsi ja sulki rahahanat.Totesi vain exälle että maksamansa elari sisältää lapsen vaate/harrastus/asumis yms. kulut.Kyllä se exälle koville otti ja aikamoiset tappelut siitä tuli, mutta onneksi mieheni pysyi päätöksesään.

Vierailija
17/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin meklin lapelle vaatteita, mutta ei exälle kelvannu, ku eivät olleet kalliita merkkivaatteita vaan käytännöllisiä perusvaatteita.Lopetettiin sitten sekin.

Vierailija
18/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostatutti isällämme vaatteemme ja maksatti harrastuksemme, vaikka sai elatusmaksut. Äidillä oli erosta niin paljon negatiivisia tunteita. Äiti ei ostanut meille vaatteita, eikä osallistunut harrastusten maksamiseen.

Isän pitäisi pistää rajat rahojen antamiselle. Jos äiti ei hallitse taloutta ilman jatkuvaa rahallista apua elatusmaksujen lisäksi, herää kysymys onko jotain muutakin pielessä. Harvoin rahankäytönongelmat ovat ihmisen ainoita ongelmia. Olisiko lapsen parempi asua isän kanssa?

Vierailija
19/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset näkee sitten nälkää kun äiti makselee osamaksujaan........

Vierailija
20/32 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et maksa niitä vaatelaskuja niin ex-vaimosi maksaa ne? Kyllähän ex-vaimosi saa tehdä omilla rahoillaan ihan mitä itse haluaa!

En maksakaan tietysti, mutta haluaisin että myös vaimoni ymmärtäisi tämän tosiasian. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi