Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoisten kevättalvi

01.03.2010 |

Alotanpas tänne nyt sitten tätä uutta ketjua, kun siitä jo vähänä vihjailtiin tuolla edellisessä =).

Ekavekara88 tosi ihana lukea, että tämä hullujen ajatusten kanssa eläminen lienee ihan normaalia =). Saas nähdä mitä meille vielä sattuu kun yhessä tuumin porskutetaan näitä viikkoja eteenpäin.

Ohto77: Ihan huippuja uutisia ja tervetuloa vaan mukaan! Minä oon aina miettiny millaselta tuntuis kuulla odottavansa kaksosia, onko se ilo kaksinkertanen? Toisaalta, esikoista (esikoisia!!!) odottaessa ei oo liiemmin noita vertailukohtia... Mutta kuitenkin =).

Have: Mua jännittää kohta sun puolesta, joten sinä voit olla vallan hyvin ihan rauhallinen. Uskon muuten, että sinusta tuntuu aika pitkälle, kun minä odotin ihan malttamattomana kummipojan syntymää yli kuukauden! Siis yli kuukaus ennen laskettua aikaa aloin melkein joka päivä miettimään asiaa. Hulluks voi tulla monella tapaa =).

Elmiira: Tervetuloa minun puolesta sinullekin ja nyt pidetään sulle koko porukka hirveesti peukkuja, että kaikki lähtee menemään hyvin ja syksyn tapahtumat jäis muistoks vain!

Itseasiassa lienee syytä pistää ees ihan pikkasen käsiä ristiin meidän kaikkien puolesta, tämän päivän HS:n juttu "Kun elämä sammuu jo kohdussa" pisti taas miettimään... Mutta tällä viikolla oon päättäny iloita ja olla onnellinen raskaudestani, koska en voi siihen ite kuitenkaan vaikuttaa kuinka tämä etenee.

Nyt muuten käänty vuosi "virallisesti" taas kohti kevättä, joten kohta me alkuraskailijatkin saadaan toivottavasti lisävirtaa valosta ja kevään merkeistä!

Intopiukka ja 10+6 (Ekavekara88: täälläkin siirrytään jo viikolle 12, jee! =))

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopsaan nyt tänne saman kun kirjoittelin huhtikuisiin ei jaksa uudestaan kirjoittaa:D

Mutta eiliseen lääkäriin. Eli siis eilen oli äitipolin käynti ensin sai istua tovin sielä käyrillä ja sitten päästiin lääkärille. Ajat ei ollut onneksi myöhässä tällä kertaa niin selvittiin sieltä tunnissa. Mutta tosiaan lääkäri oli aika hiljainen koko ultrauksen ajan vain teki mittauksiaan eikä puhunut yhtään mitään. No sitten kun tutkimus oli tehty rupesi se sanelemaan raporttia johonki sanelukoneeseen ja miehen kanssa siinä sitten istuttiin ja ihmeteltiin että kerrotaanko meillekkin jotain. Ja monet tiedoista bongasinkin siitä kun se sinne koneeseen saneli koska ei se meille paljoa kertonut. Mutta kaikki ok. Lapsi vettä on paljo mutta ei mitenkään haitallisen paljon virtaukset kaikki ok. Painoarvio oli tällä hetkellä 2700-2900g että ei ihan pikkuvauvaa tuu mutta ei nyt välttämättä ihan mahdottoman kokonen. Ja lantiokin vissiin hyvä alatiesynnytystä katsoen.Yksi asia kyllä jäi vaivaamaan kun sanoi sinne koneeseen että vauvan pää alhaalla lantiossa niin onkohan se sitten laskeutunut kun sitä en muistanut kysyä. Paikat kaikki kyllä visusti kiinni ja täysi kanava, mutta olisi tosiaan kiva tietää tarkoittiko tuo että laskeutunut vai onko muuten vaan alhaalla?!? Mutta siis kontrolli aika laitettiin 3 viikon päähän eli 9.4. ja jos vauva on iso käynnistetään viimeistään laskettuna aikana:) Tietäis vaan mikä se koko pitää olla että käynnistetään kun mielelläni siihen menisin viimeistään laskettuna aikana. Toki olisi kiva jos vauva lähtisi ennen sitä syntymään itsellään mutta en oikein usko ja mielummin käynnistys laskettuna aikana kun odotella se 2vko yli, mihin kyllä olen jo varautunut. Ja niin liikkeistä kun olen välillä ollut huolissani niin sintti näytti parastaan tuolla ja lääkäri sanelikin koneeseen jotenkin niin että vilkas vauva että ei mulla varmaan syytä huoleen:D

Vilukissa:Mulla alkoi maha silloin kasvaa jo tosi aikasin ja äiti teki mulle yhdet mammahousut ja ompeli yhtiin farkkuihin mahakappaleen jo ennen 12 viikkoa, kun yksinkertaisesti en vain pystynyt kovinkaan monia omia housuja pitämään kun kaikki puristi. En tiedä olenko ylitarkka ollut mutta en kyllä ole pystynyt verkkareitakaan pitämään kun ne puristaa. Voi olla että olen vain herkkänahkainen ja en tiedä oliko aluksi sitäkin että luuli"kiristävien"housujen vahingoittavan vauvaa:D Mutta mä olen ainakin tykännyt näin raskausaikana pitää vain kaikkia päälle mukavia vaatteita, että rohkeasti vaan ostamaan mammavaatteita, jos niissä oikeasti mukava olla:)Toki riskinsähän siinä on että leviää muualtakin että ei samat housut mahdu kokoaikaa. Itsellä on jotkut housut jäänyt pieneksi hiljan, mutta mahan kohdalta kun oon niin jätti:D Ja eihän mammavaatteisiin kannata älyttömästi tuhlata mutta itse kyllä huomannut että olisi saanut enemmänkin olla ja toki se riippuu miten isoksi kasvaa että meneekö omatkin vaatteet kauan aikaa.

have 34+4

Vierailija
102/103 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä hämääntykö, mä muistin että mulla oli vanhakin, vähän "kivempi" nimimerkki tänne vauva-sivuille, niin aattelin että rupean kirjottelemaan taas sillä, täällä siis ekavekara! :) Nyt vaihtuu ekavekara kyllä masuasukin nimeksi.

have: jep, kiitti infosta. Mulla on kaikki vakuutukset Pohjolassa, niin täytyypä tutustua niiden vauvavakuutuksiin. Just täytin ite oman tapaturmahakemuksen netissä kun sillon 2kk sitten kaaduin portaissa nilkan murtaen... Ja mukava kuulla äippäpolin kuulumiset. Aika outo lekuri kun ei mitään kertonut... :O

H&R: Kiva kun siellä on kaikki kamat jo koossa. :) Mä otan varmaan varaslähtöä jo aika lailla, kun jo nyt ajattelin nuo vaunut sun muut hankkia.

Tänne onkin sitten tulossa havelle ja H&R:lle poikavauvat :) Sitten niitä prinsessoja kanssa :)

intopiukka: Noniin, hyvä että otit sen varmuus kopion ;) Ja ihana kuulla nyt niitä ultrakuulumisia! Mäkin omassa ultrassa kerkesin jo miettiä että saiskohan uutta ultra-aikaa kun toinen vaan nukku kohdun pohjalla eikä halunnut näyttää niskaansa :) Hassu tuo Perttuanneli! :D Meiltä on kyselty työnimeä kanssa, mutta ei oikein ole mitään kummallisempaa, paitsi nyt tuo mun entinen nimimerkki ekavekara, joka on siis aku ankasta :) Kiva kuulla että sielläkin ollaan jo tässä ihanassa keskiraskaudessa, ja eikö olekin ihanaa kun samalla valoisuus ja auringonpaiste lisääntyy niin tuntuu että on vaan onnensa kukkuloilla! :)

Tyttö87: Mulla oli kans vähän aikaa sitten vatsatauti, ja se kyllä tuli ihan kahta kauheempana. Tuntuu että jotenkin oma immuniteettisuoja on vähän heikentyny raskauden myötä, sillä mä sairastelen tosi vähän. Paranemisia, jos olet vielä flunssan kourissa, on se inhottavaa!

Janet: Kyselit tuosta ihonhoidosta raskauden aikana... Mun piti ostaa vähän paremmat kasvojenhoitoaineet, sillä näppyjä on tullu naamaan hurjasti. Ihan tavallisilla rasvoilla tähän asti oon pyrkiny reilusti rasvaamaan ainakin rintoja, reisiä, vatsaa ja pakaroita. Näillä näppäimillä voisin kyllä kaupasta käydä ostamassa ihan jonkun raskausarville tarkotetun voiteen ja kokeilla sitä. Mutta superhyvää rasvaa en niihin tiedä, että ehdotuksia otetaan kans vastaan! :)

vilukissa: Mä en oo vielä mammavaatteita ostanut/käyttänyt...käytän stretch-housuja, niin ne passaa varmaan aika pitkään, ainut että ostin pari viikkoa sitten L-kokoa, vaikka normaalisti M.

Oma (.)

Ei uutta auringon alla. Paitsi nyt tää nimimerkin vaihto, älkää unohtako että se oon mie vanha ekavekara täällä :) On pitäny niin kiirettä koulun, harjottelun,opinnäytetyön, sun muun kanssa että ihan oon välillä unohtanu koko raskauden. :) Ollaan miehuksen kanssa menossa ens viikolla Tukholmaan ja ajateltiin siellä katsella vaunuja ja vauvatarvikkeita, kun tuo kruunu on vielä aika edullinen. Täällä nyt jännään millon tuntuu liikkeet, kätilö kun naistenklinikalla veikkaili että tuntuu aika aikasin, kun istukka on takaseinässä. Mies on ollut ihana kun on vähän väliä kuunnellut tyhjällä vessapaperirullalla vauvan sydänääniä vatsan päältä :D Oon aika hoikka niin kätilö neuvo että voi kuulua jo niinkin ilman doppleria...haluisin dopplerin vaan siks et ittekin voisin kuunnella :)

Ei tässä muuta kun vilkutukset kaikille enskattarille!

MaryRose rv14+0 & ekavekara

ps. kattokaa mun profiilikuvaa, laitoin meijän np-ultrakuvan. vähän hämärä, mutta siinä se on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan edelleen täälläkin, vaikka en pitkään aikaan olekkaan saanut aikaiseksi kirjoitella.

Kerroin teille jossain vaiheessa että sain kiusakseni kyhmyruusun, ja sehän ei nyt sitten halua hellittää millään. Olen tässä jo viidettä viikkoa sairaslomalla. Hellittämässä olleet pahoinvoinnitkin tuli tuon sairastumisen myötä takaisin, joten pakko sanoa että ihan hemmetin vaikeaa on välillä tämän olon kanssa ollut.

Kateellisena lueskelen ihanasta keskiraskaudesta... Siinä menen itsekkin, mutta ikäväkyllä ihanuus ja nautiskelu on tästä omasta olosta ollut kaukana. Kaikkea raskaus voikin todella teettää... Lääkärit ovat siis sitä mieltä, että tuon kyhmyruusun on laukaissut ihan tämä raskaus, mitään muuta syytä sille ei ole löytynyt.

Mutta tietysti mikä pääasia, niin maha-asukki voi hyvin. Rakenneultraa tässä jo kovasti odotellaan. Se olisi pääsiäisen jälkeen. Naistentautien polin lääkäri pikaisesti ultrasi viime viikolla kun kävin tämän sairastelun takia siellä, ja ilokseni totesi että vatsassa voidaan hyvin ja todella vilkkaasti pikkuinen liikkuu :). Joten sen voimalla tässä mennään. Massu kasvaa kyllä kovaa vauhtia, ja kevyitä liikkeitäkin on aina välillä tuntunut. Tässä tuskalla olen yrittänyt etsiä kesälle juhlamekkoa, joka mahtuisi vielä elokuussakin päälle, kun 3 hääkutsua on tulossa... Mutta järkyttävän kalliita ovat juhlavammat äitiysmekot, ja ihmeen vähän on tarjontaa. Mutta eiköhän se sieltä vielä löydy :).

Aurinkoista kevätpäivää kaikille esikoille!

Hansu 17+4