Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoisten kevättalvi

01.03.2010 |

Alotanpas tänne nyt sitten tätä uutta ketjua, kun siitä jo vähänä vihjailtiin tuolla edellisessä =).

Ekavekara88 tosi ihana lukea, että tämä hullujen ajatusten kanssa eläminen lienee ihan normaalia =). Saas nähdä mitä meille vielä sattuu kun yhessä tuumin porskutetaan näitä viikkoja eteenpäin.

Ohto77: Ihan huippuja uutisia ja tervetuloa vaan mukaan! Minä oon aina miettiny millaselta tuntuis kuulla odottavansa kaksosia, onko se ilo kaksinkertanen? Toisaalta, esikoista (esikoisia!!!) odottaessa ei oo liiemmin noita vertailukohtia... Mutta kuitenkin =).

Have: Mua jännittää kohta sun puolesta, joten sinä voit olla vallan hyvin ihan rauhallinen. Uskon muuten, että sinusta tuntuu aika pitkälle, kun minä odotin ihan malttamattomana kummipojan syntymää yli kuukauden! Siis yli kuukaus ennen laskettua aikaa aloin melkein joka päivä miettimään asiaa. Hulluks voi tulla monella tapaa =).

Elmiira: Tervetuloa minun puolesta sinullekin ja nyt pidetään sulle koko porukka hirveesti peukkuja, että kaikki lähtee menemään hyvin ja syksyn tapahtumat jäis muistoks vain!

Itseasiassa lienee syytä pistää ees ihan pikkasen käsiä ristiin meidän kaikkien puolesta, tämän päivän HS:n juttu "Kun elämä sammuu jo kohdussa" pisti taas miettimään... Mutta tällä viikolla oon päättäny iloita ja olla onnellinen raskaudestani, koska en voi siihen ite kuitenkaan vaikuttaa kuinka tämä etenee.

Nyt muuten käänty vuosi "virallisesti" taas kohti kevättä, joten kohta me alkuraskailijatkin saadaan toivottavasti lisävirtaa valosta ja kevään merkeistä!

Intopiukka ja 10+6 (Ekavekara88: täälläkin siirrytään jo viikolle 12, jee! =))

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista matkustamiseen liittyvistä viesteistä. Kai sitä sitten uskaltautuis reissuun lähtemään :) Toisaalta tekis mieli säästää ja olla lähtemättä, mutta toisaalta taas on niin työntäyteinen alkutalvi ollut ja tulee olemaan koko loppu kevätkin. Ehkä pieni loma tekis hyvää :DD

Onko muut huomannut näiden aurinkoisten ilmojen vaikuttavan omaan jaksamiseen? Musta tuntuu, että energiaa on puolet enemmän, kun aurinko paistaa! Tänäänkin oli niin ihana ilma :) Kesä tulee, jee!

Meillä olis parin päivän päästä se nt-ultra. Vähän jännittää, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.. Kiva nähdä taas pikkuinen.

Vilukissa

Vierailija
82/103 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Mielelläni tulisin mukaan kirjoittamaan, jos sopii? Kävin jo esittäytymässä tuossa esittelypinossa, mutta tässä sama info eli esikoinen ilmoitti viimein tulostaan ja la olisi 10.11. Ihan alussa mennään ja pää on ihan pyörällä, joten vertaistuki tulisi tarpeeseen ;) Eka neuvola-aika on 1.4. ja ultra vasta huhtikuun lopussa, joten täytyy miettiä varhaisultran teettämistä yksityisellä.

Ihanaa odotusaikaa,

Janet 4+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan Janet.

Mulle iski viime viikolla ihan kamala selkäkipu ja ehdin hierojallaki käydä. Eilen oli hirvee istua koulus ja kotia päästyä soitinkin neuvolaan. Siel sattu olemaa lääkäri paikalla ja pääsin heti käymää siel. Lääkäri totesi että mulla on th-rangan alaosan fasettilukko eli nikamalukko. Ja ei kun taas saikkua loppuviiko:( Täytyy huomen varata aika omt-fysioterapiaan jos ne vaik niksauttas nikamat paikoilleen. Sitä se lääkäri mulle suositteli.

Samal käynnil katottii mun painonnousu. Kahes viikos tullu 2800 grammaa lisää. Mut kai se nyt ottaa kiriä kun ekat kuukaudet meni kivasti miinuksel ja vast nyt viimesten puolentois kuukauden aikana lähteny nousemaa.

Nyt viikkoja siis kasassa 22+1

Vierailija
84/103 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin joku tuolla kyseli vakuutuksista niin me otettiin se minkä saa näin raskausaikana jo:)Eihän se halpa ole mutta jos jotain ilmenee saa sieltä hyvät korvaukset ja etenkin se vaikutti päätökseeen että jos vauvalla todetaan jotain kun syntyy niin sitä ei sitten saa tietenkään siihen vakuutukseen mikä otetaan syntymän jälkeen.Ja vakuutus täytyy ottaa 3kk ennen laskettua aikaa.

Sitten neuvolaa eli en muista koska viimeksi kirjoitin,mutta viime viikolla oli neuvola ja kun epäili että vettä paljon ja sf-mitta iso niin laittoi tälle viikolle lääkärineuvolan. Eilen sitten olin siellä ja tosiaan sitä vettä on paljon, mutta lääkärin mielestä ei niin paljoa että olisi haittaa, mutta laittoi kuitenkin äitipolille jatkotutkimuksiin. Ja siis vauvakin on aika iso sanoi että jos loppuun asti menee on yli 4kg. Että tosiaan sitäkin tuolla polilla sitten katsotaan että kuinka iso tosiaan ja minkäkokoinen mahtuu tulemaan:) Nyt sitten odotellaan vaan että sieltä tulee aika pitäisi kuulemma parin viikon sisällä tulla..

have 33+2

Vierailija
85/103 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussa on mahdollista päästä 2 ultraan, siis NP- ja rakenneultraan. Molemmat tehtiin mahan päältä.. Viime vuonna tarjottiin vaan 1 ultra, mutta onneksi meillä sattu niin että päästiin molempiin :) On se aivan mahtava nähdä, miten pikkanen kasvaa ja voi mahassa..

Me otettiin myös vauvalle vakuutus jo nyt raskausaikana, onpahan voimassa heti kun muksu syntyy..kallishan tuo on, mutta toisaalta halpenee ajan myötä. Me säästetään niin paljo, kun saadaan melkein kaikki isommat tarvikkeet lainaan ettei itellä ole tarvinnu hankkia kuin turvakaukalo ja sitteri (ja nekin käytettyinä ja halvalla) joten sama laittaa ne rahat vakuutukseen..Eihän sitä koskaan tiedä mitä sairauksia sitä muksulla on.

Tänään olis taas neuvola, pitää alkaa useammin ramppaamaan siellä kun viikot vähenee.. hyvä vaan, että seurataan meidän molempien vointia :)

-RV 29+2

Vierailija
86/103 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusen kovasti siis tervetuloa, me varmasti voidaan jännittää sun kanssa ensimmäiset viikot, kenelläkään meistä kun ne nyt ei oo niiiiiiin kaukana =).

Mulla tosiaan oli sitten eilen eka ultra (ihanaa kun Minime

Vierailija
87/103 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli ultra ja kaikki oli hyvin ja vauva näytti ihanalta, mutta sen sijaan tämä sivusto on ihan sieltä ja syvältä. En viiti kovin montaa kertaa hehkuttaa samaa asiaa, joten todettakoon tämä vaan siis tämän päivän osalta näin. Ehkä huomenna, jos luoja suo edes tämän viestin tulevan perille, palaan takas ja kerron oikeesti miten ihanaa oli =).

Intopiukka ja Perttuanneli 12+1

Vierailija
88/103 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit th+lääkäri neuvola. Kaikki oli hyvin, mittaukset yms. Painoa tullut viime neuvola käynnin jälkeen 2.2 kg (neuvola oli viim. n. 5vko sitten). Sf-mitta oli 24, ihan keski käyrillä siis mennään. Oli kyllä ihanaa kuulla taas pikkuisen sydänäänet. :)

Sanoivat että pitää heti ottaa yhteyttä neuvolaan jos supistuksia alkaa lisääntymään, siis kivuliaita. Pelkästään jo työnikin puolesta kiinnittivät huomiota jaksamiseen yms.

Eilen kävelin normaalia enemmän ja ehkä liian nopeaan tahtiin. Illalla tuli eka muutamat harjoitus supistukset. Myöhemmin illalla tuli sitten ensimmäiset kipeät supistukset. Oli pakko mennä istumaan ja rauhoittumaan. Alavatsaa vihloi todella inhottavasti. Näitä tuli kaksi ihan peräkkäin, onneksi eivät kestäneet kauvaa. Eikä ole sen jälkeen uudelleen tullut.

IntoPiukka: Olen huomannut saman tämän sivun kanssa, ei aina lähetä tekstejä. Olen alkanu kopioimaan varmuuden vuoksi tekstin ennen lähettämistä, varsinkin jos on pitkä teksti.

Odotellaan että kuullaan mimmoista oli ultrassa. :)

Oikein hyvää keskiviikkoa meille kaikille! :)

Tyttö87 rv 28+2

Vierailija
89/103 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisin pitkään aikaan ei oo tullut kirjoteltua, välillä oon kyllä lueskellut teijän juttuja...Nyt siis romaania! :)

Olitte puhunu vauvavakuutuksesta...Mä ajattelin et otettais, onhan meillä itselläkin vakuutukset. Parempi katsoa kuin katua tai jotain. Huono vertauskuva, mutta mun koiralla ei ollut pentuvakuutusta ja sille kävi pentuna onnettomuus, josta tuli hirveet sairaalakulut+lääkekulut toista tuhatta, et sillon kyllä vanno että ottaa vakuutukset!

Vilukissa: Mä en oo matkoilla ollu...ollaan menossa kyllä Hki-Tukholma-Hki risteilylle katsastamaan Tukholman vauvatarviketarjontaa ja rentoutumaan, mut lentoja ei oo suunnitelmissa. Kaipa lentoyhtiöillä justiinsa on omat suosituksensa... :) Mihinkäs teillä on matka tiedossa, jos saa udella? Ihana olis kyllä päästä jonnekin lomalla :) Ja kyllä, totta, toi aurinko ja valoisuus kyllä piristää hirveästi, ei oo tietoakaan väsymyksestä! :)

minime: Mitkäs viikot siellä on menossa? rv12? Mulla tehtiin np-ultra rv12+ vatsapeitteiden päältä, vaikka olin ihan valmistautunu siihen, et alakautta tehtäis, kuten olin ajatellut...

Janet: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Voi kun ihan just vasta itekin plussasin ja olin noilla viikoilla :) Toivottavasti säästyt pahoinvoinnilta ja väsymykseltä! :)

pullasuti: Siis mulla on kans ollu aivan törkeää selkäkipua! Mut mä en tiedä voiko se nyt tästä raskaudesta olla kiinni...luulen että se on siitä ku töissä pieniä (ja ei enää niin pieniä) lapsia nostelen syliin :) Sähän oot jo yli puolen välin että alkaa varmaan ihan masunkin takia tulemaan selkäkipuja?

have: Luulen et voitas miettiä tota samaa vakuutusta ku te.. se on varmaan otettava viim. 3kk ennen LA:ta, et voi jo nyt hakea? Ohho, mitä neuvolauutisia, kerro heti mitä polilla sanottiin! Mitä jos sulla nyt tehdäänkin joku suunniteltu sektio ennen LA:ta vauvan koon vuoksi tai käynnistys? Wow.. :)

IntoPiukka: Voi oisin lukenu niin enemmän sun ekasta ultrasta! Mutta tän sivuston temppuilun takia mä aina kopioin tekstin varmuuden vuoksi ennen lähettämistä ni sit on varmuuskopio :) Mutta hyvä että vauvalla oli kaikki hyvin, ihanaa! :)

Tyttö87: Kiva että neuvolassa oli kaikki hyvin! Jännää lukea supistuksista...miltäköhän ne tuntuu :) Ite ku tuntis kohta ne ekat potkut ni olis ihan parasta.

Oma (.)

On jo pikkasen masu pyöristyny ja rinnat ku mitkäkin pamelat :D Meilläkin oli kuun alussa np-ultra, niskaturvotus olematon 1mm ja kaikki hyvin. Oli se vaan niin jännää nähdä pikkuveijari ensimmäistä kertaa, ja kun ei ollut sydänääniäkään vielä kuullut, niin heti kun näki toisen niin ei siinä voinut muuta kun nauraa :) Kätilö sanoikin että nyt pitää olla nauramatta kun vatsa hytky nauraessa niin että pieni katos kuvasta vähän väliä! :) Oli ihan viikkoihin nähden kokoisensa, mutta LA siirty yhdellä päivällä aikasemmaks, kätilö sano että tk:lla joku oma eri laskutapa kuin äitiyspolilla... En sitä kuitenkaan vaihda kun se on melkeen sama :) Mutta joo, lähetettiin sit tuleville isovanhemmille tekstari ja kuva pienestä, näkyhän siinä nenä ja kädet ja jalat ja kaikki :) Niin, ja hassuin juttu, että mun piti lantiota hytkytellä ja kätilökin mietti että onpas itsepäinen vauva kun ei halunnut esitellä liikkeitään hirveästi vaan nukkui sikeästi kohdun pohjalla :D Mutta pikkaisen siellä väpätti ja jalka vipatti :) Ihanaa oli...Nyt vaan ootellaan 29.4. olevaa rakenneultraa. Niin, ja käytiin jo kattelemassa hoitopöytiä ja pinnasänkyjä, ne hankitaan kohta, ja vaunukauppaan olis tarkotus mennä yhdistelmävaunuja kokeilemaan, Brio Happy Kombit olis mielessä :) Ja lisäksi etsitään kämppää tässä parhaillaan, kun tajuttiin miehuksen kanssa että meillä kyllä loppuu tila :D Asutaan muutenki vanhassa talossa Helsingin keskustassa niin ei täällä oo oikeen kivat puitteet vauva-arjelle...vaikka toi Naistenklinikka onkin ihan kävelymatkan päässä! :)

Mites te jo rakenneultrassa olleet, oletteko halunneet tietää sukupuolen...pari oli ainakin kuullut, en muista dementialtani nimimerkkejä! :) Ja entäs sitten ne, joilla rakenneultra vasta edessä päin, tahdottekste tietää vauvan sukupuolta?

Mä ajattelin että miksipä ei, jos se näkyy, ja eihän se välttämättä ihan satavarma ole... :)

Ps. Kenellä oli Perttuliina tms. työnimenä? :) Mistäs se tulee? :D

Anteeksi nyt romaanista ja kiitos jos jaksoitte lukea :) Pitäisi päivittää kuulumiset useammin niin ei tulis pitkiä pätkiä...Noniin, nyt lopetan tai en saa ikinä lopetettua... :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ihanaisille enskattarille, toivottavasti saadaan auringonpaistetta! :)

Ekavekara rv13+1 & Nauvo

Vierailija
90/103 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen verran että aika tuli nyt sitten ensi torstaille sinne äitipolille, että sitten tietää jo paljon enemmän:)

ekavekara:Joo siis huonosti sanoin, mutta tosiaan vakuutus täytyy ottaa viim.3kk ennen, että mahdollisesti voit jo nyt ottaa. Toki en tiedä pitääkö kumminki olla viikkoja jo se 22 täynnä mikä on se joku elinkelpoisuusraja(kamala sana)silloin siis saa ne kelan paperitkin ja neuvolasta todistuksen että on raskaana. Joo olis kyllä kiva jos pääsis käynnistykseen edes viimestään laskettuna aikana, mutta eipä ne varmaan kovin helpolla käynnistele ainoostaan jos mulla on lantio sellanen ettei mahdu tulemaan iso tai sitte on joku oikein jättiläinen. En kyllä usko kumpaakaan, että iso vauva varmaan on mutta ei niin iso että ne käynnistelis. Jotenkin odotan että menee sen 2vko yli kun niin on menny melkein kaikilla suvussa. Mutta nyt alkaa jo odottaa että sais kyllä siinä n.4vkon päästä tulla jo alkaa jo tuskastuttaa:)

Jaksamisia kaikille!

have 33+6

Vierailija
91/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riitti, että oli neuvolakortti mukana kun meni vakuutusta (Tapiolasta) hakemaan. Ottivat siitä kopion papereihin.. Ja ei ollut raskausviikoilla väliä.

Haluttiin tietää vauvan sukupuoli ja rakenneultrassa lekuri oli kyllä sanojensa mukaan varma että poika on tulossa :D Mies kysy jo NP-ultrassa että näkyykö sukupuoli mutta sillon ei vielä saanu selville.. Just ennen ultraa olin keksiny tytölle hienon etunimen, mutta nyt sen joutuu säästämään seuraavalle. Ei sen puoleen, molemmilla meillä oli vahvasti sellanen olo että pikkumies köllöttelee mahassa..

Huomenna olis perhevalmennusta ensimmäistä kertaa, pitänee käydä kuuntelemassa mitä ne kertoilee siellä..Aiheena huomenna on "meistäkö isä ja äiti". Myöhemmin tulee on sitte synnytykseen ja imetykseen liittyvää juttua, joista ei voi olla poissa..

Mekin saatiin nyt loman aikana kaukalo ja vaunutkin, äitiyspakkauskin tuli postissa.. alkas olemaan tavarat koossa, käyttäjä vaan puuttuu..

-rv 30

Vierailija
92/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis otettiin myös tapiolasta ja netistä löytyy se lappu mikä pitää täyttää ja siinä on sellanen kohta missä kysellään kaikkee ja jos vastaa kaikkiin kysymyksiin ei niin ei tarvi edes siitä neuvolakortista kopiota. Eli siis meillä mies kävi sen hakemassa eikä tarvinnu muistaakseni muuta kun sen netistä löytyvän lapun täytettynä..

Niin tosiaan unohdin että sukupuolesta oli puhetta niin meillä on näkynyt jo rakenneultrassa että poika ja sen jälkeen on neuvolassa monestikkin ultrattu(lääkäri ultraa aina ja terkka ei saa mahan päältä koitettua missä asennossa vauva on)ja joka kerta jos on sanottu sukupuolesta niin poikaa on näyttänyt joten luotan siihen aika lailla täysin kun itsekin olen ollut näkevinäni sielä pallit:D Ja on poikamaisia vaatteitakin jonkun verran:)

h&r10:Meillä kans vähän sama et tavarat kasassa vain käyttäjä puuttuu:) Toki sängystä puuttuu vielä patja,reunapehmuste ja verhokin siihen tulisi:)Mutta siis suunnilleen kaikki valmista:)

have 34+0

Vierailija
93/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua lukee pitkiä pätkiä kuulumisia, että älä ekavekara88 yhtään pyytele anteeks. Lisää vaan noita! Ihan tosi ihana myös lukee teidän, jotka ootte jo pidemmällä, juttuja. Kohta se odotus on teillä loppu ja palkinto käsillä. Voih!

Vierailija
94/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua lukee pitkiä pätkiä kuulumisia, että älä ekavekara88 yhtään pyytele anteeks. Lisää vaan noita! Ihan tosi ihana myös lukee teidän, jotka ootte jo pidemmällä, juttuja. Kohta se odotus on teillä loppu ja palkinto käsillä. Voih! Ai mitä, miten niin alkaa olla keskiraskauden ihanuudet käsillä, hihhih!

Mutta siis ultrassa viikko sitten oli tosiaan kaikki vallan mainiosti. Kuva oli vatsan päältä aika epätarkka, mutta ei kuitenkaan siirtyny sisäiseen ultraan. Tiedä häntä miks, mutta näin teki. Niskaturvotusta oli onnettomat 0.9mm, joten mitään hätää ei pitäis sen suhteen olla. Lisäks toinen oli kuulemma varsin pitkäraajainen, eli ensimmäinen todiste geenien vaikutuksesta (itse 180cm) jo selvillä. Pisti hymyilyttämään aika kovasti ja mies puristeli varpaita jalkopäässä niin, ettei meinannu veri kiertää. Elämän parhaita, mutta myös omituisimpia hetkiä aivan takuulla.

Ultran aikana toinen ensin vähän riehkas, mutta kun piti päästä mittauspuuhiin, niin uni vei voiton. Siinä sitten yritettiin hyppyyttää ja kiepsuttaa pienokaista liikkeelle, mutta hyväuninen tuntu olevan. Loppuajasta onneks alko piristyä ja mittaukset saatiin kunnialla suoritettua. Toisaalta kerkesin jo vähän mielessäni toivoo, että oltais saatu uus ultra-aika tuon nukkumisen takia =).

Viikot piti melkosen hyvin paikkaansa, n. kolmella päivällä olis heittoo, mutta ajattelin laskee viikot ja päivät alkuperäsen mukaan, koska laskettua aikaa ei muutettu ja muutenhan sinä päivänä mentäis viikoissa 40+3. Sen lisäks kohtu tulee kuulemma tosi eteen, että saas nähdä millanen pallomaha minusta tulee. Ainakin jotenkin ite aattelin, että luulis tuon vaikuttavan asiaan.

Muuten täällä on jo kolmas perättäinen hyvä päivä menossa ja mieli sen mukasesti tosi pirtee. Jospa pääsisin jo loppuviikosta takas töihin, jee! Ihan totta jos puhutaan, niin työnteko on viimesenä tällä hetkellä mielessä. Voisin vaan haaveilla ja kierrellä lastentarvikeliikkeissä ja vähän vielä haaveilla ja juoruta ystävien kanssa ja ja ja =).

Ekavekara88: Työnimi tosiaan on Perttuanneli ja se on ihan tuon verbaaliakrobaattimiehen sanansäilää. Kun ei voi tietää mikä toisesta tulee, niin päätti sitten sivaltaa kivalla yhdistelmänimellä =). Hieman herättää hilpeyttä joka kerta kun se mainitaan, mutta onpa huonoina päivinä ees jotain naurun aihetta.

Siinäpä sitä tekstiä sitten tulikin ja todellakin aion varmuuskopioda tämän, muuten pääsee itku ja pari kirosanaa! =)

Intopiukka ja Perttuanneli 12+6

Vierailija
95/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intopiukka: ihanaa kuulla hyvistä ultra kuulumisista, on se vaan niin ihanan ihmeellistä nähdä se oma pikkuinen siellä! :)

Ekavekara88: turhaan pahoittelet pitkää tekstiä, välillä sitä tekstiä vaan tulee enemmän. :)

Täällä ollaan nyt neljättä päivää flunssan kourissa, olo on pahentunut vain. Viime perjantaina oli viimeinen lomapäiväni ja eikö silloin flunssa iskenyt. :/ Tänään onneksi osaston hoitaja kirjoitti sairaslomaa torstaille asti, sit onkin loppu viikko vielä vapaana. Jos sitä maanantaiksi tervehtyisi.

Muutenkin kun omistan atooppisen ihon, niin nyt flunssan aikaan se tietenkin pahenee, nenäkin on ihan rikki niistämisestä ja huulet rohtuneet. :/

Ajatella, itellä on enää 6 viikkoa töitä jäljellä, siitä vielä tämä viikko pois, kun olen sairaslomalla. On se aika vaan jotenkin mennyt nopeasti, tai ainakin minusta tuntuu siltä. :)

Öisin kun herään kahden ja neljän välillä vessaan, niin sen jälkeen ei aina saakkaan heti alkaa nukkumaan, kun pikkuinen oikein innostuu potkimaan. :) Hieman huonosti on nyt muutama yö nukuttu, enimmäkseen flunssan takia, vaavi kun on pitänyt välillä vähän hereillä..

Niinhän sitä sanotaan, että niihin aikoihin kun vauva on vilkkaimmillaan, niin niihin aikoihin hän sit herää synnyttyään syömäänkin. Saas nähä pitääkö tämän kohdalla paikkaansa.

Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Tyttö87 rv 29+0

Vierailija
96/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja jännittävää lukea teidän muiden kuulumisia :) Yhtään ei haittaa jos on pidempi sepustus, päinvastoin! Kun itse on raskaudessa näin alussa vasta, niin mielenkiinnolla seuraan teitä odotuksessa jo pidemmälle ehtineitä ja haaveilen varovaisesti noista vaiheista itsekin!

Intopiukka: Oli ihana lukea sun ultrasta. Hienoa, että kaikki oli kunnossa ja voit jäädä turvallisin mielin odottamaan rakenneultraa :)

Kysymys kaikille: Miten olette hoitaneet ihoanna raskausaikana? Erityisesti kiinnostaa vatsan alueen ja rintojen hoito, oletteko löytäneet jonkun superhyvän tuotteen arpien ehkäisemiseksi? Mulla on jo valmiiksi todella kuiva, atooppinen iho, joten rasvattavaa riittää :D

Lämpimiä ajatuksia ja hyviä vointeja,

Janet rv 5+5

Vierailija
97/103 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janet: oli pakko tulla vastaan tohon sun kysymykseen arpien ehkäisystä. Mulle työkaveri suositteli öljyä, oon Ceridal-öljyllä rasvannu varsinkin masua ja rintoja, reisiäkin olis hyvä. Öljyn pitäis ehkäistä paremmin raskausarpien tulemista kuin pelkän perusvoiteen. Itellä on myös atooppinen iho, niin tuo öljy on tehnyt vain hyvää muutenkin iholleni. :)

Tyttö87 rv 29+0

Vierailija
98/103 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janet: Tervetuloa mukaan ja oikein paljon onnea plussasta! Toivottavasti vointi pysyy hyvänä eikä väsymys vie mennessään :)

Pullasuti: Ikäviä noi selkäkivut. Mulla on kans vähän väliä selkä ollut romuna ihan jo ennen tätä raskauttakin. Nyt oon huomannut, että istumisesta tulee häntäluu ihan älyttömän kipeeksi. Kiva istua päivät pitkät koulunpenkillä, kun takamusta jomottaa.

have: Niin ihanan pitkällä tuo sinun odotus jo on :) Kiva lueskella, niin tietää näin etukäteen vähän mitä on tulossa. Sulta onkin sitten arvioiden mukaan tulossa vähän isompi vaavi :) Tule sitten kertoilemaan, mitä polilla sanoivat.

IntoPiukka: Inhottavasti tää sivusto välillä tökkii, mutta koitetaan kestää :) Mukava lukea sun ultrakokemuksista. Meillä kanssa siellä np-ultrassa mies puristi mua hetken aikaa kädestä niin kovaa ettei varmaan veri kiertänyt. Taisi olla aika suuri hetki sillekin :D

Tyttö87: Ihanaa, että sait taas kuulla pikkuisen sydänääniä. Saako udella, että millaista työtä teet, kun kirjoittelit että oli jaksamiseen kiinnitetty huomiota työsi puolesta? Ja koitahan parantua flunssasta.

ekavekara88: Oi, olet nähnyt pikkuisen ekaa kertaa. Eikös olekin aika upeeta ja ihanan tuntuista?!:) Meillä tosiaan oli se varhaisultra jo aiemmin, mutta siinä nyt ei paljon mittään näkynyt.. Viime viikolla oltiin myös tuolla np-ultrassa ja upee tunne oli nähdä vauveli:) Puhuit myös noista hankinnoista vauvalle. Musta tuntuu, että mä en kyllä vielä vähään aikaan uskalla ostaa mitään valmiiksi :) Oon ehkä vähän höperö.. Ja siitä matkasta sen verran, että joku halpa etelänmatka oltais varmaan tehty. Mutta saa nyt nähdä, taitaa jäädä toteutumatta nyt sitten kuitenkin.

Omaa napaa sen verran, että tosiaan viime viikolla oli se np-ultra. Siellä kaikki meni hyvin ja tulokset olivat ok. Vaavi meinas nukkua koko tutkimuksen ajan, mutta kätilö vähän paineli mun vatsaa ja hetkeksi alkoi aikamoinen meno siellä kohdun sisällä:D Oli kyllä hauskan näköistä! Rakenneultraan en vielä saanut tietää aikaa, pitää kuulemma erikseen varailla. Tänään olisi sitten vierailu taas oman neukkutädin luona. Saa nähdä mitä siellä sitten :)

Aurinkoisia odotuksen päiviä kaikille :)

vilukissa 13+3

Vierailija
99/103 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan huomannutkaan mainita aikaisemmin. Eli olen lähihoitaja ja työskentelen ortopedisella vuodeosastolla. Meillä suurin osa potilaista on kahden hoitajan autettavia/käännettäviä/nostettavia. Tietysti mukaan mahtuu myös niitäkin jotka tarvitsevat "vain" yhden hoitajan avun tai pärjäävät suht omatoimisesti. Ergonomiaan täytyy kiinnitä todella paljon huomiota, tietysti muutenkin vaikkei raskaana olisikaan.

Minun onnekseni minulla on niin ihania työkavereita, että eivät ole antaneet minun tehdä niitä kaikista raskaimpia töitä, tietysti aina mahdollisuuksien mukaan. :)

Ihana kuulla myös sinun, Vilukissa, hyvistä np-ultra kuulumisista! :)

Tyttö87 rv 29+2

Vierailija
100/103 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö87: Vähän osasin arvatakin millä alalla mahdollisesti olet :) Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja ensi kesäksi tietysti vielä menossa töihin. Onkin mielenkiintoista tietää, että miten tuollaisissa fyysisissä hommissa sitten jaksaa.. Mutta täytyy toivoa ettei mitään suurempia vaivoja tule! Ja muistaa hyvä työergonomia :D

Muilta piti vielä kysellä, että missä vaiheessa aloitte käyttää mammavaatteita? Kävin viime viikolla kaupungilla ja huvikseni kokeilin äitiyshousuja :) Ne tuntu niin ihanilta, kun ei kiristänyt ja puristanut mistään! En kuitenkaan vielä raaskinut ostaa, kun entisetkin menevät jalkaan..

Niin ja eilisestä neuvolakäynnistä sen verran, että perusmittauksia vaan tehtiin ja kuunneltiin myös vauvan sydänääniä. Hyvin jumpsutti :)

Vilukissa