Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoisten kevättalvi

01.03.2010 |

Alotanpas tänne nyt sitten tätä uutta ketjua, kun siitä jo vähänä vihjailtiin tuolla edellisessä =).

Ekavekara88 tosi ihana lukea, että tämä hullujen ajatusten kanssa eläminen lienee ihan normaalia =). Saas nähdä mitä meille vielä sattuu kun yhessä tuumin porskutetaan näitä viikkoja eteenpäin.

Ohto77: Ihan huippuja uutisia ja tervetuloa vaan mukaan! Minä oon aina miettiny millaselta tuntuis kuulla odottavansa kaksosia, onko se ilo kaksinkertanen? Toisaalta, esikoista (esikoisia!!!) odottaessa ei oo liiemmin noita vertailukohtia... Mutta kuitenkin =).

Have: Mua jännittää kohta sun puolesta, joten sinä voit olla vallan hyvin ihan rauhallinen. Uskon muuten, että sinusta tuntuu aika pitkälle, kun minä odotin ihan malttamattomana kummipojan syntymää yli kuukauden! Siis yli kuukaus ennen laskettua aikaa aloin melkein joka päivä miettimään asiaa. Hulluks voi tulla monella tapaa =).

Elmiira: Tervetuloa minun puolesta sinullekin ja nyt pidetään sulle koko porukka hirveesti peukkuja, että kaikki lähtee menemään hyvin ja syksyn tapahtumat jäis muistoks vain!

Itseasiassa lienee syytä pistää ees ihan pikkasen käsiä ristiin meidän kaikkien puolesta, tämän päivän HS:n juttu "Kun elämä sammuu jo kohdussa" pisti taas miettimään... Mutta tällä viikolla oon päättäny iloita ja olla onnellinen raskaudestani, koska en voi siihen ite kuitenkaan vaikuttaa kuinka tämä etenee.

Nyt muuten käänty vuosi "virallisesti" taas kohti kevättä, joten kohta me alkuraskailijatkin saadaan toivottavasti lisävirtaa valosta ja kevään merkeistä!

Intopiukka ja 10+6 (Ekavekara88: täälläkin siirrytään jo viikolle 12, jee! =))

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä viikkoa viedään :) vaikka voihan tässä vielä kesäkuunkin puolelle mennä ennenkuin syntyy :)

Ei kai tässä olotilassa olis muuta mutta nuo helteet verottaa kyllä olotilaa.. ei saa öisin nukuttua kunnolla kun on sairaan kuuma, täällä betoniviidakossa kun joutuu asumaan niin kämppä kerää vaan lämpöä päivän aikana eikä auta yhtään jos ikkunat on auki.. Sympatiat teille, jotka joutuvat loppukesän helteet kestämään ison mahan kanssa. Lähtisin maalle karkuun jos ei LA olisi noin lähellä...

Muksu on laskeutunu lähtökuopilleen, pää kuulemma heiluu vielä vähän mutta kyllä tuntee kävellessä että alempana on mitä viime viikolla.. Jaksaa onneksi möykätä helteestä huolimatta, ettei tartte liikelaskentaa erikseen tehdä.

Jospa sitä pian pääsis nukkumaan taas selällään, sitä olen haaveillut jo pitkään..

Vierailija
42/103 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&R10 vieläkö olet kokonaisena vai oletko jo jakautunut? :D

Mites te muut ootte jaksellu?

Nyt on onneks ollu vähän viileämpää välillä, mutta ensi viikolla pitäisi taas lämmetä. Kaikki aina puhuu et ei oo helppoa olla raskaana (varsinkaan viimesillään) kauheella helteellä, mut eipä se oo helppoo imettääkkään. Tuntuu et mä hikoilen nyt enemmän, ku mitä raskaana ollessa. Hormonit tekee tehteväänsä kyllä.

Meillä voidaan hyvin, tyttö kasvaa tosi hienosti. Ainoostaan ilmavaivat on ollu nyt tytön riesana. :/

Kirjoitelkaahan kuulumisianne, yritän aina välillä käydä lukemassa nitä. :)

Tyttö87 ja prinsessa 21vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 87: Vielä kokonaisena.. mahd viimestään ens perjantaina käynnistetään, jos sinne asti pitää odotella..Maanantaina supisteli muutaman tunnin verran mutta nepä loppu kun uni voitti :) Muksu möykkää mahassa entiseen malliin, epäilen että isänsä poika kun tykkää niin kovasti vedessä lillua ettei tahdo tulla pois. Mies harrastaa vapaasukellusta kesäisin.. Pitää viedä muksu sitte vauvauintiin kunhan malttaa tulla ulos.

Onneksi helteet loppu..nyt on kiva, että arska paistaa mutta on viileä tuuli. Saa yölläkin nukuttua ilman että hiki virtaa..

Neuvolassa epäili, että minun silmän aluset näyttää samalta kuin naisilla joilla on ihan pian synnytys :) Jaa, enpä ole ennen moista kuullu..Eiköhän ne pätkissä nukutut yöunet jossain näy :) Vaikkakin nyt ei ole tarvinnu kuin kerran yössä käydä vessassa vaikka muksukin on laskeutunu..

-RV 40+3

Vierailija
44/103 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! Taitaa ihmiset olla kiireisiä, kun palsta on niin hiljainen :) Mitäs teille muille masunkasvattajille kuuluu?

Tänne ei oikein mitään erikoisempia kuulu.. Vointi on ollut ihan hyvä. Sillon, kun oli niitä helteisiä päiviä, niin kyllä huomas kuinka nilkat ja sormet oli turpeina. Ei meinannu sormusta saada sormesta, kun oli semmoset nakkisormet. Mullakin on jonkun verran selkävaivoja ollut. Ennen raskauttakin oli kyllä ajoittain selkä ihan romuna, oon tainnut äitiltä periä huonon selän :/ Nyt kyllä huomaa, jos joutuu pitkään oleen jaloillaan niin jomottaa varsinkin alaselkää. Oon myös huomannut, että mulla tulee istumisesta häntäluu välillä tosi kipeäksi.. Onko muilla samoja ongelmia? :) Pitääkin kysyä lääkäriltä, kun meen parin viikon päästä lääkärineuvolaan. Ja jouduin myös rautakuurille, kun oli Hb yllättäen vähän matala. Tulee maha kipeäksi niistä pillereistä..

H&R10: Mikäs siellä on nyt tilanne? :) Tulepas kertoilemaan, kunhan ehdit.

Ja muutkin enskat, olisi oikein kiva kuulla mitä teidän odotukseenne kuuluu :D

Vilukissa 24+0

Vierailija
45/103 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilukissa: kokonaisena edelleen:). Käytiin koiran kanssa kävelemässä 1½ h lenkki, jos sais kropan käynnistymään tässä illan päätteeksi.. tulipahan ainakin tuuletettua päätä, hieno ilma oli kävellä ja ei ollu liian kuumakaan kun tuulee vaikka arska paistaakin. Pinna ollu tänään vähän kireällä olotilan kanssa, kun tuntuu ettei edisty mihinkään suuntaan.. ei ole uskomista, että äidin ja tyttären synnytykset on samanlaisia :) Äiti on synnyttäny kaikki lapsesa ennen LA:ta ja tosin isosisko myös, mutta ei toiminu minun kohdalla :)

Mulla ei sormus ole ainakaan kuukauteen ollu sormessa, otin suosiolla pois kun turvotukset lisäänty..No, paino tippuu nopeammin synnytyksen jälkeen kun lähtee ylimääräiset nesteet pois :)

Mullakin oli Hb taas laskenu viime neuvolakäynnillä, 122->116, toivottavasti ei tartte sairaalassa sitte lisäveriä ottaa..vaikuttaahan se matala Hb synnytyksestä palautumiseenkin..Multitabsin vitamiineja olen syöny ja sillon tällön Obsidan rautatabletteja..

-RV 40+5

Vierailija
46/103 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika putkahti maailmaan perjantaina 4.6. Menin siis yliaikakontrolliin (RV 41+4), jossa sitte huomattiin että paikat onkin jo 3 cm auki. Jäin odottelemaan synnärille paikkaa ja muksu syntyi samalle illalle.

Mittaa äijällä 52cm ja 3730g, sellanen nätti paketti :)

Nyt kerätään kokemusta ja voimia osastolla, jospa sitä jo maanantaina pääsis kotia aloittelemaan elämän vauvan kanssa :)

"Hyvää kannattaa odottaa"

Vierailija
47/103 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pikkuisesta pojasta H&R10! Ihanaa vauva arkea sinulle! :)

Tyttö87 ja prinsessa 1kk

Vierailija
48/103 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea, H&R10! Nyt vain sitten tutustumaan omaan vauveliin. Oikein paljon jaksamista sinulle ja ihanaa vauva-arkea :)

Vierailija
49/103 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Ja ensimmäiseksi suurensuuret onnittelut esikoisen saaneille :) Nyt vain tutustelemaan uuteen perheenjäseneen ja nauttimaan pitkän odotuksen palkinnosta!

Mä olen kirjoitellut aktiivisemmin eräälle toiselle palstalle, mutta yritän muistaa käydä kurkkaamassa muiden esikoisodottajien kuulumisia välillä täälläkin. Kiitos kysymyästä IntoPiukka, mun odotus on nyt edennyt nyt 18. raskausviikolle ja kovasti odottelen tuntevani pienen liikkeitä. Erilaisia tuntemuksia olen jo tuntenut, mutta ne taitavat olla enemmän muita tuntemuksia kuin sikiön liikkeitä.. Olisi niin ihana saada jo tuntea pienen liikkeet, mutta ehkä jo viikon - parin päästä? Pahoinvointi on alkanut viimein helpottamaan, mutta väsymys vaivaa edelleen :( Muuten vointi on ihan hyvä. Nt-ultrassa käytiin huhtikuun lopussa ja kaikki oli hyvin. Rakenneultra meillä on 2.7., joten sitä odotellaan nyt varsin innokkaina :) Kiva, kun neuvolakäyntejä alkaa olla nyt hieman tiiviimmin, niin saa kuulla pienen sykeääniä useammin :)

Tosi mukava lueskella teidän kaikkien kuulumisia, kun ollaan hieman eri vaiheissa odotusta :) Ihanaa kesää kaikille,

Janet rv 17 + 2

50/103 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tämä keskustelu elää näköjään hiljaiseloa. Itsekin kyllä oon kirjoitellut enempi oman kuukauden pinoon.

Mitäs kaikille esikoisten odottajille oikein kuuluu? Mieluummin vietetään aikaa ulkona kuin koneen äärellä? Uusia ihmeellisiä oireita ilmaantunut? Onko jännitys laantunut vai kasvanut?

~Serpentiini rv 29+6~

Vierailija
51/103 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit ristiäiset, ihan kotona pidettiin. Tyttö sai nimekseen Sara Johanna. :) Juhlat meni oikein kivasti, pappi oli todella mukava. Tyttö nukkui koko kastetilaisuuden ajan, ei ollut moksiskaan vaikka päätä vähän kasteltiinkin. :) Sara sai neljä kummia (2 kummitätiä ja 2 kummisetää).

Kyllä nyt on vanhemmat väsyneitä. :)

Täällä on näköjään hiljais eloa.. Kuinkas täällä voidaan? Jaksamista kaikille, missä vaiheessa raskautta nyt olettekin. :) Käyn aina välillä lukemassa kuulumisianne.

Tyttö87 ja Sara 5vko

Tyttö87 ja Sara 5vko

Vierailija
52/103 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea H&R10:lle uudesta tulokkaasta! Mitenkäs teillä jo lapsen saaneilla synnytys meni? Olisi kiva kuulla synnytyskokemuksia, kun itsellä se vielä on edessäpäin. Sujuiko kaikki kuten olitte kuvitelleet, oliko helpompaa/vaikeampaa, kuinka kauan kesti ja minkälainen fiilis jäi ensimmäisestä synnytyskokemuksesta? Onko toipuminen sujunut ja imetys lähtenyt käyntiin?

Niin ja tyttö87, kaunis nimi tuli tytöllenne! :)

Itselläni on viime ajat sujunut odotus hyvin. Perhevalmennuksessakin oli viimeinen kerta viime viikolla, joten sekin on nyt käyty. Ja valmistautumista on tehty tohinalla kotonakin. Tuleva lastenhuone on tyhjennetty sinne tulevaisuudessa kuulumattomista tavaroista, ja seinät on maalattu. Pinnasänky haettiin kaverilta eilen, ja viime viikolla käytiin lastentarvike ostoksilla muutenki. Vaunutkin nyt sitten valmiina odottelevat tulokasta :). Ihanaa kurkkia välillä tuonne lastenhuoneeseen kun siellä alkaa näyttämään hiljalleen siltä että asukasta sinne odotellaan :). Seuraava projekti olisikin sitten alkaa käymään läpi vaatteita, ja lajitella ne kokojen mukaan ja pestä ja laittaa kaappiin odottelemaan käyttöä. Ja yksi hyllykkö pitäisi hakea Ikeasta jossain vaiheessa. Mukavaa touhua siis luvassa. :)

Onnellista odotusta kaikille!

Hansu ja pikku-toukka 29+4 tai itseasiassa näyttää olevan jo +5 kun vuorokausi juuri vaihtui :)

Vierailija
53/103 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea H&R10!

Ei oo tullut taas vähään aikaan kirjoteltua, osaksi syynä on kauhea kiirus töiden ja opinnäytetyön kanssa ja osaksi se, että ei ole oikeastaan mitään uutta auringon alla :) kai tää on sitä ihanaa keskiraskautta sitten.

Tosissaan viikoilla 27. mennään...huomenna olis aika 4d ultraan, aika suolanen hinta tossa hkin keskustassa, mutta ehdottomasti halusin 4d:hen kun on vielä esikoinen ja kaikkea :)

Rupeaa jo vatsa tulla eteen niin ettei kenkiä ja sukkia saa niin sutjakkaasti jalkaan... ostettiin isompi sänkykin kun tuntui, että edellisestä meinasi tipahtaa alas. Äitiyspakkaus saapui pari viikkoa sitten, ja oli tän vuoden malli. Ihan ok vaatteita ja tarvikkeita, oon kyllä itsekin ostellut mieleisiä vaaleenpunaisia vaatteita. Nyt ajateltiin pikkuhiljaa kasailla pinnistä ja hoitopöytää ja järkkään kavereille babyshowerit heinäkuussa..

Mites oottekos te miettiny pitävänne vauvakutsuja?

Mulla on ollu vähän väliä viiltävää pistelyä oikealla tai vasemmalla puolella vatsaa kävelyllä käydessä, tiedä sitten mitä se on. Neuvola on vasta ensi viikolla, niin pääsen siitä kysymään. Äiti sanoi, että saattaa vauvalla olla jo ahdasta?

Oon nyt ollut pari kk rautakuurilla, saas nähä onko arvot yhtään noussu. Minä tyhmänä olin ekan kk vetänyt sitä obsidan tabua maitolasillisen kanssa aamupalalla, ja neuvolassa sitten katsottiin niin ei arvot yhtään nousseet...johtui siis siitä, että maitoa ei saisi juoda rautatabletin kanssa, kun estää sen imeytymistä. :D

Pikkusen liikkeitä on tuntunut jo pitkään säännöllisesti ja kovenee vain. :) Neiti heräilee etenkin sillon kun mä olen levossa tai menen nukkumaan tai kun syön :)

Meillä oli ne pari hassua kertaa perhevalmennusta, eipä sieltä juuri mitään uutta teitoa tullut. Mä oon jotenkin koko synnytykseen ja vauvan tuloon suhtautunut maalaisjärjellä ja että kyllä kaikki menee omalla painollaan ja näin. Ei ole kukaan vauva ikinä jäänyt tulemattakaan ulos :)

Heinäkuu mulla on lomaa töistä ja elokuussa alkaakin sitten mammaloma... :)

Kirjoitelkaas muutkin kuulumisia!

-MaryRose rv26+5 & Ninni-

Vierailija
54/103 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia onnitteluista!!

Mulla oli se yliaikakontrolli silloin 4.6 perjantaina. No,ensin pistivät käyrille että näkee muksun sykkeen, mahdolliset supistelut ja piti painella nappulaa kun muksu liikkuu. Lekurin tarkastuksessa selvisi, että paikat olikin jo 3 cm auki ja lekurikin ihmetteli, että jotkut ovat jo epiduraalia vaatimassa tässä vaiheessa ja minulla oli ollut vain parina iltana kipeämpiä supistuksia muutaman tunnin ajan. No, sain päättää että menenkö kotia odottelemaan vai jäänkö sairaalaan synnyttämään. Olin pakannu sairaalalaukun mukaan, joten sanoin että sama jäädä sairaalaan. Olisin päässyt heti synnytyssaliin mutta juuri silloin oli täyttä, joten menin osastolle odottelemaan paikkaa..

No, osastolla antoivat vesiperäruiskeen ja ihanat sairaalakamppeet. Odottelin reilun tunnin ja sitten piti miehelle soitella, että päästään saliin. Salissa ensiksi puhkaistiin kalvot, että lapsivesi pääsee pois. Sen jälkeen alkoi supisteluja tuntumaan, mutta reilun tunnin päästä laitettiin suoneen tippana oksitosiinia että saadaan suppareihin vielä enemmän tehoja :) Ne supistelut oli kuin menkkakivut (jotka kasvaa vaan koko ajan), ensin tuntui mahassa ja lopulta siirtyi selkään. Jouduin olemaan sängyssä, koska sain samalla antibioottia suoneen streptokokin takia. Lämpötyyny auttoi jonkun verran kipuihin, mutta halusin epiduraalin kun kivut lisäänty ja suppareitten väli oli paria minuuttia ja olin yli 5cm auki.

Anestesia lääkäri olikin juuri osastolla ja hän onnistui toimessaan vasta muutaman kokeilukerran jälkeen. Epiduraali pisti vasemman puolen ja molemmat jalat lopulta tunnottomaksi, mutta kivut tuntuivat vielä oikealla puolella. Onneksi ei kauan joutunut kärvistelemään kipujen kanssa kun tuli ponnistamisen tunne.

Ponnistusvaiheessa muksun sydänäänet heikkeni ja kätilö joutui ottamaan kesken kaiken verinäytteen varulta, että joudutaan leikkaukseen. Lääkäri ja muita hoitajia tuli enemmän paikalle..Muksun pää tuli ponnistaessa alemmas, mutta vetäytyi aina hiukan takaisin päin. Lekuri otti lopulta imukupin käyttöönsä ja tehtiin eppari, pään ollessa ulkona huomattiin että napanuora on 2x kaulan ympäri. Siinä vaiheessa koko muksu olisi tullut vauhdilla ulos niin piti rauhoittua että saavat ensin napanuoran leikattua.. Muksun sain rinnalle vähäksi aikaa, melko hiljainen poika oli ja piti imeä hengitysteitä puhtaiksi.

Sitten ottivat muksun, mittasivat ja veivät lämpökaappiin koska oli kovin kalpea.. Istukka tuli ulos vajaan vartin jälkeen ja sitten minut kursittiin 6 tikillä kokoon, onneksi puudutus oli onnistunut etten tuntenut mitään. Kävin pikasuihkussa ja sitten saatiin miehen kanssa iltapalaa. Poika saatiin takaisin tunnin jälkeen ja päästiin osastolle nukkumaan.

Koko hommaan meni semmoiset 7h. Ihan hyvä mieli jäi koko hommasta, ehkä seuraavalla kerralla kuitenkin haluaisin kokeilla kuinka pitkään sitä kotona kestäisi olla supistelujen kanssa, pääsisi liikkumaan enemmän ja ei tarttisi sängyssä olla niin kauan. Enkä välttämättä epiduraalia ottaisi ensi kerralla, ensisynnyttäjänä on vaikea sanoa mikä kipulääke passaa. Kätilö sanoikin, ettei välttämättä esim. ensimmäisessä synnytyksessä otettu epiduraali tai muu kipulääke auta samalla tavalla toisessa synnytyksessä.

Epparihaava ei ole vaivannut synnytyksen jälkeen oikeastaan ollenkaan ja jälkivuotokin oli vähempää mitä ajattelin sen olevan. Henkilökunta oli mukavaa, kätilö ja lääkäri kävivät vielä osastolla kyselemässä onko jäänyt synnytyksen suhteen mikään epäselväksi. Onneksi mies oli seurana synnytyksessä, sai jutella jonkun kanssa eikä aika käynyt pitkäksi.

Kummastelin, ettei koko homman aikana ei päässyt edes yhtään kirosanaa :)

Eli ihan positiivinen kokemus ja palkkio on kyllä kaikista parhain :)

Vierailija
55/103 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&R10: Ihanaa, ettei jäänyt kammoa synnytyksestä. Se on kyllä niin yksilöllistä, mikä kipulääkitys auttaa kellekkin parhaiten. Minulle taas tuo epiduraali oli oikein ihana. Samoin noi supistukset, että missä tuntuvat, minulla tuntui vain vähän vatsan puolella, enimmäkseen selässä ja reisissä. Vitsi, multa kyllä pääsi muutamat kirosanat supistusten aikana, ennen epiduraalia.

Kuinkas teillä vauvautuneilla on vauva-arki alkanut?

Entäs te jotka vielä odotatte nyyttiä saapuvaksi, miten teidän odotus on sujunut? Ootteko voinu hyvin?

Meillä on ihan kivasti mennyt Saran kanssa. Nyt Sara on parina päivänä oksentanu kaaressa mun päälle, muutenkin puklailu on lisääntyny. Täytyy nyt seurata juhannuksen yli, jos pahenee tai jatkuu samanlaisena, niin soitan maanantaina neuvolaan.

Sara on nyt ollut vähän tukkoisen kuuloinen ja vähän räkänen. :/ Täytyy varmaan käydä apteekistä ostamassa se semmonen niistäjä.. Toivottavasti ei nyt pahenisi. Itelläkin on vähän semmoinen olo että flunssaa pukkaisi, täytyy yrittää pitää ittensä terveenä, ettei vain tartuttaisi pienellekkin flunssaa.

Hyvää juhannusta kaikille! Voikaa hyvin! :)

Tyttö87 ja Sara 1,5kk

Vierailija
56/103 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-arki on alkanu luistamaan pikkuhiljaa, jo aletaan tietämään mitä mikäkin itku meinaa..kovasti on päivisin hereillä, onneksi yöt ja aamun nukkuu hyvin ~4h/syöttö vaikka iltapäivisin alkaa taistella unta vastaan ja malttaa hyvällä tuurilla tunnin nukkua kerralla..

Mieskin jää lomalle ensi viikolla, saa viettää enemmän aikaa poikansa kanssa kun isyyslomatkin on vielä pitämättä :) Päivät ollaan oltu kaksistaan pojan kanssa ja viikonloput on menny reissutessa.. Reissut on mennyt hyvin, poika sammahtaa autoon ja nukkuu vaikka soratiellä ajaisi..

Aika kuluu liian äkkiä, kuukausi on mennyt hujauksessa..

Vierailija
57/103 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänne tulla kirjoittelemaan kun ei ole hetkeen tullut käytyä. Meillä on arki lähtenyt käyntiin tosi hyvin poika on siis jo reilu 2kk ja kasvaa kovasti ja on jo niin iso poika:)

Voisinpa minäkin sitä synnytystarinaa raapustaa jos vielä muistan.

eli 30.4.menin käynnistykseen joka aloitettiin suuhun annettavalla puolikkaalla tabletilla ja ei paljon apua. 1.5.aamulla kävin lääkärillä joka totesi paikkojen olevan täysin kiinni mikä masennus. jatkettiin siis kokonaisella pillerillä suuhun. oikeastaan koko lauantai päivän tuli kipeitä supistuksia, mutta ei mitään tapahtunut. Kotonakin sain käydä mikä oli ihan kiva mutta oli ihan kamalaa illalla jäädä sairaalaan kun mies lähti kotiin ja huonekaverikin(vanha tuttu) oli jo aamulla lähtenyt synnyttämään. No onneksi siellä sai nukahtamislääkkeen niin sai edes hetken nukuttua. No 2.5.aamulla aloitettiin pulikas pilleri suoraan kohdun suulle. No supistuksia alkoi taas tulla, mutta en hirveästi elätellyt toiveita. Sydänääni käyrää otettiin tietyi väliajoin ja jossain vaiheessa(en muista aikaa)äänissä alkoi olla liian vähän vaihtelua ja kätilö sanoi lääkärin harkitsevan leikkausta ja tarvittavat verikokeet otettiin. Kyllä siinä vain oli huoli pikkuisesta, että onko kaikki hyvin onneksi mies sattui olemaan sairaalassa ja tukena myös. No jossain vaiheessa kätilö kuitenkin päätti tarkastaa kohdunsuun tilanteen kun tuli aika kipeää jo. No se olikin sentin auki ja kaula kokonaan hävinnyt. Sitten päätettiin että mennään saliin ja kun kätilö tuli hakemaan sanoi että puhkaistaan kalvot ja laitetaan oksitosiinitippa. n.puol5 päästiin saliin ja kalvot puhkaistiin samantien ja vauvan päähän laitettiin anturi ja no aloin olla erittäin kipeä ja ilokaasulla siinä mentiin alkuun. aquarakkuloita kokeilin mutta ei mitään apua tuli vaan kipeetä kun laitettiin.myös palloa kokeilin, mutta ei apua. Jossain vaiheessa kokeiltiin että auennut 2 senttiin ja usko meinasi loppua kun ajattelin ettei tästä mitään tuu ku ei mitään tapahdu. N.9 aikaan sitten sain epiduraalin ja mikä helpotus se oli aivan mahtava. Mieskin sai siinä välissä käydä syömässä, mutta ei raukka malttanu kauaa pois olla että oli täytyny syödä tosi nopeeta:)Olin sitten siinä maannut pois päin monitorista ja kun käännyin katsoin että äänet heitteli tosi paljon ja kätilöltä kysyinkin ja sanoi että joo seurataan kokoajan ja tutki siinä vaiheessa myös tilanteen edelleen 2cm auki VAIN. No sitten tuli hetken päästä lääkäri(n.11 jälkeen) joka myös tutki ja sitten katsoi hetken monitoria ja puhui kätilön kanssa sitten ilmoitti että kyllä nyt täytyy mennä leikkaukseen, että vauva ei kestä loppuun asti, kun edettiinkin niin hitaasti. Oli kyllä helpotus siinä vaiheessa. Sitten mies jäi synnytyssaliin odottelemaan ja mut vietiin leikkaussaliin.00.13 sitten syntyi poika oli ihana kuulla se parkaisu. Olin siis vain puudutuksessa kun ei kummnkaan hätäsectio ollut. Mutta lopuksi kaikki meni sitten hyvin. Haava oli kipeä melkein sen kuukauden mutta nyt ei mitään haittaa siitä enää:)Näin siis meillä.

Tsemppiä kaikille loppurutistuksiin!

have ja rakkauspakkaus 2kk 3pv

58/103 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän tämäkin ketju aloittaa uudestaan... esikoisten kesä tai jotain?

Ihan kiva on lukea synnytystarinoita muilta, kun itsellä on kohta edessä. Onnea vauveleista!

Itseä jännittääkin nyt sitten kaikki muu kuin synnytys: tietääkö sitä koska synnytys lähtee käyntiin, vastaako mies puhelimeen jos kuvittelen että laitokselle pitää lähteä, minne meidän sitte pitäs ajaa autolla?

Mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu, ehtiikö hoitajat opastaa vauvanhoidossa, onko mahdollisesti huonekaveria ja onko huoneessa rauhallista, mitä vaatteita vauvaa varten pitää ottaa mukaan.... kysymyslista on aika laaja :/

Nythän on paljon kohistu kun esim. TAYSiin ei isovanhempia/muuta sukua aina päästetä vierailulle. Itse olen rajoitusten kannalla jos huoneissa on enemmän kuin 1 äiti. Voishan sinne perustaa jonkun erillisen tapaamishuoneen, jossa ei olisi rajoituksia sen suhteen.

Toivon, että kaikki asiat järjestyy ja kokemus tulisi olemaan kaikin puolin mukava!

~Serpentiini rv 33+3~

Vierailija
59/103 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin uuden ~*Ensikoiden kesä*~ pinon, joten jatketaan kirjoittelua sinne...!

Linkki: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1199392/_ensikoiden_…

Vierailija
60/103 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset