Oulun seudun esikkoäidit maaliskuussa
Kommentit (87)
Meille passaa Katjuskan luona. :)
Tiiättekö mitä! Mun lapsi ihan yhtäkkiä äsken oli melkein mahallaan. Käsi otti vielä vastaan, ettei päässyt, mutta kova oli yritys! Kauhee punkeaminen, ja kiukkuhan siitä seuras, kun ei onnistunut. Ei se oo aiemmin edes yrittänyt, sillon vaan kun on ite antanu vähän vauhtia. Pysys nyt vaan vielä hetken aikaa mun pikkuvauvana... :)
Meille myös passaa miitti Katjuskan luona.
Alkuviikko taitaa tosin mennä aika tohinoissa, kun miehen firmalla on avajaiset ja sinne pitäisi leipoa.
Meillä käännytään oikealle, mutta vasempaan ei huvita sitten millään. Marsupialia, meilläkin jäi alkuun käsi alle, mutta hoksas muutamassa päivässä miten sen saa pois.
Varo vaan, meillä ainakin raivostuessa kieritään ympäri lattiaa! :)
Tänään on taas ulkoiltu ja sehän väsyttää, tossa koululla oli hiihdot ja sitten piti hevostellakin.
Kommetointi taitaa jäädä nyt toiseen kertaan, Helpon elämän pariin ja sitten nukkumaan :)
Öitä mammat! :)
Zahrinalle olen unohtanut vastata kahdessa kerroksessa asumisesta, että ihan hyvin on sujunut, vaikka kylppärikin on yläkerrassa. Saa ravata portaita ylös ja alas, mutta ei se mua haittaa. Joku portti pitäis laittaa sitten portaiden eteen, kun poika alkaa liikkumaan. Tosin me meinataan muuttaa ja toivottavasti sopiva koti löytyy ennen kuin tuo alkaa liikkumaan niin ei tarvis portteja viritellä.
Mullekin passaa miitti Katjuskan luona. Parhaat päivät olis keskiviikko tai torstai, koska silloin mulla on auto käytössä. Bussilla tulis niin pitkä matka, etten tiedä viitsiikö/uskaltaako lähteä.
Meilläkin poju on oppinut kääntymään selältä mahalleen ja tunkee myös kaiken, mitä käsiinsä saa, suuhun. Kovasti räpeltää ja touhottaa muutenkin. :) 4kk mitat oli 7400 g ja 63,7 cm.
Sairaalassa olosta on ollut juttua. Muakin jännitti hirveesti etukäteen se sairaalassa olo, mutta hyvin se sitten meni. Sillon oli se sikainfluenssaepidemiakin ja vierailukielto, mutta eipä se haitannu. Hankalinta siellä on nukkuminen, koska hormonit hyrrää ja ääniä kuuluu koko ajan. Korvatulpat kannattaa pakata mukaan. Itse en nukkunut kolmeen yöhön, mutta selvisihän siitä. Ne hormonit auttaa siihenkin :)
Voi, kuulin tuosta vauvanvaatekirppiksestä jo viime viikon alussa, mutta tietenki unohin koko jutun! Teitkö Karkki hyviä löytöjä?
Gribzille voimia, vauvalla on melkoinen rytmi! Toivottavasti kääntyy pian normaalimpaan suuntaan. Meillä on alettu herätä klo 6 aamulla. Vähän liian aikaisin, jos minulta kysytään... Varmaan tuo valo vaikuttaa, pitäis vaihtaa makkariin tummemmat verhot.
Hei vaan kaikille! ?
Karkki: Joo kiitos muistutuksesta! ? Kävin itsekki sitten sillon sunnuntaina siellä kirppiksellä. Mukaan lähti kaks kestovaippa ja kirja.
Gribz: Voi että, toivottavasti teijän vauva pian löytää rytmin. Yritä päivisin tehdä samoja asioita tiettyihin aikoihin, esim. jos käytte vaunuilemassa niin tee se tiettyyn aikaan. Meillä oli vielä pari viikkoa sitten niin että päivisin oli rytmi kadoksissa. Nyt oon ottanu tavaksi että lähetään päivällä aina klo:13 vaunuileen ja sillon poika nukkuu sitten ne pitkät päikkärit. Muuten nukkuu aamulla yhet tai kahet lyhyet päikkärit ja sitten vielä illalla yhet lyhyet. Niin ja iltasin yritä pitää aina ne samat rutiinit. Yökkärin vaihto jne… Himmennä valaistusta ja vältä hälyääniä. Teillä vauva on vielä niin pieni että varmasti tuossa vaiheessa rytmi voikin olla vielä kadoksissa. Mutta sitten se ihan yllättäen kyllä muuttuu! Ainakin meillä kävi niin.
Marsupialia: Onko teillä hyvin kestot pitäny? Meillä on viime päivinä ollu ihan järkyttäviä valskaus ongelmia! ? Oon nyt ostanu käytettynä jo aika hyvän verran taskuvaippoja ja imuja niihin. Nuihin taskuihin tykästyin niiden helppouden takia. Harso+kuori yhistelmää meilläkin vielä käytetään varavaippana mutta sen yhistelmän päälle pukeminen tosiaan alkaa olla jo melko mahoton tehtävä :D Niin ja ihana kuulla että teillä poika nukkuu jo pitempiä pätkiä!
KissaNasunen: Täällä kissoilla tuo ihan sama kaljuuntumisvaihe päällä! Hieman meinaa hermoja koetella tuo jokapäivänen imurointi! Mulla kokemukset Oysin osastosta 13 on melko neutraalit. Siellä hoitajilla tosiaan kova kiirus eikä ne paljon oma-aloitteisesti ehdi neuvoa asioissa. Ite oon onneksi aina ollu aika sosiaalinen ja kova kyseleen niin sain kyllä ohjausta ja neuvoja kun kyselin. Sitä vaan oo miettiny että semmoset hiljasemmat ja aremmat ihmiset kyllä varmasti jää liian vähälle ohjaukselle. Mää ainaki reilusti vaan soitin aina soittokelloa kun mulla oli jotain asiaa tai olin palveluksia vaille. Ei niitä hoitajia oikein muuten tavottanu. Imetysohjaus on kuulemma se niitten vahvuus siellä mutta ite en ainakaan sitä menis kehumaan. Mulle ne lykkäs heti alkuun rintakumin ja sano että imettele sillä. Sen kumin kans sitte taistelin ja vuodatin kyyneleitä pari viikkoa kunnes lopulta sitten kotona päästiin siitä eroon ja sain pojan syömään rintaa ilman sitä kumiakin. Nuo Katjuskan vinkit pesuaineesta ja sisätossuista on kyllä paikkansa pitävät! ? Korvatulpat on myös hyvä juttu mutta niissä on se ongelma että et sitten kuule jos oma vauva itkee. Mää en saanu siellä osastolla nukuttua juuri ollenkaan. Oma vauva kyllä nukku mutta huonekaverin vauva itki lähes koko ajan! Sen takia halusinki lähteä sieltä sairaalasta heti vaan ku mahollista. Onneksi suostuvat kotiuttamaan mut päivää ennen kuin normaalisti. Mutta kaiken kaikkiaan kaikesta tästä mun avautumisesta huolimatta se on ihan mukava osasto :D Nautin niiiiiin siitä hyvästä ruuasta ja siitä että sai vaan keskittyä oman vauvan hoitoon ?
Tänään oli 3kk neuvola ja lääkäri. Pojan mitat nyt 7600g 65cm. Meillä ei siis tietoakaan enää pikkuvauvasta. Pojalla on nyt jatkunu jo kaks viikkoa flunssa. Varsinki öisin ja aamusin on räkänen. Melkeen joka aamu joutuu sillä niistäjällä niistämään. Reppana ei tykkää siitä yhtään ? Tänään sai neuvolassa ekan piikkirokotteen. Itkuhan siinä tuli ? Onko teillä kellään nostanu rokotteet kuumetta tai onko pitäny kipulääkitä rokotuksen jälkeen?
Meillä alkas lauantaina vauvauinti ? Ootan sitä ihan innoissani! Marsupialia, millaset uikkarit te muuten teijän pojalle hankitte/aiotte hankkia? Meinasitteko laittaa ollenkaan uimavaippaa?
Meille sopis miitti hyvin Katjuskan luona. Viikolla käy mikä päivä vaan paitsi ei mielellään torstaisin.
Unohdetaan ne hyvät yöt taas! Viime yönä vajaan tunnin välein herätys, vain tissi kelpas... Puoli neljän jälkeen ei nukahtanut millään, valvottiin reilu viiteen ja puoli seittemältä taas ylös. Onneks oli tiedossa mukava päivä Ikeassa ja Haaparannan vauvatarvikeliikkeissä, niin jakso. Muuten olis voinu mennä aika huonosti.
Riia, kyllä meillä nuo harsot edelleen toimii, paitsi se niiden pukeminen on välillä tuskallista. Taskuvaipat jostain syystä tahtoo aina falskata, en ymmärrä miks. Uimapöksyjä ei oo vielä Sampukalle hankittu, pitäis huomenna käydä ostamassa, ku keskiviikkona alkaa se vauvauinti. Oon aatellu että sellaset henkselimallin pökät vois ostaa, jos löytyy. Ruotsista katoin tänään, mutta oli vaan sellasia vaaleenpunasia pitsihörhellysuikkareita... Uimavaippaa en aatellu käyttää. Niin ja rokotteesta meillä ei noussu kuumetta, mutta kipeä tuo poika kyllä oli! Se huusi kurkku suorana siihen asti, että tajuttiin antaa särkylääkettä. Jalan pistokohta oli tosi kova ja ikävän tuntoinen, joten ei ihme että sattui. Kaks kertaa piti lääkitä, sitten helpotti. Tosi kiva kun samaan aikaan oli vielä Rota-rokotteesta mahavaivat...
Riian 3kk ikäinen on jo isompi ku Hellusen 4kk ikäinen. :D Melko jötikkä varmaan. Olispa kiva nähdä taas.
Nyt iltatoimiin, Sampo lähtee nukkumaan. Toivottavasti nyt vähän enemmän nukkumaan ku viime yönä...
Kyllähän sieltä kirppikseltä tarttui mukaan pari bodya ja potkuhousut. Oltiin tyttöjen kanssa reissussa, joten käytiin sitten samalla kiertelemässä muitakin kirppiksiä mm. keskuskirppis, ja kassi olikin täynnä kotiin tullessa. Löytöjä tosiaan, kun kaikki yhteensä (oisko ollut 10 vaatekappaletta) maksoi alle kympin! Kannatti siis :D
Eli pitänee päättää se miittipäivä. Oisko se sit perjantai jolloinka passais kaikille vaikka klo 13.00? Saako kannatusta?
t.Katjuska
Juu meille ainakin tuo perjantai klo:13 kävis hyvin :)
Sampo käänty tänään ekaa kertaa mahalleen. Ja se kasvattaa hammasta. Alaikenessä tuntuu kohouma ja näyttää vaalealta. Toivottavasti tulee pian läpi. Kyllä se vissiin vähän särkee, annoin nyt panadolia, saapa nähdä tuleeko yhtään parempi yö. Pari viime yötä on taas menty tunnin välein heräämisillä ja aamulla ei väsytä kun on niin valosaa. Käytiin isän kans ostamassa meille pimennysverhot, mutta ne ei oo vielä paikallaan.
Meillekin passaa näillä näkymin tuo perjantai, mutta pitää vielä vähän katella aikatauluja, kun iltasella tulee sitten meille porukkaa mun synttäreille. Mutta me tullaan jos tullaan, tähän asti onkin oltu jokaisessa. :)Vai ollaanko?
Taidan mennä nukkumaan, kun saatiin viimein Sampukka nukahtamaan. Joku sitä vaivaa, kun heräs koko ajan eikä suostunut nukahtamaan sänkyynsä. Oli aika extreme-nukutus, roikuin puoleksi siellä pinniksessä tissi pojan suussa niin kauan että se nukku kunnolla. HUH!
Marsupialian nukutukset kuulostaa koomisilta! :D
En tiedä, meillä on myös näkynyt jo pitkään alaikenessä tuollainen vaalea kohouma, ja välillä helpottaa kun painelee jollain.
Neuvolassa tosin sanoivat, että se kohta menee punaiseksi ja kovaksi? En tiedä sitten.
Gribzille piti kommentoida tuota teidän rytmiä.
Onko sulla mies apuna? Meillä nukuttiin kans aiemmin puolillepäivin ja se muutos kävi muutamassa päivässä vaan silleen, että aamulla väkisin noustiin aiemmin ylös.
Nyt herätäänkin 6-7 aikaan ja se on aivan liian aikasin mulle :) Pimentäviä verhoja minäkin etsimässä. Valoisuus tuntuu vaikuttavan paljon.
Ja tosiaan samat rutiinit, pesut ja yöpuvun vaihdot, illalla talo hämäräksi eikä metelöidä. Meillä tyttö nukahtaa aina illalla keinutuoliin josta kannan sänkyyn puoliunisena, en muista enää miten sain sen nukkumaan ennen kuin tuo kiikku saatiin :)
Meillä on kyllä joku käsittämätön känkkäränkkävaihe. Rupesin nyt ihan pitämään kirjaa, miten nämä meidän päivät menee. Kuinka usein teillä muksut syö?
Tuo saa suunnilleen joka toisella syötöllä hirveän raivarin tissillä, sitten kannellaan ja hypitään ja koitetaan samalla syödä.
Ja niinpä ne kasvaa.. Kävin iltasella koirat ruokkimassa ja vauva jäi tyytyväisenä lattialle. Mulla meni varmaan alle 5min, siinä ajassa se oli pyöriny olkkarin maton päältä keskeltä lattiaa nurkkaan tv-tason luokse, piti kaksin käsin jalasta kiinni ja nuoleskeli sitä innoissaan! Toissapäivänä se oli puoliksi siellä tv-tason alla :)
Tuo silmän rähmiminen ei vaan ota asettuakseen, saatiin uusi lääkekuuri neuvolasta mutta eipä sekään näkynyt juuri vaikuttavan.
Minä en osaa perjantaista sanoa vielä oikein mitään.
Ainiin, ja uimahommista, suosittelen semmosta kokouikkaria, märkä alaston vauva on tosi liukas, itsellä ainakin helpompi pidellä kiinni. Mekin sukellettiin ekan kerran viime viikolla :)
Minäkin taidan kipittää nukkumaan, ukkokin on töissä taas.
Meille ei kyllä näillä näkymin perjantaina käy miitti :/ Lähdetään mummolaan vaippojen tekoon. Harsot alkaa jo olla hankalat pukea päälle. Mutta ens kerralla koitetaan päästä mukaan. Myös miitti kaupungissa käy meille.
Verkullahan on liikkuvainen vauva! Kohta et pääse ite mihinkään, kun saat vaan vahtia typyä :) Meidän poika ei näytä olevan kovinkaan kiinnostunut liikkumisesta. Osaa se kääntyä, mutta ei se sitä tee kovinkaan usein. Mieluummin se räpeltää lelujaan tai katselee ympärilleen ja viihtyy edelleen hyvin sylissä. Onnea myös Sampolle uudesta taidosta! :) Vitsit, niin ne meidän vauvat vaan kasvaa.
Onko teillä mielialat vaihdelleet synnytyksen jälkeen? Mä olen ollu viime aikoina aika väsynyt ja siipi maassa, vaikka ensimmäiset kuukaudet tunsin itseni jotenkin paljon vahvemmaksi ja itsevarmemmaksi kuin ennen, ja olin tosi energinen. Kämppäkin oli aina siivottu ja tykkäsin liikkua paljon kodin ulkopuolella ja haalin uusia harrastuksia mulle ja vauvalle. Nyt on sitten alkanu kaikki mahdolliset asiat huolettamaan ja stressaamaan ja tuntuu, ettei saa mitään aikaseksi ja on aina vaan väsynyt ja voipunut olo. En tiedä, onkohan nämä sitten vaan jotain "kasvukipuja" äitiyden alkutaipaleella ja menee ohi ajan kanssa. Hormonitkin vielä varmasti vaikuttaa paljon... Puuh, tulihan vuodatus...
Verkku kyseli syömisestä, meillä syödään päivin ja öin noin 2-3h välein. Toisaalta tekis jo mieli illalla antaa jotain tuhdimpaa evästä, jos se vaikuttas tuohon yösyöpöttelyyn...
Riian poika on kyllä melkoinen pötkylä:) Niin ne kasvaa eri tahtiin.
Mutta nyt muihin hommiin, kirjoittelemisiin!
Miitti: Mekään ei päästä perjantaina kun on hiustenleikkauspuuhia siskon luona.
Meillä oli tyttö kuumeessa kolme päivää. 38.7 oli korkein kainalosta mitattuna.Mitään nuhaa yms ei ollut et siks ajattelin että johtuu hampaista, mutta ei niitä vain kuulu! yhdessä välissä ei halunnut edes pulloa suuhun ja tuli ihan ongelma siitä et miten saa nestettä annettua kun ei suostu juomaan mitään.. puoliväkisillä piti sitten laittaa pullo suuhun ja onneks söi.
oli kyllä meilläkin yöt todella katkonaisia kuumeen aikana. tyyliin puolen tunnin välein piti antaa tuttia.
Onko muuten teidän vauvojen iho tasaisen vaalea.Kun Aadalla on tosi laikukas kauttaaltaan ja mies jo epäili allergiaakin mutta jotenki tuntuu ettei se sitä ole. oli kyllä melko kuivakin iho ja laitoin sitten kunnolla kylvyn jälkeen rasvaa. mieleen tuli myös että josko iho on niin ohutta että kuultaa läpi..? pitää lukea tuolta etusivulta juttua ku näytti olevan ihonhoidosta.
Kiinteän antaminen kyllä todellakin vaikuttaa yöuneen.
mulla oli vaikka kuinka paljon asiaa mutta tässäpä ne unohtu...
joten nyt syömään aamupuuroa:)
-Poks&Aada 9kk-
Näyttää siltä, että useimmilla on jotain menoa perjantaille. Onhan se ens viikkokin toivon mukaan vielä tulossa, eli pitäiskö se sitten sinne suosiolla siirtää.
Minä nyt yritän tuota tiistaita ehdottaa tässä seuraavaksi. Toivottavasti kävis tuo päivä edes.
Näissä miittiasioissa tahtoo vähän olla, ettei välttämättä ihan aina nuo päivät kaikille käy =)
Periaatteessa minulle on aivan sama mikä päivä kyseessä.
Toki jos innostusta on enempi kaupunkimiittiinkin niin sekin on ok.
t.Katjuska
Eipä ole taas pitkään aikaan ehtinyt kirjoittamaan, ketjun lukemisessakin meni niin kauan aikaa, että saapa nähdä mitä ehdin kirjoittamaan ennenkuin tyttö tuskastuu. Saatiin siis eilen uusi sitteri ja se nyt siinä ihmettelee.. :)
Eli ristiäiset oli viikonloppuna ja tyttö sai nimekseen Viivi Katariina :) Sukunimi tuli isän mukaan, kun ei olla tosiaan naimisissa niin sain sen itse päättää.. Ristiäiset meni hyvin muuten paitsi että Viivi itki ihan koko toimituksen ajan! Heh, sylikummilla oli tuskaiset oltavat!!!
2kk neuvola oli eilen ja rota rokote saatiin, ei onneks tehnyt mitään sen kummempia oireita, vielä ainakaan. Mitat olivat 5750g, 61,6cm ja 40,8cm. Paino oli notkahtanut mutta terkkarin mielestä ei hätää sen suhteen, ettei kuulemma voi parin mittauksen perusteella sanoa suuntaa. Meinas että jos 3kk neuvolassa vielä suunta jatkuu alaspäin niin aletaan sitten miettiin mitä tehdään. Mullahan on aina ja koko ajan hirvee ressi siitä saako tyttö tarpeeks maitoa, riittääkö mulla rintamaito..
Hellunen: Meidän neuvolatäti kyseli just tuommoisista oireista ja sanoi että ne on normaaleja alun sekkavuuden ja hämmennyksen jälkeen että voi tulla väsymys ja semmoinen olo että tätäkö tää on.. Liekö sitten tuota sulla? Ohimenevää sekin kuulemma :) Mulla nyt menossa tuo mikä sulla oli aiemmin, tykkään puunata kämppää ja olla ylitehokkaana! Alku oli ihan kauheen rankkaa mutta nyt on ihanaa kun on helpottanut tytön kanssa niin jää energiaa vähän tuohon puunaamiseenkin :)
Katjuska: Meillä ei periaatteessa ole huomenna mitään, mutta ens viikkokin passaa samalla lailla. Eikä oikeestaan ole väliä tavataanko jonkun luona vai kaupungissa, kun on auto käytössä..
Vauvauinnista: Meidän neuvolatäti ei suositellut uintia vielä kovin pienelle.. Meinasi ettei pysty pitämään lämpöä vielä niin hyvin ja että siellä on pöpöjä niin paljon ja nyt liikkeellä kaikki influenssat ja virukset... Me nyt sitten ainakin vielä odotellaan että tulee lisää kiloja ja jaksamista eka pidempiin kylpyhetkiin..
Ihanaa, Viivi on yhä kiltisti sitterissään :) :) :) Ja aijai niitä makoisia hymyjä ja nauruja. Mä oon niin menettänyt sydämeni tuolle tytölle!!! On se vaan kummallista kuinka valtavasti sydän voikaan rakastaa, loppumaton lähde
Pitkästä aikaa. Meillä on ollut nyt niin hektistä aikaa että kaikki on mennyt penkin alle. Sen mahatauti/kaali episodin jälkeen meni yöt ihan höpöksi ja poika heräili mihin aikaan sattuu. Kun tästä selvittiin niin jonkin aikaa meni taas hyvin ja poika oppi jo uusia juttujakin, eli kikattamisen. Nauroi oikeen kunnolla ja kovaan ääneen :D No hauskuus ei kauan kestänyt kun meille iski kunnon flunssa ja kuumekin nousi. Eli koko 3 viikon härdellin seurauksena taannuttiin ihan takaisin 3kk tasolle. Näkyy vaikuttavan aika lailla se että ei ole hyvä olla siihen miten edetään. Kikattelutkin on unohtunut kokonaan ja juttelukin on aika vähäistä, saatikaan että alkais liikkumaan tms. Ja toinen minkä luulen vaikuttaneen että herätään auringon nousun aikaan eli yöunet jää parituntia lyhemmiksi kun aikaisemmin, joten voi olla aika väsynyt. Rytmithän meillä on ollut niin hyvät jo pitkään että voi olla että vaikuttaa. On kyllä itketty varmaan enemmän kun koko ensimmäisten 3kk aikana… Kiinteän syöminenkin piti harjotella käytännössä uudestaan. Oon ollu kyllä niin väsynyt henkisesti. Tuntuu että en saa millään poikaa hyvälle päälle ja itketään sitten yhessä tätä surkeutta. Välillä tuntuu että olen varmasti maailman surkein äiti!
4kk neuvolan saldo oli 6105g ja 60,7cm, eli pikkunen on meidän poika. Pituuskasvua kuulemma pitää seurata (tämäkin aiheutti kovat mietinnät että mitä teen nyt väärin kun poika ei kasva) No jospa tämä tästä…
Pimennysverhot hommattiin makkariin ja uni maistui pitempään aamulla, suosittelen kyllä hommaamaan jos on sen kanssa ongelmia:) Meillä mahtaa kans hampaita olla tulossa, syönnin yhteydessä on niin kivaa pureskella aina välillä tuttipulloa ja sormet pitää survoa suuhun vähän väliä:)
Te muut taidatte imettää vielä? Mulla on nimittäin hiukset lähteny ihan kokonaan tippumaan. Ei taida olla jäljellä enää kun 1/3 siitä mitä odotus aikana oli. Kyllä harmittaa ihan vietävästi, mutta tiedossahan se oli ne lähtee kun hormoonitoiminta palaa normaaliksi…
Mombasalla alkaa olla loppumetrit meneillään.
KissaNasunen: Jokohan olet synnärillä? Tsempit loppumetreihin! Itsellä samanlaiset ajatukset tuosta OYSista kun Riialla, joten aika neutraalit…
Riialla on kyllä melkonen poitsu:) On ne niin eri kokoisia että tuntuu ihan oudolta:) Tietääpähän että ruoka-aikaan olla oltu kotona! Harmi että teilläkin on ollut flunssaa. Meillä on ollut aika känkkäränkkä kun nokka ollut tukossa, mutta jospa se alkais helpottaa. Onko teillä ollut kuumetta? Tekin menette vauvauintiin. Minne menette?
Katjuska: kuulostaa samanlaiselta showlta mitä meilläki oli yhdessä vaiheessa. Eipä se auta kun vaan sinnillä yrittää ja pysyä rauhallisena… Meillä meni ohi tuo vähän itsekseen…
Verkulla alkaa olla jo hektistä:) Ihanan kuuloisia nuo teidän liikkumiset:) Kohta ei paljon uskalla ominpäin jättää ja saat kasvattaa silmät selkäänkin:) Sulla kyllä tunnustaa olevan kovasti tekemistä hevostelun ja kodin kans! Mutta ehkä parempi niin ettei mene ihan sisällä kökkiessä aika ja siellähän ne murheet vasta kasvaakin kun kerkeää kaikkea ajattelemaan! Vauvauinti kuulostaa kivalta:) Oletko yksin vai onko sulla mies matkassa? Mikä teidän silmää vaivaa? Kaverin vauvalla on ollut kyynelkanavat tukossa joka aiheutti aikamoista sählinkiä. Tuo kirjan pitäminen kuulostaa hyvältä. Mullakin käynyt mielessä että aiheuttaako meillä jokin tietty juttu pahaa oloa. Miten laitat asioita ylös? Kerrohan lisää. Joko oot tytön laittanut omaan huoneeseen nukkumaan?
Karkki: Minäkin tykkään käydä kirpputoreilla. Sieltä löytää yllättävän hyviä lastenvaatteita ym. Harmi että meni meillä ohi. Taisi muuten olla nyt tulevana viikonloppuna tuossa Honkapirtillä kans (jos muistan ajan oikeen) Siellä pitää mennä sitten käymään.
Marsupialia: Teillä mennään kyllä vaihtelevalla tuulella! Mutta mukava että edes välillä nukutaan hyvin:) Ja teilläkin käännytään jo, Hienoa! On kyllä aika huvittavan kuulosia nuo nukutushommat :D
Sognatore79: On teillä sylikummi ollut ihmeissään:) Kauniin nimen tyttö oli saanut:) Ja muutenkin mukava kuulla että alkaa helpottaa. Miten teillä yöt nukutaan? Entä alkaako koiran kans helpottaa? Kuka on muuten teidän neuvolatäti? Teilläkin kivat mitat neuvolassa mitattu, vaikka vähän notkahdusta ollutkin! Teidän 2kk on melkeen isompi kun meidän 4kk. Voi voi… Pitääköhän mun huolestua ihan toenteolla????
Gribzilläkin oli ollut mahatautia. Ei se vauvan hoitaminen ole helppoa kun vessassa pitää ravata ja toinen huutaa. Onneksi on olemassa ihania hoitajia jotka pääsevät auttamaan! On teillä aika inhotavat nuo nukkumisajat… Eipä niitä noin pienen kans oikeen saa niitä rytmejä käännettyä. Ehkä ainoo mikä voi auttaa että rytmittää koko päivän, mutta ei sekään välttämättä auta… Jaksamisia! Joko on nimi muuten päätetty?
Hellunen: Mukava että teillä meni reissu hyvin. Ja kiitokset vastauksesta. Nyt asutaan ihan yhdessä kerroksessa mutta ollaan katseltu isompaa ja omaa taloa. Joillakin tunnustaa tuo kakkoskerroksessa asuminen työläältä, mutta taitaa olla siitä kiinni mihin on tottunut. Taitaa olla ihan normaalia nuo mieliala vaihtelut. Varmaan tekee imetys ym hormoonit ihan säkkyrälle. Kuulostaa tutulta nuo päivät. Meillä kans joku päivä jaksetaan vaikka mitä ja toisena päivänä tuntuu että maailma kaatuu päälle. Mutta jaksamisia sinne päin, ja jospa se olo alkaa helpottaa pikkuhiljaa.
Poks86, Teilläkin ollut kuumetta, Onneksi on helpottanut! Meillä on kyllä tasainen väri ihossa, joten voisiko olla sitten allergiaa tms.
Meillä syödään noin 3 tunnin välein päivällä ja yöllä on syöntitaukoa n.8-9h
Taidan uhmata päikkäreitä ja tulla miittiin. Olisi niin mukava nähdä teitä ja vauvoja kuin ovat kasvaneet. Millasessa paikassa Katjuska asuu? Että pystyykö ottamaan vaunut mukaan ja nukkumaan sitten siellä päikkärit. Päivälle ei minulla ole juurikaan väliä. Pitää vielä katsoa joko tuo flunssa helpottaa kunnolla etten tartuta sitten muita…
Tulipas tekstiä:)
Z ja poitsu 4kk ja rapiat päälle
Asustellaan 2 kerroksisessa rivarissa. Itse pidän vaunuja takapihan terassilla, kyllä siihen muutamat kärryt mahtuu omien lisäksi.
Sais nyt sen päivän vaan lukkoon =D
Meillä on parempaan suuntaan menossa tuo poitsu sen osalta, että se jo seurailee sitterissä itsekseenkin välillä kun häärään itse jotain, samoin koliikkikeinu on pojan mieleen. Illat on vielä sitä kitinä osastoa, mutta elättelen toiveita, et se ois jo kestoltaan voitonpuolella. Eli kohta tulee 3 kk täyteen. Ei kai sitä nyt ikuisuuksiin voi jatkua =)
t.Katjuska
Bussit 3 ja 5 ihan liki. Bussi 4 lyhkäsen kävelymatkan päähän =)
Meille passaa ens viikon tiistai. En ainakaan näin äkkiseltään keksi että olis jotain. Parempi tosiaan ku tämä viikko. :)
Nyt en ehdi muuta kommentoimaan, kun kutsu käy. Oli kiva lukea Sognatoren ja Zahrinan kuulumiset kuitenkin. :)
Meille kävisi ainakin se ensi viikon keskiviikko :) Tämän viikon perjantai ei ois käyny kun lauantaina.
KissaNasu: meille ainakin sattui hyvä sauma OYSsissa. Osastolla oli väljää ja saatiin perhehuone melkein heti. Henkilökunnallakin oli mukavasti aikaa ja sattui muutama supermukava kätilö. Ehkä kannattaisi toivoa parasta ja pelätä pahinta synnytysruuhkan suhteen? Kaksi viikkoa ennen meidän synnytystä oltiin kuulemma nukuttu käytävillä.
Minua ainakin auttoi kun mukana oli synnärillä lempikarkkeja ja hömppälehtiä.Sitä luppoaikaakin kun tuppaa jäämään.
Zahrina: joo nimi on päätetty, mutta julkaistaan vasta ristiäisten jälkeen
Sognatore: suloinen tuo teidän tytön nimi!
Kiitos kaikille vinkeistä. säännöllistä rytmiä ollaan tosiaan yritetty ja nyt näyttää että ilta valvottaminen on nakannut unien alkamista jo kello kolmeen :)
KissaNasunen: Muistot osastolla olosta on mullakin hyvät. Olin 3 hengen huoneessa, jossa oli välillä aika rauhatonta, kun vauvat itkeskeli eri aikaan. Henkilökunta oli kuitenkin mukavaa ja asiantuntevaa, mutta tosiaan pitää reilusti pyytää apua jos jokin askarruttaa mieltä. Opastusta saa.
Itselläni otti voimille osastolla kimppahuoneessa olo siksi, etten ollut nukkunut lainkaan lähes kahteen vuorokauteen ja ei siellä tietenkään saanut rauhoituttua kun oli muitakin menossa ja tulossa samaan huoneeseen. Tosiaan itse menin sieltä synnytyssalista osastolle kasilta aamulla, jolloin osastolla alkaa jo aamutohinat muutenkin. Mutta jos ei hurjasti ole univelkaa niin kyllä siellä kimppahuoneessakin pärjää. Ottaa ne yöksi vauvankin kansliaan jos äiti ei ole saanut lainkaan levättyä.
Mukaan ota mukavat sisätossut ja hyvän tuoksuiset pesunesteet. Kaks ekaa päivää hiki virtaa kun hormoonit hyrrää ja suihkussa käynti tuntuu taivaalliselta =)
Sit miitistä. Mä aattelin ehdottaa, et vois olla täällä minunkin luona (Iinatissa), et oisko innostuneita? Meille passaa milloinka vaan =)
t.Katjuska.