Miten kiihdytysrampilla kiihdytetään, kun se on liukas?
? Jos täytyy valita ojaan luisumisen ja liian alhaisella nopeudella liittymisen väliltä, niin kumpi on parempi?
Kommentit (18)
Ojaan luisuminen on parempi niin eipähän tule ainakaan henkilövahinkoja
Hitaasti, autolla ajetaan varo varovasti....
Ei siinä mutkassa vielä kiihdytetä vaan heti sen jälkeen.
Itsellänihän on Teslassa älykäs neliveto joten kiihdytys sujuu ihan normaalisti ja ripeästi.
Ostamalla neliveto auton ja uudet talvirenkaat. Ei vaikuta liukkaus kiihdytykseen mitenkään.
Jos ei ole renkaissa pitoa niin autolla ei ajeta
Miksi sinne ojaan pitäisi ajaa, mutkan jälkeen voi painaa kaasua kunnolla, ainakin on onnistunut takatuuppoisella, etuvetoisella ja nykyisellä nelivedolla. Ojaan en viitsi ajaa
Silleen tasaisesti. Ei suus tyrkätä kerralla kaasua pohjaan vaan koko ajan varovasti lisätään. Harjoittelemalla oppii.
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla neliveto auton ja uudet talvirenkaat. Ei vaikuta liukkaus kiihdytykseen mitenkään.
Tasan vaikuttaa jotenkin.
Sellaista autoa ja renkaita ei olekaan ettei vaikuttaisi mitenkään kiihdytykseen.
Miksi muuten Suomessa on pakko aina ajaa niin lujaa? Jos nopeusrajoitus on 100, silloin ajetaan 120-140, jos 120, ajetaan 149-150 km/h. Jonkinlainen apinanraivo leimaa liikennekulttuuria. Talvella aivan yhtä lujat nopeudet kuin kesällä. Maltillisempi liikennevauhti tuntuisi mukavammalta.
Kannattaa mennä bussilla tai taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Suomessa on pakko aina ajaa niin lujaa? Jos nopeusrajoitus on 100, silloin ajetaan 120-140, jos 120, ajetaan 149-150 km/h. Jonkinlainen apinanraivo leimaa liikennekulttuuria. Talvella aivan yhtä lujat nopeudet kuin kesällä. Maltillisempi liikennevauhti tuntuisi mukavammalta.
Sinulla on autossa aivan valtava mittarivirhe jos 150 km/h ajavia näkyy säännöllisesti.
Mikäli tällaista tarvitsee oikeasti kysyä, niin minusta tuntuu siltä, että sinä et ajokorttia tarvitse. Vastataan nyt kuitenkin, mikäli se ramppi on liukas, niin kiihdytetään tasaisesti. Pitäisi jo ihan järjen sanoa, että lumisessa/jäisessä pinnassa ei ole kitkaa samalla tavalla, kuin kuivassa asfaltissa.
Kannattaa vaihtaa talvirenkaat alle niin on vähän parempi pito.