Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit maaliskuussa

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kyllä mekin tyytyväisiä ollaan nimivalintaan. Ei vaan oikein osaa tyttöä vielä hirveesti Viiviksi sanoa, tahtoo yhä tulla tyttöä, vauvaa ja pikku nassukkaa helpommin suusta :) Jospa sitä kuitenkin piakkoin tottuis uuteen nimeen..

Sylikummia tosissaan kävi sääliksi, raukka luuli että meidän tyttö inhoaa häntä :) Eikä asia tietenkään niin ole. Tais olla vaan maha niin kipeä. Ihan toimituksen lopussa päästi ison röyhtäisyn ja sen myötä lakkasi itkukin..

Yöt meillä menee jo paljon paremmin, eka pätkä on tosissaan noin 3-5 tuntia ja toka pätkä sit vähän lyhempi, ehkä yleensä noin 2-3 tuntia.. Aamu tahtoo yhä olla semmoista torkkumista, kun Viiviä ei taida enää oikein väsyttää mutta mammaa kylläkin enkä jaksa nousta niin sitten yritän tutilla pitää tytön tyytyväisenä siihen asti että jaksan nousta. Torkkuu se toki tyttökin aamulla mutta on pätkiä myös hereillä, katselee kattolamppua ja porisee ja hymyilee :D Ihana likka! Mä oon niin rakastunut siihen, ihan uskomatonta miten sitä voikin toista niin palvoa :)

Meidän neuvolatäti on Kati Jolula, hirmu mukava täti onkin, nyt olen kyllä täysin tyytyväinen! Ainoo ikävä puoli on että hän on sijainen ja tällä hetkellä työsopimusta vaan kesäkuun loppuun :( Toivottavasti hälle jatketaan pätkää, nimittäin olis surku vaihtaa enää toiseen..

En minä usko että sulla kannattaa huolestua jos ne ei neuvolassakaan huolissaan ole. Mä luulen että nimenomaan me äidit ollaan kovinkin herkästi huolissaan kun nuo pikkuiset on meille niin tärkeitä. Neuvolassa on ammattilaiset niin mä kyllä luotan heihin että he puuttuvat ajoissa asioihin eivätkä päästä tilannetta pahaksi. Silti ymmärrän täysin jos ja kun huolehdit ja murehdit, niin mäkin silti murehdin tuota painon notkahdusta ja tarkkailen liikaakin noita mun tissejä ja sitä tuleekohan maitoa tarpeeksi vai ei.. Rasittavaa!!! Ja ressi ei varmasti tee maidontuotannolle yhtään hyvää.. Mutta kun minkäs teet, kun huolettaa... Yritän mä luottaa itseeni ja tyttöön (sen temperamentilla kyllä ei luulis voivan joutua näkemään nälkää), mutta silti välillä kaikenmaailman peikot pyörii päässä.

Voimia teille, kuulostaa että rankkaa on ollut :( Toivottavasti nyt helpottaa oikein tuntuvasti.. Niin ja tuo sairastelukin varmasti vaikuttaa kasvuun elikkä varmaan poju ottaa nyt kasvupyrähdyksen kun olette tervehtyneet!

Sognatore ja Viivi-tyttönen

Vierailija
82/87 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko ois se esikkoryhmä mulla niin mieluiten tuo tiistai sit passais miittiin. klo 13. Ne henkilöt, jotka ovat facebookissa kavereina näkevät tarkan osoitteeni. Ainakin Marsupialia, Hellunen, Poks, Sognatore, Jade. Mulla ei ole sellaista s-postia, jonka voisin julkaista mieluusti täällä foorumilla. Eli nyt esiin ne, jotka ovat osoitetta vailla =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, etten kohta enää viitsi edes kirjottaa tänne, kun aina on samat asiat. Sampo ei nuku, se ei nuku, ei nuku. Tuntuu että kaikkien muiden vauvat nukkuu, niin on vähän epäonnistunut olo. Kai sitä sitten vaan on niin huono äiti, ettei saa lastaan nukkumaan koko yötä. Viime yönäkin herättiin reilu tunnin välein. Olihan niitä hyviä öitä melkein viikon. Neuvolantätikin vaan sanoi, että työnnä tutti suuhun, eikä tissiä, mutta mitäs sitten kun tuo huutaa kahta kauheammin eikä suostu enää menemään koko pinnikseen, kun siellä on niin kamalaa. Enää en edes yritä, vaan annan suosiolla tissiä.

Joo, äiti on VÄHÄN väsynyt.

Zahrina, meilläkin oli nyt 3kk neuvolassa pituuskasvussa notkahdus, mutta neuvolantäti ei siitä huolestunut, joten en minäkään. Ja eihän kaikki vauvat voi mitenkään kasvaa koko ajan tasasesti samaa tahtia ku muut, ne käyrätkinhän on keskiarvoja. Ja välillä voi tulla enemmän painoa ku pituutta ja joku toinen kuukausi päinvastoin.

Vauvauinnista, Sampo tykkäs kyllä käydä uimahallissa. Tosi hienosti oli siellä, silmät pyöreenä käänteli päätä puolelta toiselle ja ihmetteli. Sampohan kylvetetään joka ilta ja nyt on vähitellen laskettu kylpyveden lämpötilaa siihen 32 asteeseen, mikä on siellä uimahallissakin. Aika kauan se viihtyis siellä ammeessaankin, joskus tulee itku kun nostetaan pois. :) Minä uskon, että tuo 3kk ja 5 kiloa on aika tarkkaan mietitty ja tutkittu, että on siis turvallista käydä. Tuokin nainen, joka tuota Oulussa vetää, on ollut vauvauinnin ohjaajana 27 vuotta, joten varmaan tietää mistä puhuu. Ja nuohan on ihan yleiset kriteerit vauvauinnille ainaki Suomessa. Uskon, että jos siinä olis jotain riskiä että vauvat ei kestäis sitä uintia, niin ei noin pienten annettais sinne mennä. Aika tarkkoina ne tuntuu noiden rajojen kans olevankin, ja hyvä niin!

Zahrinalla on ollut huono tuuri noiden sairastamisten kans. :( Me on säästytty kyllä kaikilta taudeilta tosi hyvin! Ainaki toistaseks. Me ei kyllä miehen kans kumpikaan juuri sairastella, minä varsinkaan. Toivon että poika olis periny mun vastustuskyvyn! :)

Sognatoren tyttö sai kyllä kauniin nimen. Hurjat juhlat on kyllä ollu, ku päivänsankari koko ajan huutanu. :D Nero ei kai vieläkään oo yhtä pöljä ku Hukka, että ulvoo ku vauva huutaa? Oli muuten kiva käydä tänään kaupassa vaunujen ja Hukan kans, ku Sampo heräs matkalla ja rupes huutaan, niin koira loikkii vaunujen vieressä ja haukkuu... Onneksi Sampo rauhottu vähän ajan päästä tutilla. Ei oikein tuolla pakkasessa viitsi tissiäkään ottaa esille.

Poks, Sampolla ainakin on välillä vähän laikukas iho. Sillä kyllä kuivuukin tosi herkästi, mutta öljyämällä pysyy hyvänä. En usko, että on mitään allergiaa.

Verkku, Sampo syö päivällä herätessä ja nukkumaanmennessä, eli 1-3 tunnin välein. Yöstä en taida enää edes mainita...

Hellusen kans jo puhuttiinkin tuosta väsymyksestä. Mulla on kyllä nyt niin ahistunut olo, kun en saa nukuttua. Muutenkin tuntuu, että kaikki vaan ärsyttää. Kai tää on vielä ihan normaalin rajoissa, mutta melko tiukilla mennään välillä. Tekis mieli vaan vetää suklaata naamaan päivät pitkät, ja sitä kyllä oon tehnytkin... Tosi järkevää.

Meillä tosiaan nyt kääntyillään. Ihan sama, kuinka paksun vaippapaketin tuolle laittaa pöksyihin, niin kohta se on mahallaan. Hienosti saa kädetkin oikein, että voi niihin nojailla. Muutenkin ihan yhtäkkiä on alkanut viihtyä mahallaan.

Tiistai klo 13 passaa miittipäiväksi. Nähdään sitten!

Vierailija
84/87 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillekin sopii tuo tiistain klo:13 tapaaminen. Mulla ei oo Katjuskan osoitetta tiedossa. Voisko siis vaikka Marsupialia, Sognatore tai joku sen mulle facebookissa välittää? :)

Vierailija
85/87 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pitäisi Katjuskan osoite saada, minä en ole Fb:ssa.

Poks: Teillä siis kiinteät pidensi yöunia?

Meillä on poskissa välillä aika laikukas iho, mutta näyttää johtuvan vaan kuivuudesta, ovat hyvänä kun muistaa laittaa aina Bebanthenia.

Hellunen: Eiköhän nuo mielialan vaihtelut oo ihan normaaleja..

Mulla on nyt ollut ok olo ja suht pirteäkin, mutta aika pitkään oli veto ihan pois. Edelleen rasittaa kun mies on koko ajan töissä.

Mutta nämä ah, niin ihanat hormonit, paheni vaan synnytyksen jälkeen! Mieli muuttuu sekunnin sadasosassa ihan päinvastaiseksi.

Montaa asiaa jää usein märehtimään vähän liiankin tarkkaan.

Odotan innolla pääsyä normaalihormoonitilaan! :)

Sognatore: Ihanan nimen tyttö sai! :)

Pakko myöntää, mekin mietittiin samaa etunimeä raskausaikana, mutta se oli pakko jättää, kun anoppi halusi välttämättä antaa uudelle koiran pennulle nimeksi Viivi! :)

Ihanaa, että teillä on helpottanut! :)

Oon myös samaa mieltä tuosta vauvauinnista kuin Marsupialia, hyvin tuolla on jaksettu ja se on kuitenkin aika lyhyt aika, mitä siellä vedessä ollaan.

Meidän ryhmässä on siis 3-6kk, pojat näyttää usein olevan niitä joita vähän itkettää uudet jutut :)

Ja stressi todellakin vaikuttaa maidontuloon!

Meillä silloin kun tyttö syö hyvin, eikä tule ajateltua koko asiaa silloin kun on tissillä, ja maitoa tuleekin hyvin, mutta silloin kun noita raivareita tulee jatkuvalla syötöllä, tyttöä pitää sitten kannella ja hyssytellä, joskus menee 15min että alkaa herumaan ja välillä ei ollenkaan! Tosi rasittavaa.

Ja vaikeahan se on aina näistä pienistä tietää, mikä niillä on.

Zahrina: Teillä on kyllä ollut rankkaa ja huono tuuri noiden sairastelujen kanssa! :/

Onko nyt siis yhtään helpottanut? Onko neuvolasta apua?

Kasvaahan ne kaikki vauvat omalla käyrällään ja omalla tvallaan, turhaanpa niitä alkaa vertailemaan.

Edelleen imetellään, mutta hiuksia lähtee aivan tuhottomasti, varsinkin suihkussa!

Täytyy kyllä sanoa, että mulla varmaan halkeais pää ilman tuota hevosharrastusta, tai siis omia hevosia. Ihan sama ratsastaako, ajaako, lappaako paskaa vai haravoiko siellä pihaa, mutta rentouttaa! :)

Aiheuttaahan tuo kyllä paljon päänvaivaakin, että huoleton on hevoseton, mutta silti.

Nyt harkinnassa, viedäänkö se treeniin, treenaanko itse jollain ajalla vai laitetaanko varsa alulle. Sen kun tietäis! :)

Nyt varsinkin tuntuu, kun miestä harvoin kotona näkyy, että pitää käyttää ne ajat tehokkaast hyväksi, kun se ehtii hetken tytön kanssa olemaan. Ja saa tallilla juteltua ihan muista jutuista kuin omista kotiasioistaan. Eipä tuo ole valittanutkaan :)

Silmä on rähminyt alusta asti eikä mene ohi. Pitää vissiin käydä otattamassa bakteeriviljely siitä.

Tuota kirjaa me on pidetty ihan vaan silleen, sillon kun muistetaan, paperilla ylös kellonajat, milloin syöty, laitettu nukkumaan ja herätty, käyty jossain, ja jos joku asia on ollut vaikea. Ihan yksinkertaisesti vaan. Koneelle sen sais varmaan jollekin ohjelmalle selkeämmin :)

Omaan huoneeseen ei oo vielä neitiä laitettu, kun tuo tuleva lastenhuone on nykyinen toimisto eikä sinne mahdu jalkaansa laittamaan, on siis muuttunut jonkinlaiseksi kaatopaikaksi.. Ukolle hommaa! :)

Gribz, toivotaan että teillä alkaisi yöt mennä parempaan suuntaan pikkuhiljaa! :)

Msrsupialia, voi ei..

En osaa paljon muuta sanoa, kuin tsemppiä, ja laita se miehes hoitamaan välillä.

Tiedän, että oot toivonut 6kk täysimetystä, mutta oletko ajatellut koittaa pulloa taikka sitten sitä kiinteiden aloitusta?

Taisi siitä tosin joskus olla puhettakin, mutta oliko pojalla aina nälkä, kun herää?

Se taitaa olla näissä hormonitiloissa pahinta, kun väsyy unen puutteeseen, ja kaikki asiat alkaa ottamaan päähän, miettii liikaa ja ahdistuu vähän lisää. En ihmettele nykyään enää yhtään, että naisilla on paljon synnytyksen jälkeistä masennusta.

Jaaha, mitäs meille, touhua touhun päälle! :)

Tosiaan pyöritään ja hillutaan kovasti, silmät saa olla selässäkin.

Mistä olette ostaneet pimennysverhot?

Ei hirveästi olisi niihin varaa laittaa, mutta äkkiä pitäisi jostain hakea. Valoisuus näyttää toimivan tyttöö niin tehokkaasti, ettei nuku enää minuuttiakaan sen jälkeen kun aurinko alkaa nousemaan.

Viime yönä heräsi ennen viittä, eikä suostunut enää nukkumaan. Omassa sängyssä se ei suostu yksin hereillä olemaan että saa torkkua, ja vieressä en uskalla nukahtaa kun sehän tippuu pian sängyltä..

Ainiin, ja kantoliinasta otetaan myös vinkkejä vastaan!

Ärsyttää, kun tyttö ei suostu olemaan kuin lyhyitä aikoja lattialla tai sitterissä, päiväuniaikaan ei oikein ehdi kuin syödä ja levähtää itse ja laitella jotain pyykkejä, en siis ehdi missään välissä siivoamaan, ja tuota punttia on imuroidessakin aika raskas kannella käsivarrella:) Ruuanlaittokin on välillä aika mielenkiintoista hommaa.

Rintareppuhan meillä on lainassa, mutta en pysty sitä näköjään käyttämään, toinen hartia vetää heti ihan jumiin ja alkaa sattumaan aivan pirusti.

Hierojalle pääsyä odotellessa..

Jaaha, jos menisi nukkumaan.

Verkku ja tyty 4,5kk

Vierailija
86/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku, me ostettiin pimennysverhot Limingantullin Prismasta. En ois ite ees tajunnu, että niitä voi olla marketissakin, onneks isä lähti mukaan ostamaan... Meillä on toinen verho 180cm ja toinen 100cm, maksovat yhteensä n. 80e. Mutta kyllä kannatti maksaa! Eilen oltiin sängyssä puoli ysiin ja tänäänkin kaheksaan. Nukkumisesta ei kuitenkaan koko aikaa voi puhua... :D

Kiinteitä en halua alottaa, ennenku Sampo ite siihen näyttää kiinnostusta tai sitte viimestään sillon 6kk. Monelta oon kuullu, että ne on joksikin aikaa huonontanut yöunia, vaikka jotkut sitten taas sanookin, että unet paranee. Mutta mieluummin syötän tuolle pelkästään maitoa. Korviketta en halua turhaan antaa, kun tuolta löytyi se diabetesalttiusgeeni ja joissain tutkimuksissa on todettu, että lehmänmaidon (jota se korvikekin siis tietty on) varhasella saamisella voi olla merkitystä diabeteksen puhkeamiseen. Kyllähän tuo sitä korviketta sen muutaman desin sai sillon ihan pienenä, mutta en halua enempää antaa. Ja ei tuolla aiemmin oo ollu nälkä herätessä, eikä oo syönytkään, mutta nyt se syökin ihan tosissaan melkeen tunnin välein. Että olisko tämä sitten jotain tiheän imun kautta yhistettynä hampaaseen... Josko menis ohi, toivon.

Voin laittaa Verkku sulle Katjuskan osotteen tekstarina ja Riialle vaikka fb:ssa.

Meillä on Kimperin trikooliina, mutta niissä on kai jotku kilosuositukset, kuinka isoa kannattaa kantaa. Että kovin isolle vauvalle sitä ei enää kai kannata ostaa. Rengasliinaa ei ainakaan kannata ostaa ku vasta istuvalle vauvalle.

Nyt viihdytyshommiin. Raivokohtaus iski.

Vierailija
87/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neukkuaikaa siirrettiin ja just tietty tiistaille hieman ennen kahta. Eli siis keskiviikko miittipäiväksi. Tää on niin tätä mun tuuria kyllä. Jotain kun sopii ja aattelee, että mikäs tässä hyvin passaa, niin aina tulee jotain. No jospa tää nyt ois se lopullinen (toivotaan). Eli toivottavasti teille se keskiviikko klo 13.00 sit passaa, jätän itse menemättä siihen esikkoryhmään, niin päästäs kokoontumaan!

t.Katjuska