Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit maaliskuussa

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, meilläkin alkaa sellaista jo vähän olla-heilahtelee kyllä tunnit vähän, etenkin päivällä, mutta silti on jo rytmiä :) Meillä mennään nukkumaan noin kymmenen - kahdentoista välillä ja ekan kerran herää n. 4 tunnin päästä, sitten nukutaan yleensä n. 2 tuntia. Klo 8-11 torkutellaan niin että vauvalle saa laittaa tuttia vähän väliä suuhun ja kätisee välillä masua ja väsyä. Sitten 11 noustaan ylös ja hoidetaan aamutoimet. Nyt kello puoli 1 ja tyttö nukkuu ekoja pikku päikkäreitä mun sylissä (hidasta kirjoitella yhdellä kädellä :)) Kärryilyllä (12-15) nukahtaa ja nukkuu jopa 4-5 tunnin päikkärit eli toooosiiii pitkään :) Sitten illalla saattaa vielä ottaa pikku päikkärit, mutta ei lähellekään aina.

Meillä helpottanut kovasti siis sekä nukkumisen että itkujen suhteen. Tyttö pysyy tyytyväisenä kun saa tarpeeks ruokaa ja unta ja äiti jaksaa seurustella ja kantaa :) Ja voi vitsi miten ihana tuo tyttö on, aina herättää äidin ihanalla hymyllä ja porinalla, ei koskaan itkulla. Muutenkin hirveesti hymyilee ja juttelee, tää on kyllä niin paljon parempi ikä kuin se 2-3vk :) Mulla tulee monesti ihan kyynel silmään kun tuota pientä katsoo, on se niin hurmaava!

Karkki: Kiva kun potkut tuntuu jo selkeemmin, siitä se helpottaa nyt huoli kun tuntee pienen liikkumisen. Töistä saa sitten onneksi saikkua jos ei jaksa/pysty tekemään loppuun asti.. Tärkeintä että muistaa kuunnella sekä omaa että vauvan oloa :)

Zahrina: Onneksi teillä mahatauti jo helpotti, karsea tauti! Nuo mummot on kyllä kullan arvoisia kun niiltä saa apua ja rakastavaa syliä vauvalle :) Vitsi kun olette nalkissa siellä kakkosessa :( Tuo kärrylenkki tekee kyllä oikeesti hyvää sekä mullle että vauvalle ja koiralle. Vaikka mulla välillä onkin pinna niiiiin kireällä tuon koiran kanssa. Enää en ihmettele sitä miksi niin moni luopuu koirasta vauvan tullessa elämään...

Marsupialia: Onpa kiva kuulla että Sampo huoli viimein pullon, toivottavasti nyt helpottaa sunki elämä ja saat nukkua vähän enempi.. Yks syy muuten yöheräilyyn voi olla että jos Sampo ei saa tarpeeks maitoa yöllä niin herää nopeempaa nälkään.. Esim. meillä oli/on yhä se ongelma että likka nukahti/nukahtaa liian nopeesti tissille yöllä ja siks saa vähempi maitoo kuin jos jaksais ayödä kunnolla.. enkä mä kyllä raski sitä yöllä pitää väkisin hereillä että ei sit unet mene.. Miten musta tuntuu etten osaa enää kirjoittaa selkeesti, toivottavasti sait selvää :D Voitas taas pian kärrytellä dogit puistoon riehumaan ja äitit juoruamaan :)

Hellunen: Vauvakino kiinnostaa ja minä haluan sinne mutta mullakaan tuo musikaali ei kauheena innosta. Että en sitten tiedä lähdenkö vielä tuota katsomaan mutta ehdottomasti seuraavaa jos vaan on joku hyvä leffa.. Tietty tuo vois olla hyvä harjoitusleffakin kun ei niin hirveesti sitten haittaa jos menee puolet ohi :) Pitänee siis miettiä vielä...

Verkku: Mulla on kyllä tullut ihan ikävä Emman ihanaa hymyä :) Tulkaahan käymään kylässä jos vaan jaksatte, olis mukava lähteä yhdessä kärryttelemään! Vaikka ymmärrän kyllä täysin jos ette jaksa, sulla on niin paljon sitä hommaa hevosenki hoidossa..

Nyt alkaa käsi väsyä, tyttö yhä nukkuu sylissä ja kohta puoli tuntia mennyt :) Vois yrittää viedä sen sänkyyn tai laittaa tuohon sohvalle nukkumaan :)

Mites seuraava miitti? Mähän oon nyt yksinhuoltajana, kun mies ollut siellä Kuusamossa kelkkailureissulla.. Tosin yksin mä tätä muutenkin hoidan, joten eipä ole mitään uutta ollut.. Mutta noo, tänäänpä tuo takas tulee niin pääsen vaikka ilman tyttöä sinne syömäänki tai sitten nähdään vauvojen kanssa, kaikki sopii..

Sognatore ja tyttö 6vk

Vierailija
42/87 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu, että tuo poika on perinyt äitinsä luonteenlaadun? Kaikki on saatava nyt ja heti, eikä hetken päästä. Tuli vaan mieleen tuosta, kun Sognatorekin kirjotti, että tyttö herää naureskellen. Meillä poika kyllä herättää mut AINA huutamalla, tai saattaahan se olla sekunnin murto-osan hyvällä tuulella ennenku kiukuttaa. Päiväunilta oon muutaman kerran onnistunu sen saamaan hymyilevänä sisälle, kun oon hakenut sen partsilta vielä melkeen nukkuvana. Mutta siis vieressä pitää olla just sillon kun se herää, muuten alkaa armoton huuto! Pojalla on vähän tempperamenttia. Mun mielestä Sampo on kuitenkin ihan helppo vauva.

En usko, että Sampo nälkäänsä herää yöllä. Vauvan unisykli kestää sen tunnin verran ja syklien välissä on havahtumisaika, jonka yli vauvatkin yleensä pääsee itsekseen, mutta Sampo on ehdollistettu näköjään siihen, että nukahtaa voi vaan tissi suussa. Kun ei se tosiaan läheskään aina edes syö herätessään, sen pitää vaan saada se tissi suuhun. Monesti menee vaan joku muutama minuutti niin se on unessa, mutta sitten kun se syö, niin menee puolikin tuntia.

Kirjottelin eilen pitkät pätkät, mutta palsta ei antanu lähettää tekstiä... tosi kivaa.

Kiva, että Karkki tuntee potkut viimein. Oli kyllä varmaan pitkä aika odotella niitä noin isoille viikoille. Minä tunsin ekat liikkeet rv 15+2, ja tiedän että seuraavassa raskaudessa panikoin, jos liikkeet ei tunnu yhtä aikasin. :D Mulla oli istukka takaseinässä niin tuntui siks niin hyvin. Sampo oli sitäpaitsi mahassa (ja on edelleen mahan ulkopuolella!) tosi kova potkimaan.

Hienoa että Sognatorella helpottaa elämä vauvan kans! Se alku oli kyllä niin hankalaa, mutta siinä vajaa parikuisena meilläkin alko olla rytminpoikasta elämässä. Teillä nukutaan kyllä aamulla pitkään! Sampo menee kasilta illalla nukkumaan ja heräilee siinä seitsemän aikaan aamulla. Saishan tuo tunnin verran nukkua pitempään, se passais mulle parhaiten. Me ollaan kyllä koko perhe iltanukkujia, kun me mennään miehenkin kans nukkumaan aina jo kymmeneltä. Viikonloppuna ehkä vasta yheltätoista. :D Hukka vetäytyy yöunille vähän meitä aiemmin mutta Sampon jälkeen. :) Olis kyllä hienoa päästää koirulit riehumaan joku päivä. Mulla on tiistaina menoa, mutta muuten kaikki päivät "vapaata".

Kyllä sitä on itelläki vähän yksinhuoltajaolo, kun pitää erikseen käskyttää mies lapsenhoitoon jos ite haluaa taukoa. Ei puhettakaan, että se oma-aloitteisesti jotain tekis... Käytiin tänään äitin kans kaupoilla ja jätin pojat keskenään kotiin. Oli mies joutunut pullosta lapsensa syöttämään, ku tissit oli huitelemassa! Onneksi kelpaa nykyään. Vähän oli pitänyt kuulemma huutaa aluksi ja lopuksikin, kun olis kai tehny mieli imeä mutta ei ollu nälkä.

Nyt mua kutsutaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi nukahti sänkyyn tutti suussa! Historiallista! Ei oo ikinä ennen syöny noin kauan tuttia. Yleensähän se siis huutaa just tasan niin kauan ku tuttia laittaa suuhun. Huuto loppuu vasta ku tissi tulee tilalle. Nyt se hetken huusi, mutta sitten alko imeskelemään, aikansa lussutteli, työnsi tutin pois suusta, huokas ja nukahti. :D Ihanaa! Jos tämä mitenkään jatkuis, mun elämä helpottais huomattavasti. En kyllä vielä uskalla liikaa iloita...

Vierailija
44/87 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se Karkillakin aika kuluu! Pian on pienokainen sylissä :)

Kiva että Sognatorella on helpottanut! Mekin jossain vaiheessa nukuttiin noin myöhään, mutta sain sitten aikaistettua rytmiä niin, että parina aamuna vaan herätin vauvan aiemmin, ja sitten tietenkin illalla aiemmin nukkumaan. Nyt tyty nukahtaa yhdeksän aikaan ja kuuden jäljestä jo huutelee äitiä heräili. Välissä syö yleensä kerran.

Me tullaan käymään kun keretään! :) Kieltämättä nyt on aika lailla ylimääräinen vapaa-aika tiukassa :( Treeniinhän se tuo kopukka pitäs saada, jos se joskus jotain tienaiskin, mutta se on taas sitten asia erikseen mistä siihen repis rahat :/

Ja tuttua meilläkin tuo, ukko huitelee aina jossain ja me ollaan kaksistaan kotona.

No niin Marsupialia, Sampo on hoksannu että ehkei tartte äiskää koko ajan kiusata! :) Mahtavaa, jos sunkin ihmistuttina olo vähän helpottais!

Käytiin juuri kävelylenkki ja voi jestas mikä tuuli.. Ihan meinasi lentoon lähteä, koirakin oli niinku Dumbo :D

Me käytiin lauantaina siellä vauvauinnissa ekaa kertaa, ja vaikka mua jännitti kovasti, niin meni oikein mallikkaasti! Ei itkenyt altaassa edes kannuttaessa, vaikka moni muu (pojat;) itkeskeli kovastikin. Hienosti meni, ja kivaa oli! Tosin opetteleminen kylläkin, oli niin vaikeaa peseytyä, pukea vauvaa ja itseä samaan aikaan ym.

Minä laitan kohta vauvan eri huoneeseen nukkumaan, herään ainakin sata kertaa yössä kun vauva ähisee, puhisee kääntyilee ja välillä itkeekin unissaan, sitten aamuisin väsyttää, varsinkin ku on muutenkin niin univammainen ettei osaa nukkua, silloin ku sais :)

Perjantaina ois sitten 4kk neuvola. Kotipuntarin mukaan neidillä ei ois paino noussu ku muutama sata grammaa, mutta en taatusti aloita vielä kiinteitä, kun neiti on tyytyväinen.

Ei taideta kuitenkaan puolen vuoden ikään odottaa maisteluissa, kun oon monelta kuullut että se on niin paljon vaikeampaa sitten, jos on mennyt täysimetyksellä.

Tiedä sitten, kuinka paikkansapitävä asia on.

Hui, kamalaa, kun siellä Varkaudessa on vauva kadonnut vaunuista.. Toivottavasti vauva löytyy hengissä ja kunnossa, ja olisikin joku pikkulasten tekemä pila. Näinpä sitä taas huomaa, että ei se tämä kotimaakaan niin turvallinen aina oo. Voin vaan kuvitella vanhempien hädän!

Vierailija
45/87 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas minä hidas kirjoitteleen tänne mitään, vaikka kyllä jaksan käydä lukemassa muiden kuulumisia..

täällä on jo niin paljon vauvautuneita :) itellä tämä ei taida tulla kirveelläkään pihalle :D

Raivostuttavaa kun en edes tunne supistuksia tai edes minkäänlaista mahan kovettumista.

Vihdoinkin kun alkaa tuleen kipua niin se laitetaan noidan nuolen tai kystan räjähtämisen piikkiin!

On muuten ollut aivan ihana raskaus, mutta viime yö oli jotain niin kamalaa, etten enään kyllä haluaisi kokea sellaista turhan takia.

8 aikaan illalla alkoi yhtäkkiä aivan kamala selkäkipu, koitin olla suihkussa, mutta sekin oli sellaista lattialla pyörimistä ja samalla parkuin ukkoa tuomaan särkylääkettä.. Kylppärin lattia oli niin kova että parempi oli pyöriä kylppärin vaatekasan päällä :DD

Onneksi särkylääke vei vähän kipua, mutta sängyssä makoilin ja koko ajan särki, mutta siinä säryssä oli kaikkein kummallisinta se että se särki vaan vasemmalle puolelle selkään ja mahaan. onneksi sain unen 2 aikaan ja 5 heräsin taas niin kamalaan tuskaan että tuntu että siihen kuolee. ukkoa herättelin että tuo särkylääkettä ja soittaa ambulanssin, mutta päätettiin kattoa että auttaako lääke, no onneksi sain unen ja aamulla heräsin, eikä minkäänlaista kipua.

Tänään sitten arvauskeskuksessa täti sanoi että oli noidan nuolta tai saattoi kysta puhjeta. Ei kiitos tollaista tuskaa ja kidutusta tähän taloon, sitten vasta kun on synnytys käynnistymässä, niin kivutkin kestää siinä ajatuksessa kun tietää että ne vaan auttaa pienokaisen tuloon :)

Rv 38+5

Vierailija
46/87 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Nyt jos pitkästä aikaa määkin tänne ehtisin kuulumisia päivittää. Oon kyllä teijän kuulumiset lähes joka päivä käyny lueskelemassa mutta en vaan oo ehtiny ite tänne kirjotella.

Tänään käytiin poitsun kans neuvolassa. Ikää hänellä siis nyt 2,5kk. Mitat olivat 7070g ja 63cm. Kahen viikon päästä on jo 3kk neuvola+lääkäri. Mua niin aina välillä ärsyttää tuo meijän neuvolatäti! Kysy multa että onko poika pelkällä rintamaidolla. Sannoin että on. Sitte vielä myöhemmin se kysy uuestaan että tosiaanko pelkällä rintamaidolla. Ihan niinku mää salaa siltä syöttäisin pojalle tuttelia! :D Sitte se aloitti sen mitä jo olin aavistellukki. Eli: teijän poika on näin ison kokonen niin varmaan kannattaa alottaa siinä 4kk iässä ne soseet. Sannoin sille että 6kk ikään täysimetän mikäli vaan maitoa riittää. Se vaan siihen totes että no katotaanpa sitte. Eli toisinsanoen se varmaan yrittää ylipuhua mut antaan niitä soseita aiemmin. Mua niiiiiin ärsyttää nuo vanhat terveydenhoitajat kun ne menee niitten entisten suositusten mukaan täysin! Mikä ihme idea on ollu nostaa täysimetys ikää 6kk jos kerran kukaan terveydenhoitaja ei tunnu siitä pitävän kiinni!? Oon yrittäny netistä ettiä faktoja siitä miksi se ikä on nostettu tuohon 6kk ikään että voin jatkossa lyyä sille naiselle luun kurkkuun! :D Muutenkaan meillä ei tunnu sen kans oikein kemiat kohtaavan...

Pojan kanssa meillä menee ihan tosi hyvin. Se nukkuu yöt ihan järkyttävän hyvin. Välillä jopa 9h syömättä. Poika rupiaa nukkumaan siinä puoli yheksän yheksän aikoihin ja herää yöllä sen kerran tai kaks syömään. Aamulla herätään 7-9 välillä. Päivärytmiki sillä jossain vaiheessa jo oli mutta nyt tuntuu että se on ollu hieman kadoksissa. Yhteen väliin se nukku lyhyet päikkärit aamupäivästä sekä illasta ja päivällä semmoset pidemmät unet. Nykyään tuntuu että se nukkuu vaan niitä lyhempiä unia. Ykski päivä se nukku viijet päikkärit! :D Mutta eiköhän se rytmi näihin päiviin pikkuhiljaa taas muotoudu. Pitäs varmaan itekki yrittää tehä semmosta säännöllistä päivärytmiä että tiettyyn aikaan aina lähtis ulkoileen jne..

Kurjaa kuulla että noin monella teistä miehet ei osallistu kauheasti lapsen hoitoon. Mää oon kyllä pitäny huolen siitä että mun mies tasan tarkkaan hoitaa tuota poikaa iltasin. Ja kyllä se sitä on mukisematta hoitanukki. Aivan ihanaa seurata niitten touhuilua vierestä :) Meillä varmaan tosiaan vaikuttaa sekin että mies ei oo ennen pojan syntymääkään ollu mikään kova menijä vaan viihtyy kotona. Molemmat ollaan tämmösiä kotihiiriä.

Viikonloppuna käytiin ekaa kertaa mummulassa yökylässä. Hyvin meni reissu joten uskaltaa jatkossakin lähtä.

Verkku: Säähän olit hommannu sen koiran extrahyvän harjan?? Onko se toiminu teillä. Meillä siis kaks kissaa ja nytkin talo ihan täynnä karvoja. Huoh...

Sognatore: Meillä kans tuo vaunuilu kyllä on viime aikoina ollu in :) Tykkään ihan tosi paljon käyvä kävelyllä. Yli tunnin lenkkejä viime viikollakin kävin. Hikipäässä kun vaunuja pukkaa niin ei varmasti kyllä tarvi muuten huolehtia liikunnasta :) Niin ja yritä jaksaa sen koiran kans. Mustaki välillä tuntuu että mulla hermot niin tiukalla nuitten kissojen kans! Sen jälkeen kun poika on syntyny tuntuu että niistä on tullu paljo levottomampia. Ravaavat täällä kuin mitkäki sekopäät ja karvat pölisee. Ja just kun saan pojan tissille niin totta kai se sillon alkaa. Siinä vaan sitte kattelet että jaahas nyt ne tuhoaa tän talon pystymättä ite siihen puuttumaan. Mutta mää oon lohduttautunu että kyllä se tästä helpottaa kun lapsi kasvaa. Sitten voijaan pojan kans yhessä niitä hoitaa ja ne saa taas enemmän huomiota. Koska onhan se ihan totta että ne ei saa nyt puoliakaan siitä huomiosta mitä ennen. Eläinparat :(

Marsupialia: Huippua että teillä jo tutti maistuu! Toivotaan että sama meno jatkuu! Varmasti se helpottas teillä nuita öitä ihan huomattavasti. Määki sillon ihan eka viikkoina imettelin tuota poikaa tyyliin tunnin välein ja sitte terkkari sano että laita enemmin tutti suuhun ja kokeile että jos se sillä rauhottuu niin yöt ei oo sitte niin rikkonaisia. Ja meillä ainakaan ei poika nukaha ees ilman tuttia. Nykyään iltasin se nukahtaa omaan sänkyyn kun ite siinä vähä aikaa sille vieressä puhelee.

Mitähän mun muuta piti sanua? Jäi varmasti monta teijän juttua nyt kommentoimatta. Mulla on se imetysdementia josta oli kalevassakin vissiin yks päivä ollu juttua. Siinä jutussa luki että imettävän äidin aivokapasiteetti on 60% normaalista. Mies tosin totes tuohon että mulla se on varmaan vaan 30% tällä hetkellä :D

Vierailija
47/87 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja on jo ihan kiitettävästi takana,mutta ei tällä mun vauvalla taija olla mitään aikomuksia tulla ulos vielä vähään aikaan.neuvolassakin terkka totesi että kovin ylhäällä vauveli edelleen oleilee.toisekseen tämä pikkunen kääntelee päivittäin kylkeä tuolla mahassa... ainakaan ei tartte edelleenkään olla huolissaan ettei liikkuis entiseen malliin,ku välillä saan olla tosissaan ihmeissäni että mitä älytöntä se vauva oikeen taas puuhaa ku maha sinkuu jokasuuntaan:).

keuhkoputkentulehuksen sitte sain taas riesakseni:(

lääkkärin "pyynnöstä"olen nyt kokonaan kotona ja rasittamatta itteeni yhtään,siihen asti kunnes oon kokonaan parantunu....("ei oo suotavaa näillä viikoilla hommata keuhkokuumetta kun synnytys voi olla edessä millon vaan...")..siispä lupa laiskotteluun myönnetty korkeammalta taholta;)

laiskaa on ollut tämä mun kirjottelu tänne.

pariin otteeseen oon kirjottanu pitkät pätkät,muttakö ne tekstit ei halua siirtyä perille asti jostain syystä,vaan pyyhkiytyy kokonaan vek.niin,ja tämä meän ihana taloyhtiö hoitaa huolto hommat niin etä netti on päiväkausia poikki(kellariin asennetaan uusia valaisimia,netti poikki viikonlopun ylikin...o_O ).

sori tuo äskeinen selostus,mutta:ÄRSYTTÄÄ.

muulla vielä toistaiseksi paha mennä kommentoimaan noita teän vauva juttuja ku ei vielä itellä sitä käärylettä ole kainalossa...mutta piakkoin ois kiva päästä juttuihin mukaan:)

Vierailija
48/87 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa Riialle, että nyt vähän kade tuolle teidän pojan nukahtamiselle. Meillä iltaunille meno on aina melkoinen show. Poika ei millään haluais asettua unille. Sama se on jos nukutaan pitkät päikyt sisällä, kestää kestää ja kestää se rauhoittuminen. Siis mikä ois ihanampaa jos tuo poitsu tyytyis syönnin jälkeen omaan sänkyyn jutustelun pariin, vaan täys mahottomuus. Saa hirveät raivarit jos jättää yksin siinä vaiheessa. Sitten kun on yliväsynyt ja on mahdollisesti hirveet itkuraivarit jo olleet se uinahtaa unille. No kuten aiemmin sanoinkin, myös hereillä ollessaan meidän poitsu haluaa jatkuvaa seurustelua ja ei viihdy hetkeäkään yksin lattialla katselemassa tai edes makuultaan meidän vieressä. Kovasti porisee ja tuntuu välillä, että tulee paljon noottia pojan suusta meille vanhemmille =)

No jospa se vaan ois jokin ohimenevä juttu, mutta siis mä luulin että vauvat joskus vaan tyytyy katselemaan ja ihmettelemään maailmaa hiljaakin. No meille ei sit ihan sellaista vauvaa tullutkaan. Toivottavasti nuo yöt sentään jatkus hyvinä, että sen saa nukkumaan kivuttomasti syötön jälkeen. Tulipa muuten mieleeni tosta isokokoisesta vauvasta, että jään mielenkiinnolla odottamaan terveydenhoitajan kommentteja meidän pojasta. Ei se paljon koossa kalpene Riian vauvalle. On pääosin vastikkeella ruokittu, mutta annan kyllä usein kotosalla rintaakin, että edes sen vähän sais äidinmaitoa.

t.Katjuska.

Vierailija
49/87 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku, kiva kuulla että vauvauinti meni hyvin! Minäkin toivon, että päästäis johonkin ryhmään. Taitavat vaan olla tosi haluttuja paikkoja! Sampokin on muuten nyt alkanut heilua ja öhistä ja puhista unissaan. Tähän asti on nukkunut ihan paikallaan ja hiljaa. Pitää varmaan ruveta opettamaan tuohon omaan sänkyyn, kun en muuten nuku kohta ollenkaan. Kiinteistä sen verran, että minä alottelen ne sitten, kun Sampo osottaa syömiseen jotain kiinnostusta. Jos se aika tulee ennen 6kk ikää, niin sitten tulee. Ei ne annokset alkuun kuitenkaan mitään isoja ole. Minä kun uskon tuohon vauvan älykkyyteen, että se kyllä ite tietää, millon on valmis syömään muutaki ku maitoa. :) Vaikka se 6kk täysimetystä onkin tavotteena, niin menen silti vauvan mukaan. Tai näin ajattelen nyt. :D

Jildrimillä ollut ikäviä kipuja. :( Ne on aina inhottavia ja jotenkin raskausaikana vielä inhottavampia, ku pitää vauvankin puolesta pelätä. Mombasakin jo odottelee vauvan syntymää. Ei kantsi vielä alkaa malttamattomaksi, kun viikkoja voi olla vielä melkeen 5 jäljellä. :D No, onneks kaikilla ei mee sinne 41+6 ja käynnistykseen. Toivottavasti pääsette aiemmin jo synnärille! :)

Katjuska kadehti Riian pojan helppoa nukahtamista, minä noita pitkiä unipätkiä! Olispa vallan ihanaa, jos sais joskus nukkua kokonaisen yön! Meilläkin on nukahtaminen helpottunut huomattavasti viime aikoina, kun on niin tarkat rutiinit. Ei se aiemminkaan ihan mahdotonta ollut, välillä vaan melkosta huutoa. Tuo tutti on kyllä mainio vempain, eilenkin nukahti yksin se suussa. Ihan käsittämätöntä! Yölläkin tutti kelpas, ei tarvinnu mun työntää tissiä suuhun. Tais syödä vain neljä kertaa aiempien öiden kymmenen kerran sijaan...

Katjuskan poikakin taitaa olla aika tempperamenttinen tapaus. Meilläkin kyllä osataan vaatia, yksin ei voi olla hetkeäkään. Paitsi nyt tuo tutti on niin ihana, että sen kans voi vaikka ollakin hetken hiljaa ja katella vaan. On se kyllä ajan myötäkin helpottanut paljon. Ja joinakin päivinä on ihan pakko saada olla sylissä koko ajan, välillä sitten taas kelpaa köllötellä lattiallakin.

Meillä oli eilen kans neuvola, 3kk mitat 6440 ja 58.5. Päänympärystä en nyt muista. Rokotteet saatiin kumpikin, Sampoakaan ei yhtään itkettänyt. Paitsi vähän ärsytti, kun äiti piti niin tiukasti kiinni... Rotarokotteen veti naamaan niin hyvällä ruokahalulla, että melkeen tukehtu. Mitään reaktioita ei ainakaan vielä oo tullut rokotteista.

Mulle toi posti eilen neppipihdit, joten pääsen urakoimaan kestovaippoja! JEE!! Tai pääsisin, jos olis aikaa. Vaikka se olikin ennen vauvan syntymää tiedossa, että oma aika loppuu, niin silti se jaksaa välillä ärsyttää. Just ku on päässy hyvään vauhtiin, niin parvekkeelta kuuluu vaativa VÄÄÄÄÄ.

Nyt me lähetään Sampukan kans aamuhommeleihin. Tai aamupalan jälkeisiin hommeleihin. Me noustiin tänään jo hirmu aikasin, kun oli niin hyvä yö takana. :) (Siis tosi aikasin, puoli 8 :D)

Vierailija
50/87 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti päätti eilen 4kk päivän kunniaksi olevansa iso tyttö ja oppi kääntymään!

Nyt se ei pysy enää missään paikallaan :)

Ähisee ja puhisee tossa lattialla just sen näkösenä, että voi ku pääsis tuonne tekemään ilkeyttä..

Vielä vauvaansa odottaville tsemppiä!

Mullakin noita kipuiluja oli pitkin raskautta ja paljon.

Kivaa, jos Marsupialialla on yöt helpottanut! Sampolla hyvät mitat!

Eikö niitä vauvauintiryhmiä oo kuitenkin Oulussa aika paljon, että luulis pääsevän mukaan. Eikö edenissäkin järjestetä?

Meillä päivisin nukahtaa suht helposti vaunuihin JOS osaa viedä oikeaan aikaan, yöunille saaminen vois olla vaikeampaa jos ei ois tuota kiikkutuolia. Se menee siinä iltaisin niin raukeaksi että nukahtaa heti ku nostaa sänkyyn.

Riia, kauheesti en oo ehtinyt harjaa testailla, kun aattelin ensin sesset pestä ettei harja kulu likaisessa niin paljon. Mutta alkuvaikutelma on, että hyvin lähtrr irtoava karva! En taitas muullon uskaltaa käyttää, kuin karvanlähdön aikaan, ettei tuu eläimistä kaljuja :)

Pitää kokeilla suokillekin kun alkaa pudottamaan karvaa.

Hei, onko KodinAnttilassa niitä kärryjä ,joissa on kaukalo?

Nyt se raivostu, pitää lähteä vaipanvaihtoon.

Vierailija
51/87 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainoa kauppa joiden kärryyn mahtuu koko turvakaukalo. Meillä ei mahdu prisman eikä cittarin vaunuihin, jossa käytetään sitten kaupan omaa kaukalokärryä. Anttilassa ei muistakseni ollu kaukalollisia kärryjä lainkaan.

Vierailija
52/87 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää kävin taas neuvolassa. Mittasivat SF mitan, mutta huomasin etteivät olleet merkinneet sitä korttiin, joten ei tietoa siitä. Maha kyllä tosi "turpea" jo eli ihan selvästi isontunut. Siitä puheen ollen painokin oli noussut 900g/vko joten tosi paljon! Sanoikin, että nyt oli hieman enemmän nousua kuin normaalisti... No, yhteensä painon nousua noin 7 kiloa, joten ei varmaan vielä kuitenkaan ihan äärirajoilla olla.

Vauveli potkii jo todella paljon ja usein. Joka päivä tuntuu potkut ja illalla varsinkin nukkumaan mentäessä. Tänään kävin shoppailemassakin ja tarkoitus oli ostaa itselle jotain päälle mahtuvia vaatteita, mutta mukaan tarttuikin pääosin vain vauvojen vaatteita :D

Karkki 22+1

Vierailija
53/87 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa niin tutulta sun kirjoittelut :) Meillä tosiaan kans tuntuu että koiralla on virtaa vaikka ja mihin ja tietty käyttää sen mun huomion saamiseen eli ilkeydentekoon! Ja tietty silloin tosiaan kun istun tai makaan imettämässä. Ja onpa muutaman kerran herättänytkin siihen että puuhailee jotain kiellettyä.. Kaikkien vauvan vaatteiden ja tavaroiden kantelu on ihan ykkösjuttu! Samoin liivinsuojusten repiminen lattialle :( Nyt on hermo pitänyt kuitenkin vähän paremmin koiruuden kanssa kun oon käyttänyt aikani nukkumiseen ja jaksan siis vähän paremmin. Meillä siis ilmeisesti ollut maidon nostatusta tai jotain kun likka herännyt parin tunnin välein syömään.. Jospa se tästä taas kohta tasaantus..

Niin, Kodin ykkösessä tosiaan on kaukalot kärryissä ja omakin mahtuu vielä lisäks kyytiin, tuli testattua kahdella lapsella kärryt ja hyvin toimi. Samoin Kärkkäisellä kärryyn mahtuu oma turvakaukalo just ja just.. Muualla ei ole vielä tullut käytyä..

Milloinkas ne vauvauintipaikat saa alkaa soitteleen?

Jes, huomenna itse uimaan taas :) Vähän mammalle omaakin aikaa!

Sognatore ja likka 7vk

Vierailija
54/87 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolesta tervetuloa uusille! Ja voimia kaikille odottajille. On ihan niin tuoreessa muistissa tuo loppuajan turhautuminen! sympatiat sinne.

Karkki: mullakin alko potkut tuntuu joskus vasta samaan aikaan kun sulla. en kyllä hätäillyt siitä ja anoppikin tokaisi että JOKO sinä MUKA ne liikket tunnet :D Kiva että vaavi on reippaana masussa

Täällä ollaan oltu oksennustaudissa ja sen jälkitaudissa. Muistelen että jollakin muullakin palstalla oli mahapöpö ollut. Tuntui ihan hirveältä tuon pikku-tytyn puolesta kun hoitelu oli vähän suurpiirteistä ja enkä jaksanut seurustella juuri yhtään.

Appivanhemmatkin kävi tyttöa katsomassa ja hoisivat häntä yhden yön. Toisaalta tosi kiva toisaalta otti voimille :( Niinkai appivanhemmat yleensä? :D

(+miksi lapset ovat juuri silloin kuin herran enkeleitä, mutta heti kun vieraat kävelevät ovesta ulos alkaa kitinä?)

Näissä merkeissä meidän hiihtoloma.

Meillä mies osallistuu hyvin tähän lastenhoitorumbaan, kun kotosalla kerran on :) Töitä on silloin tällöin, mutta suurimman osan on nyt "koti-isänä". Ainoana,jonka minä lähes yksinomaan imettämisen lisäksi teen on yö-nukuttelut ja heräämiset. Ja sitä nukuttelua saa pitkään tehdäkkin...jaa, nyt ruokimaan

Vierailija
55/87 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on juttua tullut ja paljon tapahtunut! Meillä on ollut niin hektinen elämä, etten ole ehtinyt paljoa lueskella saati kirjoitella. Oltiin reissussa (oli tosi kiva reissu, jopa automatkat meni aivan mahtavasti!), sitten ollaan käyty vauvakinossa ja kyläilty ja mä kävin Ismo Alangon keikallakin... Piti jo tarkoituksella viettää muutama kotipäivä, alkoi jo tuntua, että liikaa vipinää ollut tuolle pikkuiselle.

Meillä poju osaa tarttua leluihin ja viedä ne suuhun ja mahalleen kääntymistä harjoittelee kovasti. Eilen kääntyi jo alavartalo, olkapää ja käsi jäi esteeksi vielä, ettei päässyt kokonaan kääntymään. Huomenna on 4 kk neuvola, saapas nähdä mitä siellä sanotaan ja mitkä on mitat! :) Hurjaa, että tuo on muka jo 4 kk ikäinen!

Täällä on monella ollut kipuja ja sairastumisia, kaikille tasapuolisesti paranemisia ja jaksamisia! Oli sitten raskaana tai pienen vauvan kanssa, sairastaminen on RANKKAA!

Riian pojan yöunia on moni kadehtinut, ja minä liityn siihen porukkaan. Meillä nukutaan muuten ihan hyvin, mutta syödä pitää 4 kertaa yössä. Aika rikkonaiset on sitten mammalla unet ja pää usein päivällä ihan sumussa!

Mekin tykätään tosi paljon kärrytellä ulkona. On tosi tärkeätä päästä raittiiseen ilmaan. Muuten kaatuis kyllä seinät päälle! Olis kiva joskus järjestää kärryttelymiitti :)

Nyt poika vaatii seuraa, paljon olis kommentoitavaa, mutta ensi kerralla sitten.

Vierailija
56/87 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gribzillä kuulostaa tutulta, meillä ollaan kans aina niin vieraskoreita, ja kotona kiukutellaan :)

Meillä on jo kauan ollut aika kiukkuista menoa, liekö hampaita tulossa tai joku vaivaa muuten vaan. Öisin ähinä ja puhina jatkuu, välillä itkeekin, omat unet jää aika vähiin.

Meillä oli eilen lääkäri, ja olipa semmonen täti että.. Ei osannut sanoa mitään oikein mihinkään, ja hyvä kun sai välillä sanaa suustaan, huhheijaa. :P

Koska seuraava miitti?

Millaista oli hellunen vauvakinossa?

Typykkä liikkuu niin paljon, että vaipanvaihto ja pukeminen alkaa olla haasteellista :) Kääntyy ja puskee itseään milloin mihinkin!

Ja kun joku ei mene mielen mukaan, niin ollaan sitten niiin kiukkuisia :D

Nyt taiaan mennä jatkamaan ruuanlaittoa, kun neitikin vielä nukkuu.

Ainiin, ja ne mitat: 7025g(jos muistin oikein:) ja 62,3cm.

Verkku ja känkkäränkkä 4kk

Vierailija
57/87 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin lueskelemaan tänne teidän kuulumisia...

Alkaa olla odotus sen verran lopuillaan, että täytyy pitää välillä huilipäiviä eikä huosta koko ajan jossain ja tehdä jotain... Ei vaan taho jaksaa olla paikallaan ja nyt mennyt yöt niin kauheiksi, kun päivällä rasittaa itseä liikaa, että pakko välillä pysähtyä...=/

Täällä isolla osalla onkin jo vauvat maailmassa! =D

Itse kävin äitiyspolilla alkuviikosta ja ensi viikolla meinasivat käynnistää, jos ei ole vielä tullut ulos eli kyllä se omakin nyytti on pian kotona... Toivon mukaan vaan kaikki on hyvin ja vauva terve! Miehenkin pitäisi alkaa kotiutumaan lähipäivinä niin sitten saa vauva jo syntyä, siihen asti täytyy yrittää "pidätellä", kun en uskalla yksinkään synnärille mennä... Pelottaa!!!

Millainen OYS:n synnytysosasto on, henkilökunta ja onko siellä osastolla oleminen jees? Meinaa jänskättää jo kaikki sairaalaan liittyvä....

Normaalia? Kai?

Perhehuonetta ei kannata varmaan haaveillakaan, mutta ei se mukavaa ole, jos joutuu käytävälle majoittuun niin kuin miehen kaverin vaimolle kävi, kun niin täyttä oli. Ja neuvolan mukaan nyt tänä keväänä on vauvaruuhkaa...

Ihania aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ja jaksamisia! Pakko alkaa imuroimaan, kun kissoilla kaljuuntumisvaihe päällä......

Vierailija
58/87 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän napero(1kk5vrk) on alkanut järjestään alkanut nukahtaa vasta aamu viiden aikaan :( Saattaa valvoa ihan uskomattoman pitkän pätkän ennen sitä (miinus puolen tunnin torkkuja joista havahtuu parkuen) saattaa siis olla valveilla ja kiukkuinen jopa 7h!! Ja tietysti hän on niin yliväsynytkin.

Jotenkin vaan neitiä ei saa millään nukutettua siihen aikaan vuorokaudesta :(

Onneksi nukkuu sitten pitkän pätkän. hyviä unia välisyötöllä noin kello 14 asti. Vähän menee vaan hankalaksi kun oma rytmi myötäilee nyt vauvan rytmiä ja on vähän outoa heräillä yöunilta yhden aikoihin ja aika epäkäytännöllistä.

Mietin että voiko tän rytmiä yrittää siirtää tai onko jollain ollu samantapaista?

Ensi viikon lauantaina on sitten ristiäiset. Kunnon sukujuhlat tulossa. Tässä välissä on kyllä catering-opinnot ollut hyödyksi, melko helposti saa organisoitua kutsuja, eikä tule siitä sitten ylimääräistä stressiä. Jotenkin tää vauva arjen alku on imenyt kaikki muut mehut :)

Milloinka meinasitte tosiaan seuraavaa miittiä? mekin aiotaan uskaltautua seuraavalla kerralla mukaan.

Vierailija
59/87 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna (sunnuntaina) ois vauvan- ja lastenvaate kirppis Oulunsuunpirtillä klo 10-12. Järjestää Oulumasut!

Mä aattelin mennä shoppailemaan, kun tykkään niin kirppiksistä, ja sattui sopivasti. Me ollaan muuten maalailtu kovasti raksalla, ja alkaa jo näyttää ihan lupaavalta, että vois päästä muuttamaankin joskus :D Tarkoitus olisikin muuttaa keväällä touko-kesäkuussa, ennev vaavin syntymää niin kerkeis laittaa kaikken valmiiksi sinne uuteen kotiin sitä ennnen. No, eipäs tässä muuta. Tulkaahan muutkin shoppailemaan huomenna...

Vierailija
60/87 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainaki viis kertaa kirjottanu pitkän viestin, mutta virhettä pukkaa! En oo sitte kauheesti jaksanu yrittääkään.

KissaNasunen, mulla ainakin on hyviä muistoja OYS:n synnäriltä ja osastolta. Ammattitaitosia siellä ollaan, mutta apua pitää pyytää jos sitä tarvii, kun kiirettä siellä on. :) Miksi sulla käynnistetään, jos saa kysyä? Eikös sulla oo vielä jonku aikaa laskettuun?

Gribzillä onkin melkonen päivärytmi. Hyvä, että saat itse kuitenkin nukuttua kans päivällä, ettei mee ihan valvomiseksi. Noin pienen päivärytmiä on varmasti hankala kääntää, mutta kannattaa pitää yöt kuitenkin hiljasena eikä höpötellä vauvan kans. Valot pois yms. Jos se pikkunen sitten vähitellen tajuais, että yöt on nukkumista varten. :)

Meilläkin poitsun vaipanvaihto alkaa olla haastavaa. Ei se vielä mahalleen käänny, mutta vääntelehtii ja potkii itseään kauemmas ja selkää ylös tasosta, kääntyilee ja vääntyilee. Harsojen kans värkkääminen on jo vähän hankalaa... Mulla onkin nyt sitten vaippatehdas käynnissä, kunhan ehtis joskus ommella! Kauheesti ohjelmaa koko ajan. :)

Me käytiin hellusen kans siellä vauvakinossa viime viikolla. Oli kyllä ihan kivaa, mutta kyllähän siitä elokuvasta pätkiä meni ohi, kun piti syötää ja kuivittaa ja viihdyttää. Mutta aion kyllä lähteä toistekin. :D

En muista, oonko jo kirjottanu, mutta meidän yöunet alkaa olla jo inhimillisiä. Sampo nukkuu nyt omassa sängyssään, niin parhaimmillaan on nukkunu jopa viis tuntia putkeen! Viime yönäkin tosin heräs kahden tunnin välein, mutta se oli jo edellisöihin verrattuna huono yö. :)

Me on epäilty tässä pari päivää, että Sampukalle on hampaita tulossa. Siihen malliin hinkkaa ikeniään. Illalla välillä nukahtaminen hankalaa, kun on nukahtamassa, niin pitääkin yhtäkkiä työntää kättä suuhun, kun kutiaa varmaan.

Joo, seuraavaa miittiä vois miettiä. Missä, millon? Mulle passaa myös kaupunkimiitti!

-marsupialia ja Sampukka 3kk