Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit maaliskuussa

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin jo pitkän pätkän mut ei menny läpi, grrrrrrrrrr!

Meille käy kyllä miitti keskiviikkona klo 13. Toivottavasti mahdollisimman monelle kävis myös. Olis niin kiva nähdä! Tämä palsta on kyllä aivan huippu ja te mammat ihania, tässä elämänvaiheessa kyllä vertaistuki on tosi tärkeätä!

Zahrinalla on ollut rankkaa. Toivottavasti nyt helpottais. Varmasti sairasteluilla on ollut osansa tuossa kasvun notkahduksessa. Kyllä se poika vielä saa kiinni muut saman ikäiset! Mutta ymmärrän kyllä, että varmasti huolettaa. Muista kuitenkin, että olet ihan varmasti paras mahdollinen äiti lapsellesi. Niinkuin me kaikki omilla kohdillamme. Koitetaan muistaa se, vaikka kuinka olis rankkaa!

Marsupialia, ei meilläkään nukuta yöllä. Viime yönä herättiin varmaan 100 kertaa. En edes tiedä, kun olin niin unipökkyrässä. Mä olen kans kokeillu, että annan välillä tuttia tissin sijaan, mutta tuntuu, että se aiheuttaa vaan lisää levottomuutta. Tutin kanssa rauhottuu kyllä ja nukahtaa vähäksi aikaa, mutta herää taas kohta ähisemään. Tissiä jos antaa, niin nukkuu heti pitempään. Että kai sillä on sitten nälkä joka kerta! Aina se kyllä syö, kun tarjoan. Mutta kiva kuulla, että teillä meni hyvin vauvauinnissa! Tuollanen aina piristää mieltä :)

Viiville onnea tätäkin kautta nimestä. Ja on varmaan sylikummilla ollut hiki, kun tyttö oli parkunut koko toimituksen ajan :) Mukavaa, että Sognatore jaksaa nyt puuhastella. Sulla olikin rankkaa aluksi, nauti nyt kun on leppoisempi vaihe päällä.

Verkulla on kyllä hyvä tuo hevosteluelämäntapa. Pakosti tulee omaa aikaa! Vietät niin pitkiä päiviä yksin vauvan kanssa, että varmasti tekee hyvää välillä puuhastella ihan muuta. Pitäis itekki vaan kylmästi lähteä vaikka jumppaan ja jättää poika isänsä hoitoon. Meillä on hug-a-bubin kantoliina, joka on kyllä hyvä. Siinä on vaan painoraja muistaakseni 10 kg, joten ei ehkä tässä vaiheessa enää kannata hankkia sitä. Tiedätkö kaupungissa sen Taikapilvi-nimisen kaupan? Siellä varmasti myyjät osais neuvoa.

Poks, meillä ei ole pojalla mitään iho-oireita. Joskus posket punottaa, mutta luulen, että se johtuu siitä, kun kädet on aina suussa ja kuolaset ja hieroo niillä sitten naamaansa.

Tuo poika on alkanu vaatia kunnolla viihdyttämistä. Jos on tylsää, se aloittaa ihan hirveen rääkymisen, jonka lopettaa, kun sille menee juttelemaan tai ottaa syliin. Ja jos mä syön, sen on pakko päästä syliin katsomaan ruokia. Kai sille vois pikku hiljaa alkaa antaa maistiaisia, kun vaikuttaa kiinnostuneelta.

Vitsi, kun en muista, pitikö vielä kommentoida jotain (pää sumussa taas vaihteeksi)... Joten mukavaa viikonloppua kaikille ja koitetaan saada levätyksi, kun on miehet kotona (ainakin suurimmalla osalla). Me tosin lähdetään mummolaan, mutta siellähän on vauvalle viihdyttäjiä :) Toivottavasti nähdään ensi viikolla.

Vierailija
2/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ehdi enempää, mutta mikä tahansa muu päivä käy, paitsi ke, meillä on just sillon iltapäivällä sovittu tapaaminen :/

Mielellään kyllä paikalle tulen, jos vaan päivää saadaan vaihdettua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan aikaiseksi taas kirjoittaa, lukenut kyllä olen mutta kirjoittamiseen ei ole ollut aikaa. Meillä oli tänään 3kk neuvola ja painoa oli 4990g ja pituus 59cm eli oli tullut painoa melkein kilo ja pituutta 4cm kuukaudessa, saatiin myös rokotus ja nyt jännätään tuleeko kuumetta.. Neuvolassa olivat sitä mieltä että pitäisi kiinteät aloittaa kun Sofialla menee yli litra korviketta päivässä. Kyllähän tyttö tiiviisti seuraa kun itse syö ja olen muutamasti kokeillut että vien omaa ruokaa tytön suuta kohti niin kyllähän tuo sen aukaiseekin:)

Sognatoren tytöllä on kaunis nimi:) On sylikummilla ollut varmati tukalaa kun toinen on itkenyt, meillä mentiin toimitus tutin voimalla, muuten olisi varmaan tullut parku:) Hauska kun teidän tyttö on jo 2kk iässä isompi kuin meidän 3kk vanhana:D Ystävälläni on myös kuukautta vanhempi tyttö ja kuulema sillä oli ollut kuukauden iässä mitat mitkä meidän neidillä on nyt:D

Hellunen minulla on myös ollut noita mielialan vaihteluita, välillä tuntuu niin raskaalta ja eipä ole pitkä aika kun purin pahaa oloani mieheeni, syy taisi olla se kun mies ei töistä tullessaan kysynyt miten meillä on päivä sujunut, että näin :D Ollaan myös miehen kanssa puhuttu että nykyään sitä on aina väsynyt, ei olla yli puoleen vuoteen nukuttu sellaista yötä ettei olisi pitänyt herätä, itseppähän hankittiin koiranpentukin:)

Useammallakin on ollut jonkin näköisiä tauteja vaivoina, kaikille jaksamisia tasapuolisesti. Itseäkin jännittää milloin tulee ensimmäinen sairastelu, varsinkin kun me ollaan aika liikkuvaista sorttia niin tyttö kyllä joutuu altiiksi kaikenmaan pöpöille.

Marsupialialle jaksamista Sampon kanssa, kyllä se vielä helpottaa, vaikka ei varmasti paljoa auta. Eikä se sinun syysi ole ettei Sampo nuku, toiset vain on huonompia nukkujia. Esimerkiksi minun miehen pikkuveli oli valvonut 14 tuntia vuorokaudessa. Ihanaa että teillä on jo ruvettu kääntymään, meilläkin neiti kääntyy jo kyljelleen mutta ympäri ei vielä mennä:) Mahallaan tykkää kyllä olla ja nostelee päätään että näkisi paremmin.

Verkun tyttö taitaa olla aika liikkuvaista sorttia:) Minäkin mielenkiinnolla odotan miten vilkas liikkuja Sofiasta tulee kun pääsee liikkumaan. Ei nimittäin nytkään ole aloillaan muuta kuin silloin kun syö tai nukkuu, muuten kyllä jalat ja kädet viuhtoo ja potkii kokoajan:D Kyllä se harrastus on vain henkireikä, saa ajatukset muualle kotiasioista edes hetkeksi, vaikka kyllähän noiden hevosten kanssa varmaan saa välillä lisääkin stressiä:)

Me liitymme myös pimennysverhojen ostajiin, viimeistään kuuden aikaan alkaa pinniksestä kuulumaan kamala pulina, kun neiti kertoilee yön uniaan ja herättelee meitä:D Niin meillä ollaan nukuttu omassa sängyssä suunnileen kuukausi jo. Sofia nukahtaa sinne tosi hienosti, kunhan vain on tutti suussa ja pysyy suussa.

Meillä sitteristä on kiva katsella kun minä siivoan tai laitan ruokaa kunhan vain on niin ylhäällä että näkee kunnolla, myös lelukaaren katselu on mukavaa, saattaa viihtyä vartinkin katsellen sitä.

Minusta tuntuu vieläkin että tyttö nukkuu kokoajan, korkeintaan tunnin pari on hereillä kerrallaan ja yöunilleen alkaa jo joskus kahdeksan aikaan. Yö rytmi on löytynyt ihan itsestään, joskus puolen yön aikaan syödään, sitten kolmen-neljän välillä ja sitten kuudelta- seitsemältä herätään. Pitäisi koittaa valvottaa neitiä vähän illalla jos sitten tuo aamukin vähän venyisi:)

Nyt rentoutumaan ja katsomaan elokuvaa:)

Jade+ Sofia 3kk

PS: Olen itsekkin menettänyt pitkät pätkät kun ei jostain syystä ole sivustolle siirtynyt. Olen ottanut tavaksi kopioida tekstin ennen lähetystä:) Nytkin olisi mennyt hukkaan jos en olisi tehnyt niin.

Vierailija
4/87 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei passaa keskiviikko klo 13 miittiajankohtana, sovittu meno meilläkin :( Saattaisin kyllä ehtiä klo 15-16 välillä mutta meneekö sitten jo liian myöhään? Porukka taitaa jo olla poistumassa siihen aikaan..

Kiitos kaikille nimionnitteluista ja kehuista. Mieltä lämmittää!!! :)

Voi Marsupialia, Sampo pitää sua nyt kyllä vähän turhan lujilla :( Pitäis vissiin pitää pikku palaveri ja vähän jututtaa pojua siitä kuinka äitikin tarttis ne vähän pidemmät unoset.. :) Mä aina fiksuna ohjeistan Viiviä kun se mulle kiukkuaa, ymmärtää tietty ihan kympillä. Just niinku Nerokin kun sillekin aina pajatan :D Mutta on tässä mun porisemisessa se hyöty että meidän likka on jo ylisosiaalinen, hirveästi porisee :D Ottaa äitistä mallia! Niin joo, Nero ei ulvo eikä hauku vieläkään Viivin itkua. Saattaa kyllä tulla tsekkaan tilanteen, jos kovasti huutaa, että enkö mä osaa hoitaa :D Milloin mentäis kävelylle ja koirapuistoon? Jos se vaikka antais sulle lisää virtaa kun saa vähän juoruta :)

Jade: Teidänkin tytöllä on nätti nimi. Sofiasta tykkään itsekin ja tytölle sitäkin mietittiin yhdessä välissä. Joko te sitten aloititte kiinteät ja miten mennyt harjoittelu? Teillä tyttö syntyi etuajassa ja meillä taas meni yli niin meidän likalla oli enempi aikaa kasvaa masun turvissa, siitä ne kokoerot johtuu :)

Huoh, väsyttää kauheena. Parempi mennnä nukkumaan niin ehtii vähän nukkua ennen syöttöä. Likka nukahti jo kasin ja ysin välillä..

Sognatore & Viivi

Vierailija
5/87 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on viikoloppu!

Pitääpä täällä laittaa varotuksen sanaa. Nyt siis alkaa jyllätä tuo RS virus! Kannattaa miettiä onko pakko ottaa kaupaan tms. vauvaa mukaan. Sehän tarttuu helposti yleisillä paikoilla ja kaupoissa ym. Siskon tytöllä ja yhdellä tuttavalla tämä oli. Se oli molemmilla OYSssa reissu n.5 päivää ja sen jälkeen oireet on ollut niin kuin astmassa. Siskon tyttö piti käyttää vuosikaudet joka flunssan aikana OYSissa kun henki oli niin ahtaalla, joten helppo sairaus tämä ei ole. Nyt 9 vuotiaana todettiin että kaikki on ok, eikö noita lääkkeitä enää tarvita. Ja tärkeää, käsien desifiointi kun tulee kotiin. Vaikka ei meilläkään mitään puhtausintoilijoita olla mutta tämän sairauden haluan todellakin välttää. Toisilla kyllä menee helpommin ohi, mutta kuitenkin ei voi olla liian varovainen!

Marsupialia: Minä olen vähän samalla limjalla kun Verkku. Ehkä voisit harkita että aloittaisitte niitä kiinteiden maistelua. Sulla on kohta niin kauhee ressi tuon väsymisen kans että eihän tuommosta kukaan jaksa kovin pitkään. Ja saattaa alkaa vaikuttaa jopa maidon tuloon jos oikeen oot väsynyt ja ressaantunut. Jos se huonontaa teillä yöunia, niin kuulostaa ettei ne voi enää paljoa pahemmaksi mennä. Jos taas paranee niin sehän olis vaan tosi hieno asia. Ainahan ei voi mennä niin kun suunnitteli, mutta voi helpottaa koko teidän elämää jos saisitte nukkua vähän paremmin. Teillä löyty se geeni joka voi aiheuttaa diapetestä? Eli oliko se se tutkimus mikä katottiin siitä napanuorasta? Joku Tippi tms?

Sognatore: Mukava että teillä on nuo yöt helpottunut. Meillä neuvolatäti nyt muuttui. Ekat 3kk oli semmonen vanhempi rouva, joka jäi nyt eläkkeelle. Uutta en ole vielä nähnyt kun tuo 4kk neuvola oli lääkärineuvola. Mutta hyvä että olet tyytyväinen. Mukavampi se on neuvolaan mennä kun voi hyvillä mielin mennä:)

Verkku: Onhan se tosi että hevoseton on huoleton, mutta ihanaa silti että saat aina käydä vähän tuulettumassa. Ja ei sitä välttämättä osaa edes lähteä mihinkään ellei oo pakko, joten sulla on tuommonen ”pakollinen” tuuletus paikka olemassa:) Eilen kävin kans tallilla ja ratsastamassa. Ja oli kyllä niin mukavaa, ja mukava tulla myös kotiin ja olla pojan kans. Kyllä me äiditkin tarvitaan välillä se hengähdystauko, vaikka kuin ihanaa siellä kotona vauvan kans on ollakkin! Me ostettiin pimennysverhot Säästökuopasta. 180 cm leveä ja hintaa oli 35€ joten ei ne niin hirveän kalliita ole. Vauvoilla tuntuu olevan sellaisia kausia että viihtyy yksin ja sitten ei. Välillä meilläkin saattaa lattialla viihtyä tunninkin niin ettei sen kummemmin tarvi seurustella, kun taas välillä ei viihdytä kun 5 min!

Hellunen saa vähän lomaa nyt vkl. Mummolle vaan poika ja nukut koko vkl:D

Jade85: Toivottavasti teille ei tullut kuumetta rokotuksesta. Teillä kaunis nimi tytöllä. Menee teillä kyllä hurjan paljon tuota korviketta! Meillä meni 800ml niin aloitin kiinteiden antamisen pikkuhiljaa. Mutta hyvinhän teillä on paino noussut kuitenkin!

Meillä on tuo ke vähän auki päästäänkö tulemaan. Tullaan jos päästään:) Jos joku kehtaa Katjuskan osotteen laittaa vaikka FB kautta.

Meillä on onneksi helpottanut tämä sairastelu. Nyt loppuviikko on mennyt niin malliikkaasti että:D Poitsu porisee, kikattaa ja nukkuu nyt ihan hyvin. Meillä alettiin pyörimään lattialla, mutta ei mahalleen vaan mennään selällään ympyrää :D Tämäkin tapahtuu jos ei ole vaippaa joten on varmaan mukavampi liikkua kun ei oo vaippa haittana:) Yrittää kyllä mennä kylelleen joten eiköhän tämä tästä ala kohta kääntyilemään:) Syöntikin on sujunut tosi hyvin. Poika jo tietää että kohta syödään. Kun mennään keittiöön ja alan laittamaan ruokia niin purkin napsautus auki ja lusikan kolistelu saa kaikki raajat vispaamaan oikeen kunnolla ja kovasti naurattaa kun odottelee että lämmitellään eväät! Nyt on ollu niin mukavaa touhuilla kun ei joka asiaa tarvi tehä kauheen huudon kans!

Siskon kans verrattiin lasten painoja ja hänen ensimmäinen poika painanut 4kk 7850g ja toinen 6100g eli saman verran kun meillä. Vähän auttoi tähän huoleen. Eiköhän se siitä tuo kasvukin taas parane kun ruoka maistuu taas niin hyvin!

Nyt on vaan hiukan ongelmia tuon aamuheräilyn kans. 5-6 aikaan aletaan porisemaan ja millään ei nuku enää. Pimennysverho auttoi parina aamuna. Luulen että jos sais hiukan muutettua nuita nukkumisrytmejä päivällä niin auttaskohan noihin aamuihin. Poika nukkuu päikkärit 12.30-16.30. Nukkuis kyllä pitempääkin jos antasin. Mutta jos herätän aikasemmin niin menee sitten nukkumaan liian aikasin. Pitäsköhän koittaa jos aikaistas noita päikkäreitä esim alkamaan 11 aikoihin ja heräilis joskus 15-16 niin saattas ottaa ne pikkupäikkärit sitten illalla. Ja menis nukkumaan 21? Kauheeta spekulointia:) Ja saako noita päikkäreitä siirrettyä kovin helposti kun on nyt niin pitkään nukkunut noihon aikoihin… Kuulostaa vaikeelta:D

Minä muuten kirjotan Wordiin nämä ja sieltä laitan sit tänne. Saatan kirjottaa yhtä juttua puoli päivää:)

Toivottavasti nähdään ensviikolla!

Z ja poitsu kohta 5kk

Vierailija
6/87 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä mitenkään valmis alottamaan tuolle lapselle kiinteitä ruokia. En usko, että ne on mikään ihmeitä tekevä juttu tässä hommassa. Epäilen ennemminkin, että se on joku noita öitä nyt rikkoo. Ja tosiaan, hampaita tulee kaks kerrallaan... Mulla on tuo Pantleyn Pehmeä matka höyhensaarille -kirja, jonka oppeja oon ajatellut kokeilla. Viimeks autto ku pelkästään luin sen. :D Mutta siinä sanotaan, että jos vauva ei syö päivällä kovin tiheästi tai ei malta syödä, niin voi sitten yöllä joutua tankkailemaan enemmän. Ja eihän meillä tosiaan päivällä kovin useasti syödä. Oonki nyt ajatellu, että koitan tuputtaa tuolle tissiä joka väliin, jos vaan kelpaa. Ei tuo tosiaan enää malta oikein syödä, jos on jotain jännää. Muutenkin pitää tissille vähän huutaa välillä.

Nyt on taas vähän positiivisempi mieli, kun pääsi käymään miehen kans kaksin kaupungilla ostoksilla ja syömässä. Ja sain aamulla nukkua puoli kymmeneen kun mies nousi Sampukan kans jo seitsemän jälkeen. Ehkä sitä taas näillä muutaman yön jaksaa.

Niin se diabetesgeeni, se tutkimus on se Teddy/Dipp -tutkimus. Se Dipp on niille, joilta löytyy joku semmonen geeni, jossa on pienempi riski sairastua, tuo Teddy-tutkimus on näille, joiden riski sairastua diabetekseen on 7%. Me siis kuulutuaan tuohon Teddy-tutkimukseen. Lupauduin siihen mukaan, kun siinä voi sitten vähän etukäteen nähdä, jos se diabetes on puhkeamassa. Tulee vasta-aineita vereen yms. Ja onhan siitä hyötyä yleisellä tasollakin, jos pystytään saamaan selville, mikä sitä diabetesta voi aiheuttaa. :)

Meille passaa keskiviikko! En oo tainnu aiemmin sitä sanoakaan.

Vierailija
7/87 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin silloin kun meillä nukuttiin huonommin, halusin kokeilla kaiken mahdollisen jotta tyttö nukkuisi pidempiä pätkiä ja itsekin saisi väsymystä vähemmäksi. Koitin antaa pullosta, syöttää nukkumaan mennessä tytön ihan ähkyyn, kylpemiset illalla, kapalot.. Kaikki mikä vaan mieleen tuli ja mitä vinkkejä toisilta sai niin kokeiltiin. Ja miten ihanaa onkaan kun saa nukkua jo vähän pidempiä pätkiä :)

Jokainen tietty tuntee oman lapsensa parhaiten ja monesti tietääkin mikä omalle on paras keino. Mutta ymmärrän Verkun ja Zahrinan mielipiteen kiinteiden aloittamisesta kun yöt noin rikkonaisia, ajattelin itsekin samaa. Ja jos kyseessä olisi minun lapseni niin koittaisin... Sitä mä vaan mietin, ettet Marsupialia väsyttäis itseäs liikaa tuommoisilla öillä... Kun väsyneenä kaikki on jotenkin niin vaikeaa ja sitä menettää jotenkin itsensäkin kun on kuin joku elävä kuollut. Mutta se on varma juttu, että huono äiti meistä ei kukaan ole!!!! En hetkeäkään usko semmoiseen, me ollaan kaikki hyviä äitejä, omilla tavoillamme omien lastemme kanssa!!

Meilläkin tulee tissille kiukutteluita.. Perhevalmennuksessa sanottiin että vauvoilla tulee semmoisia säännöllisesti, mutta jos äiti vaan jaksaa niiden yli ja jaksaa jatkaa rinnan tarjoamista, ne menee ohi.. Meillä ne raivarit ei onneks ole pahoja, pientä kitinää ja pään kääntämistä vaan, etenkin jos on jo väsynyt.. Pienellä houkuttelulla yleensä saan kuitenkin syömään, ja jos en kovin pian niin sitten syödään seuraavalla syötöllä sitten paremmin..

Sognatore

Vierailija
8/87 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahrina: Kiitos varoituksesta! Oon kans kuullu tuosta Rs-viruksesta että sitä ois liikkeellä. Kellään tuttujen lapsilla sitä ei onneksi oo ollu nyt. Siskon lapsi sairasti sen kaks vuotta sitten. Oli sillon just jotain parin kuukauden ikäinen ja joutu muutamaksi päiväksi oyssiin.

Musta tuntuu että pojan syntymän jälkeen oon muutenki alkanu pesemään käsiä huomattavasti enempi. Toki tiiän että lapsen pitää tietyssä määrin saahakki pöpöjä ettei allergisoidu mutta esim. aina kun käyn jossakin kodin ulkopuolella säntään heti ekana käsiä pesemään ennen kuin kosken poikaan. Nukkuuko teillä poika muuten vaan enää yhet päikkärit?

Niin ja älä turhaan oo huolissas tuon kasvun kanssa. Mää ite oon välillä ihan kypsänä nuihin neuvolan kasvukäyrästöihin. Jokainen kasvaa omaa vauhtiaan ja jos lapsi on tyytyväinen eikä itke nälkäänsä kannattaa luottaa siihen että se saa riittävästi ravintoa.

Marsupialia: Voihan kurjuus noitten öitten kans! Toivottavasti teillä oikeasti alkais pian helpottaan. Sua ei ainakaan voi yrityksen puutteesta syyttää. Miten tiheään teillä poika muuten nyt päivisin syö? Kun sanoit että olit lukenut jostain että päivisin tulis syyä tiheästi niin yöt menis sitten paremmin. Niin ja ymmärrän kyllä täysin tuon sun kannan kiinteisiin ja korvikkeisiin. Jokaisella meistä on ne omat periaatteet joista haluaa pitää kiinni.

Mää ite oon ihan ehottomalla linjalla sen 6kk täysimetyksen suhteen. Tai siihen asti ainakin kun paino nousee normaalisti rintamaidolla. Missään nimessä en ala lapsen hyvinvoinnilla leikkimään periaatteiden vuoksi. Mutta ehottomuudella tarkotan sitä, että neuvolassa saavat kyllä vaikka kuinka aivopestä mua siihen kiinteiden alotukseen ennen 6kk mutta aion pitää pääni. Meijän pojalla tuo paino nimittäin tosiaan nousee ihan tosi hyvin jo pelkällä rintamaidolla. Onhan se jo komiasti varmaan melkein kuukautta vanhemman kokoinen. Meillä tosiaan on menty koko ajan pelkällä rintamaidolla. Pullosta en oo antanu edes omaa maitoa. Mulla on joku asenneongelma vissiin nuitten tuttipullojenki kans :D Tää mun asenneongelma sitten kostautuu siinä etten oo päässy enkä varmaan seuraavaan 3kk pääsekkään käymään missään ilman poikaa (jos ei tunnin pikaisia kauppareissuja lasketa). Jotku ihmiset on sitä mieltä että ne ei rupia olemaan 24h kodin vankina lapsen kans. Mutta ite koen että pääsen kyllä kaikkialle minne haluankin pojan kans. Tuo 6kk on kuitenkin niin lyhyt aika elämässä. Ja koska lasta niin kovasti toivottiin niin nyt aion sille antaa kaiken mitä pystyn tarjoamaan. Mää en ees osaa selittää tuota mun asenneongelmaa tuttipulloa kohtaan. Aluksi se oli kai sitä että pelkäsin, että poika alkaa vieroksuun rintaa jos syötän välillä pullosta. Mutta nyt mää jotenkin aattelen niin, että tissi on pojalle se tuttu ja turvallinen ja haluan sitä läheisyyttä ja turvallisuutta nimenomaan pojalle antaa ihan varastoonkin asti. Niin ja sitten toisaalta taas eikö lapsi ala juomaan yleensä nokkamukista siinä vaiheessa kun aloittelee kiinteiden syöntiä? Joten sitähän voi hypätä suoraan tissistä sitten nokkamukiin ja jättää tuo tuttipullo vaihe pois? Syyttäkää vaan mua ihan höpsähtäneeksi äidiksi :D

Niin ja pakko vielä lisätä että näillä mun mielipiteillä ei oo mitään tekemistä sen kans että aattelisin toisista äiteistä jotenki pahasti jos ne tekee toisin kuin minä! En missään nimessä. Päinvastoin, välillä mietin että kuinka paljon helpommalla pääsee ne äitit jotka antaa pullosta lapselle ruokansa ja isäkin voi siihen syöttämiseen osallistua heti alusta asti.

Hellunen: Mukavaa mummula lomaa teille! :) Me aateltiin pääsiäisenä lähtä koko perheellä mummuilemaan. Saa ite vähä aikaa levähtää ruuan laitosta ja osittain lapsenkin hoidosta.

Poks86: Meillä pojalle ei ole laikkuja ihossa. Onko ne neuvolassa ottanu kantaa tuohon ihottumaan? Ettei olis mitään atooppista ihottumaa. Sehän on nykyään pienillä lapsilla kovin yleistä.

Sognatore79: Ihanasti puhut tytöstäsi :) Määkin oon ihan hurmioissani tuosta pojasta. Tuntuu välillä että ihan pakahtuu siitä rakkaudesta sitä kohtaan. Voiko maailmassa olla mitään ihanempaa kuin oma lapsi. Nyt ymmärrän ne puheet kun monet on puhunut siitä että sitten vasta kun on oma lapsi tajuaa sen mitä se rakkaus ja toisen rakastaminen oikeasti on .

Meillä tosiaan oli lauantaina eka vauvauinti. Meni tosi hyvin :) Poika oli niiiiin hellyttävä uikkareissaan ettei mitään rajaa

Vierailija
9/87 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis kyllähän minä ymmärrän, että niitä kiinteitä ehdotetaan vastaukseksi huonoihin öihin, mutta kun uskon itse myös niitä täysimetyssuosituksia. Ei niitäkään turhaan anneta. Nämä on niin taas niitä asioita, joissa jokainen äiti (/perhe) tekee omat päätöksensä. Ja tosiaan kun meillä niitä hampaita tehdään, ja hampaiden tulohan monesti aiheuttaa tiheämpää syöntiä, kun se helpottaa sitä ikenien kipua ja kutinaa. Joten tällä hetkellä mulla ei tosiaankaan oo aikomusta sekottaa vielä pojan mahaakin kiinteillä ruoilla... Ja se on vähän myöhästä sitten todeta, että eipä tämä auttanutkaan, kun suoliston bakteerikanta muuttuu jo ensimmäisestä kiinteän maistelusta. Joten kiinteät saa vielä odottaa.

Riia, minä olin alussa kans kamalan pullokielteinen, mutta totesin, että pitää tuon osata syödä pullostakin, jos vaikka joutuu sairaalaan niinku vaikka Verkku. Kamala, jos ei sitten osais syödä ollenkaan, niin sekin joutuis sairaalaan nenä-mahaletkuun! Mutta on siitä ollut ihan iloakin, että poika syö pullosta, eilenkin tosiaan päästiin kahestaan liikenteeseen. Piristi kummasti väsyneen äitin mielialaa. :) Mutta siis mulle tuli kauhee paniikki sillon ku Sampo suostu ekan kerran syömään pullosta, että nyt se ei enää suostu tissille ollenkaan! Että ymmärrän kyllä. :) Ja en minä kyllä 24h kodin vankina olis muutenkaan. Aika paljon on liikuttu poitsun, kans, kahesti käyty jo Ikeassaki! :D

Ja samaa sanon ku Riiakin, että nämä on mun mielipiteitä, joilla ei oo mitään tekemistä sen kans, mitä muut tekee. :) Jokainen katsoo omalle lapselleen ja perheelleen parhaan tavan toimia.

Sampo syö päivisin yleensä 1-3h välein, aina kun herää ja menee nukkumaan. Mutta eihän se kauaa malta syödä ja nyt tosiaan joka syöttö on kauheeta taistelua, kun ei tissi kelpais. Ja joka kerta pitää vaihtaa toisellekin tissille, kun pitää saada pikamaitoa eikä malta odottaa herumista. :) Jumppapallo auttaa tässäki hommassa, sillä pomppiessa saa huijattua toisen syömään.

Sampukka meni jo nukkumaan, kun ei nukkunu ku kahet päikkärit. Vissiin tuo kesäaikaan siirtyminen hämäs vähän äitiä ja poikaa. Jospa huomenna menis vähän paremmin.

Vierailija
10/87 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä nyt sitten miitti keskiviikkona klo 13? Pitikö jollekin vielä laittaa osotetta? Riialle taisin jo laittaa fb:ssä.

Meillä oli vähän parempi yö, yhtään alle puolentoista tunnin unipätkää ei ollut ja pari kahden tunnin nukkumista jopa. Kuulostaa vieläkin ihan kamalalta, mutta tuommosella unella jo jaksaa! En ollut yhtään kärttynen aamulla eikä päivälläkään oo väsyttänyt. :) Että kyllä tämä tästä.

Vierailija
11/87 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että Aadalla oli se vauvarokko koska korkea kuume kesti kolme päivää ja ihoon tuli pisteitä jotka hävis seuraavana päivänä.

Ihokin on nyt tasaisen näköinen.. Rasvasin kunnolla kylvyn jälkeen niin parani..

Verkku: Aadalle tosiaan hain kolme lääkekuuria silmään jotka eivät auttaneet. Sen jälkeen en ole hakenut vaan pessyt useita kertoja päivässä silmää tai putsannut vanulapulla. Ei ole ainakaan pahentunut. Nyt alkaa pikkuhiljaa rähmiminen vähenemään joten voiton puolella ollaan. Voihan se olla että siellä on vain kyynelkanava tukossa ja sitten myös herkempi silmä olla tuo toinen, hoksasin jo ihan vauvana että tämä rähmivä silmä on herkempi.

Kiinteiden aloitus varmaan sitten auttaa yöuniin jos keskittää soseiden syönnin iltaan. Meilläkään ei muistaakseni ihan alussa hirveesti vaikuttanu ku ruukasin antaa sosetta lounaalla mutta sitten kun annoin illallaki niin alkoipa uni maittaa:)

Meillä pikkasen sotki kellonsiirrot rytmiä.. Tyttö vasta nyt iltapuurolle...

Meillä mies aamuvuorossa joten päästäis keskiviikkona vasta kahden aikaan.. pitää viel kattoo et miten nukkumiset ynnä muut menee...

nyt puuroileen:)

Vierailija
12/87 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko se miitti nyt huomenna vai ke? Meillä oli ristiäiset ym. niin en ole ehtinyt lueskella. toivottavasti tavoitan vielä jonkun mailista ennen miittiä et saisin osoitteen tietoon. äh, kun meni mulla myöhään..

Vierailija
13/87 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kovasti harmittaa jos miitti on keskiviikkona, silloin ei päästä millään kun 15.30 pitää olla kunnantalolla :/

Nyt ei ehri muuta! :)

Vierailija
14/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo keskiviikko se ois nyt sit buukattuna. Jos tulee omalla autolla on heti sisääntullessa 2 vieraspaikkaa oikeallla, lisäksi autokatosten väliin perälle saa jättää auton ( älkööt välittäkä pienestä varattu taulusta, kun ei pidä paikkaansa ) Jos ei mahdu sittenkään niin meidän paikka katoksessa, voin tulla vaikka näyttämään paikan, kun niissä ei ole numerointia.

Voi tulla jo 12 sta jos siltä tuntuu kotona ollaan kuitenkin =)

t.Katjuska

Vierailija
15/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei nyt uskalleta tulla miittiin. Muuten tulisin niin mielelläni, mutta mulla ei ala tämä flunssa helpottaa sitten millään. Joten en halua tartuttaa kaikkia tähän röhä tautiin (Pojallakin tämä oli ja nosti sen kuumeenkin) Pitänee mennä käymään arvauskeskuksessa hakemassa joku antibiootti kuuri kun keuhkot rohisee niin mahtavasti. Mutta jospa me seuraavaan sitten päästäisiin tulemaan:)

Pitäkäähän oikeen mukava miiti!

Z

Vierailija
16/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolareissu on nyt heitetty. Tehtiin vaippoja urakalla, olen nyt NIIN onnellinen, kun saatiin ne tehtyä. Pesukonekin hajosi toissa viikolla ja eilen saatiin uusi, eli nyt pääsee eroon noista kertisvaipoista taas. :) Poika oli tosi nätisti reissussa, jopa parin tunnin bussimatka meni ilman itkua!

Viime yö oli aivan mahtava. Vauva heräsi klo 23 ja 5 välillä kerran, heräsi viiden aikaan ja nukkui sitten vielä klo 6-9. Tuntuu aivan ihanalta kyllä noiden levottomien öiden jälkeen! Luin muuten jostain, että n.4 kk iässä vauvat ovat monesti levottomia yöllä, koska oppivat siinä iässä paljon uutta, esim. kääntymisen, ja muutenkin tarkkailevat ympäristöä enemmän kuin ennen.

Toivottavasti Sampolla yöhillumiset vähenee! Mutta varmasti se hampaiden kasvatus ja kääntymään oppiminen aiheuttaa levottomuutta. Mä olen kovasti vaan koittanut ajatella, että ei tätä loppu elämää kestä ja että vähän aikaa jos vielä kestän, niin sitten helpottaa. Minäkin olen miettinyt ja jopa vakavasti välillä harkinnutkin tuota kiinteiden antamista, jos se vaikuttais yöuniin, mutta en ole vielä antanut kuitenkaan. Poika on vielä niin pieni, ja Sampo on vielä pienempi, joten ymmärrän kyllä täysin Marsupialian kannan kiinteisiin tässä vaiheessa. Olen kyllä muutenkin samoilla linjoilla tän imetyksen suhteen, mitä Marsupialia ja Riia. Mullakin oli varsinkin alussa ihan hirvee ”pullokammo”, pelkäsin just että vauva ei huoli enää rintaa tai imuote huononee jne. Nykyään ei tunnu pullottelu enää niin hurjalta, mutta ei sitä meillä ole taas kokeiltukaan aikoihin. Onhan täysimetys tosi sitovaa ja välillä erittäin raskasta, mutta puoli vuotta on lyhyt aika elämässä ja mun mielestä imetys on ruuan saamisen ohella myös läheisyyttä, huolenpitoa ja lohtua, ja haluan sen pienelle lapselleni tarjota. Ja mua ei ainakaan imetys ole paljoa pidätelly, ollaan vauvan kanssa reissattu ja kyläilty ja käyty kaupungilla jne. Helpompi mun mielestä on lähteä, kun ei tarvi ruokapuolta ajatella ollenkaan, kun kulkee aina mukana. Ja imetän kyllä reilusti myös julkisilla paikoilla, jokuhan siitäkin voi kauhistua, mutta siinäpä kauhistukoon.

Toivottavasti kukaan ei kypsähtäny mun vauhkoamiseen. :) Vaikka itse olen vahvasti tuota mieltä, niin silti jokainen tietää parhaiten, miten omaa lasta hoitaa eikä todellakaan ole tarkoitus ketään arvostella. Eikä rintaruokinta ole välttämättä niin itsestään selvää kaikille. Oli mullakin alussa hankalaa ja välillä on epäilyttänyt, saako vauva tarpeeksi maitoa. Vauvan ruokailu tuntuu olevan erittäin herkkä aihe, ja syystä onkin, sehän on elintärkeätä pienelle! Huh, tämä äitiys ei ole kovin yksinkertaista, monenlaisia asioita saa miettiä!

Harmi, kun Zahrina on kipeänä. Kyllä saisi teillä jo helpottaa nuo sairastelut! Ymmärrän kyllä, että kaiken tuon jälkeen olet kovasti huolissaan RS:stä, olisin itsekin. Toivotaan, että siltä ainakin vältytte!! Pitää varmaan itsekin alkaa kiinnittää käsihygieniaan erityishuomiota.

Keitä huomenna on sitten tulossa?

Vierailija
17/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Me ainakin ollaan huomenna tulossa miittiin :) Marsupialia laitto fb:ssä osoitteen joten toivon mukaan löydetään perille. Omalla autolla siis tullaan. Huomiseen!

Vierailija
18/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan tulossa huomenna. Nähdään!

Vierailija
19/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei huomenna ehditä miittiin ku toinen meno jo 4 menis aika juoksemiseksi...

seuraavalla kerralla sitten!

Vierailija
20/87 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudentunne tuota pientä ihmettä kohtaan on todellakin sanoinkuvaamaton.. Hormonitkin varmasti kovasti jyllää, kun tippa on linssissä useamman kerran päivässä ihan vaan kun katson tyttöä, kun höpötellään yhdessä.. Ei sen suurempaa rakkautta voi ollakaan kuin mitä omaa lastansa kohtaan