Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko on ihmisiä, ketkä ei osta joka vuosi uusia kylpypyyhkeitä??

Vierailija
01.03.2010 |

Olin yökylässä kaverilla ja ihmettelin, kun sain lainaksi pyyhkeen, joka tuntui aika kovalta.

No sain sit selville, että pyyhe on vuodelta... joku... Ei kuulemma ostele uusia pyyhkeitä, kun vanhat on vielä "ihan hyviä".

Siis täh??

Johan ne pitää hygianiasyistäkin vaihtaa vuosittain. Ihan niin kuin peitot ja tyynytkin!

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yökylässä kaverilla ja ihmettelin, kun sain lainaksi pyyhkeen, joka tuntui aika kovalta.

No sain sit selville, että pyyhe on vuodelta... joku... Ei kuulemma ostele uusia pyyhkeitä, kun vanhat on vielä "ihan hyviä".

Siis täh??

Johan ne pitää hygianiasyistäkin vaihtaa vuosittain. Ihan niin kuin peitot ja tyynytkin!

- mikä pöpöpesä sun mies on, tai lapset! Jo pelkästään suussa on MILJOONIA bakteereja!!!

Heti korpeen asumaan yksin!

Vierailija
182/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt saada tää edes kolmannelle sivulle!

Ei sulla ap olis mitään käsihygieniavinkkejä jakaa? Mites teillä tehdään, riittääkö pelkkä kolminkertainen saippuapesu, vai pitääkö vielä lotrata käsidesillä päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän mä vasta tajusin, että kuinka likaisa ovat esimerkiksi kauppakärryt. Ajatelkaa kuinka moni niitä työntelee päivittäin?!?

Mitäpä, jos joku ei olekaan vessakäynnin jälkeen pessyt käsiään? Tai jos on, niin onkin pyyhkinyt kädet YLI VUODEN VANHAAN KÄSIPYYHKEESEEN! Apua!

Vierailija
184/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä käsipyyhkeet jotka on todella hyvässä kunnossa vaikka on olleet käytössä 31 vuotta! Finlaysonin laatu oli hyvää joskus....

Ei meillä peittojakaan vaihdeta vuosittain, tyynyt kyllä.

Sitämukaa vaihdetaan kun menevät huonoksi.

Vierailija
185/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetäänkö teillä kylpypyyhkeitä VUOSI? Kyllä meillä tehdään joka toinen kuukausi reissu Marimekkoon ja ostetaan uudet pyyhkeet. Sängyt vaihdetaan puolivuosittain, tyynyt viikottain.

Kyllä mä sanoisin ap, että te elätte kyllä aikamoisessa pöpöpesäkkeessä. Koetahan nyt vähän petrata, ajattele lapsias! Ne saattaa saada tuolla pöpömäärällä jopa VASTUSTUSKYVYN (YÖK YÖK YÖK!!!!) Siis tiedättehän te, että vastustuskyky kertoo EPÄSIISTISTÄ KODISTA.)

Vierailija
186/204 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lakanat voi pestä, mutta tyynyt pitää uusia! Samoin kylpypyyhkeet!

Sileät lakanat puhdistuu hyvin, mutta froteiset pyyhkeet ei! Sinne solmujen väliin ei pesuaineet pääse. Samoin kun ei tyynyjen "keskustaankaan"!

yöks, taidanpa tästä lähtien kuljettaa omia tyynyjä ja pyyhkeitä mukana!

-ap

aivan tosi hyvä provo

..tai sitten ap:llä on tosi paha pöpöfobia =)

Vierailija
187/204 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Pyyhkeet ovat lapsuudenkodista, häälahjoja, tai muita lahjoja. Lapset saavat joskus joululahjaksi pyyhkeen.

Pyyhkeideni keski-ikä lienee noin 10 vuotta. Ne eivät ole rispaantuneet mutta ovat kyllä kovia (meillä ei ole kuivausrumpua.). Osa pyyhkeistä on mennyt pesussa huoonon malliseks, eli eivät ole enää suorakulmioita vaan vinoja. Mutta ihan hyvin kuivaavat. Meillä pyyhkeitä pestään liikaa, lähes joka suihkun jälkeen. Sekään ei ole hyvä että vettä kulutetaan niin paljon.

Vierailija
188/204 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan osta ellei väri ole haalistunut, pyyhe haise tai on rispaantunut.

Mulla on esim Finlaysonin (aitoa retroa!!) käsipyyhkeet vuodelta 79. Aivat priimat edelleenkin. Ikean kylpypyyhkeet on hyvälaatuisia ja niitä on ollut jo 3-4 vuotta käytössä, Virosta ostetut kohta 8 vuotta. Miksi heittäisin pois kun niissä ei ole vikaa?

Ja kun kuluu puhki tai haisee niistä tehdään rättejä siivous/remppakäyttöön

Vierailija
189/204 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2010 klo 11:41"]

Siis täh??

[/quote]

Oletko sä jotenkin...yksinkertainen..? Eiköhän me kohta ilmankin hukuta kaatopaikkojen alle  - ja vielä jos KAIKKI (ehjä ja käyttökelpoinen) pitäisi vaihtaa noin vuoden välein uusiin, ettei tule pöpöjä. Voi hel....i sanon minä. Välillä mä kärsin, kun tulen tänne lukemaan näitä ketjuja....

Vierailija
190/204 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2010 klo 11:51"]

Sileät lakanat puhdistuu hyvin, mutta froteiset pyyhkeet ei! Sinne solmujen väliin ei pesuaineet pääse. Samoin kun ei tyynyjen "keskustaankaan"!
-ap

[/quote] hui!

Kuka nyt oikeasti jostain tyynyn keskustasta välittää?

Vierailija
191/204 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2010 klo 11:45"]

Mä ostan myös laadukkaita pyyhkeitä. Silti ne meni kovaksi kun meillä ei vielä ollut kuivausrumpua. Nyt sellainen on ja pyyhkeett pistän sinne aina kuivumaan ja nyt ne pysyy pehmeänä.
En tiedä kavereiden kylpypyyhkeistä mutta parilla on ollut vuosikaudet samat käsipyyhkeet käytössä. Niitäkin vois välillä uusia, edes puhtaisiin :(

[/quote]

Meillä on kuivausrumpu, mutta en ikinä laita sinne pyyhkeitä (keittiöpyyhkeitä lukuunottamatta) koska ne menee minusta liian pehmeiksi siellä! Muutenkin vaatteista tulee sellaisia lötköjä, ja jotenkin tunkkaisia. Pikkupyykit laitan rumpuun ettei tarvitse niitä ripustella. Samoin velour- ja froteevaatteet, mutta en froteepyyhkeitä.

Vierailija
192/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on semmoi asia mitä ite monesti pohtinu et kuinka hygieniakammoisia jotkut ihmiset ovat. Se on meinaan ihan totta et ku pyyhkeet pesee aina 60C:ssä ni ne kestää pari vuosikymmentä. Ja sit jos tuntuu et pesun jälkeen edelleen tuoksuu pahalta ni siinäkohtaa toki uudet tilalle. Sama pätee petivaatteisiin. On aivan älytöntä oman varallisuuden ja materiaalien tuhlausta uusia niitä joka vuosi.

Vierailija
193/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 10 vuodessa vaihdan jos niinkään usein, ja silti olen vielä hengissä.

Vierailija
194/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyyhkeitä tarvitse ostaa juuri ikinä. Omaan kämppään muuttaessani sain lapsuuden kodin pyyhkeitä mukaan. Perintönä pyyhkeitä tullut myös isovanhemmilta. Kestävät käytössä vuosikausia.

Vierailija
195/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin käytössä ollut keittiöpyyhkeeni on vuodelta 1965. Lisäksi käyttämättömiä keittiöpyyhkeitä 50-luvulta. Froteepyyhkeistä vanhimmat käsipyyhkeet ovat 70-luvun Finlaysonia. Toki uudempiakin löytyy.

Vierailija
196/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kuin joskus.  Vanhat pellavapyyhkeet kelpaavat siivoukseen.  Ehkä 20 vuotta vanhoja osa.  Lakanat vaihdan 10 vuoden välein.

Vierailija
197/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää aloitus ollu trolli, onhan?

Pakko kommentoida sen verran, vaikka joku pimpelipom nyt nostaakin näitä iänikuisia viestejä, että ei mun vuosikymmeniä vanhat pyyhkeet oo yhtään sen kovempia kuin uudetkaan.

Vierailija
198/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samat Finlaysonin kylpypyyhkeet yli 20 vuotta, pesen pyyhkeet kerran viikossa 60 asteessa ja nuo vaan kestää ja kestää. Käsi- ja kasvopyyhkeitä on viimeksi ostettu ehkä kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
199/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta kuin joskus.  Vanhat pellavapyyhkeet kelpaavat siivoukseen.  Ehkä 20 vuotta vanhoja osa.  Lakanat vaihdan 10 vuoden välein.

Minä ostan lakanoita ja pyyheliinoja lisää sitä mukaan kun vanhat kuluvat puhki.

Lakanat kestää laadusta riippuen jatkuvassa käytössä (= aamulla pyykkikoneeseen, illalla rummusta suoraan sänkyyn) 2-4 vuotta. Parisängyn lakanat ovat liian isoja meidän kuivausrumpuun, joten ne kuivatan pyykkitelineessä. Siksi niitä pitää olla kahdet. Vielä ei yksikään lakana ole kymmentä vuotta kestänyt.

Vierailija
200/204 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Muista viedä mukanasi myös hotelliin. Voin taata, että niitä on käytetty siellä ahkerammin kuin kaverisi kotona. Ota mukaasi myös bakteerit paljastava siniviolettivalo. Ja muistathan desinfioida kaukosäätimet ja kahvat heti saapuessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi