Oikeestiko on ihmisiä, ketkä ei osta joka vuosi uusia kylpypyyhkeitä??
Olin yökylässä kaverilla ja ihmettelin, kun sain lainaksi pyyhkeen, joka tuntui aika kovalta.
No sain sit selville, että pyyhe on vuodelta... joku... Ei kuulemma ostele uusia pyyhkeitä, kun vanhat on vielä "ihan hyviä".
Siis täh??
Johan ne pitää hygianiasyistäkin vaihtaa vuosittain. Ihan niin kuin peitot ja tyynytkin!
Kommentit (204)
koska sain ahdistusta etelä-Suomen käytetystä ilmasta. Siis hirveää ajatella sitä pöpöjen määrää mitä taajama-alueiden ilmassa on! Nyt meillä on siis uusi talo Inarin haja-asutusalueella, ja tänne ostettiin tietty kaikki uutta.
Onhan se todistettu, että esim. kätkykuolematkin johtuu lapsilla vanhoista kierrätyspatjoista, joissa alkaa muhimaan ja kasvamaan ties mitä!
Ettekö siis vaihda edes patjojanne koskaan???kyselee ap varovasti...
Mä en ostele tai vaihda pyyhkeitä joka vuosi uusiin. Mutta ymmärrän ap:eetä osin. En voi sietää kovia pyyhkeitä tai sellasia vuosiakausia vanhoja ohuita rutkuja.
Ymmärrän että joku säästää esim. lapsen ensipyyhkeen, mutta että joku tosiaan käyttää 30 vuotta vanhoja pyyhkeitä? Aika vaikea on uskoa että ne olis kauheen hyvässä kunnossa vaikka olisivat kuinka laadukkaita merkkejä tahansa.
Mä olen vienyt vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita läheiselle eläinlääkäriasemalle. Kierrätys on ihan jees juttu ja eläimet ei välitä onko pyyhe vanha vai uusi.
sillä en halua hengittää ja olla kosketuksissa muiden hengittämään ilmaan.
Ajatteleppas, jos kaikki maailman ihmiset ostaisivat joka vuosi vaikka vain yhden uuden pyhkeen. Tee siis ympäristöteko ja käytä edes 2 vuotta. jotain rajaa sentään älyttömiin hygienia vouhotuksiin.
Siis minun lisäkseni, onneksi!
- ap
Mutta tuskin juuri kukaan muu lyö kerran vuodessa pyyhevarastonsa uusiksi kuin sinä.
Joskus voi ostaa pyyhkeitä LISÄÄ kun ei ole tarpeeksi vaikka mökin tarpeisiin, joskus menee rikki ja tarvitaan uusi tilalle, joskus joku uusii kaikki kun tekee kylppärirempan ja värit ei sovi tms. Tai vaikka lahjoiksi. Mutta ei siksi että olisivat käyneet epähygienisiksi! Siis mmut kuin sinä ap.
aika paljon, ap.
Me olemme asustaneet miehen kanssa li 20 vuotta ja muutaman kerran olemme vaihtaneet patjoja, tyynyjä ja peittoja.
Pyyhkeinä meillä on sellaisia, joita olemme saaneet/ostaneet silloin yli 20 vuotta sitten. toki uudempiakin on tullut matkan varrella saatua ja ostettua.
Toki vanhimpia on siirretty koiran pyyhkeiksi ja rikki mentyään jopa heitetty pois.
Peittoja ja tyynyjä pesemme noin kolmen kuukauden välein ja lakanoita tietysti vaihdamme paljon useammin eli viikon/kahden välein.
Pyyhkeet pestään myös viikottain.
Koenkin, että vuden vanha pyyhe on vielä erittäin uusi ja vielä todella kauan käyttökelpoinen.
Minusta sinun puhtausvaatimuksesi muistuttaa jo neuroosia, johon kannataisi kiinnittää huomiota.
Peseminen pesukoneella kyllä poistaa kaikki pöpö triittävästi vielä vuodenkin jälkeen. Ei nämä tavalliset elämän pöpöt ole kuolemaksi. Vaarallisempaa on kun ryhdymme ylihygieenisiksi ja pöpöt pääsevät vahvistumaan.
Millaisia puhditusaineita käytät? Niitä kaikkein "tehokkaimipia" ja vanhvimpiako?
En voi sietää kovia pyyhkeitä tai sellasia vuosiakausia vanhoja ohuita rutkuja.
Ymmärrän että joku säästää esim. lapsen ensipyyhkeen, mutta että joku tosiaan käyttää 30 vuotta vanhoja pyyhkeitä? Aika vaikea on uskoa että ne olis kauheen hyvässä kunnossa vaikka olisivat kuinka laadukkaita merkkejä tahansa.Mä olen vienyt vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita läheiselle eläinlääkäriasemalle. Kierrätys on ihan jees juttu ja eläimet ei välitä onko pyyhe vanha vai uusi.
-ap
Mä en ostele tai vaihda pyyhkeitä joka vuosi uusiin. Mutta ymmärrän ap:eetä osin. En voi sietää kovia pyyhkeitä tai sellasia vuosiakausia vanhoja ohuita rutkuja.
Ymmärrän että joku säästää esim. lapsen ensipyyhkeen, mutta että joku tosiaan käyttää 30 vuotta vanhoja pyyhkeitä? Aika vaikea on uskoa että ne olis kauheen hyvässä kunnossa vaikka olisivat kuinka laadukkaita merkkejä tahansa.Mä olen vienyt vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita läheiselle eläinlääkäriasemalle. Kierrätys on ihan jees juttu ja eläimet ei välitä onko pyyhe vanha vai uusi.
Ja kyllä froteepyyhe kestää hyvänä kymmeniä vuosia, etenkin kotimaiset.
että maapallolle tapahtuis, jos kaikki kuluttais yhtä hulvattomasti kuin sinä? Ja mistä sä luulet, että ihmisillä on varaa ostaa uutta tavaraa roskiin heitettäväksi joka vuosi? Mistä sä oot keksinyt tällaiset säännöt? Ja viimeinen kysymys: oletko koskaan kuullut pakkoneurooseista?
Ole hyvä ja vastaa!
Oikeestiko on ihmisiä, ketkä ei osta joka vuosi uusia kylpypyyhkeitä?? Olin yökylässä kaverilla ja ihmettelin, kun sain lainaksi pyyhkeen, joka tuntui aika kovalta.
No sain sit selville, että pyyhe on vuodelta... joku... Ei kuulemma ostele uusia pyyhkeitä, kun vanhat on vielä "ihan hyviä".
Siis täh??
Johan ne pitää hygianiasyistäkin vaihtaa vuosittain. Ihan niin kuin peitot ja tyynytkin!
se aika nimittäin menee etät pytyn bakteerit ovat ennallaan vaikka millä aineella jynssäisit.
Eikö silloin ollut pyyhe"merkkejä" niinkuin nyt on. Todellakin, meillä on yli 40v vanhoja pellava pyyhkeitä käytössä mökillä, ne ovat aivan upeita! Foteita on n. 35 v vanhoja, aivan käyttökelpoisia, vaikka reuna vähän repsottaakin, mitä se kuivaamisessa haittaa?
kun kuluvat niin, että eivät enää kuivaa ja siihen menee useampi vuosi.
Vaihdan pyyhkeet kahdesti viikossa, joten eiköhän hygienian vaatimukset tule sillä kuitattua. Pesen ne myös säännöllisesti 95 asteessa.
Meidän pyyhkeet on "kovia", koska en käytä huuhteluaineita.
No ootte oikeesti tyhmiä! Onhan se todistettu, että esim. kätkykuolematkin johtuu lapsilla vanhoista kierrätyspatjoista, joissa alkaa muhimaan ja kasvamaan ties mitä!
Ettekö siis vaihda edes patjojanne koskaan???kyselee ap varovasti...
Sinä olet urpo (ja hauska)! (tai porvoosta) Ylivuotiset pyyhkeet ja vanha patja vauvalle on aivan eri asia. Johan sen nyt järki sanoo, että vauvalle ostetaan uusi patja. Mutta ne pyyhkeet. Niitä voi pestä pesukoneessa ja muuten kuivausrummussa tulee vanhoistakin pyyhkeistä ihanan pehmeitä :)
Ap, mitä jos hankkisit kunnon pesutornin ja vain sellaisia vuodevaatteita mitä voit pestä 95 asteessa, sitten voit olla TÄYSIN varma, että kaikki pöpöt kuolee. :D
tykkään kovista pyyhkeistä, ja meillä ei todellakaan uusita pyyhkeitä vuosittain. Itse asiassa lähes kaikki on lahjaksi saatuja. Viime vuonna ostin kyllä Ikeasta uuden käsipyyhkeet, mutta muuten en juurikaan ole pyyhkeitä ostellut.
Meillä lapset on käyttäneet vauvana samoja puklurättejä kuin minä vauvana:) Ovat siis reippaasti yli 30v. vanhoja.
Nehän ne vasta pöpöpesiä on! Mä luon nahkani noin kerran kuussa.
ap on varmaan se vanha kunnon perseiset kädet-ketjun ap!
on täysin eriasia ostaa uusia pyyhkeitä esim. siksi, että haluaa uuden värisiä, vanha on liian kulunut tai jopa rikki, kuin siksi, että
vuoden vanha pyyhe olisi EPÄHYGIENINEN BAKTEERIPESÄKE, kuten annat olettaa noilla vastauksillasi.
Googleta huvikses "neuroosi" "neuroottinen luonne"
Mä ostan myös laadukkaita pyyhkeitä. Silti ne meni kovaksi kun meillä ei vielä ollut kuivausrumpua. Nyt sellainen on ja pyyhkeett pistän sinne aina kuivumaan ja nyt ne pysyy pehmeänä. En tiedä kavereiden kylpypyyhkeistä mutta parilla on ollut vuosikaudet samat käsipyyhkeet käytössä. Niitäkin vois välillä uusia, edes puhtaisiin :(
Meillä on aina samanlaiset käsipyyhkeet vessassa - pyyhe tosin vaihdetaan pari kertaa viikossa, aina samanlaiseen mutta puhtaaseen =)
on patjoihin sellaset suojapäälliset..Ei siinä patja likaannu, eikä pölypunkit pääse pesimään.