PIKKU2 MAALISKUU
Kommentit (168)
Mammamuori, tervetuloa! =) Jos laitat itsestäsi esittelyn, niin lisään sen tuonne listaan.
Timantti: lääkkeillä kai näitä liian lyhyitä luteaalivaiheita hoidellaan. Olen googlettanut asiasta aika paljon nyt ja hämmentävän monella tuntuu tuo sama ongelma olevan. Mutta tuntuu onneksi nuo lääkkeet myös tepsivän ja moni saanut niistä avun ja mikä tärkeintä, plussan. Toivon että lääkäri oikeasti kuuntelee mua ja määrää jotain troppia, muuten alkaa tämä yritys kyllä aika toivottomalta tuntumaan. Onneksi on tuttu lääkäri jolla olen käynyt jo vuosikaudet, joten olen sen suhteen suht positiivinen.
Eikä mulla muuten mikään kiire olisi mutta kun nähtävästi tämä sama ongelma oli jo esikoista yrittäessä ja siinä touhussa vierähtikin se yli vuosi, niin ei nyt malttaisi niin kauan odotella. Täytän jo 39 v. tämän vuoden lopussa joten, joten...
Mites jännäilijät, Juuliska, Tapir ja Hapsiainen, onko oireita tai testejä tehty? :)
Entä milloin Jontulla oli se ultra? Ja miten muuten voitte te onnelliset plussanneet? :)
ei mitään uutta; odotan vielä. Miehelle sanoin, että yritykset varmasti jatkuvat ensi kuussa, ja arvannette, että hän iloitsi:) jotain positiivistakin tässä tilanteessa siis!
Hapsiainen ja Juuliska kertokaahan mikä on tilanne.
Kertokaapa vielä, kuinka kauan hoitohin kannattaa odottaa. Olen valmis yksityisen puolen hoitoihin, eli taloudellisa esteitä ei ole. Miten voikin olla, että esikoinen tuli niin vähällä ja nyt tätä kakkosta saa puskea ihan toden teolla:)
Roma, olet loistava.
Mammamuorille tervetuloa ja Onnea yritykseen! Jospa nipistelyt olisivat toivottua tulosta :).
Tapir, en tiedä liikunnan ja raskautumisen yhteydestä, mutta jos mietin kaikkia niitä naisia, joiden tiedän kärsivän lapsettomuudesta ilman löydettyä syytä, on heille yhteistä se, että treenaavat paljon ja ovat todella laihoja. Ajattelen niin, ettei liikunnalla ole asian kanssa tekemistä, mutta liika laihuus ei ole hyvästä, hormonitoiminta kärsii. Mutta tällä ei todellakaan ole mitään tiedollista pohjaa, olen vain pähkäillyt näin :). Ja se on niiiin rasittavaa, kun odottaa menkkoja alkavaksi ja koko ajanhan siellä vessassa on sydän kurkussa rampattava - empatiat ovat puolellasi!
Täällä on yritetty aktiivisesti heilutella peittoa, nyt miehellä on orastavaa flunssaa, että pelko hiipii josko yritys jää tässä kierrossa ennenaikaiseksi ja vajaaksi..
tässä näitä tietojani :)
nimimerkki mammamuori
ikä minä 31 mies 33
esikoinen 6/07
yrit. aloitettu 3/2010
Onpa kiva liittyä mukavaan porukkaanne:) Meillä tosiaan yritys aloitettu tässä kuussa, pitkään miestä pehmitin ajatukselle kakkosesta ja nyt vihdoinkin hän suostui:) ovista yritetty hyödyntää ja sen jälkeen onkin mahaa nippailu ja jomotellut. liekö jännitys vaivaa :)
t. mammauori
Moikka moi, täällä taas :)
Mikä on tapirin tilanne, onko mitään uutta? Mua ihan jo jännittää sun puolesta :) Aika pitkään olette ilmeisesti yrittäneet? Yleensä kai sanotaan, että vuoden yrittämisen jälkeen kannattaisi mennä tutkimuksiin, aikaisemminkin jos jotain erityistä ongelmaa, esim epäsäännölliset kuukautiset tai jotain... No, toivottavasti nyt tärppää eikä sun tarvitse sellaista miettiä! :) Liikunnasta en minäkään tarkemmin tiedä, mutta uskon kyllä että esim yli- tai alipaino varmasti voi vaikuttaa hormonitoimintaan ja sitä kautta raskautumiseen... Ja liian kova treeni voisi ehkä rasittaa kroppaa liikaa, niin ettei ehkä niin helposti raskaudu?
Roma, toivottavasti saat lääkäriltä jotain selvyyttä kiertoihin ja hyviä neuvoja!
Mammamuori, kiva kun on muitakin "uusia"! Tervetuola minunkin puolesta!
Mites plussanneilla menee, mikä on vointi? Käykäähän kannustamassa meitä haaveilijoita :)
Ja piinailijoille paljon tsemppiä!
Minä tulen sitten olemaan ihan hulluuden partaalla kierron lopussa, ihan vaan tiedoksi... Nyt jo, vaikkei varmaas ovista edes vielä ole ollut niin mietin jo kaiken maailman oireita ja testailua ja muuta... aargh. Pitää kyllä nyt yrittää vähän rauhoittua, ei tästä muuten tule mitään :) Mutta tämä vaihe on vielä hauska, kun ollaan puuhakkaita ja toiveikkaita ;)
Kiitos kun saa täällä purkaa ajatuksia!
Sabriina
voidaan ainakin loistavasti (vielä). Olen onnellinen jokaisesta päivästä, kun saan iloita tästä olosta. Ei vielä oksennetakaan ;-) Kohdussa tuntuu pienenpieniä vihlasuja :-)
Tännehän on tullut paljon uusia haaveilijoita. Kaikille vanhoille ja uusille oikein paljon plussasäteitä!! Se plussa saattaa tulla silloin kun sitä vähiten odottaa. Mäkin ajattelin että tässä kierrossa olisi pienin mahdollisuus plussata kun ovis meni vähän muka ohi ja oli kaikkea stressiä ja surua ja väsymystä. Mutta niin se elämä vaan yllättää. Mutta tiedän, että piinanhetket on karmeita!
Tsemppiä kaikille!
P.S Roma, voit poistaa mut kp listalta ja siirtää plussanneisiin. Tulen sitten takaisin listailemaan, jos jotain käy...
Inkku ja Virva, onnea plussista ja onnea raskauteen! :) Hienoa että tuli näin pian lisää plussia pinoon, tämä on varmaan kaikilla muillakin SE kierto... ;)
Roma: harmi että kiertosi vaikuttaisi olevan vähän sekaisin. Toivottavasti se lääkäri määrää sulle jotain apua, jolla kierto onnistus, tai ainakin luteliaalivaihe pitenis.
Mä en oo tehnyt muita testejä sen ensimmäisen plussan jälkeen, mutta eipä oo menkkojakaan näkynyt. Nyt on pari päivää ollu todella väsynyt olo (viime raskaudessa sama oire oli läsnä koko odotusajan..), ja rinnat edelleen arat. Ja nyt kaiken lisäks ehkä jonkin asteista pahoinvointia, kun ei oikein tiedä tekiskö mieli jotain syödä ja sit ei kuitenkaan tee mieli, ja mahassa sellanen ihmeellinen olo.. :(
Toivottavasti tätä ei jatku kauaa. Viime raskaudessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia, en haluu sellasta nytkään. Se Roman kyselemä ultra on vasta parin viikon päästä - pitkä aika odottaa,varsinkin kun kaikki pääsiäisen pyhätkin mahtuu vielä tähän väliin. Neuvolaan en ole soitellut, ajattelin eka tosiaan tarkistaa että siellä on elämää. Kenellekään kaverillekaan en ole raskaudesta vielä puhunut. Jännä juttu, että vaikka kuinka olisi hyvää ystävää ja kaveria, niin ei kuitenkaan niin hyvää ystävää löydy (tai en ainakaan usko että löytyy), joka asian osaisi todella pitää vain omana tietonaan.
Anteeksi huono muistini, mutta hän jolla on yritystä takana jo 12kk: Itse ehkä lähtisin hakemaan apua lapsettomuuteen, tai tutkituttaisin mistä mahdollinen lapsettomuus johtuu. Tai en tiedä, onko vielä oikein puhua lapsettomuudesta, mutta ainakin pitkästä tuloksettomasta yrityksestä. Pari ystäväpariskuntaa haki muutamia vuosia sitten apua kunnalliselta puolen. Kallista "lystiä" sekin oli, en tiedä yksityisen puolen hintoja. Omalta gynekologilta saisit varmaan ensin tietoa miten edetä, tai sitten ainakin meidän sairaalassa on naistentautien poliklinikka, josta osaavat neuvoa eteenpäin.
Aurinkoisia päiviä kaikille ja nyt niitä plussaisia kevättuulia! Heilutelkaa talven pölyt pois lakanoista.. ;)
Eipä tarvitse enää jännätä, uusi kierto alkoi juuri:) pääasia, että sentään jotain tapahtuu! Kiitos kaikille kommenteista; mä olen ajatellut, että vaikka en olekaan alipainoinen, taidan vähän hellittää ton urheilemisen kanssa, josko se kuitenkin stressaa vartaloa liikaa ja muut toiminnot jäävät sitten vähemmälle.
Mä juttelin gynen kanssa, ja se sanoi, että koska esikoinen on tullut "helposti" hän ei näe mitään syytä miksi toinenkin ei tulisi luonnollisesti, ja lisäsi, että ellei kevättä rinnassa ja kesähempeilyt tuo tulosta, tapaamme syksyllä sitten heti ja laitetaan toimeksi. Tuo kommentti vähän "lohduttaa" ja voisin sanoa, että paineet jää pois. Toisaalta (vaikken oikeesti pystykään järjellä tätä ajattelemaan) meillä on mennyt useita kirtoja niin, että puoliso on ollut työmatkalla juuri silloin, kun ovis on ollut....
Kun muistelee omaa ekaa odotusta on kiva lukea nyt odottavien kertomuksia nippailuista ja vihlonnoista. Iloa ja onnea odotukseen!
Tapir, uusi kierto 1/29-31.
Halusin tulla sanomaan tapirille, että älä huoli. Minä olen sitä mieltä, että useammalta löytyisi jotain vaivaa jostain tutkimuksesta jos lähdettäisiin tutkimaan oikeasti kaikki ihmiset. Vauvojen teko on semmosta sattumankauppaa, eikä niitä voi tilata. Olen ihan varma että saatte toisen lapsen, mutta se nyt vaan voi antaa odottaa itseään- hän haluaa itse valita koska maailmaan tulee! :)
Meillä tehtiin tyttöä parisen vuotta, tutkimuksia mietittiin ja aika oli jo varattuna, mutta sitten tuolikin se ratkaiseva luomuplussa. En olisi ikinä uskonut voivani tulla näin äkisti uudestaan raskaaksi, mutta niin vain kävi. Niin se vaan on, että ne lapset tulevat kun tahtovat.
Niin ja sanon vielä sen, että vaikka seksiä olisi justiin ovulaation aikaan ja munasolut hyvällä mallilla, on raskauden mahdollisuus silti vaan joku 20%. Ja sehän on joka kerta vain sen, eli aina se on onnekas sattuma sitten, eikä ole mikään ihme jos jossain elämänvaiheessa saa vauvaa odotellakin. Näin minä olen sen miettinyt.
Meillä voidaan hyvin. Tyttö täyttää viikon päästä 6kk ja nyt on rv 4+6. En ajatellut käydä ultrassa, odottelen vain. Meillä kyllä vierailee joku hullu raskaustestinainen tekemässä raskaustestejä ja tutkailemassa niihin tulevia viivoja. Millähän siitä pääsisi? ;D
virva
Tapirille tädistä! Aina se ottaa koville :'(. Ihmisen elimistö on niin kummallinen, mieli vaikuttaa ihan kaikkeen. Muistan kun siskoni yritti ensimmäistään eikä tuntunut onnistuvan millään. Hän sai lääkäriltä jotain tabuja ja koki samoin kuin sinä että paineet hellittivät joten raskautuikin heti eikä ehtinyt niitä tabuja ikinä aloittaa.
Inkulle ja Jontulle vielä onnittelut, olen niin onnellinen puolestanne!
Ensinnäkin, pahoittelen jotka ovat saaneet tädin kylään :/
Meille ei ole tätiä tullut vielä, en kauheasti uskalla ajatella koko asiaa edes. Nyt eilen kyllä väkisin alko mieleen tulla raskaustestit.. pitäskö tilata? :) Yritän saada ajatukset muualle, aika helposti ne menee kun neiti taas kamalassa räkätaudissa ja yskässä, että menee sitä hoitaessa kaikki ajatukset.
Silti tekee mieli pörrätä netissä katsomassa erinäisiä sisarusrattaita/vaunuja mitä pidemmälle mennään. Tiedän, vaarana on kohta pudota korkeelta ja kovaa.. En tiedä mitä tekisin :D
Oireita on, erinäisiä viiltoja alavatsassa, kun liian nopeasti nousee ylös niin saattaa sattua ja joskus on tullut muutenkin. Väsymys on välillä valtava, saattaa vaikka kauppareissulla tulla kuin puun takaa ja voisi nukahtaa seisaalleen. Tää on uutta.. Ja himot, tahdon karkkia! ja kebabbia josta en ole ennen välitänyt.. onkohan edes mahdollista että tässä vaiheessa himot vielä iskisikään. Kuitenkin olen saanut itseäni hillittyä noilta ihan kohtuullisen hyvin :) Kai sitä voisi käydä netistä tilaamassa ensi viikkoa ajatellen testejä.. mun tuurilla täti iskee kylään viikonloppuna.
Tapir................... 1/29-31.....yk13
Tatjuska............. 7/26-29.....yk5
Ninnininnuli....... 9/33-35.....yk2
Suttu................... 10/28-30.....yk7???
Roma................. 12/26-29.....yk4
Sabriina............. 14/28.....yk1
Viiru.................... 15/30-36.....yk7
Timantti76......... 15/28-35.....yk4
Mammamuori... 22/27-28.....yk1
Juuliska............. 23/27-29.....yk7
Hapsiainen....... 36/32-36.....yk2
Virva.................... 37/35.....yk1.....plussa 21.03.
Jonttu.................. 46/25-27.....yk7.....plussa 12.03.
täällä on ollut vatsatauti päällä :(. Nyt on alkanut oma olo jo helpottaa, mutta lapsukainen vielä oksensi aamulla puoli viiden aikaan. Sain hänet onneksi tunti sitten päiväunille ja vielä nukkuu vaikka normaalisti ei ole enää nukkunut päikkäreitä pitkiin aikoihin (kyllä nukkuva lapsi on vain niin suloinen :)).
Tervetuloa minun puolesta kaikille uusille! Meillä on täällä aivan mahtava kuumeilijoiden määrä kasassa :). Ja pahoittelut tädin yllättämille.
ON: sain äsken päähänpiston ja tein ovistestin, kun olin lukenut jostain, että sitä voisi myös käyttää raskaustestinä...? No kaksi viivaa siihen testiin pärähti! Voisikohan se merkitä nyt sitä??? Täytyy nyt vaan odotella vielä pari päivää ja jos ei menkat alkaa niin tehdä sitten kunnon testi. Mutta aika jännä että tuli positiivinen ovistesti. Muuten ei mitään kummempia oireita, rinnat vähän arat edelleen.
Juuliska
kuinka aikaisin teidän mielestänne kannattaa testaille? :) ajattelin vain kun kaapissa on clearbluen digitaaliversio ja sitä voinee käyttää jo 4 päivää enne menkkoja.
olo on ollut tän viikon kovin puuhakas, paljon olen aikaan saanut sekä töissä että kotona. masua edelleen nipistelee, on siis nipistellyt oviksesta lähtien mitä nomaalisti ei tee, mutta se onkin ainoa"oire" ...tai sitten oikeeesti vaan jännitän kovasti mahdollista raskautumista.
Juuliska: on kanssa kuullut että ovistesteillä voi todeta myös raskausen joten jännitystä ilmassa ja toivottelen kovasti plussatuulia sinulle kuten kaikille:)
viestini oli näemmä kadonnut bittiavaruuteen.. :)
Juuliska ja Hapsiainen, kuulostaa todella lupaavalta!! Miten ihmeessä pystytte olemaan noin rauhallisia? Ainakin Hapsiaisen viestistä kuultaa jonkinmoinen seesteisyys asian suhteen :), tilaa nyt ihmeessä ne testit vaikka meidän mieliksi :)))). Taidanpa itsekin tilata valmiiksi tulevia piinallisia aikoja varten.
Mammamuori, taitaa olla niin kovin yksilöllistä milloin kenelläkin testit näyttävät vastauksen, jos olisin sinä, olisin jo varmaan testannut...
Omalla kohdallani en enää olekaan tämän kierron suhteen niin toiveikas, eilinen, oletettu hedelmällisin päivä meni mönkään ja tänään ollaan molemmat valvotun yön jäljiltä ihan poikki. Ei taida jaksaa innostua.. No, katotaan jos mieli muuttuu, kun jälkeenpäin hirveesti harmittaa jos yritys on jäänyt vaillinnaiseksi.
Keväisiä onnellisia hormonihöyryjä!
Tapir................... 2/29-31.....yk13
Tatjuska............. 8/26-29.....yk5
Ninnininnuli...... 10/33-35.....yk2
Suttu................... 11/28-30.....yk7???
Roma................. 13/26-29.....yk4
Sabriina............. 15/28.....yk1
Viiru.................... 16/30-36.....yk7
Timantti76......... 16/28-35.....yk4
Mammamuori... 23/27-28.....yk1
Juuliska............. 24/27-29.....yk7
Hapsiainen....... 37/32-36.....yk2
Virva.................... 38/35.....yk1.....plussa 21.03.
Jonttu.................. 47/25-27.....yk7.....plussa 12.03.
Tapir: luin joskus jonkun tällaisen lapsettomuusklinikan sivuilta, että tutkimuksiin kannattaa mennä jos on a) alle 35 v. ja yrittänyt tuloksetta vuoden, b) yli 35 v. ja yritystä puolivuotta takana eikä tulosta sekä c) milloin vain jos jokin asia askarruttaa.
Ja nyt luinkin tuolta pidemmältä pinosta että olitkin jo jutellut gynen kanssa ja toimintasuunnitelma on teillä jo mietittynä, hyvä juttu. Saattaa hyvinkin avata jotain "lukkoja" kun tietää että suunnitelmat on valmiina ja pystyy sitä kautta rentoutumaan yrityksen suhteen. :)
Mutta juu, mä vetoan tuohon c) kohtaan puhtaasti ja menen tohtuurille jo nyt vaikka 6 kk ei olekaan vielä tullut yritystä täyteen, tässä ei jäädä meidän tapauksessa nyt yhtään odottelemaan! Laskenko niin minuutteja siihen maanantain lääkäriaikaan... :D
Sabriina: täällä voi onneksi olla ihan rauhassa hulluuden partaalla kierron lopuksi ja miksei muulloinkin. Esim. minä olen ihan hurahtanut kaiken maailman testailuun, ovistestitkin aloitan aina heti tädin poistuttua.. Vähän hassahtanutta toimintaa kai, mutta mä kutsun sitä varman päälle pelaamiseksi. =D
Hapsiaisella jännät paikat, peukut pystyssä että plussa tulee!! :)
Juuliska: mä olen myös lukenut että ovistesti voi näyttää raskauden, joskus jopa ennen raskaustestiä, mutta sen ovistestin pitää käsittääkseni olla selkeä plussa että näin olisi. Ja sulla kun plussa tuli niin hyvältä vaikuttaa!! Peukut pystyssä myös sun puolesta! :)
Mammamuori: monesko dpo sulla on menossa? Jos on 10 tai enemmän, niin r-testi voi hyvinkin näyttää jo plussaa.
ON: ei mitään uutta paitsi että ovistesti näytti taas tänään plussaa.... jaa, mitenkö mun kierto on sekaisin???
Plussatuulia kaikille ja mukavaa loppuviikonloppua!
Nyt olen itsekin kipeänä, meiän neiti flunssa kierteessä ollu tammikuusta lähtien, välillä viikon taukoja välissä. Nyt iski perjantaina itsellekin. Oltiin jo kahen vaiheilla lähetäänkö tästä lääkäriin, mutta tuntus tytöllä helpottavan, eiköhän siis itsellänikin kohta toivottavasti. Toivottavasti ensi yönä siis nukutaan meillä.
Siis nyt kaikille tiedoksi, kävin tilaamassa mammaksin sivuilta juuri testejä, että heti lupaan testata kun tulevat. Keskiviikkona ois 1v neuvola meillä, jos sitä ennen testaisi ja jos sattuu plussa oleen voi ilmoittaa itsensäkin jälleen asiakkaaksi samassa :D En itsekään kyllä ymmärrä miksi olen näin rauhallinen. Kai tää flunssa sitä pitää aisoissa :P
ja nyt on rinnat arkana, että oireita on tullut lisää. Jeps, tuulahduksia kaikille :)
Tatjuska............. 6/26-29.....yk5
Ninnininnuli....... 8/33-35.....yk2
Suttu.................... 9/28-30.....yk7???
Roma................. 11/26-29.....yk4
Sabriina............. 13/28.....yk1
Viiru.................... 14/30-36.....yk7
Timantti76......... 14/28-35.....yk4
Mammamuori... 21/27-28.....yk1
Juuliska............. 22/27-29.....yk7
Tapir................... 31/29-31.....yk12
Inkku................... 32/29-32.....yk4.....plussa 19.03.
Hapsiainen....... 35/32-36.....yk2
Virva.................... 36/35.....yk1.....plussa 21.03.
Jonttu.................. 45/25-27.....yk7.....plussa 12.03.