kuinka nopeasti saisitte 10 000 euroa kasaan?
niin, ajattelin ruveta säästämään ja tavoitteenani olisi saada 10 000 euroa kasaan jotenkin. olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten haastetta löytyy mutta toisaalta muutakaan "järkevää" tekemistä en ole talousasioissa keksinyt.
kuinka pitkään sinulla kestäisi saada kasaan tuo summa ja mistä joutuisit luopumaan?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 17-vuotias lähihoitaja opiskelija ja työnteon aloitin ysiluokan jälkeisenä kesänä. Olin viikon 4H:lla, sitten taidemuseolla melkein kaksi vuotta, kahvikoneiden esittelijänä ja sen jälkeen eri paikoissa hoiva-työntekijänä niin keikkaillen kuin kesällä määräaikaista tehden (tänä kesänä toinen tälläinen pidempiaikainen). Asun myös yksin ja kaikki kulut maksan itse, opintotukea en saa. Ja minulla tulee ensikuun 15. päivä 10 000 säästöt täyteen, kaikki säästetty itse tehdystä työstä, ei ole tullut viikkorahaa tai lahjoituksia sukulaisilta yms. Jos olisin tällä hetkellä vuoden ympäri täysiaikaisessa työssä samalla (eli erittäin huonolla työhön nähden) palkalla, niin saisin sen säästettyä alle vuodessa.
Hyvältä kuulostaa. Sijoita noita rahoja ja jatka samaan malliin, niin nelikymppisenä olet hyvässä asemassa (joo, tiedän että nelikymppiseksi on valovuosi aikaa, mutta se menee yllättävän nopeasti). Muista kuitenkin pitää myös hauskaa ja matkustella, olet vielä nuori ja sen voi tehdä vaikka säästäisikin.
Sain säästettyä melko pienistä tuloista noin 9 vuodessa 10000€.
Jos ne olisivat 500euron seteleinä niin ne saisi kasattua aiankin paljon nopeammin kuhin siinä tavauksssa että net olsiivat 5 centin kolikkoina
No aika nopeasti kun tulee lomarahat 22päivä.Ei nyt ihan 10000e säästöön jää kun pitää vähän lomaillakkin,mut noin 9000e ajattelin taas säästötilille laittaa.
No nyt sattuu olemaan. tilillä joten sormen heilautuksella.
Talven aikana loka-helmikuu pitää yrittää saada kasaan seuraava
Kerron sitten kun saan töitä. Nyt menee -10 000 varmaan samalla tahdilla kuin säästäisi. Saan vain opintotuen.
Ikuisuus. Kaikki menee mitä saan. Palkasta jää vajaat 2000 käteen ja lapsilisiä pari sataa. Neljä lasta joista kahdesta maksetaan siis lapsilisiä. Tuntuu että en osta mitään ylimääräistä mutta aina menee vaan joka sentti johonkin. Kirpparivaatteissa kuljen, en juo enkä tupakoi. Pidän kirjaa menoista mutta mitä se auttaa että näen että jaahas meni taas 500€ vakuutuksiin ja jaahas 150€ apteekkiin jne. Ei noita voi maksamattakaan jättää.
Pidän yhdellä tilillä tasan 10 000e juurikin vastavia tilanteita varten.
Näillä tuloilla kymppitonnin säästämiseen meni 9 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän yhdellä tilillä tasan 10 000e juurikin vastavia tilanteita varten.
Sitä ei kysytty. Vaan sitä, että kuinka kauan meni sen säästöön saamiseen.
Siihen menisi varmaan kymmeniä vuosia.
Voiko se kasa olla seteleistä vai pitääkö olla kolikkoja?
Riippuu miten se pitää saada kasaan. Tililtä tuo summa ja ylikin jo löytyy. Käteisenä olisi hankalampi haalia kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kysytty. Vaan sitä, että kuinka kauan meni sen säästöön saamiseen.
Säästöön saamisesta ei kylläkään kysytty yhtään mitään.
Jos olisi kiire, niin ihan muutamassa kuukaudessa. Tulot ovat hyvät, mutta niin on menotkin, ne pitäs jättää kokonaan ja pihistellä. Sanotaan, että neljä kuukautta varmuudeksi. Saa vähän kinkkuakin ostettua.
Kymppitonni on muuten nykyään pikkuraha. Inflaatio vielä kiihtyy kokoajan.
Eipä näytä onnistuvan yhtään mitenkään.
5kk ilman tinkimättä