kuinka nopeasti saisitte 10 000 euroa kasaan?
niin, ajattelin ruveta säästämään ja tavoitteenani olisi saada 10 000 euroa kasaan jotenkin. olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten haastetta löytyy mutta toisaalta muutakaan "järkevää" tekemistä en ole talousasioissa keksinyt.
kuinka pitkään sinulla kestäisi saada kasaan tuo summa ja mistä joutuisit luopumaan?
Kommentit (93)
Minulta ei vain mene siihen lainkaan aikaa.
Jos taas tarkoitat, että kuinka kauan menee kympitonnin hankkimiseen, niin se riippuu kaikesta, taloudellisesta syklistä, sijoitusten onnistumisesta. Ehkä pari viikkoa-kuukausi?
Eli et vieläkään ymmärrä mikä oli kysymys?
Vastaanpa näin; ei menisi yhtään aikaa. Zero. Nada. Tarvittaessa siirtäisin muista omistamisen muodoista.
Palkkatyössä en ole, teen säännöllisiä pääomanostoja tarpeen mukaan.
Minulla jää puolet palkasta säästöön joka kuukausi, eli kestäisi n. 10 kk.
(Minulla on kaksi lasta + saman verran tienaava mies.)
Minulla jää puolet palkasta säästöön joka kuukausi, eli kestäisi n. 10 kk. (Minulla on kaksi lasta + saman verran tienaava mies.)
täällä ON normaalejakin ihmisiä!?
eli väittäisin että varmaan menisi useampi vuosi.
Vuodessa saataisiin kasaan. Mistä olisi pois? Sijoitustoiminnasta lähinnä, jos oletetaan, että rahaa ei saisi pistää riskialttiisiin sijoituksiin vaan pitäisi olla 100% varma, että se 10 t on esim. vuoden lopussa.
Sitä kyllä ihmettelen, että miten nuo jotkut tänään saisi sekunnissa rahat. Mä olen melkoisen varma, että menisi maanantaihin ennen kuin saisin rahat tililtäni ulos. Joku tonni voitaisiin saada tällä hetkellä varmaan vaan jostain pankkiautomaatista ulos.
Mulla menisi viitisen vuotta sen säästämiseen. Käyn toki kokopäivätyössä, mutta palkka on pieni ja vuokra on iso.
Olen kotiäiti ja tuloja ei kauheasti ole. Tosin voisin tinkiä velattomasta autostani jota en juuri edes käytä, myisin sen ja saisin vähän yli 10000e..hmm, pitäisköhän muuten oikeasti myydä ja sijottaa se raha? En tosin tajua noista asioista mitään mutta nythän auton arvo vaan laskee, turhake.
Meilla jaa keskimaarin kolme tonnia kateen kaikkien menojen jalkeen joka kuukausi (herateostokset mukaanlukien), joten kolmessa kuukaudessa tuo olisi kasassa tinkimatta elintasosta. Hieman nopeammin, jos jattaisimme vaate/lelu/urheilu/viihdeostokset vahemmalle emmeka matkustelisi.
Kauheasti ansaitsevia täällä palstalla!! Missä ovat ne n. 2700/kk ansaitsevat keskivertosuomalaiset?? Kuinka nopeasti kasaan?
1700e/kk tulot ja menot melkein saman verran.
1 lapsen yh.
kuukaudessa n. 900-1100e riippuen palkastani. Nyt saan 300e ja säästöön jää n. 100e/kk joten palkkani ollessa 1100-1300e kestäisi siis n. 10-11kk että säästössä olisi 10 000e.
joutuisin luopumaan vapaa-ajasta noin 1-2 h vrk;sa. Eli tekisin enemmän töitä.
olen palkkatyössä 1700e/kk.ssa ja mies työssä 2200e/kk, neljä lasta. noista siis verot vielä pois palkoista.
talolaina, autolaina, 2auton kustannukset, hoitopaikkojen maksu kahdelle, kaikkien vaatteet, urheiluvälineet kouluun jne.. kaksi koiraa,
ja mitä jää kuukaudessa käteen?
ei mitään!
eli ei mistä laittaa säästöön, ja siltiki tingitään monesta.
ja keskiverto tulo 2700e/kk.ssa? aika paljon. mieheni on rekkamies eikä saa mitenkää tuota summaa. vai onko keskivertotulo laskettu etelän palkkojen mukaan?
Ja pienistä rahoista ei säästetä. Mutta kunhan menen töihin varmaan tiukalla säästämisellä ehkä 5 vuotta menisi 10000€ säästämiseen.
Tuommoisesta 2700 euron kuukausitulosta jäänee käteen lähemmäs 2000. Jos näitä aikuisia on perheessä kaksi ja vaikka 2 lasta, joista tulee lapsilisät, niin nettotulot on varmaan 4000 euroa kuussa. Jos 4000 eurosta 1000e menee asumiseen, niin 2000 eurolla moni perhe kyllä pärjää muista kuluista, jolloin jää miltei 1000 euroa kuussa säästöön, jolloin tuommoinen 10000 euroa jää vuodessa syrjään.
Ei kai tuo laskelma kovin kaukana ole totuudesta?
On ollut tuo laskenta mm. Taloussanomissa, että ka. suomalainen tienaa brutto n. 2700e/kk, jää käteen n. 2000 e. Itse en tuota kyllä tienaa.
Säästän peruspalkasta noin tonnin kuussa, lomilla tosin kuluu rahaa hieman enemmän ja käytän säästöjäni.
Jos tulee bonareita, laitan ne yleensä sellaisenaan säästöön. Tänä vuonna saamme alkuvuodesta niin hyvät bonarit, että saan kymppitonnin täyteen jo 1H:n aikana.
vastaanpa minäkin :-)
KÄyn töissä, ja palkastani laitan nyt kuukaudessa 1000 sivuun säästötilille. Niinpä normaalimenolla summan hankkimiseen palkasta säästämällä menisi 10 kuukautta.
Jos olisi kiire potin kokoon saamiseksi, pystyisin varmaankin laittamaan kuukaudessa sivuun 1400 euroa. Tällöin joutuisin pihistämään ulkona syömisestä, kahviloissa ja elokuvissa käynneistä ja kirjakauppaostoksista. Lisäksi ruokakaupassa jättäisin mässyt ostamatta enkä tekisi vaate- ja urheiluvälineostoksia.
En oikeastaan kokisi joutuvani luopumaan mistään itselleni tärkeästä, ainoastaan olemaan hieman tarkempi siitä, mihin rahani laitan. Pääharrastukset, ulkoilu, ystävät ja lukeminen (kirjasto on huippujuttu!) eivät kärsisi.
Korotetuilla kuukausisäästöillä kymppitonni olisi tallessa 7 kuukaudessa, jos kahtena kuukautena laittaisin sivuun 1400 euron sijasta 1500 euroa. Se olisi ihan mahdollista.
Jos tulee bonareita, laitan ne yleensä sellaisenaan säästöön. Tänä vuonna saamme alkuvuodesta niin hyvät bonarit, että saan kymppitonnin täyteen jo 1H:n aikana.
Menisikö 2-3 kuukautta? Olen yrittäjä menestyvässä yrityksessä, jossa rahan tienaaminen on suhteellisen helppoa tällaisenakin aikana. Mistään en varmaan tinkisi - tai no, en tekisi tuona aikana ulkomaanmatkoja, joita nyt en tee niin kauheasti muutenkaan.