Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäsen lapsen voi jättää kotia yksin,jos lähtee käväseen baarissa?

Vierailija
26.02.2010 |

ja tietenkin tulee yöksi kotia.ja baariinhan lähetään noin 23-24 aikoihin..

mitä mieltä oot?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käväseen", "tietenkin tulee yöksi kotia", "baarinhan lähetään" ... Joten kysyjä varmaan lähtee vastattiin hänelle mitä tahansa. Onko kotona etkot ja humaltuvia aikuisia ennen baariin lähtöä? Minkäikäinen lapsi (kysymyksen mukaan vain yksi, ei sisaruksia joihin turvautua)? Lähtöaika on vähemmän tärkeä kuin kotiintuloaika ja kunto kotiin tullessa. Joutuuko lapsi hoivaamaan seuraavana päivänä krapulaista aikuista/ aikuisia?

Ihminen voi tehdä ihan niinkuin parhaaksi näkee kunhan kantaa siitä vastuun eikä syytä omista teoistaan muita.

Vierailija
22/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö koskaan päästä kaksitoistavuotiaita kaveriporukassa mökille tai johonkin lähistölle telttailemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasimme klo 24.00 tai 00 kun hän soitti, että on kurjaa olla yksin.... Baari oli 200 metrin päässä. Vieläkin on huono omatunto.

Nyt lapsi on 14, enkä toistaiseksi jätä kotiin yksin. Yölä.

Vierailija
24/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin iltaisin, kun äiti oli iltatöissä. Lähti ennen neljää tuli kotiin puolen yön jälkeen. Ei tullut mieleenkään, ettenkö olisi pärjännyt. Ollaanko nykyään tosiaan niin avuottomia, ettei yli kymmenvuotiaana voi olla muutaamaa tuntia yksin kotona?

"Kyllä minä tuon ikäisenä..." Joo, maailma on muuttunut. Mieheni "sen ikäisenä" eli 1970-luvun Rovaniemellä. Mitä muita uhkia siellä oli kuin jokin hullu poro? Me elämme 2010-luvun Helsingissä.

Vierailija
25/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille tai johonkin lähistölle telttailemaan?

ja sitten ihmetellään miten lapset harrastavat seksiä ja juovat alkoholia ym.

Vierailija
26/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuntuma, että ylisuojellut ja vahditut lapset alkavat teini-iässä kapinaan eivätkä enää usko vanhempiaan ollenkaan. Kyllä lapset voi päästää omalle pihalle telttailemaan. Jotain tolkkua. Baarissakin voi käväistä, jos joku lapsista on yli kymmenvuotias. Voihan siellä baarissa käydä ihan selvänäkin.

Vierailija
27/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kaksitoistavuotiaatkin yleensä nuku öisin?

Vierailija
28/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu päästetään mökille, mutta silloin on mökin omistajat paikalla. Kuka hullu päästäisi murrosikäisen lauman keskenään meren/järven rannalle todennäköisesti ryypiskelemään?

Ei valvontaa=kaljan juontia=tapaturmainen hukkuminen

Jouduin synnyttämään molemmat lapset ilman puudutusta, sattui ihan helvetisti(juu kiroilen, äo 63), joten yritän pitää lapset hengissä, jotta kärsimys ei mene hukkaan.

Minulla oli 14-vuotiaana 22.00 kotiintuloaiaka. Muut tulivat -minä lähdin.

Outoa olisi ollut tulla tyhjään kotiin.

Vierailija
29/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tähän sotketaan päiväsaikaan yksin olo tai alkuillasta yksinolo, kyllä nuo yksinään siihen pystyvät, helposti voi käydä esim. teatterissa, mutta se, että olen klo 24-4 pois ja kännissä on ihan eri juttu, johon siis meillä 13 vuotias kykenisi (ei ole tosin tarvinut kyetä) nuorempi ei... baarissa ei välttämättä edes kuule/huomaa puhelinta, jos lapsi hädissään soittaa

ja saavat mennä leireille, kavereiden mökeille ja telttailemaan yms. ei ole vielä kummallekaan tullut mieleen lähteä tollasille reissuille ilman aikuista =)

Vierailija
30/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kävimme mieheni kanssa ensi kertaa baarissa ja lapset olivat yksin kotona, poika 10 vuotta ja tyttö 8 vuotta lähdimme kello 21 ja tulimme kotiin klo 22 kävimme vain yhdellä - minä otin yhden ja mies kaksi siideriä, olimme liikkeellä pyörillä ja kotiin oli matkaa alle kilometri. Minusta aika olennaista on miten lapsi kokee asian, mihin aikaa on poissa, kuinka kauan, kuinka nopeati pääsee kotiin jos jotain tapahtuu jne. Myös kuinka paljon käyttää alkoholia? jos esim. menee tanssimaan ja on koko ajan ajokunnossa pääsee kotiin aika nopeasti.

Vierailija
31/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi luottaa siihen ettei se keksi mitään tyhmää.

Vierailija
32/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole lastenhoitaja tietämässä poissaolostasi- esim. naapuri yli 13 v ikäisestäkin tulee ottaa aikuisen vastuu, jos tulee hätä

Vierailija
33/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää asiaa miettiä.

Lapsia pelottaa yöllä asiat jos jonkunlaiset, joten niiden mukavuus kärsii jos joutuvat olemaan yksin. Kun uskaltavat kaverille yökylään niin baarista voi tulla kotiin muutenkin kuin yksin.

Vierailija
34/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä toki olin ihan omastakin halusta, mutta silloinkin nukuin kaikki valot päällä.

Vierailija
35/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että "tulee kotiin yöksi" ja lähtee puolilta öin tai vähän ennen. Milloin se ap:n yö sitten oikein alkaa? Todennäköisesti viiden maissa, eli lapsi on sen yön yksin.

Kysy 15-vuotiaalta, haluaako hän jäädä yksin nukkumaan, jos äiti menee baariin. Jos ei, häntä ei voi jättää. Sen nuorempaa ei missään nimessä, ja jos jättää, seurauksena on todennäköisesti kaveriseura ja mielenkiintona lähteä itsekin vähän käymään ulkosalla pullo kainalossa.

Vierailija
36/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvansa Helsingissä.

Vierailija
37/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste ikäisenä. Eriasia sitten olisinko oikeasti ollut valmis siihen!

Itse jättäisi yksin kotiin joksikin aikaa yli 13 vuotiaan. Riippuen tietenkin lapsen luonteestakin.

Vierailija
38/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo asia ole minusta edes sellainen että sitä lapselta kysyttäisiin. Aikuinen ei lähe, piste.

Ja että 12v.t vaan mökille? Ei tulis mieleenkään päästää! Jestas, ei ole ihme, kun nykyisin nuoret on ihan sekasin!

Annetaan tehä mitään, luotetaan heihin niin (siis pitäähän heidän osata olla yksin, miksi, kysyn minä?).

Ja sitten nuoret voi huonosti ku vanhemmilla ei ole aikaa eikä niillä viissiin oikeasti edes kiinnosta.

Ps. en yleistä kuitenkaan.

Vierailija
39/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ja 7v. lapset, nukkumaan. Oli sanonut tytöille, että käväisee vastapäisessä baarissa iltasella. Baari tosiaan vastapäätä kerrostaloa. Molemmilla tytöillä kännykät. Mielestäni ihan ok.

Vierailija
40/69 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen.