Miten saan mieheni syömään kasviksia?
Minun olisi niin paljon helpompaa kokata ruokaa,jos mieheni söisi edes jotakin kasviksia/hedelmiä. Keittoihin en voi laittaa keittojuureksia,wokkiin wokkivihanneksia,lihapataan porkkanaa,en edes tomaattimurskaa pastakastikkeeseen! Mieheni on hyvin nirso ihminen ja minulta palaa pian päreet. Ainoa vihannes mitä mies syö on peruna.
Kommentit (28)
jos ei ole tuohon ikään (oletan, että miehesi on ainakin kronologisessa mielessä aikuinen, vaikka kuulostaakin varsin lapselliselta) mennessä oppinut, et sinä häntä saa muuttumaan. Minä lakkaisin tekemästä ruokaa tuollaisen miehen ehdoilla/miehelle, ja tekisin, mitä itse haluan syödä. Jos mies haluaa syödä eri ruokaa, opetelkoot kokkaamaan tai olkoot nälässä. Noin yleensäkin ottaen inhoan yli kaiken sekä aikuisia miehiä että naisia jotka nirsoilevat ruuasta, mutta erityisesti miehellä sellainen tuntuu varsin epämiehekkäältä, enkä sellaista kauan katselisikaan...
Kasviksia pitäisi tosiaan syödä se 500g päivässä.
Teille ei tule kovin pitkäikäistä avioliittoa, jos mies ei syö mitään kasviksia. Tuollaiset ihmiset kun tuppaavat sairastumaan syöpiin ja sydän- ja verisuonisairauksiin, ja keskimääräinen elinikä on näin selvästi alentunut.
En tiedä mikä auttaa, pakottaminen? Uhkailu ja kiristys? Lahjonta - mitä näitä onkaan...
Valistus ja järjen puhuminen ei nähtävästi auta. Jos miehellä on muutenkin epäterveet elintavat, en voi kuin valitella tilannetta - heikolta näyttää.
kun on tomaattimurskaakin vastaan...
Onko teillä ap lapsia tai onko toiveissa?
et voi muuttaa ellei mies itse halua.
tehköön itse omat ruokansa ja kärsiköön hiljaa omat ummetuksensakin.
toivottavasti tajuaa olla opettamatta lapsilleen tuota nirsoutta...
Lapsilta kai tommosen käytöksen ymmärtää? :D
"Tän on pakko olla provo, tän on pakko olla provo, tän on pakko olla provo..."
Anteeksi, mutta miten ihmeessä päädyit naimisiin tuollaisen tyypin kanssa? Olit idealisti ja kuvittelit, että hän muuttuu. My ass.
Samat neuvot kuin edellisilläkin. Teet ruoat niin kuin lystäät, syököön tai olkoon syömättä. Käyttäytyykö noin vieraisillakin? Siis todella noloa. Kannattaisi myös tehdä pari tietoiskua siitä, mitä tuollainen ruokavalio aiheuttaa koko keholle. Voin jo kuvitella kuinka mies on harmaa naamaltaan, yleisveltto, ei ota eteen, maha ei toimi...Yägh.
Mikset alunperin varmistanut , että mieskandidaattisi on kasvissyöjä?
Jos oma mies olisi noin nirso(mitä nyt ei ihan ole) niin jos ei ruokani maistuis niin se lähtis vaan kebabille.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2010 klo 21:33"]
Kasviksia pitäisi tosiaan syödä se 500g päivässä.
Teille ei tule kovin pitkäikäistä avioliittoa, jos mies ei syö mitään kasviksia. Tuollaiset ihmiset kun tuppaavat sairastumaan syöpiin ja sydän- ja verisuonisairauksiin, ja keskimääräinen elinikä on näin selvästi alentunut.
En tiedä mikä auttaa, pakottaminen? Uhkailu ja kiristys? Lahjonta - mitä näitä onkaan...
Valistus ja järjen puhuminen ei nähtävästi auta. Jos miehellä on muutenkin epäterveet elintavat, en voi kuin valitella tilannetta - heikolta näyttää.
[/quote]
Mun tuttavapiiriin kuuluu ihminen, joka ei pysty syömään mitään kasviksia, ei siis edes kurkkua. Vieläkin tuo on hengissä, vaikka on jo eläkkeellä. Samoin vanhainkodit on täynnä pappoja, jotka syövät korkeintaan porkkaanaa ja lanttua perunan lisäksi. Esim. isäni 83 vuotta, joka oppi syömään minitomaatteja pari vuotta sitten! Sitä ennen kelpasi vain pari kuorittua kurkkusiivua noiden em. juuresten lisäksi.
Miten joku ei voi pitää kasviksista? Nehän ovat herkkua, parasta ruoassa.
Aikuisuudessa on kuulkaas se hieno juttu että saa ihan itse päättää mitä syö! Pätee aloittajaan sekä hänen mieheensä. Ap tekee ruuat niinkuin haluaa ja jos miehelle ei kelpaa niin tekee itselleen erilaista. Simple. Miksi alkaa aikuista ihmistä pakottamaan/uhkailemaan/lahjomaan syömään sitätätä ja tota?
En kyllä paljoa pistäisi arvoa tuolle asialle kun ruokaa tekisin. Salaattia olisi aivan varmana joka ruokakertana ruokapöydässä miehen nenän edessä ihan vain vinkkinä. Jos ei maistu, on ilman.
Mä alkaisin varmaan kasvissyöjäksi. Tuollainen mies tuskin on kovin innokas kokki itsekään ja nälissään voisi sortua syömään niitä kasvispöperöitä, jos kaapista ei muuta löydy. Riittävällä siedätyksellä voisi oppia peräti syömään niitä joskus vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:06"]
Aikuisuudessa on kuulkaas se hieno juttu että saa ihan itse päättää mitä syö! Pätee aloittajaan sekä hänen mieheensä. Ap tekee ruuat niinkuin haluaa ja jos miehelle ei kelpaa niin tekee itselleen erilaista. Simple. Miksi alkaa aikuista ihmistä pakottamaan/uhkailemaan/lahjomaan syömään sitätätä ja tota?
[/quote]
Näinpä.
Itse olen se nirso puoliso. En vain saa alas vihanneksi/juureksia, jotka ovat ruuan seassa ja ns. lämmitetty. Joku kurkku, tomaatti ja porkkanaraaste menevät alas jos ovat lautasen reunalla erikseen laitettuna. Meillä se on olen minä joka teen ruuan joten nirsouteni ainakaan aiheuta ylimääräistä hommaa kellekään.
Mullakin tuollainen mies, ei mitään kasviksia, hedelmiä tai vihanneksia syö. Omat haasteensa se tekee, mutta jos ei syö sitä mitä mä teen niin sitten saa olla ja syödä jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:06"]
[/quote]
Näinpä.
Itse olen se nirso puoliso. En vain saa alas vihanneksi/juureksia, jotka ovat ruuan seassa ja ns. lämmitetty. Joku kurkku, tomaatti ja porkkanaraaste menevät alas jos ovat lautasen reunalla erikseen laitettuna. Meillä se on olen minä joka teen ruuan joten nirsouteni ainakaan aiheuta ylimääräistä hommaa kellekään.
[/quote]Sama juttu ollut mulla. Nyt pikkuhiljaa opettelen kasvisten syöntiä ja olenkin aika sujuvasti noita peruskasviksia oppinut syömään, kunhan pilkon ne ihan pieniksi ruuan joukkoon ja haudutan kauan. Ei kyllä tulis mieleenkään "pakottaa" ketään syömään väkisin mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:28"]
Mä alkaisin varmaan kasvissyöjäksi. Tuollainen mies tuskin on kovin innokas kokki itsekään ja nälissään voisi sortua syömään niitä kasvispöperöitä, jos kaapista ei muuta löydy. Riittävällä siedätyksellä voisi oppia peräti syömään niitä joskus vapaaehtoisesti.
[/quote]Tai oppia tulemaan pikaruokapaikan tai grillin kautta kotiin.
Mulla oli mies, joka "ei vaan pystynyt" syömään keitettyä porkkanaa,kukka- tai parsakaalia, sipulia, valkosipulia, kaalia, sieniä, lanttua, palsternakkaa, lakkoja, mustaherukoita, puolukoita...oli muuten vittumaisin äijä ikinä, mikään ei muka kelvannu. Ei saanu ostaa ruisleipää, ei saanu olla siemeniä leivässä, ei jogurtissa sattumia jne. Onneksi ei oo enää minun vaivana!
kun keksit kerro toki minullekin! samanlainen kanin ruuan inhoaja löytyy myös meiltä. Keittoihin toki voi laittaa kasviksia mutta ei se niitä syö vaan noukkii kaikki pois....