Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rakastuneelle ehdottaa kaverisuhdetta?

Vierailija
27.11.2023 |

Tilanne se, että törmäsin tinderissä ikäiseeni mieheen, joka asuu vieläpä melko lähellä. Erittäin mielenkiintoinen tyyppi, olemme treffailleet pari kuukautta. Käyneet elokuvissa, syömässä, lenkillä, teatterissa, ja varsinkin käyneet tosi hyviä keskusteluita. Mies on minuun hyvin ihastunut, sanoi kerran viinipäissään olevansa rakastunutkin. Vähän vierastan näin nopeaa tunteiden tunnustamista ja sitä että mies tuntuu lähestulkoon palvovan minua. 

Tämän ja muutaman muun painavan syyn vuoksi (toinen liittyy arvoihin, minä esim. teen työtä jota hänen arvomaailmansa ei kestä, tyyliin toinen on vegaani ja toinen kasvattaa lihakarjaa, ja toinen haluaa lapsia, toinen ei) en näe meitä yhdessä. Miestä tämä arvoristiriita ei näytä haittaavan, ja kuulemma lasten hankkimattajääminenkään ei haittaisi, mutta olen itse melko varma että näistä tulisi isoja ongelmia tulevaisuudessa. 

Ehdotin miehelle, että voisimmeko olla kavereita, ja siis ihan oikeasti kavereita, eikä vaan pehmeänä tekosyynä esitettynä. Olisin todella iloinen näin fiksusta uudesta ystävästä elämässäni. 

Mies suostui tähän, mutta luulen että osaksi sen vuoksi, että toivoo meistä tulevan vielä joskus jotain. Vähän sinnepäin lipsauttikin "ehkä joskus sitten muutakin..." 

Onko eettisesti väärin pitää "friendzonella" ihmistä, joka on rakastunut sinuun ja toivoo enemmän, jos olet itse 99% varma ettette ikinä ala pariskunnaksi?

Vai voinko ajatella niin, että minä hänelle olen melko selvästi kantani ilmaissut (ok, jätin prosentin mahdollisuuden, mistäs ikinä varmaksi tietää mitään elämässä) mutta että hän siis pitäköön huolen itsestään ja lopettakoon ystävyytemme, jos se käy hänelle vaikeaksi?

N37

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä jotain inhoan, niin naisia jotka pitävät miestä kaverizonella. Onneksi itse tunnistan nämä nykyään ajoissa ja heivaan luiskaan.

Vierailija
2/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän roikotat epätoivoista. Ei ole oikein. Jos sua kuitenkin prosentin verran mies kiinnostaa, niin anna suhteelle mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkö olen vastuussa toisen tunteista? Vaikka olisin suoraan sanonut, että haluan vain ystävyyttä?

Aika paha paikka. Oikeasti pidän hänestä ja näkisin meissä loistavat kaverukset, mutta 99% varma olen siitä, ettei meidän suhde toimisi. Miettikää nyt itse, jos toinen hautaa lapsihaaveensa, tuloksena on karvasta katkeruutta. Eikä tämä ollut edes ainoa syy miksei meistä voisi tulla mitään. 

Ap

Vierailija
4/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, että ei kannata. Mies suostuu tuohon siksi, koska ei pysty päästämään sinusta irti, ja elättelee toiveita muustakin. Jonkinlainen trauma ja läheisriippuvuus miehellä luultavasti on, jos tuollaiseen suostuu. Hän suostuu polkemaan omia tarpeitaan ja toiveitaan miellyttääkseen sinua. Minulla on ollut täysin sama tilanne, ja huonostihan se päättyi. Jälkiviisaana olisi pitänyt vaan katkaista suhde heti. Ei tule toimimaan.

Vierailija
5/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, että ei kannata. Mies suostuu tuohon siksi, koska ei pysty päästämään sinusta irti, ja elättelee toiveita muustakin. Jonkinlainen trauma ja läheisriippuvuus miehellä luultavasti on, jos tuollaiseen suostuu. Hän suostuu polkemaan omia tarpeitaan ja toiveitaan miellyttääkseen sinua. Minulla on ollut täysin sama tilanne, ja huonostihan se päättyi. Jälkiviisaana olisi pitänyt vaan katkaista suhde heti. Ei tule toimimaan.

Voitko kertoa tarkemmin, mitä tarkoitti konkreettisesti, kun "huonostihan se päättyi"?

Ap

Vierailija
6/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toimisi, niin mikäs siinä. Harvemmin kukaan vaan on niin kypsä, että toimii. 

Joskus suostuin tällaiseen kaveruuteen, kun toinen sitä halusi. Ei siitä mitään tullut. "Kaverini" alkoi kohdella minua kovin omistavasti ja kyttäsi menojani. Lopulta oli pakko viheltää peli poikki ja todeta, ettei meidän kannata olla missään tekemisissä. 

Vierailija
7/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan rupea olemaan friendzonella ja kun sanon tän ääneen niin naiset loukkaantuu koska enkö muka voi olla heidän kaveri. Ne miettiikin, että olen tällainen sika. 

En ymmärrä naisten logiikkaa. Saan kai minä valita omat ystäväni?

Vierailija
8/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole ystävyyttä. Siitä ei seuraa, kun pahaa mieltä kummallekin. 

Vierailija
9/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullakin on joku ongelma, jos jaat hyväntekeväisyyden nimissä kaveripaikkoja. Et ole reilu. 

Vierailija
10/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan rupea olemaan friendzonella ja kun sanon tän ääneen niin naiset loukkaantuu koska enkö muka voi olla heidän kaveri. Ne miettiikin, että olen tällainen sika. 

En ymmärrä naisten logiikkaa. Saan kai minä valita omat ystäväni?

Mä en taas jaksa ymmärtää tätä, että jos löydetään niin hyvä tyyppi jota voisi ajatella parisuhteeseenkin, niin miksi ihmeessä ei pitäisi sellaista ihmistä sitten edes ystävänä, jos suhde ei onnistu? Jos on joku, jonka kanssa ajatusmaailma natsaa, ja on hauskaa yhdessä. Kuinka monella on liikaa ystäviä?

Tuntuu että ne jotka eivät kelpuuta naista itselleen ystäväksi, eivät näe naiselle muuta käyttöä kuin reiän...? Vähän kärjistetysti sanottu, mutta siltä tuntuu. 

Ap

Vierailija
11/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väärin miestä kohtaan. Tuon "kaveruuden" vuoksi hän elättelee toiveita teistä kahdesta. Parempi pistää välit poikki ja antaa miehen toipua tunteistaan ja löytää arvoisensa naisen. Sä vain kidutat miestä tuollaisella "kaveruudella".

N44

Vierailija
12/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullakin on joku ongelma, jos jaat hyväntekeväisyyden nimissä kaveripaikkoja. Et ole reilu. 

Ei, kun NIMENOMAAN haluaisin olla juuri tämän ihmisen ystävä. Mulla on muutama naispuoleinen hyvä ystävä, mutta tämä mies on sellainen, jonka ajatusmaailma mätsää omaani paremmin kuin jo olemassaolevien ystävieni ajatusmaailma. Hän on monissa asioissa kuin miespuoleinen minä. 

Se että haluaisin miehen ystäväkseni, ei todellakaan siis olisi "hyväntekeväisyyttä", vaan todella haluaisin kaltaisensa ihmisen oikeaksi ystäväkseni. Uskoakseni meillä olisi paljon toisillemme annettavaa, muttei seksuaalisessa mielessä eikä pariskuntana. 

Ap

Vierailija
13/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään friendzonata ilman taka-ajatuksia. Tarkoituksena on jättää yksi sulhaskandidaatti varalle, jos parempien kanssa ei juttu onnistuisikaan. Lisäksi rakastuneelta/ihastuneelta mieheltä on naisen hyvin helppo kusettaa erilaisia palveluksia (lähinnä taloudellisia), ts. Hyväksikäyttää. Maailmassa on ihan liikaa kaikenmaailman verenimijöitä.

Vierailija
14/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun NIMENOMAAN haluaisin olla juuri tämän ihmisen ystävä. Mulla on muutama naispuoleinen hyvä ystävä, mutta tämä mies on sellainen, jonka ajatusmaailma mätsää omaani paremmin kuin jo olemassaolevien ystävieni ajatusmaailma. Hän on monissa asioissa kuin miespuoleinen minä. 

Se että haluaisin miehen ystäväkseni, ei todellakaan siis olisi "hyväntekeväisyyttä", vaan todella haluaisin kaltaisensa ihmisen oikeaksi ystäväkseni. Uskoakseni meillä olisi paljon toisillemme annettavaa, muttei seksuaalisessa mielessä eikä pariskuntana. 

Ap

Toimit silti väärin. 

Vierailija
15/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vaarallisia ja sekoaa, jos rakastunu ja eroat. Ehkei silloin kaverina ole hyvä olla, se vaatii platonisuuden. Toinen vain odottaisi että muutat mielesi, ehkä vuosia, jos ei pääse käsittelemään erotunteita. Jos toinen on jotenkin normaali ja tasapainoinen, ehkä silloin jokin kaveruus ok.

Vierailija
16/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tuollaisessa tilanteessa on pakko vain katkaista välit lopullisesti ja unohtaa hänet elämästään. 

Vierailija
17/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu ajoissa eroon miehestä.   Saattaa tulla hankaluuksia stalkkausesta ja  jatkuvasta vainoamisesta myöhemmin..

Vierailija
18/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ehkä vähän väärin.. 

Vierailija
19/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes pystyisi olla sun tilanteessa miehen kaveri. Eikö sun mieltä kalva ajatus siitä, että mies oikeasti haluaisi muutakin sun kanssa? En pystyisi heittäytymään aidosti ystävyyteen enkä olemaan täysin oma itseni enkä nauttimaan kunnolla ystävyydestä, kun tuo ajatus häiritsisi taustalla kuitenkin. 

Vierailija
20/85 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihmissuhteet ovat joko tai, ja olen tehnyt tämän aina selväksi. Olen aina sanonut, etten halua pitää jatkossa yhteyttä, jos en ole ollut miehestä romanttisesti kiinnostunut, mutta hän olisi halunnut seurustella minun kanssani. Olen arvostanut tällaista miestä ihmisenä, mutta en halua pitää miehiä ystävinä, pitää yhteyttä ja jakaa henkilökohtaisia asioita.

En myöskään halua leikkiä kenenkään tunteilla enkä halua, että toisaalta joku mies yrittää myöhemmin tulla ystävyyden varjolla parisuhteeni väliin. En olisi itsekään halunnut jäädä sellaisen miehen kaveriksi, johon olisin itse ollut rakastunut, mutta joka olisi halunnut olla vain ystävä ja olisi alkanut seurustella vakavasti jonkun toisen kanssa. Tai että joku mieheeni syvästi rakastunut nainen olisi kaveruuden varjolla jäänyt kiinni mieheeni ja esim. soittelisi hänelle usein ja avautuisi huolistaan. Kaikenlaisia tuollaisia roikkujia olisi jäänyt kintereille ilman selvää rajanvetoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi