Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jättää 5-vuotiaan 13- ja 12-vuotiaiden kanssa yksin yöksi?

Vierailija
22.02.2010 |

Olen yh-äiti, ja olen tavannut netissä mukavan miehen. Vahinko vain, että mies asuu toisella paikkakunnalla. Nyt hän on kutsunut minut luokseen viikonloppuna, mutta en saa lapsille hoitajaa (lasten isä ei tietenkään suostu, vaikka alunperin piti, ihan kiusallaan)...

Lähtisin siis perjantaina illalla kuuden maissa ja palaisin lauantaina klo 13-14...

Onko mahdoton ajatus? Vanhin täyttää pian 14 ja on hoitanut pienempää aiemminkin lyhyitä aikoja, yksin eivät ole olleet vielä koskaan.

Mitä mieltä?

Miesystäväni sanoi, että myös lapset voivat tulla mukaan hänen luokseen, mutta minä en halua vielä esitellä miestä lapsille.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käytävässä möykätä joku, joka saattaa tuntua lapsista hyvin pelottavalta. Vaikka lapset olisivat kuinka varovaisia, voi jossain muussa asunnossa syttyä tulipalo. Mitä lapset silloin tekevät jos heitä on vannotettu olemaan avaamatta ovea?

Oamkotitaloon tai rivariin voi tunkeutua joku, syttyä tulipalo vaikka sähkölaitteista jne. Ja vaikka mitään ei tapahtuisikaan, niin keskenään olo voi olla pelottavaa. Helposti käy myös niin, että jos kerran on pärjätty, niin käytännöstä tulee tapa. Lasten ei kuitenkaan ole tarkoitus pitää huolta toisistaan. Parhaiten lapsi kasvaa itsenäiseksi kun saa tehdä sen rauhassa omilla ehdoillaan.

Yöpyminen täysin tuntemattoman miehen kanssa on myös hyvin arveluttavaa, saati jos siihen liittää alkoholin.

Vierailija
62/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v voi vahtia 7v pikkusisartaan, mutta yöksi en jättäisi edes heitä keskenään.

Jos ei voi 7 vuotiaan kanssa kahden jättää yöks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikaiset parjaavat varmaan paivalla jonkin aikaa keskenaan, mutta jos sattuu mita tahansa tavallisesta poikkeavaa niin ovat liian pienia hoitamaan tilanteen itse.

5v on niin pieni etta voi ikavoida aitia ym.

Jos tapaat nettituttavuuden ekaa kertaa niin 1) tapaa lahella kotia 2) ole selva 3) ala jaa yoksi.

Naiden pohjalta - pyyda mies kotikaupunkiisi paivakylaan, tapaa kaupungilla, ala mene hotelliin ja mene yoksi kotiisi lasten luo. Pida kannykka paalla jos lapsilla tulee hata. Ala ota lapsia mukaan ensi tapaamiseen, ei valttamatta ole kivaa kellekaan.

Vierailija
64/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati sitten näistä vastauksista. Siis en ikinä ikinä jättäisi 12- ja 13-vuotiaita yksin yöksi!!! Ei tulisi pieneen mieleenkään! Tuonikäiset ovat vielä TÄYSIN lapsia, tarvitsevat enemmän sitä aikuista kuin vastuuta. Jos jotain sattuu, on vastuu aivan liian suuri!

Enpä kyllä sitten taas ihmettele kaikkea sitä, mitä työssäni näen, jos vanhemmat ovat tuollaisia. VAnhemmat ovat täysin vastuuttomia , tuo olisi heitteilejättö. Ja minkä vuoksi: tuntemattoman miehen! Uskomatonta edes harkita tuollaista. Ja tietäisittepä te teinien yksinjättäjät, mitä kaikkea kodissanne tapahtuu silloin, kun olette poissa!

T. yläkoulun ope, jonka mielstä 7-luokkalaiset ovat aivan pieniä lapsia vielä! Ja joka kuulee kaikenlaisia tarinoita illanvietoista!

Kun elin vuorotyötä tekevän äitini kanssa. Kyllä pärjää jo tuossa iässä. Mutta 5v en jättäisi 12vlle ja 13vlle, elleivät itse ole sitä mieltä, että haluavat ja pärjäävät. Siinä tilanteessa että jätät, on oltava valmis keskeyttämään ilta, jos kotoa tulee soitto..

Vierailija
65/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v voi vahtia 7v pikkusisartaan, mutta yöksi en jättäisi edes heitä keskenään.

Jos ei voi 7 vuotiaan kanssa kahden jättää yöks.

Ja en ymmärrä miksi mun pitäisi jättää lapset keskenään yksin, kun en sitä halua? Meillä ei mennä baariin hillumaan jos lapsilla ei ole aikuista hoitajaa, tarviiko tätä enempää selitellä?

Vierailija
66/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vielä 15 kun muutin pois kotoa sillä aloitin lukion kauempana. Ystäväni muutti 16-vuotiaana Lapin läänistä Helsinkiin (!!) myös lukion aloituksen vuoksi. Ja kuinka moni ammattikoulun aloittaja joutuu muuttamaan äidin helmoista tuossa iässä? Ja te sanotte, että siitä muutamaa vuotta nuoremmat ei pysty/saa olla kotona yksin!!?? Tai eivät pystyisi ottamaan yhdeksi yöksi vastuuta 5-vuotiaasta?! Onhan heillä puhelimet, jota ton ikänen nyt mitä luultavimmin pitäisi osata jo käyttää jos jotain sattuu!

Ei herranen aika... minkähänlaiset aikuiset munkin eläkkeen muka maksaa sitten joskus... Miettikääpä missä iässä 50 vuotta sitten on lähdetty piikomaan mahdollisesti jopa toiselle puolelle Suomea. Kyllä on muuttunut lasten kasvatus niistä päivistä; ei muutaku kääritään pumpuliin ja silotellaan tietä niin hyvä tulee juu.

Vierailija
67/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vielä 15 kun muutin pois kotoa sillä aloitin lukion kauempana. Ystäväni muutti 16-vuotiaana Lapin läänistä Helsinkiin (!!) myös lukion aloituksen vuoksi. Ja kuinka moni ammattikoulun aloittaja joutuu muuttamaan äidin helmoista tuossa iässä? Ja te sanotte, että siitä muutamaa vuotta nuoremmat ei pysty/saa olla kotona yksin!!?? Tai eivät pystyisi ottamaan yhdeksi yöksi vastuuta 5-vuotiaasta?! Onhan heillä puhelimet, jota ton ikänen nyt mitä luultavimmin pitäisi osata jo käyttää jos jotain sattuu!

Ei herranen aika... minkähänlaiset aikuiset munkin eläkkeen muka maksaa sitten joskus... Miettikääpä missä iässä 50 vuotta sitten on lähdetty piikomaan mahdollisesti jopa toiselle puolelle Suomea. Kyllä on muuttunut lasten kasvatus niistä päivistä; ei muutaku kääritään pumpuliin ja silotellaan tietä niin hyvä tulee juu.

tulisi seurata perässä. Ei mun mielestäni ole siloittelemista tai pumpulissa pitämistä, jos saa rauhassa kasvaa ja kehittyä, kun ei ole pakko lähteä töihin toiselle puolelle Suomea. Etenkin 15v pojalla murrosikä on vielä aika pahasti kesken.

Vierailija
68/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudennelta luokalta lähtien, mutta en haluaisi omien lapsien joutuvan keskenään olemaan.

Vierailija
69/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot vastuut pitää olla jos 13v leikkii äitiä.

Meillä tyttö oli 13v ihan lapsi, eikä olis tommosen kyennyt sit millään. Eikä kyl kuulukkaan.

Päiväkodeistakaan ei saa sisarusta hakea vielä tuon ikäinen, sielläkin ikäraja 15 vai 16v

Vierailija
70/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta minusta tuo hommasi kuulostaa epätoivoiselta.

Et nyt miehellekkään anna kovin vastuullista kuvaa itsestäsi! Eikö nyt kannattaisi sen yökylän kanssa odottaa siihen saakka, että saat lapsesi aikuisen hoitoon?

Taidat olla helposti houkutusten vietävissä ;-)

Vierailija
71/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-16 -vuotiaan on mentävä joko lukioon tai ammattikouluun, ja valitettavasti on paljon paikkakuntia, joista on lähdettävä asumaan muualle kun koulut ovat kaukana. Pelottavaa on se, että sitten pitäisi vaan lähteä, vaikka äiti ei ole antanut olla koskaan edes yksin kotona!

Vierailija
72/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-16 -vuotiaan on mentävä joko lukioon tai ammattikouluun, ja valitettavasti on paljon paikkakuntia, joista on lähdettävä asumaan muualle kun koulut ovat kaukana. Pelottavaa on se, että sitten pitäisi vaan lähteä, vaikka äiti ei ole antanut olla koskaan edes yksin kotona!

pienemmistä, vaan pelkästään itsestään, eikö?

Vierailija
73/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kolmen lapsen yh ja nainen. Ja nyt SINUN pitäisi järjestää lastenhoito, maksaa matkat ja hotelliyö ja mennä ensitreffeille... HALOO !Unohda koko olio!

Tottakai te otatte alkoholia.. ja mitä sen jälkeen? Entäs jos se mies osoittautuu ihan joksikin muuksi, olet aika lailla jumissa siellä toisella paikkakunnalla ja hotellissasi..

Jos se mies haluaa tavata sinut (eikä saada näppärästi turvallista irtoseksiä) se mies tulee sinun paikkakunnallesi, tapaatte illalla ja menet viimeistään puolilta öin kotiisi lastesi luo. Sen ilta-ajan lapset pärjää keskenään. Mutta en itsekään jättäisi noin pieniä keskenään, silä aina on se JOS

.. JOS jotain tapahtuu sinä aikana kun olet poissa, osaako lapset ja entäs JOS .. ja kas, äkkiä olet lehtiotsikoissa, sosiaaliviranomaisten syynissä, lapset väliaikaisesti huostaanotettuna koska tuo on oikeasti heitteillejättö. Aika on liian pitkä ja se, että siinä on yö välissä. Et voi myöskään vedota vuorotyöhön ja siten tilapäiseen lastenhoito-onglemaan tms. kun olet toisella paikkakunnalla nettitreffeillä.

olen itse tavannut aikoinaan netin kautta jos jonkinlaista hiihtäjää, ja pari virhettä tein. Jos nyt olisi tuo tilanne kuin sinulla, niin en todellakaan omia rahoja tuhlaisi matkaammalla treffeille.

Ihan off topic. Et ole siis tavannut miestä koskaan henk. koht.? Ja nyt menisit suoraan hänen luokseen yöksi? Eikö kannattaisi ensiksi tavata jossain neutraalilla maaperällä. Eikö mies voi tulla sinun kaupunkiisi illaksi. Tämän ajan lapset kyllä pärjäävät keskenään.

Ja en ole tavannut miestä livenä vielä koskaan, mutta tarkoitus ei ole yöpyä hänen luonaan, vaan hotellissa kyseisessä kaupungissa. Alkoholia tarkoitus ottaa, joten en voisi ajaa kotiin yötä myöten... Taidan kyllä jättää menemättä, tai sitten en ota mitään ja tulen kotiin yöllä. -ap

Vierailija
74/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia lähteä opiskelemaan ja muuttaa omaan asuntoon 15-vuotiaana kuin olla yö yksin ja lapsenlikkana 13-vuotiaana. Siksi, että äiti on miehelässä.

Ennenvanhaan joo lähdettiin piikomaan 13 vuotiaana. Siihen loppui lapsuus. Haluatko sinä saman omalle lapsellesi? Ilmeisesti. Anna mennä vaan !

Ja mitä pahaa on siinä, että lasta suojellaan, että lapsi saa olla lapsi pitkään?

Itse olin vielä 15 kun muutin pois kotoa sillä aloitin lukion kauempana. Ystäväni muutti 16-vuotiaana Lapin läänistä Helsinkiin (!!) myös lukion aloituksen vuoksi. Ja kuinka moni ammattikoulun aloittaja joutuu muuttamaan äidin helmoista tuossa iässä? Ja te sanotte, että siitä muutamaa vuotta nuoremmat ei pysty/saa olla kotona yksin!!?? Tai eivät pystyisi ottamaan yhdeksi yöksi vastuuta 5-vuotiaasta?! Onhan heillä puhelimet, jota ton ikänen nyt mitä luultavimmin pitäisi osata jo käyttää jos jotain sattuu! Ei herranen aika... minkähänlaiset aikuiset munkin eläkkeen muka maksaa sitten joskus... Miettikääpä missä iässä 50 vuotta sitten on lähdetty piikomaan mahdollisesti jopa toiselle puolelle Suomea. Kyllä on muuttunut lasten kasvatus niistä päivistä; ei muutaku kääritään pumpuliin ja silotellaan tietä niin hyvä tulee juu.

tulisi seurata perässä. Ei mun mielestäni ole siloittelemista tai pumpulissa pitämistä, jos saa rauhassa kasvaa ja kehittyä, kun ei ole pakko lähteä töihin toiselle puolelle Suomea. Etenkin 15v pojalla murrosikä on vielä aika pahasti kesken.

Vierailija
75/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies kotikaupunkiisi & laita yöksi hotelliin.

Ei ole sen arvoista että lähdet ekaa kertaa vieraalle paikkakunnalle kun ei hoitajaakaan ole. Käytte ottamassa parit drinkit ja tuut yöksi kotiin. Olen myös harrastanut nettideittaulua (hyvin kävi

Vierailija
76/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla noin kova hinku munan perään?

Vierailija
77/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi noin nuoria edes keskenään (12 ja 13) saati vahtimaan pienempää.

Päiväkodissakin hakurajana on ainakin täällä 18v!!

Ja mll:n raja 16, tosin ei tuonikäiset usein yövahteina ole.

joku voi muuttaa pois kotoa peruskoulun jälkeen mut yleensä ammattikoulun asuntolaan jossa on aikuiset valvojat!!

Ihan hullua ylipäätään lähjteä vieraan miehen perässä toiseen kaupunkiin yöksi ja juomaan!

missä on terve itsesuojeluvaisto!???

Kun maailma ei ole samanlainen kun 10 tai 30 vuotta sitten, turhaa aina vedota että kyllä ennenkin näin...

eipä ennen käytetty turvavöitäkään autossa !

Vierailija
78/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kolmen lapsen yh ja nainen. Ja nyt SINUN pitäisi järjestää lastenhoito, maksaa matkat ja hotelliyö ja mennä ensitreffeille... HALOO !Unohda koko olio! Tottakai te otatte alkoholia.. ja mitä sen jälkeen? Entäs jos se mies osoittautuu ihan joksikin muuksi, olet aika lailla jumissa siellä toisella paikkakunnalla ja hotellissasi.. Jos se mies haluaa tavata sinut (eikä saada näppärästi turvallista irtoseksiä) se mies tulee sinun paikkakunnallesi, tapaatte illalla ja menet viimeistään puolilta öin kotiisi lastesi luo. Sen ilta-ajan lapset pärjää keskenään. Mutta en itsekään jättäisi noin pieniä keskenään, silä aina on se JOS .. JOS jotain tapahtuu sinä aikana kun olet poissa, osaako lapset ja entäs JOS .. ja kas, äkkiä olet lehtiotsikoissa, sosiaaliviranomaisten syynissä, lapset väliaikaisesti huostaanotettuna koska tuo on oikeasti heitteillejättö. Aika on liian pitkä ja se, että siinä on yö välissä. Et voi myöskään vedota vuorotyöhön ja siten tilapäiseen lastenhoito-onglemaan tms. kun olet toisella paikkakunnalla nettitreffeillä. olen itse tavannut aikoinaan netin kautta jos jonkinlaista hiihtäjää, ja pari virhettä tein. Jos nyt olisi tuo tilanne kuin sinulla, niin en todellakaan omia rahoja tuhlaisi matkaammalla treffeille.

Ihan off topic. Et ole siis tavannut miestä koskaan henk. koht.? Ja nyt menisit suoraan hänen luokseen yöksi? Eikö kannattaisi ensiksi tavata jossain neutraalilla maaperällä. Eikö mies voi tulla sinun kaupunkiisi illaksi. Tämän ajan lapset kyllä pärjäävät keskenään.

Ja en ole tavannut miestä livenä vielä koskaan, mutta tarkoitus ei ole yöpyä hänen luonaan, vaan hotellissa kyseisessä kaupungissa. Alkoholia tarkoitus ottaa, joten en voisi ajaa kotiin yötä myöten... Taidan kyllä jättää menemättä, tai sitten en ota mitään ja tulen kotiin yöllä. -ap

Vierailija
79/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti mitään ihmeellistä ei tapahdu, mutta itse en pystyisi rentoutumaan, jos lapset jättäisin keskenään kotiin.

Vierailija
80/105 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä missä iässä 50 vuotta sitten on lähdetty piikomaan mahdollisesti jopa toiselle puolelle Suomea. Kyllä on muuttunut lasten kasvatus niistä päivistä; ei muutaku kääritään pumpuliin ja silotellaan tietä niin hyvä tulee juu.

aika häiriintyneitä tapauksia, usein. Ja itsekkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä