Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogi lastensuojelutapauksesta Espoossa

Vierailija
22.02.2010 |

http://proerika.vuodatus.net/

Löytyy myös FB-ryhmä Proerika.

Kommentit (389)

Vierailija
161/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras oli se, että joku haastateltu oli kertonut kuinka _hänelle_ tulee ahdistava olo meidän lähellämme. Olimme siis vastuussa jopa muiden ihmisten olotiloista...

Jos kuvittelet että tuossa oli ongelmana muitten mielialat, et ole tajunnut mistään mitään. Miten voi olla näin pihalla?

Vierailija
162/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä oli ongelmana.

Enkä puhunut mielialoista, vaan olotiloista.

t. 168

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tarkoittaa muutamaa eri asiaa:

- paino pysyy ennallaan, pituus lisääntyy

- paino laskee, pituus pysyy ennallaan

- paino lisääntyy pituutta hitaammin

Mistä vedät sen johtopäätöksen, että paino on noussut?

terv. th

Itse käsitin aivan toisin.

Painoa voi seurata myös kotona näkemättä terveydenhoitajan käyriä. -ei mitään laiminlyöntiä.

että suhteellinen paino on laskussa tai muuta vastaavaa, eli saan sen käsityksen, että paino on kyllä kasvussa, mutta suhteessa pituuteen liian alhainen. En ole juurikaan käyriä tuijotellut vauva-ajan jälkeen minäkään, tsekkaan vaan silloin tällöin että paino nousee mutta hankalaahan se on tietää, ettei paino nouse pituuteen nähden tarpeeksi.

"En ole nähnyt painokäyriä viime vuodelta mutta käsitykseni mukaan Erikan SUHTEELLINEN paino on ollut jatkuvasti laskussa" tarkoittaen sitä, että paino ei nouse pituuden kanssa käsikädessä. Se, että paino ei nouse ei ole sama asia kuin että SUHTEELLINEN paino ei nouse. Eli tällöin paino to.näk nousee, mutta liian hitaasti pituuteen verrattuna.

Vierailija
164/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona ilman hanskoja? Ymmärsinkö nyt oikein?

Vierailija
165/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä oli ongelmana. Enkä puhunut mielialoista, vaan olotiloista. t. 168

No se että teitä seuratessa ahdistuu. Voi teidänkin lapsiparkoja. Taatusti olet tehnyt kaikkesi ettei kukaan saa autettua niitä.

Vierailija
166/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona ilman hanskoja? Ymmärsinkö nyt oikein?

Vierailija
167/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällä ihmisellä on ahdistunut olo. Ei se meihin mitenkään liittynyt. Ko. ihminen on ollut lääkityksellä 1970-luvulta ahdistusoireiden takia.

Vierailija
168/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin äiti väittää??

Vierailija
169/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ko. ihminen on ahdistunut ihan joka paikassa, välillä hän kärsii niin pahoista neurooseista ja pelkotiloista, ettei ole päässyt ulko-ovesta ulos.

168

Vierailija
170/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan usko, että tuollainen perustelu menee läpi missään oikeusasteessa? Lapsi voidaan ottaa huostaan koska on ollut kerran ulkona ilman hanskoja?

Jotain mätää on nyt ja pahasti.

Vierailija
171/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 no eiköhän siihen ole ollut syynä lähinnä tuo kotkamainen terkka?

Jos viranomaiset eivät ole juuri oikeanlaisia, minun ei tarvitse seurata anorektisen lapseni painon kehitystä. Itse asiassa se on syy olla seuraamatta, ihan kiusalla?

Ei viranomaisella ole aikaa eikä resursseja (eikä joillain edes ymmärrystä) kokonaistilanteen käsittämiseen. Ei hän tunne perhettäsi, tiedä keitä te todella olette.

Eikä viranomaista varmaan voi edes syyttää väärän päätöksen tekemisestä. Jos esim. huostaanotettu lapsi kuolisi, koska stressi/ahdistus olisi niin suuri. Vanhemmat sen surun kantaisivat, eivät viranomaiset.

Vierailija
172/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 no eiköhän siihen ole ollut syynä lähinnä tuo kotkamainen terkka?

Jos viranomaiset eivät ole juuri oikeanlaisia, minun ei tarvitse seurata anorektisen lapseni painon kehitystä. Itse asiassa se on syy olla seuraamatta, ihan kiusalla?

Ei viranomaisella ole aikaa eikä resursseja (eikä joillain edes ymmärrystä) kokonaistilanteen käsittämiseen. Ei hän tunne perhettäsi, tiedä keitä te todella olette. Eikä viranomaista varmaan voi edes syyttää väärän päätöksen tekemisestä. Jos esim. huostaanotettu lapsi kuolisi, koska stressi/ahdistus olisi niin suuri. Vanhemmat sen surun kantaisivat, eivät viranomaiset.

Jos mä tekisin yhtä huolimattomasti työni ja selvittelisin etukäteistiedot yhtä huolimattomasti -mä saisin potkut!

Ja kyse on mun kohdalla sentään vaan TAVAROISTA ja KONEEN OSISTA!

Vierailija
173/389 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kunnon terapia ja sairaalahoito tarvittavan ajan..

Vierailija
174/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ammattilaisten avulla. Hyvin vakava sairaus.

Eräs tuttavani on sairastanut anoreksian ja parantunut. Ei puhu siitä, mutta tytön kummatkin vanhemmat oli lääkäreitä. Sivystyneitä, mutta pieru sanaa ei saanut sanoa.

Vierailija
175/389 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä minä pistin neuvolan akat kuriin. Nykyään saa niin hyvää palvelua neuvolassa, ettei tosikaan.

Vierailija
176/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaikeuksia nämä viranomaisten haukkujat ovat elämässään oikein kokeneet kun ovat noin outoja?!?

Vierailija
177/389 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen tee hallintokantelua, ainakaan ettei ensiksi yritä sopia tilannetta?! Nämä äärimmäisten keinojen käyttäjät ovat kyllä oma lukunsa, ei käy kateeksi...

Vierailija
178/389 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee aika usein niin, että pienenä otetaan huostaan, koska vanhemmat ovat huonot.. teininä voidaan ottaa huostaan vain sillä perusteella että TEINILLÄ menee huonosti. en usko, että nämä vanhemmat nyt käsittävät tätä... tässä ollaan ottamassa näitä lapsia huostaan koska heidän tilanteensa on niin vaikea, että se vaatii heidän sijoitustaan laitokseen, välttämättä vanhempien osuus syissä ym ei ole niin merkittävä. vaikka veikkaan silti että on. suomessa ei huostaanoteta huvikseen, vaan aivan liian myöhään, vasta kun on ihan pakko.

Vierailija
179/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä ls-ketjuissa pyörii aina katkeroituneita ls-asiakkaita jotka heittävät joka väliin fiksuja kommenttejaan

Vierailija
180/389 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tiedä asiasta yhtikäs mitään, mitä korostavat joka käänteessä - kunhan tulevat vittuilemaan ketjuun, joka ei heitä edes koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän