Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogi lastensuojelutapauksesta Espoossa

Vierailija
22.02.2010 |

http://proerika.vuodatus.net/

Löytyy myös FB-ryhmä Proerika.

Kommentit (389)

Vierailija
241/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulisi korkeasti koulutetun valtiotieteilijän osaavan myös päätellä, ettei pelkän yksipuolisen tiedon varassa voi päätelmiä perheestä tehdä.

Vierailija
242/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ainakaan näin äärimmäisten toimien lastensuojelutapaus. Mutta tiedot ovat tosiaan blogista. Itse varhain sairastuneena anorektikkona (entisenä) voin vaan kuvitella mitä moinen kohtelu olisi tehnyt ihan riittävän hyvälle lapsuudenperheelleni. Mielestäni tyttö kuuluisi ihan ehdottomasti ja nopeasti erikoissairaanhoidon piiriin ja perhe ehkä saattaa tarvita sairaanhoidon lisäksi jotakin muutakin, ehkä sitten perhetyön piiristä lähtevää tukea. Vaikea sanoa. Mutta nimenomaan blogin perusteella heihin kohdistetut toimet tuntuvat turhan voimakkailta.

Ja minulla on siis vaan jonkin verran ja rajattua kokemusta lastensuojelutyöstä, nykyään olen tutkija ja kouluttaja enkä missään nimessä ammattitaitoinen arvioimaan tämän perheen asioita muuten kuin mutu-vetoisessa nettikeskustelussa ja ehdottomasti nimettömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee "mielestäni".

Ja on vähän eri asia kirjoittaa se yleisesti täällä kuin panna mielipiteitään mutu-tuntumalta huostaanottopäätöksen perusteeksi.

Vierailija
244/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ainakaan näin äärimmäisten toimien lastensuojelutapaus. Mutta tiedot ovat tosiaan blogista. Itse varhain sairastuneena anorektikkona (entisenä) voin vaan kuvitella mitä moinen kohtelu olisi tehnyt ihan riittävän hyvälle lapsuudenperheelleni. Mielestäni tyttö kuuluisi ihan ehdottomasti ja nopeasti erikoissairaanhoidon piiriin ja perhe ehkä saattaa tarvita sairaanhoidon lisäksi jotakin muutakin, ehkä sitten perhetyön piiristä lähtevää tukea. Vaikea sanoa. Mutta nimenomaan blogin perusteella heihin kohdistetut toimet tuntuvat turhan voimakkailta. Ja minulla on siis vaan jonkin verran ja rajattua kokemusta lastensuojelutyöstä, nykyään olen tutkija ja kouluttaja enkä missään nimessä ammattitaitoinen arvioimaan tämän perheen asioita muuten kuin mutu-vetoisessa nettikeskustelussa ja ehdottomasti nimettömänä.

Entä olitko tarkkailuluokalla? Oireilivatko muut sisaruksesi?

Vierailija
245/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muuten tuntee ihan kohtalaisen hyvin sosiaalityön nykyisen koulutusohjelman syistä jos toisistakin :)

Vierailija
246/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis laitettu mutu-tuntumalta mielipiteitä huostaanoton valmisteluun? Oletko sinä se joka luuli että sossu voi yksinään esittää huostaanottoa? Näin ei siis ole ja lisänä on vielä muiden tahojen lausuntoja..

Vierailija
247/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilman nimimerkkejä ei tiedä mikä on kenenkin:

"234 sosiaaliviranomaiset ovat perheen kimpussa

sen syömishäiriön takia.

Eli mitä voit sinäkin pikkuaivoillasi päätellä? Jos syömishäiriö hoidetaan siellä missä pitää, tarvitaanko enää sosiaaliviranomaisia? Ymmärrän että päätteleminen ja ajatteleminen voi olla sinulle tuskaa, mutta ponnista."

No pienet aivoni raksuttavat ja kovasti ihmettelevät sitä miksi perheen poikaa ollaan myös huostaanottamassa sisaren syömishäiriön takia. Se kummastuttaa, mutta ehkä aivokapasiteettini ei riitä selittämään syytä sille.

Olisi hyvä että sisaren syömishäiriö hoidettaisiin siellä missä pitää, mutta osaatko sinä sitten varmuudella sanoa että muuta interventiota tämä perhe ei tarvitse? Minä en osaa. Nyt iski päänsärky tästä pähkäilystä.

Vierailija
248/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin varmaan vähällä joutua, jouduin ala-asteella opettajani hampaisiin ikävän näsäviisauteni ja "liian aikaisin" opittujen kognitiivisten taitojeni vuoksi. Olin siis ns. erityislahjakas lapsi ja turhautuminen näkyi tarkkaavuusongelmina ja häiriökäyttäytymisenä. Pikkusiskollani on lukihäiriö. Ei paha mutta kumminkin. Erityisiä siis ollaan molemmat, sisko vaan ehkä vielä fiksumpi kuin minä. Jos nyt tällaiset kiinnostaa - voit ehkä tehdä sitten vaikka jonkin diagnoosin.

Tarkkailuluokka on jotain, mitä ei enää oikeastaan ole -- blogissakin puhutaan pienryhmästä jonne lapset ovat PÄÄSSEET mm. neurologisten asperger-oireiden takia. Tiedän montakin perhettä, jossa on useampi dysfasialapsi tai muusta pienestä neurologisesta, periytyvästä ongelmasta kärsivä. Toivon tosiaan, ettei kukaan sinun laillasi leimaava ole ollut tulkkaamassa tätä pienryhmäopetukseen pääsemistä vanhemmille miinukseksi, harva meistä kun voi vaikuttaa lastensa tämänkaltaisiin ongelmiin muuten kuin ammattiapua hakemalla.

Vierailija
249/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On blogia, on facebook-ryhmää - tytön kuvakin siellä, 25 gerbiiliä. Luulisi saavan julkisuutta asialle hyvin.

Vierailija
250/389 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työ on jaettu niin, että johtava sosiaalityöntekijä on vastuussa ja työtä tekee sitten työpari, jossa on pari huonommin koulutettua.

Eli kyllä vaan se yksi johtava sosiaalityöntekijä voi asian esittää eteenpäin - ja hän voi toimia ihan vaikka näkemättä koko perhettä.

Vierailija
251/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailuluokka on jotain, mitä ei enää oikeastaan ole -- blogissakin puhutaan pienryhmästä jonne lapset ovat PÄÄSSEET mm. neurologisten asperger-oireiden takia. Tiedän montakin perhettä, jossa on useampi dysfasialapsi tai muusta pienestä neurologisesta, periytyvästä ongelmasta kärsivä. Toivon tosiaan, ettei kukaan sinun laillasi leimaava ole ollut tulkkaamassa tätä pienryhmäopetukseen pääsemistä vanhemmille miinukseksi, harva meistä kun voi vaikuttaa lastensa tämänkaltaisiin ongelmiin muuten kuin ammattiapua hakemalla.

raggaraista jotka on pilanneet heidän täysin normaalit lapsensa?

Vierailija
252/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentit ja kommentti numero 220. Kävin myös kerran aikaisemmin, jossain nr sadan paikkeilla keskustelussa kommentoimassa. Olen myös sikäli onnellisessa asemassa, että keskustelin juuri blogista entisen opiskelukaverini, nykyisin erään kunnan erään alueen johtavan sosiaalityöntekijän kanssa. Kyllä hänkin hiukan hämmästeli -- yksityishenkilönä ja nimenomaan blogin tietojen perusteella.

Se vtt vieläkin

Vierailija
253/389 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa asiat huonosti siellä. Kyllä yleensä työparina on joko kaksi sossua (minun omahoidettavilla on ollut kaikilla), tai sossu ja sos.ohjaaja. Sitten on lisäksi vielä johtava sossu. No, ei siis töihin Espooseen..

Vierailija
254/389 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee viime kädessä päätökset, eikö vain?

Vierailija
255/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole sitä hänen tekstikseen väittänytkään...

Minulla oli vain sivuaine valtsikasta.

Vierailija
256/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänkin hiukan hämmästeli -- yksityishenkilönä ja nimenomaan blogin tietojen perusteella. Se vtt vieläkin

Vierailija
257/389 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina huostaanotot ovat olleet varotoimia. Ja nimenomaan on toimittu niin, että mitään muuta apua ei ole saanut, vaan varoiksi huostaanotetaan. Määräthän lisääntyivät aivan räjähdysmäisesti. Itse tiedän tapauksen, jossa lapsi huostaanotettiin avioeron yhteydessä. Ex-vaimo esitti syytöksiä ja se riitti, lapsi vietiin isältä.

Määrät lisääntyvät, koska eräiltä on vanhemmuus hukassa. Mutta, kuten rikollisilla yleensäkin, niin aina se vika on yhteiskunnassa. Mitä syytöksiä ex-vaimo esitti?

Vierailija
258/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis korkeasti koulutetun kirjoittamaksi.

Vierailija
259/389 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosiin asti kunnilla oli tarjota esim. kodinhoitajia, kun perheessä tuli sairautta tms.

Nykyään ei ole. On vain huostaanotto. Huostaanottoa tarjotaan myös ihan esim. syöpä-äideille rutiiniluonteisesti.

Vierailija
260/389 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla terävä kynä ja hyvä havainnointikyky... Huomatakseen tyhmyytesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan