Mitä ajattelette jos näette perheen naisen tekevän lumitöitä pihallaan?
Siis perheessä jossa on sekä isä että äiti.
Minä tekisin mielelläni meidän lumityöt ku se on mukavaa liikuntaa ja minulla on paljo miestäni lyhemmät työpäivät joten ehtisinkin paremmin, mutta mieheni mielestä se on miehen tehtävä ja hän arvelee naapurien pitävän häntä laiskana jos näkevät minut tekemässä meidän pihan lumitöitä... =D
Joten mitä mieltä? Entä mitä mieltä omat miehenne, kysykääpä niiltäkin!
Kommentit (63)
Sanokaapa sitten te, joiden mielestä miesten pitäisi tehdä lumityöt: miksi?
Meidän perheessä mies ei tee oikeastaan mitään perinteisiä naistentöitä, joten todellakin hänen kuuluu sitten vastata niistä perinteisitä miestentöistä. Siksi lumityöt meidän perheessämme kuuluvat miehelle. (Kotiäitinä ollessani minä tein tietenkin myös ne.)
Eli periaatteessa jos näen naisen tekevän lumitöitä voin ehkä ajatella miehen vastaavasti tekevän joitain sisätöitä. Todennäköisesti en kuitekaan ajattele yhtään mitään.
tekevän lumitöitä tai mitään muutakaan raskasta, mutta oppi aikaa myöten että haluan tehdä niitä. Hän ei tosin piitannut muiden mielipiteistä vaan halusi helliä minua.
vaikka on ollut tovin sairaslomallakin. Tykkää tehdä niitä ja ehtii aina ensimmäisenä lumitöihin. Tänään juuri säälitteli kun naapurin pieni emäntä oli "joutunut" lumitöihin että kyllä ne on miesten hommia :o Muuten meillä ei juuri tuota sukupuolihommajuttua olekaan ilmentynyt. Kun olin yksin lasten kanssa päivät kotona niin silloin tein lumityöt, mutta annan miehen tehdä koska niin paljon siitä tykkää..
...että tänään juuri katselin naapurin pienen ja hintelän rouvan lapioivan lunta, ja ihmettelin miksi ihmeessä. Talossa on mies ja kolme yli 15-vuotiasta poikaa. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että eikö noista joku muu olisi voinut tehdä lumityöt.
Itsekin kyllä teen lumitöitä ihan mielelläni, ulkoilua ja kuntoilua, enkä yleensä kategorisoi töitä sukupuolen mukaan. Jotenkin vaan ehti tuo ajatus mieleeni, ennenkuin ehdin asiaa sen kummemmin ajatella! Hassua.
Tietenkin menet tekemään lumitöitä jos siitä tykkäät!
Pienkerrostaloissa jos kaikki tekisivät lumitöitä, niin naapurisopu paranisi. Puhumattakaan kuinka hyvän mielen yhteiset lumityöt tuo ja se säästö taloyhtiölle.
Meidän iskä kun on tosi laiska niitä tekemään. En tiedä, mitä muut ajattelee.
Joten todella harvoin edes teen lumitöitä, yleensä mieheni siivoaa lumet pois lumilingolla. Ja minä kun en osaa sitä käyttää :)
Koska miehen mielestä lumitöitä ei tarvitse tehdä jos autolla pääsee pihaan(ja se pääsee maasturillaan kinoksen läpikin).
ja tänään kävin jo 2 kertaa tekemässä =) joten aivan se ja sama, kuka ajattelee ja mitä...
Vihaan lumitöitä, joita ei kerrostalossa onneksi tarvitse tehdä ;)
En siis ajattele mitään että on laiska mies tms. sukupuolijaottelua.
tai vastaavasti, huh, onneksi meillä kolailtiin jo.
Oikeastaan en välttämättä ajattele yhtään mitään. Korkeintaan, että onpas taas satanut lunta..
ajattelette kun mieheni leipoi taas kerran sämpylät ja piparkakut lasten kans, teki itse taikinatkin. Teki viikonlopun ruuat ja siinä ohimennen remonttia. ;)
yh:na tietysti on pakko tehdä lumityöt ja ihan kivaa se on vapaapäivänä kun on aikaa, arkena kun olisi muutakin tekemistä ei niin kivaa.
Mutta kun vielä mies oli suoraan sanoen v..ti joka kevät painavaa jäätynyttä suojalunta kolata, sitä mikä oli tippunut katolta suoraan oven eteen, usein vielä moraalini pakotti luomaan myös naapuriasunnon 85v mummon ja sitä seuraavan pariskunnan kun katselin 90v papan ja 88v mummon yhteistyötä. Ex-mies kun sattui aina olemaan työmatkalla kun lumet tippuivat.
jos sen mies oli vaikka sisällä kokkaamassa tai leipomassa. Nainen tykkää lumitöiden teosta.. tai halusi saada päivän liikunta annoksen. jne.
Meillä minä monestikin teen lumitöitä / ulkoilen lasten kanssa sillä aikaa kun mies laittaa ruokaa.
...että tänään juuri katselin naapurin pienen ja hintelän rouvan lapioivan lunta, ja ihmettelin miksi ihmeessä. Talossa on mies ja kolme yli 15-vuotiasta poikaa. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että eikö noista joku muu olisi voinut tehdä lumityöt.
Itsekin kyllä teen lumitöitä ihan mielelläni, ulkoilua ja kuntoilua, enkä yleensä kategorisoi töitä sukupuolen mukaan. Jotenkin vaan ehti tuo ajatus mieleeni, ennenkuin ehdin asiaa sen kummemmin ajatella! Hassua.
ei sanonut mitään, kun minä kaksi kertaa vuodessa vaihdan oman autoni renkaat. Että silleen. Oma ukko laiska, toisaalta selkävammainen, joten omat renkaani olen aina saanut vaihtaa.
Hän sanoi että suomeksi: on siis miestenhommia ja yhteisiä hommia! :D
Koska monenko ukko tekee ruokaa, pesee astioita ja pyykkiä, imuroi?
Meillä viimesimmän remontin tein minä.
Sitä edellinen yhdessä, olin raskaana silloin.
Mies kolasi tänään, itse tein biljoona sisähommaa siinä ajassa.
Minusta on tyhmää jaotella hommia sukupuolielimen mukaan.
Itse tykkään plerata auton kimpussa, haravoida, ajaa nurtsia. Näiti hommia on muutenkin aika vähän verrattuna siisteihin sisähommiin. Ja samassa ajassa mitä kolaa ison alueen lunta tai ajaa nurtsia 1000 neliön tontilla niin siinä ajassa näppäilee koneita päälle ja ryystää kahvia. ;)
Koskaan en ajattele että joku sisällä LAISKOTTELEE. Koska jos mies tekisi lumitöitä niin mitä minä tekisin sisällä?
Kyllähän minäkin saatan istua röhnöttää ja mies tehdä!
Tai ollaan pirun tuotteliaita sisällä ja naapurit kai kuvittelee että me vaan paneskellaan tai löhötään?
Tervetuloa katsomaan 6 henkisen perheen arkea sinne neljän seinän sisälle! ;)
Tiedän kysymättäkin, että miehenikään ei erottele miesten ja naisten töitä kuten en minäkään. Meillä molemmat ovat kykeneväisiä tekemään melkein kaikkea mitä toinenkin ja työnjako menee intressien mukaan ja sen mukaan, miten kummallakin on aikaa käytettävissä.
Meillä minä teen yleensä lumityöt, koska tykkään touhuta ulkona. Mies taas usein esim kokkaa ruokaa sisällä sillä aikaa. Meillä on tällainen työnjako ja toimii valtavan hyvin :)
Ja mies teki myös.
Meillä tekee se joka kerkiää ja toisinaan yhdessä.
Ihan sama mitä mies olisi mieltä, voin silti tehdä hyvin lumityöt jos haluan. Meillä lumitöitä tekee molemmat.
Naapurien mielipiteiden takia meillä ei töitä jaeta...