Mitä ajattelette jos näette perheen naisen tekevän lumitöitä pihallaan?
Siis perheessä jossa on sekä isä että äiti.
Minä tekisin mielelläni meidän lumityöt ku se on mukavaa liikuntaa ja minulla on paljo miestäni lyhemmät työpäivät joten ehtisinkin paremmin, mutta mieheni mielestä se on miehen tehtävä ja hän arvelee naapurien pitävän häntä laiskana jos näkevät minut tekemässä meidän pihan lumitöitä... =D
Joten mitä mieltä? Entä mitä mieltä omat miehenne, kysykääpä niiltäkin!
Kommentit (63)
joiden mielestä miesten pitäisi tehdä lumityöt: miksi?
Ajattelisin että on yhtä laiska mies kuin mulla. Naapuri tekee lumityöt.
koska se on mielestäni mukavaa liikuntaa ja lapset siinä samalla ulkoilee. Pesen myös auton meillä, mies ei ole koskaan sitä pessyt ja joskus sanookin, et ei sitä tarvii niin usein pestä, mutta se on niin mukavaa ja rentouttavaa.
Minusta lumitytöt on sellainen homma jota voi tehdä kuka vaan kynnelle kykenee.
Meillä tekee mies, minä ja lapset. Yleensä se, jolla sattuu ensimmäisenä siihen olemaan aikaa tai kiinnostusta.
Hyvää hyötyliikuntaa, siksi tykkään tehdä itsekin.
Samoin ruohon leikkuu kesällä, minä kyllä tykkään siitäkin hommasta.
Puita kannan myös ihan siinä missä mieskin. Tosin se kyllä tekee ne kesällä, siihen en minä ala. ;)
30
Meillä oikeastaan vain puiden hakkaaminen kesällä on miehen homma, toki muuten autan puuhommissa minäkin, sekin on kivaa :D
samanlainen mies. En sais tehdä "miesten töitä" ja lumityöt on yks sellanen. Ja kysyin vielä, niin vahvisti asian. Se on juuri niin kuin ap:n mies on sanonut :)
Minusta lumityöt eivät ole sukupuolisuuntainen homma, kuten ei haravointi tai puutarhatyötkään.
Tässä meidän naapurustossa olen ainoa nainen joka tekee lumitöitä ja leikkaa nurmikkoa. Kai ne kattoo, että joko mä olen nyrkin ja hellan välissä tai sitten, että mies on looseri, kun emäntä joutuu pihatöihin.
Meillä tekee se kuka ehtii ja jaksaa. Työtunteja kummallekin kertyy joka tapauksessa aikalailla saman verran.
mies käy töissä ja siinäpä se onkin.Minä teen lumityöt,puun kantamiset,kotityöt...kaikki nämä palkkatyön jälkeen illalla lastenhoidon ohessa.Tasan ei käy onnen lahjat :D .Joskus olisi ihana yllätys,jos mies kantaisi edes ne leivinuunipuut minulle valmiiksi...
töitä, on vaan kodin yhteisiä töitä, joita se tekee joka ehtii/jaksaa/viitsii/haluaa.
joten mulla on aikaa pyöriä lasten kanssa pihalla. Oman pihan lumityöt teen lähes poikkeuksetta yksin, rivitalon yleisten alueiden lumityöt tehdään suurinpiirtein yhtä usein! Jos olisin mies niin kyllä mulla nolottais jos vaimo tekis aina työt!
se jos mikä on hyötyliikuntaa. Mua ei kiinnosta, mitä mieltä mun mies asiasta on.
ja sinua ihan aidosti kiinnostaa mitä naapurin päässä liikkuu teidän lumitöistä?
En ajattelisi mitään, koskeintaan kokisin leivää syyllisyyttä jos omat lumityöt olisi tekemättä.
Minusta lumityöt eivät ole sukupuolisuuntainen homma, kuten ei haravointi tai puutarhatyötkään.
(Minä teen meillä yleensä lumityöt, koska on lyhyemmät työajat ja otan lumityöt kuntoilun kannalta.)
en sen kummempaa. Meillä se tekee jolla on aikaa ja halua. Nyt on halut molemmilla jo aika vähissä, voi ruveta lumi pikkuhiljaa jo sulamaan. Hyvää liikuntaa se on ja alkutalvesta jopa pidän siitä.
mulla lyhyemmät päivät kuin miehellä ja ihan liikunnan kannalta parin tunnin rehmininen on hyväksi. teen muutenkin tästä syystä aika paljon "miesten hommia" kotona ollessa "omien naisten hommien" lisäksi. miehellä työpäivät matkoineen on vähintään 12h ja usein tekee vielä puuhommia ja lämmittää saunaa iltasella eli ei makaa sohvaperunana.
Meillä tekee se, jolla sillä hetkellä ei ole kiireellisempää tekemistä. Tai sitten se, joka tulee aikaisemmin kotiin, jos kyse on arkipäivästä. Joskus ollaan molemmatkin yhtä aikaa, jos pitää saada nopeammin tehtyä.
Muuten kaikissa kotihommissa pätee se, että ensisijaisesti se tekee joka paremmin osaa tai tykkää, mutta kaikki onnistuu kyllä molemmilta.
Minä olen esim. se joka hoitaa tarkkuutta vaativat remonttihommat ja mies suurpiirteisempänä ne raskaammat asiat.
Voisi kyllä käämi kärytä, jos olisi mies jonka mielestä on miesten ja naisten töitä. Ja jos vielä pitäisi ruveta miettimään, mitä naapurit ajattelvat, hohhoijaa.........
Meillä mies paljon laiskempi kuin minä ja hänen ajtus lumitöiden järkevyydestä on se, että mitä järkäe niitä on ottaa pois, kun lumi kuitenkin keväällä sulaa...
Joo ja asutaan Etelä-Karjalassa, jossa lunta tulee paljon. Nyttekin meillä on lunta pikkusen alle metrin. Kun mies ei nitä suostu tekemään, nin minähän ne joudun tekemään.
Meillä mies ei ainakaan välitä yhtään, mitä naapurit ajattelevat. Monesti olenkin samaan aikaan muiden miesten kanssa niitä lumitöitä tekemässä.