En anna lapselle kevyttuotteita, vaan täysmaitoa ja oikeaa voita :)
Miksi lapsille syötetään kaikkea teollista moskaa? Ravinneköyhää mättöä. Sokeria ylenmäärin (keksit, karkit, jogurtit), mutta rasvaa pihistellään?
Rasvahysterian vuoksi ainoat rasvat mitä syötetään ovat teollisia margariineja. Ottakaa selvää miten margariinia tehdään... ne ovat luonnottomia kemianteollisuuden tuotteita.
Lapsi tarvitsee rasvaa. Se on välttämätöntä kasvavan lapsen elimistölle, mutta sokeri ei ole tarpeellista.
Olen varsinainen takinkääntäjä. Ennen käytin kaikkea kevyttä, low fat-tuotteita. Terveysongelmien (vatsavaivojen) myötä kiinnostuin ravintoasioista ja ja ajatukseni muuttuivat. Kevyttuotteet ovat lisäainepommeja ja ei niitä elintarvikkeita voi juuri alkuperäiseen tuotteeseen verrata...
Haluan syödä mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa. Yritän välttää turhia lisäaineita. Teen itse ruokamme. Syömme kaikenlaista lihaa (hirvi, poro, sika, nauta, kana), paljon kalaa (lohi, muikku), marjoja, kasviksia, vihanneksia, juureksia, täysmaitoa, kermaa ja oikeaa voita. Extra virgin-oliiviöljyä salaatteihin, sekä kookosöljyä.
Onko kukaan muu samaa mieltä minun kanssani?
Kommentit (63)
ovat luonnottomia, vaikka kuinka lehmän tissistä tulisivat. Luonnotonta, että eläinlaji juo toisen eläinlajin maitoa. Ja aikuisena, vaikka maito on poikasten ruokaa. Ja luonnottomuuden huippu on kirnuta maidosta rasvakerros syötäväksi.
Meillä lapsen maito oli vuosia äidinmaito. Sen jälkeen on ollut soijamaidolla.
Metsästäjä-keräilijäkansoilla on parempi terveys kuin länsimaisen ruokavalion omaksuneilla kansoilla. Hammasmätä, diabetes ja sv-taudit lähes tuntemattomia.
Metsästäjä-keräilijäkansat ovat a) kuolleet ennen kuin ehtivät sairastua diabetekseen tai sv-tauteihin b) kuolleet ilman että kukaan on selvittänyt, mihin kuolivat.
Ja "hammasmätää"kin on sairastettu myös metsästäjä-keräilijäkansoissa. Tosin ilman hammaslääkäriä ;-)
Aikalailla romantisoitu kuva metsästäjä-keräilijäkansoista.
[/quote]
Ja näyttäkää mulla se kulttuuri, joka on elänyt pitkäikäiseksi meijerivoita ja kermaa vetämällä. Eskimot ei käy, koska eskimot eivät vetäneet meijerivoita ja kermaa, vaan jotain mursunmaksaa raakana. Kun karppi voi ilmoittaa syövänsä mursunmaksaa raakana, uskon että hän voi pärjätä ruokavaliolla joka koostuu 65-prosenttisesti eläinrasvasta. Ja ylipäänsä, jos ruvetaan etsimään pitkäikäisiä kulttuureja, niille on tyypillistä vähäinen, ei runsas eläinproteiinin ja -rasvan käyttö.
[/quote]
Ranska! Juusto, voi, kerma.... Venäjä! Voi, täysmaito, kerma, smetana!!! Meillä kotona on vain täysrasvaiset tuotteet...