Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte hammaslääkärissä?

Vierailija
13.02.2010 |

Mä olin niin järkyttynyt tuosta gyne-ketjusta (siis kuvittelin tosiaan, että kaikki naiset käyvät kerran vuodessa, tai ainakin joka toinen vuosi), että päätinpä kysäistä: Kuinka usein sitten käytte hammaslääkärissä?

Sitähän ehdottomasti suositellaan joka vuosi, hurjimmat jopa puolen vuoden välein ihan siksi, että itse ei saa joka paikkaa puhdistettua.

Osaan muuten olla aika hälläväliä-ihminen, mutta näistä asioista olen kyllä pitänyt kiinni. Miten siis on muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja muutama irronnut joten käynti olisi tarpeen. Mutta kun ei pakota niin ajan saisi vasta muutaman kuukauden päähän.

Vierailija
2/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinä vuosina, kun on "hammaslääkäritön" vuosi, käyn suuhygienistillä poistattamassa kuitenkin hammaskivet.

Mulla on muuten vain yksi paikka hampaissa. Olen huolimaton kuin mikä hampaiden pesussa, mutta ilmeisesti mulla on jotenkin hyvä sylki, joka suojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy enää ikinä!!

viimeinen käynti vuonna 2003, ja ei kertaakaan enää.

Vierailija
4/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joilla on hammaskiveä, ei sitten ole reikiä. Riittyy juuri tuohon syljen koostumukseen.

T: ap

Vierailija
5/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 2-3 vuoden välein yksityisellä. Hammaskiveä tai ientulehduksia mulla ei ole.

Vierailija
6/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vuodessa, itsestäänselvä rutiini. Opin jo äidiltä lapsuudenkodissa. Ihan hyvä käydä toteamassa, että kaikki on ok ja mukava käydä tutuilla lääkäreillä, jotka tuntee mun "historian".

Ikenien alla saattaa muuten muhia erittäin ikäviä yllätyksiä, joista itse on ihan tietämätön ja jotka eivät oireile mitenkään erityisesti (parodontiitti jne).

Vierailija
7/7 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kun odotin ekaa lastani (nyt kolme vuotias). Uudelleen menin kun odotin toista lastani (joka nyt 1v). Taukoa tuli siis noin pari vuotta. Tuona aikana (imetys ja toinen raskaus...) oli tullut kolme uutta reikää ja yksi piti juurihoitaa. Vaikka siis hoitaa hampaita, niin tuo imetys ja raskaus kyllä saattaa vaikuttaa hampaisiin joten kannattaa käydä heti hoidattamassa hampaat jos on raskaana, ja heti imetyksen jälkeen uudestaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi