Rehellisesti: Sinä akateeminen, pidätkö itseäsi minua duunaria ylempänä?
Kommentit (44)
Joku kertoi tässä ketjussa akateemisesta ihmisestä joka oli yllättynyt huomatessaan duunarin fiksuuden. Minä taas olen törmännyt muutaman kerran tilanteeseen jossa joku on hämmästellyt sitä että olen kätevä ja käytännöllinen vaikka olenkin akateeminen. :)
Nimenomaan minä olen aina ajatellut, että yleensä duunaritöitä nimenomaan ei tehdä rahasta, vaan halusta tehdä juuri sitä mitä tekee :) Tietysti jotkut miesvaltaiset duunarialat voi olla sellainen rahakeidas, että sinne ehkä hakeutuu rahan perässä ihmisiä, mutta esim. hoitoala, juuri maanviljely jne, ovat pikemminkin kutsumusaloja. Uskon, että myös siivous on monelle sitä, se on niin rankkaa ja pieni palkka että tuskin voi akateeminenkaan kuvitella kenenkään sille alalle ahneuksissaan hakeutuvansa?
Esim. lähihoitajan työ voi oikealla asenteella olla todella antoisaa, samoin vaikka autonasentajan jos on innostusta alalle ;)
Myös parturikampaaja ehdottomasti ns. kutsumusammatti, usein myös hierojana oleminen.Akateeminen = yliopisto-/korkeakoulututkinnon suorittanut Vaikka olisi hyvinpalkatussa ja siistissä toimistotyössä, sijoitusvakuutusten myyjänä provisiopalkalla puku päällä, työ on kuitenkin duunarintyötä. Sitä tehdään rahasta, eikä työllä itsellään ole sisällöllistä merkitystä. Nämä ihmiset eivät myöskään itse arvosta koulutusta.
yli 30v ihmisen, joka toimii konsulttina asiantuntijatehtävissä, tienaa hyvin ja on mm. asunut ulkomailla. Meitäkin kun löytyy ja kukaan ei voi päällepäin nähdä ettei kouluja ole käyty, vaan kaikki on opittu työelämässä. Koulu ei ole ainoa paikka missä oppii, vaan sitä oppia voi saada monelta muulta elämänalueelta; vaikka harrastuksen kautta.
vanhainkodin töistä jne.
Sinä olet valinnut oman elämänpolkusi, minä omani. Toivon, että olemme molemmat onnellisia valintojemme kanssa.
P.S. Todennäköisesti tienaat minua enemmän :)
Nimenomaan minä olen aina ajatellut, että yleensä duunaritöitä nimenomaan ei tehdä rahasta, vaan halusta tehdä juuri sitä mitä tekee :) Tietysti jotkut miesvaltaiset duunarialat voi olla sellainen rahakeidas, että sinne ehkä hakeutuu rahan perässä ihmisiä, mutta esim. hoitoala, juuri maanviljely jne, ovat pikemminkin kutsumusaloja. Uskon, että myös siivous on monelle sitä, se on niin rankkaa ja pieni palkka että tuskin voi akateeminenkaan kuvitella kenenkään sille alalle ahneuksissaan hakeutuvansa?
Esim. lähihoitajan työ voi oikealla asenteella olla todella antoisaa, samoin vaikka autonasentajan jos on innostusta alalle ;)
Myös parturikampaaja ehdottomasti ns. kutsumusammatti, usein myös hierojana oleminen.