Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: Sinä akateeminen, pidätkö itseäsi minua duunaria ylempänä?

Vierailija
12.02.2010 |

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä duunari, pidätkö itseäsi minua kotiäitiä ylempänä?

:)

Vierailija
2/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpäole koulutustaustan mukaan asiaa koskaan miettinyt.

tunnen olevani ylempänä ehkä jotain taparikollisia. taidan ajatella "ylemmyydedn" ja "alemmuuden" enemmän moraalin kautta kuin jonkun koulutuksen tms.

Vierailija
4/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan käsi sydämellä sanoa. Ylipäätään typerää yleistää koulutustason mukaan mitään suuntaan tai toiseen.

t. akateeminen kotiäiti

Vierailija
5/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasostasi...Koulutuksellasi ei ole mitään väliä.

Vierailija
6/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olenkin itse duunariperheestä ja mieheni on myös duunari. Minun on välillä jopa vaikea arvostaa omaa koulutustani, tuntuu siltä että yliopistossa selitetään paljon kaikkea turhaa, asiantuntijuudestani ei ole mitään hyötyä ja ne oikeat taidot opitaan vasta työelämässä.

Sitäpaitsi, kokemukseni mukaan, yliopistossa opiskelee paljon ihmisä, jotka eivät osaa pohdiskella yksinkertaisimpiakaan moraalisia/eettisiä ongelmia, saati ilmaista perusteltua mielipidettään. Tunnen montakin duunaria, jotka tähän pystyvät.

Vierailija
7/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Mielikuva, jonka mukaan akateemiset ajattelevat olevansa ei-akateemisia ylempänä, on hyvin pitkälti muiden kuin ns akateemisten luomaa. Muutenkin näyttää kellä tahansa olevan taipumusta sekoittaa ammatin antama/velvoittava auktoriteetti ihmisarvoon.

Vierailija
8/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti koulutetumpi kuin sinä, siinä mielessä olen ylempänä.

Mutta jos tarkoitetaan arvostusta ihmisenä, niin en arvota pelkän ammatin tai koulutusaseman perusteella.

Vierailija
9/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aiemmin ollut itse duunarina ja amiksen käynyt, vanhemmat duunareita - miksi pitäisi itseäni parempana/ylempänä vain siksi, että innostuin varttuneemmalla iällä opiskelemaan maisterin paperit. No, työ on tietysti nykyisin sisäsiistiä, mutta arvostan ihmisessä ylipäänsä muita asioita kuin koulutusta. Sivistynyt ja alykäs voi olla ihminen, jolla ei ole muodollista koulutusta.

Vierailija
10/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkinnon ja sitten yliopistossa toisen tutkinnon. Molemmat koulutukset yhtä arvokkaita, samoin niiden mukaiset työt.

Vierailija
11/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan katsotaan maailmaa aika eri tavalla.

Vierailija
12/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan. Olen sielultani duunari tai vaikka taiteilija, enkä juurikaan arvosta korkeaa koulutusta.

En arvosta koulutusta, en arvosta korkeaa asemaa yhteiskunnassa, en arvosta "hyvää" duunipaikkaa. Arvostan täysin erilaisia asioista, esim. ihmisen hyvyyttä, arvoja ja moraalia. Hyvin menestyneilla ihmisillä tämä arvomaailma on monesti suorastaan syvältä. Eli käytännössä arvostan duunareita usein huomattavasti enemmän kuin nyt vaikka akateemisia.

Vierailija
13/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavuttanut enemmän opiskelemalla pidempään. Kyllä se koulutustaso jossain näkyy ja pitääkin näkyä!

Vierailija
14/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse. Ei-akateemiset näyttävät itse ajattelevan, että ovat huonompia - siitä kielivät mm. tänään täällä av-palstalla aiheesta tehtaillut, kaunaiset aloitukset.

Ihan oikeesti, menkää opiskelemaan, jos se on teistä niin kadehdittava juttu.

Vierailija
15/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu täysin käytöksestäsi ja yleissivistyksen tasostasi...Koulutuksellasi ei ole mitään väliä.

Vierailija
16/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pehmeiden arvojen arvostaja ja kannattaja ja usein vaatimatonta uraa luovilla / duunareilla on pehmeät arvot.

Vierailija
17/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan perusduunarin hommia työkseni itsekin.

Enkä myöskään pidä siitä että minusta tehdään minkään sortin johtopäätöksiä perustuen vain siihen, että minulla on akateeminen koulutus.

Vierailija
18/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä jotkut akateemiset pitävät meitä muita aivan pösilöinä. Mutta se kertoo ehkä enemmän siitä akateemisesta, joka niin ajattelee.

Esimerkkinä voi kertoa, erään akateemisen ystäväni ystävä, jonka kanssa jouduin puhelimessa selvittämään erästä ikävää asiaa. Kun olimme hyvässä yhteisymmärryksessä saaneet asiat selvitettyä, tämä oikeasti uusavuton akateeminen totesi mulle päin naamaa kovasti yllättyneenä, että sähän vaikutat tosi fiksulta ihmiseltä, vaikkei sulla olekaan akateemista koulutusta. En tiennyt kyllä olisinko itkenyt vai nauranut sen kommentin jälkeen, varsinkin kun tiesin ystäväni kautta paljonkin tämän kyseisen ihmisen uusavuttomuudesta ja yleisestä asenteesta ;)

Hänen vanhempansa, miehensä, ystävänsä ovat kaikki akateemisia miehen vanhempia lukuunottamaat. Mä olen keskiasteen koulutuksen saanut.

Edelleen naurattaa tuo toteamus, hän oli aivan aidosti yllättynyt, että me tavikset voimme olla ihan "fiksuja".

Vierailija
19/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavuttanut enemmän

Riippuu, mitä arvostaa? Rahaa? No, moni duunari esim. putkimies tienaa enemmän kuin moni tohtori (joka työskentelee tutkijana). Arvostusta? Itse arvostan kyllä vanhustenhoitajaa, lastenhoitajaa, siivoojaa tai bussikuskia enemmän kuin mahdollisimman paljon taloudellista hyötyä tavoittelevaa markkinointijohtajaa, konsulttia, pankkiiria, myyntitykkiä.

Vierailija
20/44 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juntti! Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi