Vauvan maissisose on sitten pahaa!!!
Annoin sitä ekaa kertaa vauvalleni ja kantta avatessa hajukin oli aivan hirvee. Oksennus meinasi tulla jo sitä ja kun sitä maistoi..puistattava maku!! Ja tuota pitäisi sitten vauvan syödä. Ei oikein vauvalle maistunut (ja tietty en näyttänyt vauvalle reaktiotani).
Mistä kasvissoseista teidän vauvat tykkää ja mistä ei?
Kommentit (21)
Purkista kaikki soseet maistuu enemmän tai vähemmän karsealle. Itse en saattaisi syödä niistä purkeista mitään, en siis ole antanut niitä vauvoillekaan.
Pottuporkkanastakin ne saa pahaa purkkiin laitettuna, en kyllä käsitä miten.
siispä se jäikin yhteen purkkiin joka meni roskiin en antanut lapselle lainkaan.
yksi harvoja, jos hedelmiä ei lasket mukaan, joita sösin itsekin jopa kylmänä!
kelpaa, jos sekoittaa sitä johonkin muuhun, mutta ei meilläkään lapsi tykännyt pelkkää maissia syödä. Valmissoseissa on muutenkin outo maku ja haju, mutta ei se ole lasta haitannut.
Valmissoseista peruna-porkkana kelpaa hyvin, yllättäen myös peruna-kukkakaali on maistunut.
Itse tehtyinä; porkkana, porkkana-bataatti, porkkana-peruna, peruna-porkkana-kukkakaali, peruna-porkkana-parsakaali...
siispä se jäikin yhteen purkkiin joka meni roskiin en antanut lapselle lainkaan.
Se oli Bonan maissisosetta, vieläkin puistattaa. Kerran kesällä tuli grillattua maissia ja hyi yök, se hajukin oli aivan hirveä.
Porkkanaa syö hyvin, myös perunaa (siitä ei kauheesti taida pitää, mutta sitä kuitenkin nyt ennemmin kuin tota maissia). olen ITSE tehnyt peruna- ja porkkanasoseen, batattisosetta olisi tarkoitus myös tässä kokeilla, jahka menen kauppaan. Kukkakaalisosepurkki on tuolla kaapissa, mutta katotaan nyt, koska sitä maistattaisi. Vauva 4,5 kk, joten kiirusta ei ole..ja siis neuvolasta antoivat ohjeen alkaa maistattaa. Pidän tärkeänä sitä, että näin alkuun tottuu porkkanaan ja perunaan. Bataatti on kuulemma ihan hyvää..
ap
pahoja jossa oli vaan yhtä kasvista. Sellanen sekotus maistui vaan meillä. Maissisosetta tein aina itse pakastemaissista. Kiehauttaa vaan maissit ja sit siivilän läpi. Tosi helppoa ja oikeesti hyvää.
Sehän on sikojen lihotusruokaa!
En syö sitä itse, eikä lapsenikaan sitä tarvitse
Sehän on sikojen lihotusruokaa!
En syö sitä itse, eikä lapsenikaan sitä tarvitse
ap
sanoi mun mieheni, kun lapsille maissia keittelin.
Toinen hirveimmistä oli perunaa ja parsakaalia. Lapsikaan ei tykännyt näistä. Hajut ihan hirveitä! Molemmat siis piltin. Meidän tyttö rakasti nestle bonan ksvikset- soseesta. Se uppos aina kaikkein helpoiten. Nykyään yli vuoden ikäinen ja syö samaa ruokaa kuin me.
nirsoilla vanhemmilla on nirsot lapset. Kotoa nämäkin asenteet opitaan.
meillä se purkkimaissi kelpas vauvoille oikein hyvin ja se oli yks niitä harvoja soseita joiden jämät äiti söi jos vauva ei jaksanut :)
suomalaisille hiukan vieras kasvi. Vauvojen makuaisti on erilainen joten vellit ja soossit menee alas, vaikka aikuiselle ne on mauttomia. Suomeen tuodaan muuten pari miljoonaa kiloa geenimuunneltua maisiia, ja nämä maissin vastustajat syövät sen sitten välillisesti, se kun syötetään broilereille.
mutta se on HYVÄÄ!
Grillattu maissi on parempaa kuin grillattu makkara tai joku possupihvi.
samoin maistuu. vauvaa puistattaa jos annan hänelle tätä
Aika harvoista vielä tykkää. Maissi, omena ja päärynä on vauvasta hyviä, muut saa naaman ruttuun ja niitä tunkee ulos suusta minkä kerkiää. :)
Ravintoköyhää lihotusruokaa? :D Mitä tässä nyt sit uskois?
Keitä itse maissi ja soseuta. Maistuu hyvälle ja kelpaa lapselle. Purkkiruuat on muutenkin aivan hirveitä :O Hedelmäsoseet vielä menettelee.
Mikään purkkiruoka ei voi olla yhtä hyvää kuin itsetehty sose. Tehosekottimet käteen ja padat porisemaan mammat! Rahaakin säästyy ja piltit tykkää :)
lueskeltaa huvikseen noita purkkien kylkiä, pääraaka-aine ei olekaan se hedelmä/vihannes vaan vesi. Kustannustehokkaampaa jatkaa mössöä vedellä ja paksuntaa riisitärkkelyksellä, kuin käyttää oikeita vihanneksi, kasviksia jne. Yhden olen löytänyt Suomen hyllyiltä, jota suostun omalleni matkaevääksi ostamaan, luomu Hipp. Sitä ei jatkettu vedellä, mutta ei maku kuitenkaan yhtä hyvä ole kuin mammantekemä ;)
Niissäkin on eroja, olikohan se Semperin se hyvänmakuinen...? Se oli makeaa ja hyvää minunkin suuhuni. Maissisose oli tosiaan ainoa, joka kelpasi - sitä laitettiin sitten esimerkiksi puuron päälle houkuttimeksi :-D