Onko tämä ruoka määrä liian paljon päivässä? yritän laihduttaa
2 kuppia kahvia + maitoa
1 kuppi teetä + maitoa
2 kpl näkkileipää
200g raejuustoa
300g ohrapuuroa
250g maitorahkaa
250g päärynää
200g kaurapuuroa
Kommentit (32)
että olen aiheuttanut niinkin lyhyen ajan kuin n. 6 kk:n huonolla (siis niukalla) syömisellä itselleni suolisto-ongelmia. Ainakaan sen jälkeen mahan toiminta ei ole palautunut entiselleen. Tämä huonon syönnin jakso tapahtui syksyllä 2004, joten siitäkin on jo jokunen vuosi aikaa. Johtui masennuksesta. Ei ole vatsan toiminta palautunut ennalleen sen jälkeen. Joten jos jotakuta houkuttelee laihduttaa pahoinpitelemällä elimistöään liian suurella kalorivajeella, niin harkitkaa vielä kerran. Siitä voi olla seuraamuksia.
Nuo suolisto-ongelmat voi johtua masennuksen aiheuttamasta stressistä. Laihduttaa voi myös terveellisesti ja monipuolisesti syöden.
että olen aiheuttanut niinkin lyhyen ajan kuin n. 6 kk:n huonolla (siis niukalla) syömisellä itselleni suolisto-ongelmia. Ainakaan sen jälkeen mahan toiminta ei ole palautunut entiselleen. Tämä huonon syönnin jakso tapahtui syksyllä 2004, joten siitäkin on jo jokunen vuosi aikaa. Johtui masennuksesta. Ei ole vatsan toiminta palautunut ennalleen sen jälkeen. Joten jos jotakuta houkuttelee laihduttaa pahoinpitelemällä elimistöään liian suurella kalorivajeella, niin harkitkaa vielä kerran. Siitä voi olla seuraamuksia.
Nuo suolisto-ongelmat voi johtua masennuksen aiheuttamasta stressistä. Laihduttaa voi myös terveellisesti ja monipuolisesti syöden.
Minä en laihduttanut, ja olen jo parantunut tuosta masennuksesta. Kuten sanottua, tuo huonon syönnin kausi oli vuonna 2004.
Sen takia kerroin tämän, että tuossa joku spekuloi, että parhaiten tuloksia saa syömällä tyyliin 2 omenaa päivässä. Halusin jakaa tämän kokemuksen siitä, mitä minulle tapahtui, kun olin huonolla syönnillä sen puoli vuotta. Maha ei ole palautunut siitä.
Ymmärsitkö nyt, mitä tarkoitin?
Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut hyökätä vastaasi tai arvostella. Pitkittynyt stressi voi aiheuttaa pysyviäkin vaurioita kehossa ja ruuansulatus on tässä asiassa herkkä kohta kehossa. En ajatellutkaan, että tarkoituksenasi oli laihduttaa itseäsi näännyttämällä (tai ylipäänsä alihduttaa). Halusin vain todeta, että laihduttaminen onnistuu myös terveellisesti ilman haittavaikutuksia.
Minä en laihduttanut, ja olen jo parantunut tuosta masennuksesta. Kuten sanottua, tuo huonon syönnin kausi oli vuonna 2004. Sen takia kerroin tämän, että tuossa joku spekuloi, että parhaiten tuloksia saa syömällä tyyliin 2 omenaa päivässä. Halusin jakaa tämän kokemuksen siitä, mitä minulle tapahtui, kun olin huonolla syönnillä sen puoli vuotta. Maha ei ole palautunut siitä. Ymmärsitkö nyt, mitä tarkoitin?
luopumaan tietyistä ruoka-aineista (eivät vain sula ja saan hirveitä ilmavaivoja ja ripulia), vatsa on melkein aina löysällä. Onneksi ei ole enää kipeä, sitäkin oli pitkään
Millä lailla maha ei ole palautunut?
Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut hyökätä vastaasi tai arvostella. Pitkittynyt stressi voi aiheuttaa pysyviäkin vaurioita kehossa ja ruuansulatus on tässä asiassa herkkä kohta kehossa. En ajatellutkaan, että tarkoituksenasi oli laihduttaa itseäsi näännyttämällä (tai ylipäänsä alihduttaa). Halusin vain todeta, että laihduttaminen onnistuu myös terveellisesti ilman haittavaikutuksia.
Minä en laihduttanut, ja olen jo parantunut tuosta masennuksesta. Kuten sanottua, tuo huonon syönnin kausi oli vuonna 2004. Sen takia kerroin tämän, että tuossa joku spekuloi, että parhaiten tuloksia saa syömällä tyyliin 2 omenaa päivässä. Halusin jakaa tämän kokemuksen siitä, mitä minulle tapahtui, kun olin huonolla syönnillä sen puoli vuotta. Maha ei ole palautunut siitä. Ymmärsitkö nyt, mitä tarkoitin?
kertonut tuota esimerkkiä sen takia, että pitäisin laihdutusta epäterveellisenä, vaan nimenomaan halusin kritisoida tuota omena päivässä -laihdutusmallia.
Mun käsittääkseni myös se, että syö liian vähän on vahingoksi suolistolle. Sen takia epäilen, että juuri se on syynä nykyisiin vatsaongelmiini.
Olen laihtuntunut n. 10 kiloa karppaalla ja lääkäri kehoitti tänään laihduttamaan lisää, koska en näköjään tee ylipainolle mitään. Suutuin. Ja päätin, että seuraavalla käynillä lääkäri sanoo että olen aliravittu. Kahvia ja kaksi kananmunaa päivittäin, on minun ruokavalio tästä eteenpäin.
Kyllä se on niin, että jos haluaa laihduttaa, ei saisi syödä mitään.
Mitä helvettiä? :D
tänään:
- 4dl kahvia maidolla
-170g skyr rahka
-120g kukkakaalia
-2dl keittoa
-400g raejuustoa
-3 ruisleipää jonka päällä sulatejuustoa ja kurkkua
= n. 900kcal
lisäksi olen liikkunut hieman yli tunnin (kuluttanut 200-300kcal?)
näin teen 6 päivää, sitten yhtenä päivänä viikossa syön mitä haluan enkä laske kaloreita. jäätelöä, pizzaa jne. elimistö ei mene säästöliekille. yhtenä päivänä ei voi syödä tota vajetta pois joka on tullut viikon aikana. lisäksi ei jaksa syödä sillo yhtenä päivänä paljon herkkuja koska mahaöaukku on hieman kutistunut :)
ap mitkä on sun mitat?
1200 kaloria päivässä on sopiva määrä laihduttajalle.
Riippuu toki laihduttajan koosta. Oikein paljon ylipainoinen voi syödä laihduttaessaan alkuun vaikka sen 2000kcal/vrk ja laihtua silti sen puoli kiloa viikossa. Tai ainakin itse muistelen, että silloin kun aloitin laihdutuksen ja painoin sen +125kg, oli myös peruskulutukseni sitä 2500kcal:n luokkaa.
Mutta aloittajalle tuo voisi olla sopiva määrä, muistaakseni jossain viestissä mittansa kertoi, eikä nyt varsinaisesti ollut ylipainoinen, sillä rajalla vain.
nälkää. Kaloreita ei tosin ole paljoa mutta en kestäisi sitä näläntunnetta.
Itse syön alle 1400kcal mutta proteiinipainotteisesti.
tänään:
- 4dl kahvia maidolla
-170g skyr rahka
-120g kukkakaalia
-2dl keittoa
-400g raejuustoa
-3 ruisleipää jonka päällä sulatejuustoa ja kurkkua= n. 900kcal
lisäksi olen liikkunut hieman yli tunnin (kuluttanut 200-300kcal?)näin teen 6 päivää, sitten yhtenä päivänä viikossa syön mitä haluan enkä laske kaloreita. jäätelöä, pizzaa jne. elimistö ei mene säästöliekille. yhtenä päivänä ei voi syödä tota vajetta pois joka on tullut viikon aikana. lisäksi ei jaksa syödä sillo yhtenä päivänä paljon herkkuja koska mahaöaukku on hieman kutistunut :)
ap mitkä on sun mitat?
tuossa on ehkä liikaa hiilaria minun mielen.