Tässä teille karppi-vouhottajille
Ne parjatut hiilarit:
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010020911035737_lh.shtml
Kommentit (299)
ihan vaan lautasmallin mukaisella ruokailulla. Eiköhän ne liikakilot ole tule ihmisille jostain muusta, kuin leivästä ja puurosta :).
Ainakin kun kaupassa katsoo tukevien ihmisten ostoskärryjä, sieltä näyttää usein puuttuvan ruisleipä ja puurohiutaleet, mutta kaikkea rasvaa ja sokeria näyttää olevan runsain mitoin kyydissä.
VHH-ruokavaliosta 20 vuoden tutkimuksen, jossa tutkittiin 82.000 naisen vhh -syömisiä. Tutkimuksen tuloksena ei havaittu kohonnutta riskiä sydän- ja verisuonitauteihin eikä diabetekseenkaan.
Samaa asiaa on tutkittu Ruotsissa Lundin yliopistossa samoin tuloksin. Ruotsin diabetesliitto suositteleekin nyt diabeteksen hoitoon VHH-ruokavaliota.
Suomi luottaa sen sijaan yhä Pohjois-Karjala -projektin tuloksiin, mutta tutkimuksen yhteydessä on unohdettu mainita, että sydän- ja verisuonitautien määrä kääntyi samaan aikaan laskuun muuallakin Suomessa ja muualla Euroopassa ja Pohjois-Karjalassa kuitenkin vähiten.
Kukin voi uskoa mitä haluaa ja tehdä kuten hyväksi näkee. Itse suosin kuitenkin luomua kaikin puolin, sillä en usko lisäaineiden tuovan terveysetuja kenellekään.
huono olo oli koko ajan. Olo parani kun taas lisäsin hiilarit (hyvät) ruokavaliooni.
...arvaan, et ole ikinä edes kokeillut vhh:ta, eikö niin?
syönyt kovaa rasvaa runsaasti jo vuosien ajan, ja silti veriarvot pysyvät hyvinä - saanen epäillä!
huono olo oli koko ajan. Olo parani kun taas lisäsin hiilarit (hyvät) ruokavaliooni.
Ei mikään ihme että on ollut huono olo.
Ihan normaalilla, suositusten mukaisella ruokavaliolla pysyy terveenä, ei ole mitään järkeä syödä kovaa rasvaa kaksin käsin ja vältellä kuituja.
Perehdyin kyllä karppaukseen perusteellisesti ennen kuin aloitin ja karppasin ihan "oikeaoppisesti". En ollut mikään "kovan linjan karppi" (esim atkinsilla) kun arvelin jo etukäteen ettei se mulle sopisi. Ja oikeassa olin, ei sopinut lievempikään muoto karppauksesta.
Heh, ei hyviä hiilareita kuulukaan riisua ruokavaliostaan.
tutkimuksissa? Tarkoittiko se, että täysjyvätuotteita voi syödä (kuten virallinenkin suositus esittää) ja että rasvassa suositaan pehmeää rasvaa?
Aika olennaista terveysvaikutuksia tutkittaessa. Nämä höyrypäät täällä av:llä näyttää olevan niitä fanaatikkoja, joiden mielestä on ok syödä eläinrasvaa määrättömästi ja jättää viljat kokonaan pois.
tajuta, että eri ihmisille saattaa sopia erilainen ruoka? Minä olen ihan oikeasti sairas, jos syön virallisterveellisesti. Ei siitä pääse mihinkään. Kun karppaan, olo on hyvä. Ja uskokaa, että olen kokeillut vaikka minkälaisia ruokavalioita. Vaikka en varsinaisesti läträä rasvalla, syön sitä surutta, ja näemmä rasvaa kehoni kaipaa. Joten mistään roskaruoasta kasviksiin siirtymisestä ei minun kohdallani ainakaan ole kysymys.
Perehdyin kyllä karppaukseen perusteellisesti ennen kuin aloitin ja karppasin ihan "oikeaoppisesti". En ollut mikään "kovan linjan karppi" (esim atkinsilla) kun arvelin jo etukäteen ettei se mulle sopisi. Ja oikeassa olin, ei sopinut lievempikään muoto karppauksesta.
tutkimuksissa? Tarkoittiko se, että täysjyvätuotteita voi syödä (kuten virallinenkin suositus esittää) ja että rasvassa suositaan pehmeää rasvaa?
Aika olennaista terveysvaikutuksia tutkittaessa. Nämä höyrypäät täällä av:llä näyttää olevan niitä fanaatikkoja, joiden mielestä on ok syödä eläinrasvaa määrättömästi ja jättää viljat kokonaan pois.
joidenkin (karppien) on. Tuputetaan vaan kaikille sitä omaa autuaaksitekevää ruokavaliota vaikka se ei todellakaan sovi kaikille, kuten minulle itselleni. Silti uskon että toisille karppaus sopii.
tajuta, että eri ihmisille saattaa sopia erilainen ruoka? Minä olen ihan oikeasti sairas, jos syön virallisterveellisesti. Ei siitä pääse mihinkään. Kun karppaan, olo on hyvä. Ja uskokaa, että olen kokeillut vaikka minkälaisia ruokavalioita. Vaikka en varsinaisesti läträä rasvalla, syön sitä surutta, ja näemmä rasvaa kehoni kaipaa. Joten mistään roskaruoasta kasviksiin siirtymisestä ei minun kohdallani ainakaan ole kysymys.
Proteiinia en pysty syömään paljoa (esim punaista lihaa en ollenkaan) ja rasva-kasvisdieetti ei toimi.
Oloni on hyvä vain jos syön säännöllisesti täysjyväviljatuotteita.
ymmärsin että oman kokemuksesi perusteella tuomitsit karppauksen. Syödään jokainen sillä tavalla, että voidaan hyvin, oli se sitten karppaus tai virallisterveellinen tai mikä vaan. Ärsyttää vaan, kun jotkut lyttää karppauksen, vaikka toiset siitä kuitenkin saa suurta apua.
joidenkin (karppien) on. Tuputetaan vaan kaikille sitä omaa autuaaksitekevää ruokavaliota vaikka se ei todellakaan sovi kaikille, kuten minulle itselleni. Silti uskon että toisille karppaus sopii.
Nämä höyrypäät täällä av:llä näyttää olevan niitä fanaatikkoja, joiden mielestä on ok syödä eläinrasvaa määrättömästi ja jättää viljat kokonaan pois.
Minä en syö ollenkaan viljaa (ei sovi) ja eläinrasvojakaan en välttele, joskaan en mätäkään.
Nämä höyrypäät täällä av:llä näyttää olevan niitä fanaatikkoja, joiden mielestä on ok syödä eläinrasvaa määrättömästi ja jättää viljat kokonaan pois.
Ihan normaalilla, suositusten mukaisella ruokavaliolla pysyy terveenä, ei ole mitään järkeä syödä kovaa rasvaa kaksin käsin ja vältellä kuituja.
Normaalilla, suositusten mukaisella ja omaa kulutusta vastaavalla ruokavaliolla pysyy myös hoikkana. Minulla ei ole ylipainoa, vaikka syön hiilareita - leipää, pasta/perunaa/riisiä - päivittäin, käytän vähärasvaisia tuotteita ja vältän punaista lihaa. Eikä ole koskaan ollutkaan. Minun on vaikea edes kuvitella, että joku voisi pitää eläinrasvaa jotenkin erityisen ihanana ja herkullisena. Yök!
hölmöjä. Uskovat mieluummin nettikirjoituksiin kuin tutkittuun tietoon. Samat tuntemani tyypit ovat innoissaan homeopatiasta, astrologiasta ja kaikesta muusta mahdollisesta huuhaasta.
ovat kaksin käsin vetäneet kaikkea pas*** sisäänsä ja nyt muka sitten keksineet mahtavan jutun; kasvikset ja siihen rasvan. On joo todella terveellistä.