7lk lapsi sisäoppilaitokseen Anna Tapion kouluun,
Kommentit (151)
uusperhekuvio, johon exän lapset eivät muutenkaan sopisi.
itehän oon nyt atk:lla ja kun sinne se uus kotoo käyville systeemi tuli niin meille kotoo käyvillekkin on aivan mahtavat päivät. joku päivä on juuri 8-17 ja joskus sitten on vaan kahen tunninpäivä + 15min - 1h 15min. kotimatka joka päivä :(. jos ite saisin päättää tulisinkö atk:n niin en tulisi mutta jos en kävisi atk:ssa matka kouluun olisi kaksinkertainen :( joten pitänee kestää vielä ne pari vuotta.. Mutta kuten sanoin ite en päästäisi muutakun silloin kun lapsi itse sitä on kysynyt. ja miettinyt juurikin jos matkaa sattuu olemaan 400km.ja sitä ettei tietää että alkuvaiheessa on aikamoinen koti-ikävä ! ..
Hei
Rupesi kiinnostamaan kirjoituksesi.
Kerrot, että Anna Tapion koulun arvot eivät vastaa perheesi arvoja. Tämä lause pitää sisällään sen, että tiedät millaiset ko. koulun arvot ovat. Kerrotko mitä ne mielestäsi ovat?
Ja millaiset ovat teidän perheenne arvot - jos ne ovat niin pahassa ristiriidassa omien arvojenne kanssa.
13-vuotias muuttaisi pois kotoa ja perheen luota. Täysin mahdoton ajatus. Minä haluan olla läsnä lapseni arjessa muutenkin kuin puhelimen ja kännykän välityksellä. Minä olen kykenevä kasvattamaan itsenäisiä, taitavia ja vastuuntuntoisia ihmisiä ihan täällä kotonakin. Anna Tapion koulu ei muutenkaan oikein edusta meidän perheen arvoja, joten kokisin kyllä vähintäänkin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapsi äkkiä sinne haluaisi.
Hei
Rupesi kiinnostamaan kirjoituksesi.
Kerrot, että Anna Tapion koulun arvot eivät vastaa perheesi arvoja. Tämä lause pitää sisällään sen, että tiedät millaiset ko. koulun arvot ovat. Kerrotko mitä ne mielestäsi ovat?
Ja millaiset ovat teidän perheenne arvot - jos ne ovat niin pahassa ristiriidassa omien arvojenne kanssa.
Haluaisin mennä AnnaTapioon, mutta vanhempani eivät ole niin innoisssaan. Enkä välttämättä pääsisi sinne sillä keskiarvoni on 7,25. olen kolmetoista, onko mulla mahiksii.
Hyllä vähän päälle seiskan keskiarvolla nykyään pääsee sisään, viimeistään varasijalta :).
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 19:25"]
Moi!
Itse käyn parhaillaan Anna Tapion koulua ja olen ylpeä siitä. Siellä ymmärsin, että minusta pidetään tälläisenä kuin olen. Kaikki siellä ovat tasa-arvoisia.
Kuulimme tammi- ja helmikuussa huhuja, että kasit hajotetaan siten, että syksyllä 2014 olisi neljä luokkaa. Nyt maaliskuussa oppilaat saivat vahmistuksen asiasta. Jopa seiskat hajotetaan. Voin sanoa, että suurin osa 7.lk ja 8lk. oppilaista ei pidä ideasta ja vastutaa sitä. Minä olen yksi niistä joka vastustaa asiaa. Ymmärrän, sen jos koulu haluaa tehdä säästöä, mutta ymmärtääkö rehtorit ja säätiö oppilaiden tunteita.
Vuonna 2013 (keväällä) oli YT-neuvottellut. Timo Torikka ja muut mukavat assut lähtivät. Assuksi jäi kuitenkin alkuperäinen Anitta. Tarja ja Tiina(t) tulivat vakituisiksi assuiksi (Tiinat ovat lähteneet jo). Osalle oppilaalle kova paikka oli jo pelkät YT-neuvottelut ja nyt kun on tulossa luokkien hajottaminen se vasta satutti oppilaita.
Koulu on hyvin arvostettu. Kannattaa tulla ensin käymään ja katsomaan minkälainen Anna Tapion koulu ennen kuin tuomitsee sitä!
[/quote] Lapsihan on pahimmillaan murrosiässä silloin ja pitäisi lähettää johonkin annatapion kouluu n. EI IKINÄ. Lapseni tosin jo lukiossa. Kävi hyvän koulun Hgissä ja pääsi erittäin hyvään lukioon.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2010 klo 21:53"]
oma lapseni niin pienenä lähtisi kotoa pois muualle kouluun. Kyllä mä haluan paapoa lastani vähän vanhemmaksi ja sitten vasta päästää sen kokeilemaan siipiään :)
[/quote]
En tiedä minkä ikäisiä lapsia sulla on , mutta voi olla , että sun paapomishalusi vähenevät, kun kämppäsi on täynnä murrosikäisiä teinejä- aikansa kutakin, itse en ole koskaan roikkunut paapomassa lapsiani, vaan kannustan itsenäisyyteen. Ja aivan varmasti lapseni ovat kaikkein tärkeintä minulle.
[/quote]Mikä hvetin kiire on itsenäistyä seiskaluokkalaisen että pitäisi lähettää johonkin sisäoppilaitokseen. Pahin murkkuikä. Tietenkin jos voimat loppu ja lapsi häirikkö ja on näpistellyt ja koulussa aiheuttaa tappeluita jos olisi helpompaa annapion koulussa. Ei ole tuollaisia ongelmia ollut.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2010 klo 09:59"]
Kiusaamista on joka paikassa, silloin kun itse koulun kävin, siellä oli todella ankara linja kiusaamisen suhteen, nollatoleranssi. Koulusta erotetaan kiusaajat. Mopokastettakaan ei siellä ollut vaikka muualla oli.
Tupakoidaan joka paikassa, se ei ole tuon koulun oma ongelma.
Itsenäistyminen ja elinikäiset ystävyyssuhteet on plussaa, itse laittaisin lapseni sinne jos haluaisi, ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin tavallinen koulu.
[/quote]Millä perusteella parempi
Pitäkää lapset lähellä, pian ne muuttavat pois. Yrittäkää jaksaa.
Tytär ekaa vuotta Anna Tapiossa ja olemme koko perhe tosi tyytyväisiä. Itse halusi mennä eikä ollut ketään tuttua. Nyt paljon kavereita. Eka viikko oli jännittävä ja halusi takaisin kotiin. Parin viikon jälkeen meni jo ihan eri tavalla. Opiskelu sujunut hyvin. Luulen että pahimmat koheltajat löytyvät normi yläasteilta. Harmittaa tuo Anna Tapion mollaaminen ihmisiltä jotka ei ole koko paikkaa itse edes nähneet. Sinne ei kaikki pääse, mutta muihin kouluihin meneekin sitten kaiken maailman jannut. Että semmosta vaan!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2010 klo 19:30"]
Yhdenkin tutun lapsen kemiantunnilla tapahtui vahinko kun lapset päästettiin huseeraamaan itse rikkihapon kanssa ja lapsi sai happoa ylävartaloonsa ja molempiin silmiinsä. Lapsi itse soitti äidilleen, koululta ei otettu yhteyttä ollenkaan, vaikka olivat sentään käyttäneet lapsen lääkärillä.
niin, tietysti sitten uskotaan jotain tutuntutuntuttua ja tuomitaan koulu heti kättelyssä. Kyllä paikkakunnan yläasteellakiN on tapaturmia ja tupakanpolttamista jne
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2010 klo 19:30"]
Yhdenkin tutun lapsen kemiantunnilla tapahtui vahinko kun lapset päästettiin huseeraamaan itse rikkihapon kanssa ja lapsi sai happoa ylävartaloonsa ja molempiin silmiinsä. Lapsi itse soitti äidilleen, koululta ei otettu yhteyttä ollenkaan, vaikka olivat sentään käyttäneet lapsen lääkärillä.
niin, tietysti sitten uskotaan jotain tutuntutuntuttua ja tuomitaan koulu heti kättelyssä. Kyllä paikkakunnan yläasteellakiN on tapaturmia ja tupakanpolttamista jne
[/quote]
Nostan tätä!
Ajankohtaista pohtimista meillä!
Eri asia on jos lapsi itse kovasti sinne haluaisi, tai se olisi hänelle itselleen parhaaksi.
Sanon tämän ihan mutu-fiiliksellä, en tunne koko koulua yhtään.
Liian pieni vielä lähtemään kotoa.
mutta tuolla koululla huono maine.
Parin pesukoneen vuoksi on ollut "kyseenalaista" julkisuutta, mutta koulu on käsittääkseni todellä hyvämaineinen ja pidetty paikka.
Itse en kyllä omaa lastani raaskisi noin kauas päästää vielä noin pienenä.
En tunne koko koulua, lapsi itse ehdotti sitä. On innostunut maataloudesta yleensä, eläimet ja ruoanlaitto. Meiltä matkaa 400km.
en ole koskaan voinut kuvitella kammottavampaa paikkaa kuin joku sisäoppilaitos tai koulun asuntola. Pahinta kahden hengen huoneet, miten sellaisessa voi olla ja elää? Missä saa olla yksin? Oma vessa olis myös ihan minimivaatimus.