Montako ruutua wc-paperia otat, kun pyyhit pissasi? Minä otan noin 4-6 ruutua. Mieheni pitää sitä
hirmuisena tuhlauksena. Jättää esim hakematta uuden rullan vessaan, jos siinä on jäljellä pari ruutua.
Pöh. Ihan turha riita pikkuasiasta.
Kommentit (101)
Uloste liukuu luiskaa pitkin veteen täten.
En todellakaan halua, että käsi kastuu pyyhkiessä.. Isompaa hätää varten otan varmaan 6-8 palaa.
Minä tarvin ainakin 10-12 palaa isoa hätää varten. Joskus joudun vetämään vessan kaksi kertaa, ettei tukkeudu. Taidan syödä paljon kuitua:)
Olen suorastaan ihmeissäni. Toki joskus riittää kerta pyyhkäisy, mutta mutta hmm olen ihmeissäni.
ei tarvitse pyyhkiä takamusta koskaan. Oikea ravintoaines ei tahraa pyllyä.
reunalla istuessa pimppi koskettaisi ehkä rinkilää. Siis olisi vaara, että ajautuisi liian lähelle.
Ja tuhlaan paperia roiskeenestoon.
En kylläkään haluaisi tuhlata.
Mikseivät eko-ihmiset käytä sanomalehteä pyyhkimiseen? Ihmettelen.
että se on ihan hemmetin epämukavaa (sanomalehtipaperi on kovaa eikä myöskään kovin imukykyistä, kyllä kangas sen voittaa), sanomalehteä ei voi vetää vessanpöntöstä (ja mihinkäs se sitten laitetaan, jos ei ole tulisijaa? No sekajätteeseenpä tietysti.) ja lisäksi sanomalehti värjää pyllyn mustaksi.
Ei ole niinkään kaukana ne ajat, kun sanomalehdellä pyyhittiin. Näin tekin minun äitini lapsena.
itävaltalaisperheessä ja siellä oli tarkoitus käyttää lähes yksinomaan sanomalehteä pyyhkimiseen. Eukko oli vihainen, kun käytin vain vessapaperia. Pyysin hänen mieheltään kerran vessapaperirullan salaa ja kauhea räyhäys, kun eukko sai sen tietää.
(Ei neuvottu, kumpi asia siihen sanomalehteen oli tarkoitus pyyhkiä ja mihin se sitten laitetaan. Roskikseen haisemaan vai mitä?)
Tosin hyvä asiahan se on. En ole kyllä koskaan laskenut monta palaa käytän, mutta en varmasti tule toimeen 1-3 palalla. Luulen, että ainakin 6 menee jos ei enemmän. Toivottavasti saan anteeksi sillä, että käyn aika harvoin pissalla. Öisin en käy lainkaan ja päivässä käyn n. kolme kertaa.
myös siitä, kuinka monta palasta vessapaperia on säädyllistä käyttää. Kaikki tästä poikkeavat yksilöt määritellään tuhlari- tai törkyahterimammoiksi.
Ihan ahdistun jo: Mitä jos minä olenkin kaikki nämä vuodet käyttänyt VÄÄRÄÄ määrää vessapaperia???!!! Ja tietysti myös vessapaperin laadulla on suuri merkitys. Lidlin uusiopaperi ei varmasti läpäise vaatimuksia! :o Maailmankuvani on vaakalaudalla!
eipä ikinä olla laskettu tollaista...huh
että tämä upea keskustelu pääsee jatkumaan.
vaikka eivät ne pissasta kastukaan.
Ja tuolle atoopikolle tiedoksi, että wc-pöntön nuppi on vessan likaisin paikka, joten kätesi ovat kyllä taatusti likaiset vessakäynnin jälkeen huolimatta valtavasta paperitukusta...
Halpaa, todella ohutta paperia, menee sitten tuplamäärä (tämmöistä on esim. huoltsikoilla ja ravintoloissa).
Kakkaa pyyhittäessä menee 2-3x tuo 3 palaa, riippuen ulosteen koostumuksesta :D
olen atoopikko ja en pese käsiä.
olen atoopikko ja en pese käsiä.
2 paperilla on taatusti sormet kusessa. Kannattaa säästää muissa asioissa esim. herkut, tupakat, alkoholi.
Monella pakkoneuroosi toi vessapaperin säästö. On nyt vihoviimeinen asia, jossa pitää säästää.
Joskus vain kerran. Mutta en todella taiteile millään 2 palalla, yäk! Ja ihan riippumatta paperista. Paitsi tuota Just1:stä e ole kokeillut, mutta pitääpä koittaa. Tulen sitten kertomaan tuloksen!
Mutta kiitos mammat päivän parhaista nauruista noiden pissapyyhkeiden osalta!!! :DDDDDDDDDDD
kakanpyyhkimiseen tarvittavaa paperimäärää joillakuilla. Eikö ihmiset osaa taitella sitä paperia kertapyyhkäisyn jälkeen? Itse en ikinä tarvitse enempää kuin kaksi palasta, älytöntä tuhlausta tuollainen... Pissaan menee yksi pala, ja se siis taiteltuna niin ettei sormet kastu :-). Kädet pestään kuitenkin saippualla vessanvedon jälkeen niin eipä haittaa vaikka kastuisikin.
Yleensä otan kolme "kierrosta" kämmeneni ympäri :) Olisko siinä n. 8 palaa.
Ostan halvinta paperii jota saa vajaal kahdel eurol 8 rullaa. Olen opiskelija :D Ei tunnu tuhlaukselta.
Pitäiskö ne käydä kaivamassa kunnan paperinkeräyslaatikosta. Siitä vasta bakteereita pimperoon menisikin.