Montako ruutua wc-paperia otat, kun pyyhit pissasi? Minä otan noin 4-6 ruutua. Mieheni pitää sitä
hirmuisena tuhlauksena. Jättää esim hakematta uuden rullan vessaan, jos siinä on jäljellä pari ruutua.
Pöh. Ihan turha riita pikkuasiasta.
Kommentit (101)
Pyyhimme lapsen kanssa pissat likaisiin vaatteisiin, jotka siis ongimme ihan vieressä olevasta likavaatekorista. Nehän ovat kuitenkin menossa pesuun.
Vastasyntyneen kakkakin on niin velliä että se lähtee pesussa. Yleensä t-paita on hyvä tähän puuhaan.
81 (hiukan noloa..)
Teidän perhe on kuin se rouva joka lahjoitti viimeisen roponsa. Ja nämä muut ovat kuin Getsemanian rikas mies joka lahjoitti 500 kultataaleria. Ja katso sinä lahjoitit äitimaalle enemmän.
Sinun kuuluisi olla ylpeä!
vaaleanpunavalkoinen vessapaperi on parasta mitä olen mistään löytänyt ja halpaa. Lambi jää kakkoseksi todellakin.
idea! Enpä ole tullut ajatelleeksi! Hommaan vain yhden ylimääräisen pyykkipussin ja ripustan kylppäriin. AV:lta oppii näköjään kaikenlaisia hyviäkin asioista sen lisäksi, että täällä oppii tuntemaan ihmisen pimeän puolen.
vastedes rinta rottingilla pyyhkäisen pisut takamuksestani likaiseen t-paitaan. Luonto kiittää.
Jos se virtsa ei kerran kuivuttuaan näy, kuulu eikä haise niin ei muuta kuin joka mamma pyyhkii perseensä suoraan hameen helmaan?!!
Luonto kunniaan.
81
Mutta vaan joskus. Itsekin ihmettelen, että meillä menee 1rulla paperia päivässä.
Se on kuitenkin aika iso kasa jos ottaa 360 rullaa ja kattoo niitä.
Ei se ole ihan kauhean halpaa niitä sielä jätevesilaitoksella erotella vedestä ja toimittaa jatko käsittelyyn.
Haastan kyllä jokaisen miettimään omaa paperinkulutustaan ja asitä vuorta mikä niistä papereista syntyy vuoden aikana!
Ensin ajattelin, että ei helvetti - käytin just elämästäni kymmenen minuuttia lukemaal, montako palaa kukin käyttää PISUNSA pyyhkimiseen (itse usein huuhtaisen hellästi bideellä, ja töpöttelen kuivaksi parilla paperilla)..
Mutta tää on kyllä loistavinta ajanviettoa koneen ääressä kotiinlähtöä odotellessa.
mennä, että pyyhkisin hameen helmaan takalisotni. Tuonkin myöntäminen että pyyhin joskus likaiseen vaatteeseen otti jo koville. Onneksi täällä voi paljastaa ne pimeätkin puolensa.
Olen tästä ketjusta lukenut monenlaisia kiinnostavia asioita.
ap
Täälä myöskin vihreäperhe! Käsipyyhettä meilläkin käytetään. Jokaisella tosin omat pyyhkeet jotka vaihdetaan päivittäin.
Luonto kutsuu meitä. Kannattaisi aloittaa säästö jo nyt tänään! Äitimaa ei voi hyvin tuhlaajat.
Tosi ekoa vaihtaa pyyhkeet päivittäin...
Ekointa on tosiaan käyttää likapyykkiä paperina. Toiseksi ekointa huuhtaista pikkuisen vedellä ja pyyhkiä pyyhkeellä (silloin pyyhkeitä ei tarvitse pestä päivittäin). Tai käyttää vähän paperia.
mielestäni kertakäytön jälkeen kyllä pesuun kannata heittää. Hyvin siihen pyyhkii parit kolmetkin luirut. Kunhan ensin heilauttaa ahteristaan pönttöön pahimmat roiskeet. Minä käytän sitä likaista t-paitaa ainakin pari kolme kertaa "parhaimmillaan" koko päivän. Sitten vasta pesen.
Olen suorastaan ihmeissäni. Toki joskus riittää kerta pyyhkäisy, mutta mutta hmm olen ihmeissäni.
Pyyhin parilla paperilla pahimmat ripulit pois, sen jälkeen suihkutan puhtaaksi ja kuivaan paperilla (tai mahdollisesti taasen sillä likaisella t-paidalla).
Virtsassahan on väriainetta sen mukaan, mitä on syönyt. Ihan varmaan ei aina lähde pyykissä.
Tai: itse ainakin laitan kuukautissuojan jo pari päivää oletettua alkua aiemmin varmuuden vuoksi, vaikka minulla säännöllinen kierto onkin. Voikin tulla yllättävä veritahra puseroon. Veri ei lähde kunnolla pyykkikoneessa. Veri on pestävä aika nopeasti ja kylmällä vedellä.
Sen likaisen t-paidan mukana voi lisäksi mennä bakteereja virtsateihin.
ainakin alkaisi housut haista ja läpikin menisi, jos vaan vetäisin housut jalkaan.
Kesällä joskus olen puskapissoilla niin tehnyt, mutta kyllä kohta tuoksahtaa. Jää myös ikävä kosteuden tuntu.
enempää kuin t-paitaankaan.
Vaipan heitin kakan jälkeen roskiin. Ei tullut mieleen alkaa sitä putsata.
Mikseivät eko-ihmiset käytä sanomalehteä pyyhkimiseen? Ihmettelen.
pytyn pohjallekin paperia, jotta ei roisku. Laitan pissan yhteydessä pari ja kakan yhteydessä noin 8 ruutua.
Iljettävää, kun pytystä roiskuu pyllyyn.
enkä taivaaseen, uskon siihen että elämä jatkuu maapallolla senkin jälkeen, kun minä olen kuollut, ja sen takia maapalloa kannattaa säästää myös minun lasteni tarpeeseen. Sinä et ilmeisesti halua säästää lapsillesi mitään, tärkeintä, että itselläsi on niin helppoa kuin mahdollista.
No, meillä jokaisella on omat prioriteettimme, ja sinulle se olet sinä itse.