Montako ruutua wc-paperia otat, kun pyyhit pissasi? Minä otan noin 4-6 ruutua. Mieheni pitää sitä
hirmuisena tuhlauksena. Jättää esim hakematta uuden rullan vessaan, jos siinä on jäljellä pari ruutua.
Pöh. Ihan turha riita pikkuasiasta.
Kommentit (101)
Eikö ne sitten haise siinä naulassa roikkuessa?
jotka viitsivät ja kehtaavat läträtä kaikenmaailman kuukuppien ja pestävien rättien kans, yök. Ei tulis kyllä mieleenkään alkaa pesemään kestovaippoja tai kuukuppeja, niin kauan ku rahalla saa kaupasta uutta.
jotka viitsivät ja kehtaavat läträtä kaikenmaailman kuukuppien ja pestävien rättien kans, yök. Ei tulis kyllä mieleenkään alkaa pesemään kestovaippoja tai kuukuppeja, niin kauan ku rahalla saa kaupasta uutta.
Jos olisit, tietäisit, että se on kaikkein helpoin tapa selvitä kuukautisista. Tietenkin voi käyttää tamponeja ja terveyssiteitä, jos haluaa tehdä asiat hankaliksi ja epämukaviksi.
Mikset muuten näe tärkeänä luonnon säästämistä tulevillekin sukupolville? Missä luulet, että esim. puhdasta ruokaa tuotetaan, kun joka paikka pursuaa maatumatonta jätettä, joka pilaa maaperän? Ei ympäristö ole mikään abstrakti käsite, vaan se paikka, jossa me elämme, pystytkö käsittämään tämän?
Syötkö sinä mieluummiin puhtaassa maaperässä kasvatettua ruokaa, vai onko sinusta parempi, että kaikki paikat täytetään sinun jätteilläsi, ja sitten sen jätekasan päällä yritetään elää?
Tsiisas mitä tyhmyyttä. Yrittäkää nyt vähän ajatella nenäänne pitemmälle, vai onko se tosiaan niin vaikeaa?
mutta niin kauan kun se edellyttää *askan ja muiden eritteiden kanssa ylimääräistä läträämistä, tyydyn vain kävelemään Prismaan.
Itse myös kierrätän jätteet, meillä on pihalla komposti ja pieni vihannesmaa, suosin lapsilla käytettyjä vaatteita, pyrin säästämään vettä ja sähköä, mutta eritteiden kanssa en minäkään ala läträämään. YÖK. :PP
mutta niin kauan kun se edellyttää *askan ja muiden eritteiden kanssa ylimääräistä läträämistä, tyydyn vain kävelemään Prismaan.
taitan kaksinkerroin. Pesen kädet pyyhkimisen jälkeen.
muuten lapsesi pyllyn? Laitatko suoraan kertakäyttövaipan paskoineen roskikseen, etkö siis tiputa kakkaa pönttöön?
Onhan sitä tietenkin olemassa sellaisiakin ihmisiä, joille tosiaan on olemassa vain oma napa. Tässä asiassahan sinä et ajattele esim. lapsiasi ollenkaan, koska hehän täällä elävät sinun jälkeesi. Jos et ole edes yrittänyt kokeilla mitään ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja, niin miten voit tietää, että se on niin kamalaa?
Tiedätkö, että eritteetkin ovat ihan luonnollinen osa ihmisen elämää? Ei kukaan tykkää niiden kanssa puljata, mutta jos suhtautuu tuollaisella iiks iiks -mentaliteetilla kaikkeen, niin ei kyllä kuulosta kauhean kypsältä. Kyllähän sen nyt tietään, että jos lapsia hankkii, niin paskan kanssa joutuu läträämään, halusi tai ei. Kaikkeen tottuu. Mutta jos on sillä asenteella, että yhteiskunnan pitää tehdä kaikki MINUN hyväkseni, eikä ole valmis ottamaan vastuuta omista teoistaan ja kulutustottumuksistaan, niin vaikeatahan sellaiselle ihmiselle on selittää, mitä ihmisten yhteinen vastuu tästä maailmasta merkitsee.
En ole koskaan voinut ymmärtää tuollaista "minulle kaikki nyt heti muista välittämättä" -ajattelua. Onneksi minulla on sekä järki ajatella asioita vähän pitemmälle, sekä ennen kaikkea omatunto. Enkä muuten ole kokenut elämääni hankalaksi, vaikka kuukuppien ja sensellaisten kanssa puljaankin.
Minä en ainakaan ole siinä koskaan onnistunut, en edes saamaan pissaa käsiin kupin takia. Vertakaan ei ole mennyt sormille sen enempää kuin mitä tulee normaalista alapesusta menkka-aikaan.
Älytöntä paperintuhlausta käyttää pissin pyyhkimiseen paperia joka on tarkoitettu isompaan hätään.
REPS ja KOPS! Ei voi olla totta?! Voiko tällaista olla olemassakaan...? Huh huh, kyllä ihmiset on sitten epähygieenisiä! YÖK!
kovin on erilaisia tavat eri perheissä. Enpä ollu tullut ajatelleeksikaan mitään pyllypyyhkeitä vessaan enkä kierrätettäviä lakanatilkkuja...mutta aina oppii uutta. Meitä on kolme ja meillä menee ainakin rulla päivässä vessapaperia (juu, tiedän, ihan älyttömästi!!!). Puhumattakaan talouspaperista, jota menee ehkä vieläkin enemmän...
vaivattomaksi, kukin taaplaa tyylillään.
Ja ei, en ravistele myöskään kakkaa vaipasta pönttöön vaan vien sen sellaisenaan pihalla olevaan roskalaatikkoon. Vaikka ne ois kuinka luomutuotoksia, en siltikään viihdy niiden parissa sen paremmin, riittää sitä takapuolen pesua ilman että vaippojaki pitäis alkaa hankaamaan.
kulutus pissimisen jälkeen. Ja käteni pesen ja kuivaan pyyhkeeseen.
vaivattomaksi, kukin taaplaa tyylillään.
Ja ei, en ravistele myöskään kakkaa vaipasta pönttöön vaan vien sen sellaisenaan pihalla olevaan roskalaatikkoon. Vaikka ne ois kuinka luomutuotoksia, en siltikään viihdy niiden parissa sen paremmin, riittää sitä takapuolen pesua ilman että vaippojaki pitäis alkaa hankaamaan.
ja kaltaisiasi ihmisiä kasvavasta jätevuoresta ja saastuneesta maaperästä. Kun he kysyvät sinulta vanhana, miksi et käyttänyt kestovaippoja, voit vain sanoa "no kun äitiä inhotti teidän kakka niin kovasti, että katsoin paremmaksi lisätä oman panokseni ympäristön saastumiseen".
Sori, on vaan niin kiva vittuilla, en voi lopettaa!
siis joku oli naputellut että alushousujen tarkoitus on kerätä ne pissatipat mitkä on jäänyt pyyhkimättä!! iuu mikä haju :(
siis joku oli naputellut että alushousujen tarkoitus on kerätä ne pissatipat mitkä on jäänyt pyyhkimättä!! iuu mikä haju :(
Alushousujen alkuperäinen tarkoitus nimittäin oli tämä tippojen kerääminen. Ei aina ole ollut paperia tuhlattavana. Paperista tehtiin raamattuja niihin aikoihin.
Tirautappa 3 pissa tippaa pipetillä alushousuihisi (puhtaisiin) ja anna olla 15 min. Haistatuta sitä vaikka miehellesi jos et itse uskalla. Voit olla varma ettei haise.
Muuten nuo pissa pyyhkeet (lakanasta tai kankaasta leikatut noin cd-levyn kannen kokoiset tilkut ovat nykyaikaa. Ne voidaan laittaa heti pyykkikoriin käytön jälkeen ja pestä normaalin pyykin seassa kuten ne alushousutkin.
Ja mua ei kenenkään *ittuilut haittaa, anna palaa vaan jos mielesi siitä paranee, mulla se mieli pysyy hyvänä kun kaivan kaapista uuden puhtaan vaipan lapselleni ja nakkaan entisen roskiin sen kummemmin sitä käsissäni pyörittelemättä. =)
Ja hei, lohduttaudu samalla sillä että minä en varmaan pääse taivaaseenkaan kun en kierrätä.
Kotona on parempaa 3-kerroksista ja riittää yleensä 3 palaa. Jossain huoltamon vessoissa saa nykiä puoli rullaa ja vieläkään ei riitä.
ei koskaan tule yhtään pissatippaa alkkareihin heittäköön ensimmäisen virtsankarkailusuojan (käytetyn)."
Kyllä sitä kusta aina pikkuisen niihin alkkareihin tulee. Kusta ja muita eritteitä.
Miten te ihmiset ootte niin hysteerisiä eritteiden kanssa? Miten niistä on tullut tällainen tabu? Kaikenlaiset eritteen on ihan luonnollinen osa ihmisen elämään, ja lapsiperheissä ne ovat jopa hyvinkin keskeisessä osassa vanhempien elämää, koska he ovat vastuussa lasten eritehuollosta.
Ei kukaan rakasta eritteitä, mutta miksi suhtautua niihin tuollaisella hysterialla? Vaikka kuinka yrittäisi pestä käsiä ja vainoharhailla puhtaudesta, päätyy eritteitä silti muodossa tai toisessa sellaisiinkin paikkoihin, joihin niitä ei toetoisesti halua. Se on elämää.
Totta kai kannattaa noudattaa perushygieniaa esim. tulehdusten välttämiseksi ja erilaisten tartuntasairauksien ehkäisemiseksi, mutta kyllähän kaikkien pitäisi jo tietää, että liian hyvä hygienia on haitallista ihmiselle.
Yrittäkää nyt vaan elää sen asian kanssa, että ihmiselämään kuuluu kusi, paska, veri, räkä, korvavaikku, sperma, silmärääppä, hiki, emättimet eritteet ja hilse sekä muut eritteet, joita en nyt muistanut mainita.
Pyyhimme lapsen kanssa pissat likaisiin vaatteisiin, jotka siis ongimme ihan vieressä olevasta likavaatekorista. Nehän ovat kuitenkin menossa pesuun.
olen atoopikko ja en pese käsiä.