Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuu, että joillain ihmisillä energiaa riittää?

Vierailija
07.02.2010 |

Onko kiinni asenteesta, siihen mihin on pienestä saakka oppinut, geeneistä?

Kun on näitä naisia joilla on 4 lasta ja kaikkien välissä ovat käyneet töissä, luoneet ura, koti on siisti ja energiaa riittää, käydän lasten kanssa luistelemassa, hiihtämässä, kyläillään, ollaan mukana taloyhtiön hallituksessa ja osallistutaan työpaikan illanviettoihin aivan innoissaan kaikkia.

Sitten on väsyneitä 1-2 lapsen kotiäitejä, joille kaikki on vaikeaa.

Jo lapsissa tämän huomaa. On niitä lapsia joilla on 10-vuotiaana laaja kaveripiiri johon pidetään tiiviisti yhtä, on useampi haastava harrastus ja koulussa menee loistavasti, kotonakin on hirveästi puuhattavaa jne.

Sitten on niitä 10-vuotiaita joita jo pelkkä koulunkäynti väsyttää.

Miten näin suuret erot on mahdollisia? Tyyliin toinen tekee 5 kertaa enemmän kuin toinen ja puhkuu silti energiaa ja iloa?

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis siitä, että aisteissa olisi vikaa mutta kaikki muu pelittäisi normaalisti.

Eiköhän kyse ole laajemmasta ongelmasta.

Vierailija
142/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä super energinen äiti! Olen aina ollut. Olen yh ja työpäivän jälkeen puuhaan lapsen kanssa vaikka mitä. Koti voi tosin olla vinksin vonksin, mutta ei sekään läävä ole. Harrastetaan paljon, ja vietetään sosiaalista elämää. Usein lomallakin puuhataan kaikenlaista. Minulle olisi kauhistus esim nukkua puoli päivää, saamatta mitään aikaiseksi. Olen töissä luovalla alalla ja työkaverit sanovat minua usein idearikkaaksi, energiseksi. Rakastan organisoida asioita ja toteuttaa ne. Ystäväpiirissäni on enemmän energisiä ihmisiä, kuin flegmaattisia. En vaan jaksa katsoa ihmisiä, jotka makaavat sohvalla. Mökille mentäessä nollaan aivot ja se tapahtuu kesälomalla. Istun kalassa monta tuntia tai laitan kasvimaata. Joku väitti, että energiset ovat pinnallisia. Väärin, olen syvällinen ja pohdiskelen asioita. Kukaan ei ole minua sanonut pinnalliseksi ja sellaisia ystäviäkään en omaa. Ihanaa, että meitä on monta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panin merkille keskustelukulttuuriin luonnollisesti kuuluvan kyselyn, tässä hiukan runsaammanpuoleisena, kun ilmiö oli yhtä lukuun ottamatta ilmeisesti kaikille tuntematon.

jotkut innostuivat väittämään niin kovasti vastaan

Vierailija
144/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siksikö, että sinä pääset sanomaan, että koska sitä ei voi mitata, niin sen kulumista ei voida todistaa, joten tuollaista ilmiötä ei voi olla olemassakaan.

Vierailija
145/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aistihässäkkä ei ollut alkuperäisen keskustelijan tarkoitusta vastaavaa tavaraa!

JOS TE ETTE SAA MITÄÄN AIKAISEKSI, NIIN EI TEILLÄ LUULTAVASTI SILTI OLE MITÄÄN AUTISTISTA OIREYHTYMÄÄ!

Vierailija
146/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tätä nyt minään riidan haastamisena ole ottanut. Vaan kun huomasin, että minulla on kerrottavaa hieman tuntemattomammasta aiheesta, niin innostuin kertomaan sen minkä tiedän.

Vierailija
147/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapian lävitse liikesarjoineen. Mutta ei todellakaan ole mikään flegmaattinen vaan ihan tavallinen poika, kenellä oli SI-ongelmia. kahden vuoden liikesarjaterapian jälkeen tilanne helpotti.

niin millaista se neurologinen kuntoutus sitten on?

Eli käytännössä tarkoin harkittua jumppaa toimintavälineillä.

Vierailija
148/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis siitä, että aisteissa olisi vikaa mutta kaikki muu pelittäisi normaalisti. Eiköhän kyse ole laajemmasta ongelmasta.

Mutta toisin päin on kyllä. Eli esim. Aspergereilla on usein myös näitä aistiongelmia.

Vierailija
149/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kyseessä on Suuri Salatiede, josta ei voi puhua asiatermein.

Miksi olet noin aggressiivinen?

Mksi sitä energian kulumista pitäisi mitata?

Ai siksikö, että sinä pääset sanomaan, että koska sitä ei voi mitata, niin sen kulumista ei voida todistaa, joten tuollaista ilmiötä ei voi olla olemassakaan.

Vierailija
150/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapian lävitse liikesarjoineen. Mutta ei todellakaan ole mikään flegmaattinen vaan ihan tavallinen poika, kenellä oli SI-ongelmia. kahden vuoden liikesarjaterapian jälkeen tilanne helpotti.

niin millaista se neurologinen kuntoutus sitten on?

Eli käytännössä tarkoin harkittua jumppaa toimintavälineillä.

Vierailija
151/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin joskus vetämätön!

Vierailija
152/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä esittele mitään salatieteitä, mutta sinä salailet nyt jotain. Sillä et nyt edelleenkään kertonut, että miksi sitä mielestäsi pitäisi mitata. Taisin siis osua oikeaan, ja sinä totesit, että hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
153/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että tämä on sinulle erityisen hankala kysymys.

Vierailija
154/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä esittele mitään salatieteitä, mutta sinä salailet nyt jotain. Sillä et nyt edelleenkään kertonut, että miksi sitä mielestäsi pitäisi mitata. Taisin siis osua oikeaan, ja sinä totesit, että hyökkäys on paras puolustus.

Get a life...

Vierailija
155/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get a life...

Vierailija
156/168 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuutensa syyksi jonku aistihäiriön:D

Vierailija
157/168 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on löytynyt selitys tuon lapsen vaikeuksille, ja osataan suhtautua niihin oikein ja vältetään turhat kiukuttelut.

Tää on mulle iso asia, joten kyllä ymmärrän, että teitä se kyllästyttää. Mutta oli kiva, että siitä syntyi tänään näin moninainen keskustelu.

Ja joo, en tiedä minäkään miten ihmiskehon energiamäärää voitaisi mitata. Mun maalaisjärki sanoo, ettei kai sitä mitenkään voi mitata. Siksi pidin siitä kysymistä ihan hulluna.

Vierailija
158/168 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuutensa syyksi jonku aistihäiriön:D

Sulla vaan sattuu aistit pelaamaan hyvin yhteen.

Onneksi elämään saa hyvää sisältöä muustakin kuin energisestä tekemisestä, joten tämäkään ei ole mikään paremmuuskisa.

Vierailija
159/168 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen eläväni jotenkin ihan väärässä maailmassa. Koululaisena teeskentelin olevani sairas ja jäin kotiin makoilemaan sohvalle. Tuijotin vaan päiväkausia lumisia puita ulkona. Oon varmaan joskus entisessä elämässä ollut kotona tylsistyvä kotirouva tai jotain...

Vierailija
160/168 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matki niitä ihmisiä joita ihailet. Ennen pitkää muutut heidän kaltaisekseen.

Kun olet jossain tilanteessa, vaikka lapset riehuvat ja purkavat liikoja energioitansa sisällä etkä jaksaisi pukea koko kööriä pihalle, niin mieti, mitä tuttusi se-ja-se tekisi tässä tilanteessa eli menisi ulos - tee sinäkin niin. Pue katraasi pihalle ja nauti sitten ajatuksesta että olet taas lähempänä olla energisempi ja aikaansaavampi ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä