Ärsyttävää, luokkakaverin äiti perui yökyläilyn lapseltani ilman kunnon syytä.
Lapseni piti mennä ensi yöksi sinne yökylään ja yhdessä sitten luokkakaverinsa kanssa kouluun huomenna. Ovat ekalla.
Naisella ei ollut kunnon syytä. Syy oli vain, ettei nyt sitten jaksakaan. Ehkä kesälomalla sitten. Miten kehtaa ja vielä näin viime tingassa. Lapseni oli kyläilyä todella odottanut ja kutsu tuli ystävän äidiltä. Aika vastuuton äiti, kun noin hepposesti vain perui.
Lapseni on sopeutuvainen, helppo ja hyväuninen. Meille ei juuri nyt voinut tulla remontin vuoksi. Ovat olleet toisillaan vastavuoroisesti, mutta tämä oli eka yökyläily.
Suutunko aiheetta?
Kommentit (145)
eli nyt yhteys poliisiin ja rikosilmoitus asiasta niin syyttäjä käsittääkseni päättää ,kun saa jutun poliisin kautta käsiinsä,nostetaanko syytettä aiheetta perutusta yökyläilystä vai ei.
on nimittäin tosi ärsyttävi sellaiset enkä yhtään ihmettele jos sellaisia vierailuja joku ei jaksa.
kantilta asioita voi ajatella.
ap
yökyläilyn juju on, mutta kyllä minäkin siitä lapsena kovasti tykkäsin. Se oli jännää.
Ihmettelen, jos äiti ei mitenkään pahoitellut tai kertonut mitään syytä. Tai vaikka sanonut, ettei nyt jaksa, mutta ei halua sen kummemmin kertoa syytä, kun se on niin henkilökohtainen. Itse en kyllä antaisi noin pienen mennä yökylään, kuin sellaiseen paikkaan, jonka äidin/isän/molempien kanssa ollaan niin hyviä ystäviä, että voisi rehellisesti kertoa mikä mättää.
Juuri tällaisella käyttäytymisellä opetetaan lapsille sitä, ettei mitään lupauksia tarvitse pitää.. Laitetaan vaan tekstari, etten mä nyt jaksakaan tulla leikkimään tms. Ja sitten mennään toisten kanssa. Ja se jolle ensin oli luvattu, tulee syyttä paha mieli.
Jotta itse tekisin noin, että peruisin jonkun pitkään odotetun ja itse ehdotetun yökyläilyn, pitäisi syyn sitten tosiaan olla jokin tosi kunnollinen/vakava. Lupaukset pidetään, ja tämän haluan opettaa myös omille lapsilleni.
koska oli kuvitellut saavansa vapaa illan itselleen ;)
Mitä ihmeellistä siinä on? Kyllä ymmärrän, jos joku on väsynyt työpäivän jälkeen tai tärkeämpi meno on tullutkin tilalle. Sellaista jatkuvaa perumista ja epäluotettavuutta taas en tajua.
Tuli mieleen, että ehkä tässä tapauksessa lapsen kaverin äidillä on vaikka ollut riitaa miehen kanssa tai joku muu juttu, itse en sellaisessa tilanteessa ainakaan ottaisi ketään perheen ulkopuolists yöksi meille. Tietty olisi voinut pahoitella tilannetta ja kysyä. josko on jotain jo sovittuna.
Mutta ei aina kaikki mene niinkuin on suunniteltu, joten kannattaa aina varautua perumisiin.
vapaaillasta lapseni ollessa yökylässä.
Kyllä olisi aikuisestakin harmillista, jos joku peruuttaisi löyhästi yökyläilyn. Olisi jo ostettu tuliaiset ja varattu kamppeet kassiin ja sitten tulisikin peruutus, vaikka oli tarkoitus viettää mukavaa saunailtaa kyläpaikassa.
Sitten voi vetää oikeat johtopäätökset.
vapaaillasta lapseni ollessa yökylässä.
Kyllä olisi aikuisestakin harmillista, jos joku peruuttaisi löyhästi yökyläilyn. Olisi jo ostettu tuliaiset ja varattu kamppeet kassiin ja sitten tulisikin peruutus, vaikka oli tarkoitus viettää mukavaa saunailtaa kyläpaikassa.
Silloin olisi oikeus harmistua, mutta kun lapsille jotain luvataan, niin aikuisen auktoriteetilla voidaan luottamus toiseen ihmiseen tuhota jo ekaluokalla (ja usein jo aiemmin). Harmi. :(
ehkä kesälomalla sitten viittaa siihen että peruuntumisen syy voi olla joku aika isokin
tai sitten tarkoitetaan että ei koskaan
pääsin jälleen lukemaan.
Näitä lukiessa vahvistuu ajatus, että kaikkia ei kukaan voi millään miellyttää. Niin erilaisia me olemme. Kuitenkin kohteliaat ja toista kunnioittavat käytöstavat ovat mielestäni tarpeellisia ja niitä kannattaa myös lapsilleen opettaa.
ap
Ja olen iloinen, että kaltaisiasi nuoria ihmisiä on olemassa.
T. Mummi
Mukavaa, että täällä on myös monenikäistä väkeä.
ap
Sinulle "Ei sitten käynyt mielessä, että se äiti ei kenties halunut..." ] jatkaa lasten ystävyyttä... Ehkei ollut jaksamisesta kyse =)
Aika usein se sivistynein tapa on antaa asian olla ja etääntyminen - silloin irrottautuminen tapahtuu ihan itsensään _jos_ toinen osapuoli tajuaa edes hiukan. En katso, että sivistyneempää olisi suoraan kertoa, että en halua lastemme olevan enää ystäviä.
On kiusallista, kun lapsi saa hyväksi ystäväkseen toisen lapsen, niin myös näiden vanhempien on tultava keskenään hyvin toimeen. Usein huomaa, että näitä pakkoystäviä on sellaisia, joihin ei muuten koskaan olisi halunnut tutustua. Lasten kaverisuhteen vanhemmille muodostuu usein harmillisen tiivis vuorovaikutus, vaikka eivät itse ole tätä valinneet.
syy on joku iso tai sitten periaatteellinen. Eli on alkanut kaduttaa ylipäätään ottaa toisen lasta yökylään ja tarkoitus on, ettei koskaan oikeasti otetakaan. Tosin ihmettelisin kyllä, miksi kutsuttaisiin ensin ja sitten peruttaisiin.
ap
Ihailen tapaasi, ettet ole jo menettänyt malttiasi noiden joidenkin ääliömäisen vastaajan vuoksi vaan näet pintaa syvemmälle.
Jätä ihmeessä nuo "prinsessa-herne-tynnyri"-stoorit omaan arvoonsa. Maailmassa löytyy aina besserwissereitä, joiden ainoa tavoite on puolustaa omaa lusmuamistaan vähättelemällä muiden ihmisten tunteita.
Eli, opetan lapselle, mitä sopimus ja lupaus tarkoittaa ja miten toimia sivistyneen ihmisen lailla, jos joutuu peruuttamaan sopimuksensa tai lupauksensa. Tuossa on siis juuri kiteytettynä se, mitä minä tarkoitan ja miten olen tässä elämässä tottunut toimimaan. Ja myös se, millaisia ihmisiä olen ystävikseni hankkinut. ap
miks yleensä pitää olla yökylässä luokkakaverilla...