Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mikä teitä mammoja vaivaa pössyttelyn suhteen?

Vierailija
03.02.2010 |

Voiko joku kertoa, kun en ihan oikeasti näe siinä mitään sen kamalampaa kuin muissa ns. laillisissa päihteissä (tupakka, alkoholi). Onko se, että se luokitellaan "huumeeksi"?

Kommentit (227)

Vierailija
201/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta tuo, ettei pitkäaikaiskäytöllä olisi negatiivisia vaikutuksia. Vaikkakin satunnaisella. Ei sitä ilman syytä ole laittomaksi määritelty.

Ihanaan euforiaan pääsee muuten suklaallakin; mutta terveysvaikutukset kaukana pössyttelyn haittavaikutuksista. Suosittelen.

Ja mikäs sitten eteen, kun pössyttely ei enää tuotakaan toivottua tulosta?

Vierailija
202/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä osaa nauttia elämästä ja asioista ilman jotain päihdyttävää ainetta?

kannattaja/käyttäjä? :DDDD

hahaa puhuin melkein itseni pussiin tai miten sen nyt ikinä voiskaan sanoa :D mutta aivan ei mua se haittaa että jotkut haluaa olla _aina_ selvinpäin mä kuulun niihin ihmisiin jotka eivät _aina_ halua olla selvinpäin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaa puhuin melkein itseni pussiin tai miten sen nyt ikinä voiskaan sanoa :D mutta aivan ei mua se haittaa että jotkut haluaa olla _aina_ selvinpäin mä kuulun niihin ihmisiin jotka eivät _aina_ halua olla selvinpäin :)

Vierailija
204/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta tuo, ettei pitkäaikaiskäytöllä olisi negatiivisia vaikutuksia. Vaikkakin satunnaisella. Ei sitä ilman syytä ole laittomaksi määritelty.

Ihanaan euforiaan pääsee muuten suklaallakin; mutta terveysvaikutukset kaukana pössyttelyn haittavaikutuksista. Suosittelen.

no kyllähän kaikki tietää että aina se mahdollisuus on olemassa jne. ja ei kyllä suklaa ihan samankaltaista euforiaa tuo :D et ole vissii ikinä koklannu pilvee ku tollast väität? mut tästä voidaankin siirtyä siihen että miksi tupakka sitten on LAILLISTA koska se on monin kertaisesti haitallisempaa ku kannabis ? osaatkos asiantuntija tähän vastata?

Vierailija
205/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että tarvit jotain joka vetää sut tosta ylivireystilasta

ei varmaan niin :D on tää ihan kivaa olla hyperaktiivinen pehmeäaivoinen huumeidenkäyttäjä! suosittelen kaikille tutuille ja muillekkin

Vierailija
206/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta kysyisin kun lähestulkoon kaikissa artikkeleissa jotka olen lukenut aiheeseen liittyen mainitaan että pitkäaikaisen kannabiksen

käytön seurauksista tiedetään todella vähän niin miten voi olla itsepetosta kuvitella kaikenlaisia sairauksia oman päänsä sisällä mitä kannabis VOISI aiheuttaa? eikös se ole jo luulosairautta tms? :/

Vierailija
207/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myrkkyä! Ja laitonta!! Lähetän poliisit teidän huumehörhöjen perään ettei lasten tarvii olla teidän kanssa!! Sairasta! Ilmiannan tän keskustelun. Joudutte kaikki linnaan!!!

Vierailija
208/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myrkkyä! Ja laitonta!! Lähetän poliisit teidän huumehörhöjen perään ettei lasten tarvii olla teidän kanssa!! Sairasta! Ilmiannan tän keskustelun. Joudutte kaikki linnaan!!!

kuolet vielä sydäriin ennen kuin ehdit soittaa poliisit jos tota menoa jatkat :(

Vierailija
209/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa vähän samanlaisilta kuin vahvoja psyykenlääkkeitä syövät.

Vierailija
210/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän kaikki tietää että aina se mahdollisuus on olemassa jne. ja ei kyllä suklaa ihan samankaltaista euforiaa tuo :D et ole vissii ikinä koklannu pilvee ku tollast väität? mut tästä voidaankin siirtyä siihen että miksi tupakka sitten on LAILLISTA koska se on monin kertaisesti haitallisempaa ku kannabis ? osaatkos asiantuntija tähän vastata?

Unohdit tähän vastata:

Olen nuoruudessani kokeillut, kun oli tarjolla. Ei kolahtanut. Jonkinlainen luonteen ja/tai itsetunnon heikkous, lapsuuden trauma ym. löytyy aina käyttäjien taustalta. Henkilö, jolla on elämän hallinta kohdallaan, ei tarvitse minkäänlaisia aineita itseään pönkittämään.

Tupakka ei ole huumaava aine. Minusta onkin aina yllättävää, kun pössyttelijät pitävät itseään fiksumpana, kuin nikotiiniriippuvaiset. Tupakasta usein seuraa vakaviakin fyysisiä sairauksia, mutta pössyttely vaikuttaa psyykeen ja tajuntaan. Pössyttelyn psyykkiset seuraamukset ovat vakavampia, kuin alkoholin aiheuttamat. Ja niitä vahinkoja ei saa korjattua, kuten tupakan ja alkoholinkin aiheuttamat fyysiset komplikaatiot, joihin tepsii vaikkapa kirurginveitsi. Ei aina, mutta useimmiten.

Hyvin usein pössyttelijä siirtyy ajan myötä vahvempiin aineisiin, koska pössyttelystä ei enää seuraa toivottua vaikutusta. Se kannattaisi muistaa, ennenkuin pössyttelyn aloittaa. Pientä itsetutkiskelua sen suhteen, onko tarpeeksi vahva kieltäytymään tulevaisuudessa niistä vahvemmista aineista, jos pössyttelyynkin tulee pakkomielle.

56

Vierailija
211/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa vähän samanlaisilta kuin vahvoja psyykenlääkkeitä syövät.

Vierailija
212/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pilvessä olevat on paljon fiksummin kuin känniset. Ehkä niin, jos Lapinlahden päivähuone -tunnelma miellyttää. Kännissä ihmisistä tulee taas 5-vuotiaita. Kauhee meno ja tohina ja loputon energia ja riidellään typeristä asioista ja kaikki tehdään suurella tunteella. Mutta siinä sentään miten sen sanois elämää.

Vierailija
213/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei yksikään teistä pystyisi sanomaan käytänkö kannabista jos tapaisimme irl. En todellakaan vaikuta miltään psyykelääkkeiden syöjältä. :D

Ilmiantakaa tämä keskustelu ihan vapaasti. Kannabiksen hallussapidostahan saakin ihan parikymppiä sakkoja. Ei siitä mihinkään linnaan mennä. Että laittomampaa on ajaa ylinopeutta. Siitäkin saat kovemman rangaistuksen kuin pilvestä.

Kannabis helpottaa koviin huumeisiin siirtymistä juuri niin kauan kuin se on laitonta. Niin kauan kuin samat diilerit myyvät kannabista, piriä ja heroiinia, on kynnys kokeilla kovia aineita matalampi. Jos kannabista saisi ostettua laillisesti paikasta jossa kovempia aineita ei ole tarjolla niin uskallan väittää että niitä käytettäisi vähemmän.

Minullekin on tarjottu kovempia aineita niiltä tahoilta mistä kannabikseni hommaan, en ole niihin koskenut, mutta ymmärrän kyllä että vaikutuksille altis teini sortuu helpostikin.

Siinä vaiheessa kun pilvessä olo on alkanut tympimään en ole polttanut. Ihan niin yksinkertaista, en siirtynyt kovempiin aineisiin vaikka sitä tässä varmaan ajettiin takaa. Ei kai kukaan siideriä juova äitikään ala juopoksi jos ei tule saunasiideristä tarpeeksi känniin?

t. se kolmen lapsen äippä joka on poltellut 7 vuotta.

Vierailija
214/227 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi olla niin itsekäs että käyttää laitonta päihdettä?

Vaarantaa koko perheen, vaimon työpaikan, lasten kodin (huostaanotto vaara) oman työpaikan..

en sinänsä ota kantaa puolesta enkä vastaan jokainen elää miten parhaaksi näkee ja ketään ei pidä suoralta kädeltä tuomita, mutta mä ainakin koen ton hyvinkin seksistiseksi että toteat että "vaarantaa vaimon työpaikan ja oman työpaikan" miksi automaattisesti mies on se polttelija? onko automaattista että mies on se paha? nainen siis itse olen, kunhan puolustan miehiä. jonkun on sekin tehtävä..

Vierailija
215/227 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko riskeerata muutaman pajauttelun takia perheen hyvinvointi yhteiskunnassa jossa saattaa menettää huoltajuutensa lapsiin, työpaikan, puolison työpaikan, ystävät, suhteet sukuun?

Kukaan ei halua olla tekemisissä rikollisten kanssa. Ennakkoluulot on suuret. Ajattelisitte lapsianne. Ei teidän kotiinne haluta päästää lapsia leikkimään. Lapsethan tuossa kärsii eniten.

Heitä haukutaan hippien äpäröiksi yms..

Miksi ette voisi odotella sitä laillistumista? Ei siihen mene kuin 50 vuotta korkeintaan.

Minä itse luovuin alkoholista kun otin muslimi vaimon ja käännyin islamiin.

Perheen takia. Jos olisin itsekäs, niin luultavasti ryyppäilisin salaa perheeltäni.

Luultavasti nämä käyttäjät ovat koukussa aineeseensa, kun pitää ehdoin tahdoin rikkoa lakia. Minä kykenin kieltäytymään alkoholista perheeni ja uskon takia melko helposti.

Vierailija
216/227 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni riskeerasi perheensä kasvattelun ja pössyttelyn takia. Minä itse en käyttänyt, mutta en voinut aikuista kieltääkään.

Kävi niin että naapuri oli huomannut hajun rappukäytävästä ja poliisit tulivat kylään. Mies jäi kiinni ja minuakin epäiltiin. Molemmat lapsistani otettiin huostaan.

Jouduimme käymään kusitesteissä ja vakuuttamaan puhtautemme. Mies alkoi retostelemaan ja uhoamaan. Häneltä tuli nuo kaikki teidän lähettmät linkkiperustelut käytölleen.

Minä taas halusin saada lapset takaisin. Ikävöin niitä kovasti. Mieheni ei nähtävästi ikävöinyt vaan perusteli jo uutta viljelmää yms..

Jätin sen itsekkään paskan.

Sain lapset kotiini 3kk jälkeen tapahtuneesta.

Kyllä ne lähtee sosiaaliviranomaisten matkaan jos jäätte kiinni. Siitä voitte olla varmoja. Miehestäni vielä sen verran, että olisin toki pitänyt hänet, mutta kun ei ottanut opikseen(ilmeisesti päästä vähän pehmennyt ja koukussa). En halua menettää lapsiani ikinä toisten!

Lapset ovat tärkein asia minulle.

Vierailija
217/227 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä lapset asuivat? Voisikohan olla "hieman" eri asia että kotona on 1g kukkaa, kuin vaatehuoneellinen kasveja kasvamassa (ja odottamassa myyntiä)?

Vierailija
218/227 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut pössyttelijää joka kykenisi olemaan ilman ainettaan vuosia. He vain jatkavat käyttöään. Alkoholin käyttäjiä tunnen, he saattavat olla ilman ainettaan vuosia kunnes sitten ottavat siskonpojan tai veljenpojan häissä.

Tosiaan mielipiteet on kuin persereijät. Toiset ottavat ja toiset antavat.

Vierailija
219/227 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLAKIN!

psykoosiriski on olemassa ensimmäisestä käyttökerrasta. tietysti suurin osa ei sitä saa eikä ainakaan heti. en kuitenkaaan ikinä riskeeraisi lapseni elämääni asettamalla itseni sellaiseen riskiin, kun en polta muutenkaan enkä juo oikeastaan milloinkaan alkoholia ja muutenkin pyrin terveelliseen elämään..

Vierailija
220/227 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykehän on aivojen tuotos joten, ei ole mitään psyykkistä riippuvuutta. On vain fyysinen. Ihminen on ainoastaan fyysinen olento. Ei ole mitään henkeä tai sielua. Psyyke on aivojen tuotos. Aivot ovat fyysiikkaa ja kemiaa.

Täten julistan kannabiksen koukuttavaksi aineeksi.