Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Steinerkoulu

Vierailija
03.02.2010 |

Onko kukaan muu sitä mieltä, että Steinerkoulu on suurta huuhaata? Monet ystäväni laittavat lapsiaan kyseiseen opinahjoon, ja pitävät perus-peruskoulua suorastaan rikollisena vaihtoehtona.

Steinerissa opitaan "oikeiksi" ihmisiksi, ja lapset saavat olla lapsia pidempään jne...

Itse olen sitä mieltä, että Steinerkoulussa ei opita samalla tavalla asioita, ja se sekoittaa lasten päät jos tuputetaan tähtimerkkejä pienestä pitäen. Opitaan muovailemaan ensimmäiset 2 vuotta.. herranjumala.

Mun mielestä koulu on koulua, ja siellä pitää olla läksyt,kirjat ja kuri!

Anteeksi vuodatus, ottaa vaan niin päähän kavereiden Steinersekoilu.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu näitä hedelmiä. Eivät koskaan tervehdi .seisovat keskellä tietä ja vaikuttavat tosi röyhkeiltä .Ehkempä näitä arvoja opetaan .

Vierailija
62/121 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi ,että nämähan hyppivät vanhemopien silmillä ,sinähän ,et meitä määräile . jos ei opeta käytös tapoja . niin kaikki on p----stä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ,vanhemmistahan se hohtuu ,auton romuja piha täynnä ,jamuuta roinaa ettei mene asunnot kaupaksi sillä kadulla .

Vierailija
64/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu näitä hedelmiä. Eivät koskaan tervehdi .seisovat keskellä tietä ja vaikuttavat tosi röyhkeiltä .Ehkempä näitä arvoja opetaan .

Vierailija
65/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kertoo mielestäni jo paljon siitä että minkä tasoista on opetus Steinerissa. Varmasti Steinerin joukkoon mahtuu myös oikein hyviä ja upeita opettajia, mutta en haluaisi laittaa lapsiani "testiin", ja katsoa minkälaisen open itselleen siellä saavat... Se antroposofia myös mietityttäis ja on ihan toooooosi sairasta että normaalit ihmiset laittaivat lapsensa opinahjoon jonka pedagokiikka perustuu moiselle hölynpölylle.

Vierailija
66/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on myöntänyt, ettei edes osaisi opettaa siellä.

Mielestäni on huolestuttavaa kuinka monet fiksut ja ihan normaalit aikuiset laittavat lapsensa näille kokeiluille alttiiksi, jokainen tekee omat päätöksensä, mutta on se vaan kummallista.

Vierailija
67/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Eräs ystävä on valmistunut Snellusta, mutta ei saa opettaa peruskoulussa.

koska peruskoulussa saa vaikka lukiolainen opettaa.

Vierailija
68/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lukion käynyt saa opettaa sijaisuuksia on eri asia, kuin se, että Steinerkoulun ope saisi viran opettajana peruskoulussa.

Lukion käynyt saattaa olla pätevämpi opettamaan peruskoulussa kuin Snellun käynyt antroposofi.

Vierailija
69/121 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkataan peruskouluunkin, kun ei saada päteviä okl:lta.

Periaatteessa,kuka tahansa, joka on tasapainoinen aikuinen ja ilman rikosrekkaa, osaa opettaa peruskoulussa.

Opettajilla on tosi tukeva apu kirjoissa, kaikkea ei itse tarvi osata.

Minä katsoisin,että steinerkoulun jäljittelyyn perustuva opiskelu ensimmäisen 7-vuotisen aikana,on samankaltainen kuin behavioristinen ajattelumalli. Tähän on perustunut nk. tavallisen peruskoulunkin alaluokkien malli.Opettaja näyttää, miten toimitaan ja oppilaat jäljittelee.

Steinerin tapa taiteiden kautta tuoda ajattelua on rantautumassa myös tavalliseen perusopetukseen, se rikastaa ja monipuolistaa oppimista.

Eikö voisi ajatella, että kaikki täydentää toistaan?

Steinerin Kristus-kuva on hassu/erikoinen!

Siinä on selkeästi kyse siitä,että

hän ajattelee liian psykologisesti.

Kristuksen olemassaolo ei tapahdu meidän tavallisten kuolevaisten oletusten mukaan.

Pohdintaa ja suvaitsevaisuuttaa vanhemmat, kaikki täydennämme toisiamme ja kaikki olemme erilaisia ja kaikkia meitä tarvitaan.

Erikoiskoulut, niin taiteellisesti-kuin tieteellisesti, kaikilla on oma paikkansa, vanhempien pohdintaan paljon perustuu, että osaamme lapemme suunnata heidän omien interaktioidensa mukaisesti oikeisiin kohteisiin.

Ja hei, oli miten oli... Suomessa kaikill onoikus peruskouluun, eikö se ole pääasia!? ;)

Vierailija
70/121 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään nykyisen alakoulun opetusmetodit todellakaan perustu behaviorismiin. Viimeisetkin behaviorismin kulta-aikaan opiskelleet ja auskultoineet opet ovat jo siirtyneet eläkkeelle =)

Siinä olet oikeassa, että steinerkoulun matkimismalli muistuttaa behavioristista ajattelumallia.

Vierailija
71/121 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu sitä mieltä, että Steinerkoulu on suurta huuhaata? Monet ystäväni laittavat lapsiaan kyseiseen opinahjoon, ja pitävät perus-peruskoulua suorastaan rikollisena vaihtoehtona. Steinerissa opitaan "oikeiksi" ihmisiksi, ja lapset saavat olla lapsia pidempään jne... Itse olen sitä mieltä, että Steinerkoulussa ei opita samalla tavalla asioita, ja se sekoittaa lasten päät jos tuputetaan tähtimerkkejä pienestä pitäen. Opitaan muovailemaan ensimmäiset 2 vuotta.. herranjumala. Mun mielestä koulu on koulua, ja siellä pitää olla läksyt,kirjat ja kuri! Anteeksi vuodatus, ottaa vaan niin päähän kavereiden Steinersekoilu.

jonka ei tiedetä mitään muuta kuin mutu-tuntumalla ja huhupuheilla pääteltyä roskaa. Steinerissa on kaikenlaisia opettajia kuten muissakin kouluissa, eikä kenenkään ole pakko kersojaan sinne laittaa, mutta mitä v****a se sua puristelee, jos joku muu on siihen tyytyväinen?

Tunge kuule tähtimerkit pyllyysi.

Vierailija
72/121 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan ope on ihan peruskoulunopettaja-opinnot suorittanut ja siihen sitten steinerope-opinnot päälle. Alaluokilla menevät oppisisällöt rauhallisempaan tahtiin kuin tavallisessa peruskoulussa, mutta ei missään nimessä estetä opinhaluisia luokkalaisia etenemästä omin päin tai kyselemästä lisätietoa.

Ihan sama oppimäärä steinerissä opitaan kuin peruskoulussa ja lukiossa - tietty kuka paremmin, kuka huonommin. Mulla on paljon steinerin käyneitä ystävien lapsia, jotka ovat jo aikuisia. Aika moni heistä on luovalla alalla (teatteri, kuvataide, sarjakuva... ja elättävät itsensä työllään!), mutta on joukossa ihan perus tietokonenörttejä ja duunareitakin.

Mitä oppimisvaikeuksiin tulee, niin niiden mahdollisuushan huomataan yleensä jo varhaisessa vaiheessa ja ainakin meidän kaupungin Steinerkoulu ei voi ottaa oppilaakseen ihan erityistuen tarpeessa olevia oppilaita, koska erityisopetusta ei ole tarjolla ja se selvennetään jo eskari-iän alkukeskustelussa.

Ja koulukiusaamisesta vielä sen verran, että eivät steinerlapset ole hyveellisempiä kuin muutkaan, mutta kyllä poikani koulussa kiusaamiseen puututaan heti.

Vierailija
73/121 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Steiner-koulun käynyt. Opiskellut sen jälkeen ihan tavallisessa korkeakoulussa ja valmistunutkin sieltä. Yleissivistys heikkoa tasoa, mutta en syyttäisi siitä koulua, vaan omaa kiinnostuneisuuden tasoa. Minä, peruskoulun kasvatti olen yleissivistykseni kyllä muualta kuin koulusta saanut.

Minä en laittaisi lastani Steiner-kouluun siitä yksinkertaisesta syystä, että koulu on mielestäni liian pehmo. Ei ollut koskaan läksyjä ja kaikki tehtiin aina kivoimman kautta ja se näkyy miehessäni edelleen.

Vierailija
74/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ehdottomasti lapseni ennemmin Lukion hyvillä arvosanoilla suorittaneen opetettavaksi, kuin Snellman-korkeakoulun käyneen "Steinerpedagokin".

Vierailija
75/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono paikka. Eipä sillä, laittakaa lapsenne vaan huovutusoppiin ja aurinko-maakerhoon. Minä en laita.

Vierailija
76/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on steinerlaisten oma opinahjo. Sieltä valmistuneilla ei ole opettajan pätevyyttä eivätkä he näin ollen voi toimia muualla pätevinä opettajina.

Eräs tuttunin on "valmistunut" snellusta steinerluokanopeksi ja sanoo, että ne opinnot ovat ihan leikkiopintoja.

Vierailija
77/121 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis että huomioitavaa tässä keskustelussa on se, että ei kukaan koskaan kysele peruskoulun käyneitä että ovatko he oppineet kaiken tarvittavan ym. Itse olen ainakin omasta mielestäni ihan yhtä viisas kuin peruskoulun käyneet ystäväni, ja laitan lapseni ehdottomasti Steikkuun. Siellä lasta kuunnellaan ja annetaan olla lapsena vähän pidempään.

Vierailija
78/121 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu sitä mieltä, että Steinerkoulu on suurta huuhaata? Monet ystäväni laittavat lapsiaan kyseiseen opinahjoon, ja pitävät perus-peruskoulua suorastaan rikollisena vaihtoehtona.

Steinerissa opitaan "oikeiksi" ihmisiksi, ja lapset saavat olla lapsia pidempään jne...

Itse olen sitä mieltä, että Steinerkoulussa ei opita samalla tavalla asioita, ja se sekoittaa lasten päät jos tuputetaan tähtimerkkejä pienestä pitäen. Opitaan muovailemaan ensimmäiset 2 vuotta.. herranjumala.

Mun mielestä koulu on koulua, ja siellä pitää olla läksyt,kirjat ja kuri!

Anteeksi vuodatus, ottaa vaan niin päähän kavereiden Steinersekoilu.

Voi ajatuksiasi.

Jos opetus on hyvää, niin ei siellä mitään steinerin ajatuksia näy, samoja asioita lapsille opetetaan kuin peruskoulussa, mutta opetus tapahtuu lapsen kehityksen mukaan..

Tutustu aiheeseen paremmin ennen kuin tuomitset. Toki jokaisella on vapaa sana, mutta sitä käyttäessä kannattaa olla perehtynyt asiaan ettei puhu asiasta muka tietävinään ja mene aivan mönkään.

Itse kävin tavallisen koulun, mutta näen steinerkoulun parempana vaihtoehtona lapsilleni. Steinerkoulu kehittää lapsia monipuolisemmalla tavalla.

Vierailija
79/121 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulussa ainakin yrittävät ottaa aineopettajia ajoissa käyttöön, että asiat tulis kunnolla opetettua :)

Peruskouluissa on myös eroja ja myös peruskoulun opettajissa on hyviä ja huonoja. Itse olen tyytyväinen peruskouluun vaikka alun alkaen suunnittelinkin steiner-koulua. Minun hermot vaan ei kestä sitä touhua... peruskoulu sopii minulle paremmin ja lasten on elettävä sen asian kanssa.

Vierailija
80/121 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 07:16"]

Onko tää vitsi? Kasvatustieteeseen juuri tuijotetaan ylioppilasarvosanoja nykyään. Käytännössä tosi huonoilla yo-arvosanoilla tai amispohjalla ei voi enää päästä ainakaan OKL:ään.

Lisäksi kasvatustiede on yksi yliopiston vaikeapääsyisimmistä. Se tietysti ei kerro sinänsä lopputulosta, mutta ei nyt sentään kannata valkoista kääntää mustaksi.

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 01:24"]

Mistä myös tiedätte että lapsenne opettaja on saanut lukiosta hyvän todistuksen kun ei kasvatustieteelliseen pääsyyn mitään arvosanoja vaadita vaan menestystä pääsykokeissa.

Ja nykyään kasvatustieteen varhaiskasvatus ja -opelinjoille pääsee aika helposti kun on niistä niin kova pula kokemusta on. Muistakaa että kandi opekin on pätevä vaikka olisi saanut kandistaan huonoimman arvosaman ja menestynyt opinnoissaa peppu riimaa hipoen. Koulutuskaan ei ole ikävä kyllä laadukkaan opetuksen tae vaan vähimmäisvaatimus  /quote] Siitä pääsekö sisään helposti en tiedä, mut se on ainakin varmaa et kasvatustieteelliseen todellakin pääsee myös amispohjalta ja pelkän pääsykoetuloksen avulla.  Puolet valitaan pelkällä kokeella ja puolet kokeella ja ylppäritodistuksen arvosanojen yhteispisteillä.  Näin on sekä Helsingissä että Jyväskylässä.  Ja tää asia lukee tosi selkeesti kummankin oppilaitoksen valintakoe-oppaassa.  Et kannattaa kyllä tarkistaa ite omat faktat